Jump to content

2013.11.12 Napoli B


49 unbeaten

Recommended Posts

Borteformen fikk seg en real knekk også :/ Nei, vi er videre i en vanskelig gruppe, positivt det. Negativt at vi ikke klarer å ro inn førsteplassen i gruppa med de forutsettningene vi hadde.

Giroud passet bra i kampen, sterk som han er og til å holde ballen. Desverre har han ikke spontaniteten til i dette tilfelle Higuain. Nå er ikke Higuain like sterk heller, så forskjellige styrker. Men Higuan scora.

 

Napoli blir vel første lag på 12 poeng som ryker, mens vi går videre på målforskjellen. Ett lite mål fra å være i torsdagscup'en etter nyttår.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Ser man bort fra det økonomiske, kunne man like gjerne ha stilt med b-laget her. Ettersom man altså velger å møte Barca, Real, Bayern, PSG eller Atletico heller enn Leverkusen, Schalke, Olympiakos, Zenit, Milan eller Galatasaray, har man valgt å ikke satse på CL i år. Arsenal har ikke sjanse mot 4 av de 5 lagene. Man må altså håpe på Atletico. Sjansene for det er vel 20%...

Link to comment
Share on other sites

Sesongens klart svakeste kamp spillemessig og mentaliteten vi går inn i kampen med er ikke et mesterlag verdig. De første 50-60 minuttene var til dels godkjente siden vi ha poenget og det var uavgjort i Marseille. Det som irriterer meg mest er byttene som kommer der Wenger velger å bytte ut det lille offensive for å trygge uavgjorten. Cazorla og Rosicky ut og Ramsey og Monreal inn gjorde at Napoli flyttet laget mye høyere i banen og satte trykket tilbake på forsvaret vårt som ikke lengre kunne spille seg ut og når det lange oppspillet kom var Giroud for alene til å utrette noe. Tror hvilken som helst annen person ville satt innpå Walcott for å kontre i det rommet som var garantert å komme - og kanskje gitt oss det ene målet som hadde vært nok til å unngå Barcelona, PSG, Atletico Madrid, Bayern Munchen og Real Madrid.

 

Resultatet var slitne spillere som føler på nedturen ved å tappe gruppeseieren, og som skal til Etihad for en langt vanskeligere kamp mot uthvilte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Det mest bekymringsverdige er dog at Everton og Napoli har nå bevist at også denne utgaven av Arsenal sliter når motstander presser høyt og jobber knallhardt.

Wenger har mange gode evner i sin måte å lede laget på, men her setter du fingeren på et punkt som har "irritert" meg over flere sesonger og som det synes at Wenger ikke har noen klar resept mot.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke på hisse meg så veldig opp her, selv om det var surt å tape og rote bort gruppeseieren, men at Monreal kom inn i steden for Walcott skjønner jeg ikke så mye av. Tror også at dette kunne sett annerledes ut med Walcott til å true bakrom (som det var MYE av!).

 

Jeg blir ekstremt irritert mtp. at intensjonen var helt klart fra start at vi ikke var ute etter å vinne. Hvorfor stille med toppet lag da? Og hvorfor droppe Walcott fra start eller ikke spille han i det hele tatt?

 

I mine øyne så må man gå inn 100%. Hvis vi ikke går inn 100% i kveld hvorfor stiller vi da med samtlige spillere minus Ramsey som skal spille på lørdag mot City hvor vi absolutt må gå 100% inn?

 

Slik jeg ser det er det rett og slett en utrolig bom av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Ett lite mål fra å være i torsdagscup'en etter nyttår.

Hvis vi hadde havnet i den cup'en etter tredjeplass så ville jeg forlange at alle viktige spillere ble hvilt i de kampene vi måtte spille der. Komplett "idioti" at et lag som blir slått ut av CL skal kunne komme inn i EL og eventuelt vinne den (Les: Chelsea 2012/13) og bli feiret som (u)verdige vinnere >_<

Link to comment
Share on other sites

Napoli kan forresten skylde seg selv. Når det sto 1-1 i Marseilles og de ledet 1-0 så skrudde de av. De fikk som fortjent

 

Ja!

 

Men, for oss som Arsenalfans, var det deilig å se at de bare kulan og spilte pasninger i forsvaret i kjent Italia-stil! :D

Link to comment
Share on other sites

Vi slo no dortmund som kanskje er best på å presse høgt og jobbe hardt, så vi er betre på dette. Vi får håpe det her saman med everton kampen er ein vekkar, for med all respekt er ikkje everton og Napoli så gode at vi i store perioder sjal verte herja med...

