Jump to content

Bayern B 11.03.2014


Marius-

Recommended Posts

FC Bayern Munchen VS Arsenal FC

Champions League første utslagsrunde, returkamp

Allianz Arena, Munchen

Tirsdag 11. Mars 2014, 20:45

Viasat fotball

 

 

 

Første oppgjør endte 0-2 til Bayern.

Arsenal med neste like umulig oppgave som ifjor, da vi sjokkerte med en 0-2 seier borte. Ifjor var ikke det nok, iår hadde det holdt til ekstraomganger.

Gibbs skal være skadet igjen og ute. Det store spørsmålet er hvem som kommer på venstre kant. Vermaelen har vel ikke gode erfaringer der i CL spill.

 

Tipper følgende lag:

Szezc

Sagna - Per - Kos - Vermaelen

Flamini

OX - Özil - Santi - Podolski

Giroud

All-inn og la det stå til :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

I fjor var vi bedre enn Bayern i 3 av 4 omganger. Klarer vi å gjenta det, har vi en mulighet.

 

Odds på kampen:

1,33 - 6,50 - 10,00

 

To qualify:

1,02 - 29,00

 

Blir nok tøft, men jeg tror vi vil få se et Arsenallag i hundre, som har tro på at det kan gå.

Link to comment
Share on other sites

Oddsen reflekterer vel også vinnersjansene våre bra. Vi knuste de ifjor, og de har vel ikke hatt verken lignende spill mot seg eller resultat på mange år. Usikker på om det kan la seg gjennta, men hvorfor ikke bare gå ut i hundre og prøve. Ingen skam å forsøke på det "umulige" og feile. Kampen ble nok tapt på Emirates, som den ble ifjor men større undre har skjedd i fotballen.

 

Özil har vel litt å bevise, iallefall for seg selv etter første kampen.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Flamini - Arteta

Chamberlain - Özil - Cazorla

Giroud

Tipper dette laget og velger Jenkinson siden han er en bedre høyrebacke enn Vermaelen er på venstre. Sagna leverer gjennomsnittlig godt på begge backplassene. Tipper også vi vil se Flamini og Arteta sammen på midtbanen med en videreføring av kampen mot Everton der Arteta hadde et tydeligere offensivt ansvar mens Flamini gjorde grovjobben. Chamberlain må vi ha i en kantposisjon slik han spiller om dagen og jeg tviler på at Wenger putter inn Rosicky i stedet for en av disse to.

Link to comment
Share on other sites

 

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Sagna

Flamini - Arteta

Chamberlain - Özil - Cazorla

Giroud

Tipper dette laget og velger Jenkinson siden han er en bedre høyrebacke enn Vermaelen er på venstre. Sagna leverer gjennomsnittlig godt på begge backplassene. Tipper også vi vil se Flamini og Arteta sammen på midtbanen med en videreføring av kampen mot Everton der Arteta hadde et tydeligere offensivt ansvar mens Flamini gjorde grovjobben. Chamberlain må vi ha i en kantposisjon slik han spiller om dagen og jeg tviler på at Wenger putter inn Rosicky i stedet for en av disse to.

 

Støtter deg hele veien her. Vermaelen på venstreback fungerer bare ikke. Så Sagna på venstre og Jenkinson på høyre er jeg helt enig i. Resten av laget sier seg selv i mine øyne. Rosicky kan komme inn på midten for Arteta eller Flamini i andreomgang hvis vi trenger å jage mål og trenger en vitamininnsprøytning i form av Rosicky sin energi og innsatsvilje.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at dette blir vanskelig, det er en sjanse der, men Bayern må isåfall "ta litt lett på det", om de tror de er videre allerede, har vi

en mulighet. Første målet idag blir viktig, får vi det første målet tidlig kan alt skjer, scorer Bayern først, skal det mye til å score tre borte

på Allianz Arena. Men jeg lærte nok en gang at ballen er rund og at cup er cup i kvarten mellom City og Wigan, man skal

ikke ta noe for gitt, alt kan skje. Om Neuer feller Giroud alene gjennom etter 5 min, vi får straffe og Neuer rødt kort, er kampbildet

plutselig helt annerledes. Håper på et lite mirakel ikveld, go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at dette blir vanskelig, det er en sjanse der, men Bayern må isåfall "ta litt lett på det", om de tror de er videre allerede, har vi

en mulighet. Første målet idag blir viktig, får vi det første målet tidlig kan alt skjer, scorer Bayern først, skal det mye til å score tre borte

på Allianz Arena. Men jeg lærte nok en gang at ballen er rund og at cup er cup i kvarten mellom City og Wigan, man skal

ikke ta noe for gitt, alt kan skje. Om Neuer feller Giroud alene gjennom etter 5 min, vi får straffe og Neuer rødt kort, er kampbildet

plutselig helt annerledes. Håper på et lite mirakel ikveld, go Gunners!

 

 

Godt poeng, men sliter med å se for meg Giroud komme alene med Neuner :) Kan fort skje med klabb og babb, men han løper ikke ifra forsvaret akuratt :)

Link to comment
Share on other sites

Fabianski, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Arteta, Ox, Cazorla, Özil, Podolski, Giroud

 

Kan vel kalles all-inn iallefall.

Vermaelen back... Får håpe han ikke blir utfordret :P

 

Edit: Kanskje værste av alt er venstre siden med både Vermaelen og Podolski samtidig...

Man kan vel trygt kalle det en gambling, frykter dette fort kan bli stygt samtidig som jeg liker at man iallefall prøver!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke mye som vitner om at vi skal ha en sjanse her gitt. Bayern ligger bare i cruisekontroll og har full kontroll så og si hele tida så langt. Vi har 32 pasninger til sammen mens de har 140+. Sier litt.

Link to comment
Share on other sites

Podolski ut i pausen, Flamini inn og Chamberlain ut på kant. Går alt for treigt i overgangene mellom forsvar og angrep, og OX viste der hvor mye farligere han er offensivt.

 

Enig. Etterhvert så må gjerne Rosicky inn for Arteta også for å skape enda mer offensivt trykk og godt press.

 

Podolski er og blir en skuffelse fra start. Best som impact-sub.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...