Jump to content

Bayern B 11.03.2014


Marius-

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

 

Ehh, nei.

 

Vi var gode de første 10 min. Det var det.

 

Riktinok måtte vi spiller store deler av kampen 10 mot 11, men det betyr ikke at vi plutselig skal slite å produsere en sjanse...

------

 

Synes vi var friske og meget positive halve førsteomgang. Litt bedre decision-making og kvalitet helt der fremme så kunne vi hatt en par mål

Link to comment
Share on other sites

På tide å få av Arteta for Flamini Wenger. Mtp. hvor åpen denne kampen er så kan det være et stort behov for å "ta en for laget". Det kan ikke Arteta gjøre. Attpåtil har han heller ikke vært noe å skryte av. Ikke gjør samme feilen som mot Napoli! Eller mot United med Wilshere hvor det lå så jævlig i kortene!

Link to comment
Share on other sites

Arjen Robben er faen meg verdens mest ufyselige spiller. Seriøst: Finnes det en eklere fyr enn han? 4 klare overspillinger/filminger i denne kampen her alene. Herregud for en stygg fitte han er!

 

Bayern går forøvrig fortjent videre. Vi var virkelig aldri en trussel i denne kampen her. Helt tafatt dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Arjen Robben er faen meg verdens mest ufyselige spiller. Seriøst: Finnes det en eklere fyr enn han? 4 klare overspillinger/filminger i denne kampen her alene. Herregud for en stygg fitte han er!

 

Bayern går forøvrig fortjent videre. Vi var virkelig aldri en trussel i denne kampen her. Helt tafatt dessverre.

 

 

Robben er vel verdens mest ufyselige spiller. Med god margin.

 

Men jeg vil ikke gå så langt som å si at vi var tafatte. Vi møtte et for bra lag, dessverre. De var spesielt gode til å holde ballen unna oss.

Link to comment
Share on other sites

Dagens kamp er godt gjennomført defensivt, men mangelen av Walcott og Ramsey offensivt blir for stor når vi møter lag på nivået til Bayern München. Chamberlain var vår beste spiller sentralt og drivet i laget helt til krampen tok han. Førsteomgangen dreide det seg kun om å løpe mellom og ligge i balanse med laget. Det er her jeg savner egenskapene til Ramsey som er hurtig i forflytningene og som kan vinne ballen, dra seg forbi en spiller og sette fart fremover eller sende Özil/Podolski/Giroud på løp. Det samme med bakromstrusselen til Walcott - savn! I dag var rett og slett utgangspunktet for vanskelig, og skal vi komme forbi 8-delsfinalen neste sesong så må vi ha de beste spillerne tilgjengelige.

Link to comment
Share on other sites

Arjen Robben er faen meg verdens mest ufyselige spiller. Seriøst: Finnes det en eklere fyr enn han? 4 klare overspillinger/filminger i denne kampen her alene. Herregud for en stygg fitte han er!

 

Bayern går forøvrig fortjent videre. Vi var virkelig aldri en trussel i denne kampen her. Helt tafatt dessverre.

 

Slenger meg på denne, Stefan. Fra før hadde jeg vel Dani Alves på toppen, men Robben tar nå over plassen.

 

Uavgjort er ikke så galt i denne kampen. Blir mye nesten, men vi er ikke gode nok. Bayern er for gode dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Bayern er verdens beste lag. Og har vel en eller annen form for kontroll hele kvelden. Men jeg synes vi gjør et greit forsøk. Kanskje kunne vi gått for tut-og-kjør-Hawaii-fotball litt tidligere?!

 

Øzil: Skuffende. Skadet? Jeg synes ikke han ser ut som en glad gutt. Og da presterer ingen nær sitt maksnivå. Talentet hans er utvilsomt. Men akkurat nå er vi bedre uten ham.

 

Vermaelen: Har en utrolig tendens til å ruse inn i alle mulige dueller. Og så river og sliter han i trøyer, med videre. Løs kanon. Kan vel selges til sommeren, slik at han slipper å bli "fratatt" strikken rundt armen.

 

Sagna: Hvor skal vi finne en bedre høyreback enn dette? Jaja. Det viktigste er ikke hva man har prestert tidligere, men hva Wenger tror han kan få ut av ham de neste årene - sammenliknet med lønnskostnaden; og hvilke erstattere Wenger evt. har i ermet.

 

Jaja. Nå blir det full pupp i hjemlige turneringer. Cup-gull + topp 4 hadde vært gull!

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Nå blir det full pupp i hjemlige turneringer. Cup-gull + topp 4 hadde vært gull!

 

 

Top3 eller 4, og Cup gull bør tenne igang maskineriet. Lang vei ennå, men det er iallefall mulig i FA cup'en nå!

Søndag er det NLD.... Da regner jeg med vi feier Tott av banen.

 

Edit: Mitt aller største ønske er en skikkelig spiss på topp neste år. Da hadde mulighetene her vært mye større. En som kan løpe og ha smarte bevegelser blandt motstanderens forsvarere. Da kommer Özil mye mer til sin rett også, jeg tror mye av misnøyen vi ser er nettop mangelen på muligheter for å tre spillere igjennom ledd. Nå er det bare mot stillestående mann og flikking. Må mix'e opp mer!

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen: Har en utrolig tendens til å ruse inn i alle mulige dueller. Og så river og sliter han i trøyer, med videre. Løs kanon. Kan vel selges til sommeren, slik at han slipper å bli "fratatt" strikken rundt armen.