 

Ja det er sant, det skal vi ha. Det er allikevel viktig å presisere at vi skapte svært lite den kampen. Selvfølgelig sterk prestasjon, men det ser ut som om vi er svært ukomfortable med slik motstand.

Link to comment
Share on other sites

Rar tilnærming i kveld. De fleste så delvis uinteresserte ut. Flamini med sin svakeste kamp siden sin første sesong. Jenkinson holder fortsatt ikke nivået. Synd at Wenger nok en gang tar til takke med andreplassen... Men håper at dette fører til to særdeles gode PL-kamper. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Shaktar Donetsk, Schalke og nå Napoli. Lag som har gjort at Arsenal de siste årene har møtt umulig motstand i åttedelsfinalen. Det er rett og slett ikke bra nok!

 

Enig. Vi gjør det som alltid så vanskelig som mulig for oss selv, og så får vi se om vi kan få en gunstig trekning til en forandring.

Dagens kamp og også Evertonkampen gjør meg ganske skeptisk foran møtet med City også.

Link to comment
Share on other sites

Vi slo no dortmund som kanskje er best på å presse høgt og jobbe hardt, så vi er betre på dette. Vi får håpe det her saman med everton kampen er ein vekkar, for med all respekt er ikkje everton og Napoli så gode at vi i store perioder sjal verte herja med...

 

Vi flaksa mot dortmund.

Link to comment
Share on other sites

Det er så forbanna my negativt her inne nå. Vi går videre fra dødensgruppe og leder Premier League. Det er ikke mulig å spille bra vær eneste kamp.

 

Kan ikke se at det er så mye negativitet her jeg. Kamptråden har nådd sine sedvanlige fem sider, og det er innlegg med forskjellige synspunkter. Hvis du mener at dette er forbanna mye negativitet, da har du jaggu meg ikke fått med deg mye av det som har vært skrevet her inne de siste åra.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så mye negativt her. Men det er det evinnelige snakket om de “enkle grep”.

 

Det er flere som mener å vite at Wenger ikke skrev SEIER på taktikktavla, og da går alt til H****. Det er altså selvforskyldt at vi taper. Det er, tilsynelatende, irrelevant at det var Napoli(!) som stod på motsatt banehalvdel. Men, selv om det meste av oppkjøringa altså var feil, så er noen likevel bombesikre på at vi hadde vunnet hvis vi hadde kastet inn Walcott etter 60 minutter. Så så enkelt ville det altså vært. Å gå fra å gjøre det meste galt/ å ødelegge for seg selv, til det å vinne en kruttsterk borteseier i Napoli.

Link to comment
Share on other sites

Vil se dette laget mot Manchester City, med høyrebacken som svakeste ledd hvis Sagna ikke blir klar.

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Flamini - Ramsey

Walcott - Özil - Wilshere

Giroud

 

Dønn enig i lagoppstillingen. Rosicky var svak igår, i likhet med Cazorla som har vært det over tid.

Ramsey med Flamini på midten er gull, samtidig som vi endelig ville fått oss en ving med fart (Özil assists på gang:))

Håper Sagna kunne blitt klar, Jenkinson har store mangler, og frykter City utnytter det til det fulle.

Link to comment
Share on other sites

Taktikken i går fra Wenger sin side var å sørge for å unngå baklengs, og dermed sikre minimum 1 poeng som ville gjort oss til gruppevinnere. Derfor starter han også kampen med Flamini og Arteta sentralt og med Rosicky på banen, da han er flink til å jobbe hjemover. I mine øyne en fornuftig taktikk, og en taktikk som viser at man har lært av feilen vi gjorde mot Dortmund hjemme, hvor vi fortsatte å kjøre på istedet for å kontrollere inn det ene poenget vi hadde, noe Wenger fikk kritkk fra flere her på forumet for. Taktikken fungerer i utgangspunktet meget bra, frem til Higuain viser hvorfor flere klubber var ute etter han i sommer. Før vi i det hele tatt rekker å legge om taktikken og forsøke å gå for utligning, presterer Arteta å pådra seg sitt andre gule kort. Kortene til Arteta er isolert sett korrekte, men når man ser enkelte av taklingene som Napolispillerne slipper unna med, blir det helt feil å gi to gule til Arteta.

 

Vi er videre i CL, vi leder PL med 5 poeng. Nå har vi hatt to kamper under pari på rad, og det er allerede snakk om at alt kommer til å gå til helvette. Jeg er overbevist om at gutta er rimelig revansjelystne etter de to siste kampene. Så får vi se i halv 4-tia på lørdag hva resultatet blir.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...