 

Vermaelen ble i dag plassert på venstrebacken mot Robben/Lahm som ikke er en enkel oppgave. Klarer gjennom hele kampen og skjerme Robben slik at han må trekke mot sitt dårligste bein og ned mot linjen for å slå innlegg, og da blir Robben ikke den trusselen han kan være. Eneste minuset Vermaelen får i dag er når han glemmer Robben i førsteomgangen på innlegget fra Robben på et touch. Den store styrken til Vermaelen er agressiviteten og tar man bort den og temmer han som spiller frykter jeg at man sitter igjen med en veldig middelmådig spiller. Frisparket hvor han løper ned Ribbery er kombinert udyktighet/uflaks der han mister fotfestet og sklir inn i situasjonen. Han er for meg en fantastisk god spiller å ha i troppen som alternativ til både midtstopperplassen og som 3. valg på venstrebacken, og jeg har problemer med å se hvem vi kan få inn i stedet som spiller på et høyere nivå.

 

Skal man kritisere noen for riving og sliting og kategorisere dem som "løs kanon" så må man også ta med Koscielny. For det er ikke første gangen at han lager et idiotisk straffespark i situasjoner hvor de aller fleste bare ville skjermet spilleren bort. Hele fotballverden vet hvilken spiller Robben er og man kan kritisere nederlenderen så mye man vil for sine teatralske fakter, men da må du som spiller heller ikke gi han muligheten til å filme/falle.

Link to comment
Share on other sites

– Bacary Sagna had 60 touches of the ball, a team-high.

 

– Lukas Podolski and Olivier Giroud each had 2 shots, Arsenal’s most.

 

– Lukas Podolski, Tomas Rosicky, and Mesut Ozil each created 1 goal-scoring opportunity for Arsenal.

 

– Per Mertesacker completed a team-high 90% of his passes.

 

– Bacary Sagna won 5 aerial duels, more than any other Arsenal player.

 

– Mikel Arteta led his side with 5 successful tackles.

 

– Per Mertesacker made 3 interceptions, a team-high.

 

– Mertesacker also made 11 defensive-clearances, more than any of his teammates.

 

– Lukas Podolski attempted more crosses than any other Arsenal player (5).

 

– Tomas Rosicky and Alex Oxlade-Chamberlain each completed 3 long-passes, a team-high.

 

– Alex Oxlade-Chamberlain completed 10 dribbles, the most in the game.

 

– Oxlade-Chamberlain was his side’s most-fouled player (5).

 

– Oxlade-Chamebrlain was also Arsenal’s most-dispossessed player (5).

 

http://thepremierleagueowl.com/bayern-munich-vs-arsenal-individual-player-statistics/

Link to comment
Share on other sites

 

Vermaelen ble i dag plassert på venstrebacken mot Robben/Lahm som ikke er en enkel oppgave. Klarer gjennom hele kampen og skjerme Robben slik at han må trekke mot sitt dårligste bein og ned mot linjen for å slå innlegg, og da blir Robben ikke den trusselen han kan være. Eneste minuset Vermaelen får i dag er når han glemmer Robben i førsteomgangen på innlegget fra Robben på et touch. Den store styrken til Vermaelen er agressiviteten og tar man bort den og temmer han som spiller frykter jeg at man sitter igjen med en veldig middelmådig spiller. Frisparket hvor han løper ned Ribbery er kombinert udyktighet/uflaks der han mister fotfestet og sklir inn i situasjonen. Han er for meg en fantastisk god spiller å ha i troppen som alternativ til både midtstopperplassen og som 3. valg på venstrebacken, og jeg har problemer med å se hvem vi kan få inn i stedet som spiller på et høyere nivå.

 

Skal man kritisere noen for riving og sliting og kategorisere dem som "løs kanon" så må man også ta med Koscielny. For det er ikke første gangen at han lager et idiotisk straffespark i situasjoner hvor de aller fleste bare ville skjermet spilleren bort. Hele fotballverden vet hvilken spiller Robben er og man kan kritisere nederlenderen så mye man vil for sine teatralske fakter, men da må du som spiller heller ikke gi han muligheten til å filme/falle.

 

Han var heldig som slapp gult førsteomgang, blant annet etter å ha sparket Ribery (?) over anklene. Og heldig som slipper straffe imot etter å ha holdt Lahm klart i trøya i andreomgang. Koscielny har utvilsomt mye av det samme. Kolo "armer og bein" Toure også. Jeg foretrekker simpelthen sindigere folk på de bakerste plassene. Som Mertesacker og Seaman. Enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

 

Og heldig som slipper straffe imot etter å ha holdt Lahm klart i trøya i andreomgang.

Hadde det blitt blåst straffe på den lille holdingen til Vermaelen i trøyen til Lahm så ville samtlige kamper fremover blitt oppstykket og ødelagt av straffespark. Han holder et lett tak i trøyen uten å hverken dra eller dytte Lahm slik at det hindrer han noe nevneverdig, og er en årsak at alle spilte videre uten noen spesiell diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Han var heldig som slapp gult førsteomgang, blant annet etter å ha sparket Ribery (?) over anklene. Og heldig som slipper straffe imot etter å ha holdt Lahm klart i trøya i andreomgang. Koscielny har utvilsomt mye av det samme. Kolo "armer og bein" Toure også. Jeg foretrekker simpelthen sindigere folk på de bakerste plassene. Som Mertesacker og Seaman. Enkelt og greit.

 

Enig. Sagna og Mertesacker er de beste forsvarspillerene vi har med god margin.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...