Jump to content

2013.11.12 Napoli B


49 unbeaten

Recommended Posts

Napoli - Arsenal


UEFA Champions League


Onsdag 11. desember 2013. Kl: 20.45 San Paolo


Kampen sendes live på Viasat Sport




Tid for siste kamp i gruppespillet der lite er sikkert hvordan gruppen ender, bortsett fra at Marseille ender sist. For oss gjelder det å ikke tape med tre mål for å holde Napoli bak på innbyrdes, samtidig som det vil bli avgjørende hvordan Dortmund gjør det borte mot Marseille. Vinner de og vi taper med mindre enn tre mål, vil de bli gruppevinnere på innbyrdes og vi nr. 2 mens Napoli må sensasjonelt gå til Europa League med 12 poeng. Med andre ord nok en kamp som kommer til å ulidelig spennende - og antakelig to fantastiske kamper.



En annen faktor for vår del er den kommende kampen borte mot Manchester City på "Fort Etihad", og hvordan Wenger velger å rotere på laget slik at nøkkelspillere får den nødvendige hvilen. Ramsey, Wilshere og Cazorla gikk sammen av banen mot Everton, mens Özil og en av midtstopperne fortjener en pust i pakken etter et tett kampprogram med mye spilletid. Samtidig så er Walcott på gang igjen og Podolski er rett rundt hjørnet, selv om han neppe blir involvert før mot Chelsea.



Satser/håper på dette laget:


Szczesny


Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs


Flamini - Wilshere


Walcott - Cazorla - Rosicky


Giroud



Benk: Fabianski, Mertesacker, Monreal, Arteta, Özil, Ramsey og Bendtner



Da er det fire bytter i forhold til kampen mot Everton uten at det svekkes noe særlig - og minst like viktig så får vi hvilt noen av de med mye spilletid. Forøvrig uttalte Pellegrini at han kom til å gjøre det samme mot Bayern München siden den gruppen er ferdigspilt med tanke på plasseringene i toppen.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Lag vi kan møte i neste runde:

Hvis vi vinner gruppa:
Bayer Leverkusen
Olympiakos
Juventus*/Galatasaray
Schalke*/Basel
Zenit*/Porto
AC Milan*/Ajax

 

Hvis vi kommer på andreplass:
Real Madrid
Bayern
PSG
Atletico Madrid
Barcelona

 

*Mest sansynlighet for å gå videre.

Med andre ord er det veldig viktig å ikke bare avansere, men også å komme på førsteplass.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi nå langt i turneringen må vi uansett møte de gode.. 8-del eller kvart er litt ett fett for meg hvis vi ikke har godt nok lag til å avansere uansett.

PL bør være hovedfokus iår, kanskje den beste muligheten for seier der på mange mange år.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi nå langt i turneringen må vi uansett møte de gode.. 8-del eller kvart er litt ett fett for meg hvis vi ikke har godt nok lag til å avansere uansett.

PL bør være hovedfokus iår, kanskje den beste muligheten for seier der på mange mange år.

 

I CL så er det ekstremt viktig å være heldig med hvem man trekker også. Ja, man må trolig slå et eller 2 gode lag hvis man skal vinne, men hvis man skal slå 3-4 ekstremt gode lag for å kunne vinne CL så sier det seg selv at det blir langt vanskeligere.

 

Satser på at vi får minst 1 poeng i dag som gjør at vi topper gruppa, men er enig i at PL burde være hovedprioriteten uansett om vi trekker god eller svak motstand. Er der vår største sjanse til et trofé er i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

 

I CL så er det ekstremt viktig å være heldig med hvem man trekker også. Ja, man må trolig slå et eller 2 gode lag hvis man skal vinne, men hvis man skal slå 3-4 ekstremt gode lag for å kunne vinne CL så sier det seg selv at det blir langt vanskeligere.

 

Satser på at vi får minst 1 poeng i dag som gjør at vi topper gruppa, men er enig i at PL burde være hovedprioriteten uansett om vi trekker god eller svak motstand. Er der vår største sjanse til et trofé er i mine øyne.

 

Dette har du helt rett i, Stefan. Alle lag blant de 16 beste har gode nok lag til å vinne. Det er bare sannsynligheten for at hvert enkelt lag vinner som varierer. Om vi får "lett" motstand i 8.delsfinalen vil sannsynligheten for å gå videre fra denne være større enn om vi får vanskelig motstand - og i kvartfinalen får vi en ny kamp med nye muligheter og sannsynligheter, uavhengig av hva som skjedde forrige runde. Vi er altså uten tvil tjent med å møte så dårlige lag som mulig hele veien.

 

Jeg synes også laget du postet i "Gullkampen 2013-2014"-tråden var interessant, Stefan. Jeg tror likevel jeg ville satt opp Wilshere i stedet for Gnabry og latt Walcott ta venstrevingen.

 

-----------------------------

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Flamini - Arteta

Walcott - Cazorla - Gnabry

Bendtner

---------------------------

Link to comment
Share on other sites

Vi stiller så toppet som man klarer å få det minus Ramsey.

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Arteta

Özil? - Rosicky - Cazorla

Giroud

 

Veldig skuffet over at verken Monreal eller Vermaelen får prøvd seg. Det samme gjelder med Walcott fra start da Napoli må gå fremover og med Walcott på banen så får de et kjempedilemma hvis de kaster altfor mange folk frem, men siden vi topper laget så burde vi klare gruppeseier i det minste.

 

Vil forøvrig tippe at vi taper mot City mtp. at vi ikke hviler noen andre enn Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Yo Stefan B. Har du noen fete Sopcaststreams å låne bort?

 

BE

 

Ingen SopCast streams oppe ennå såvidt jeg kan se, men du kan alltids ta deg en titt innom her litt nærmere kampstart da de pleier å dukke opp litt senere.

 

Bruker selv AceStream i kveld. Ser på SkySports stream med selveste Henry i studio :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe heftig shit på wiziwig enda Verm.

 

 

BE

Sopcast seems to put channels offline again, so most will appear just before kickoff. Make sure to connect quickly 5-10min before kickoff, and you can keep it running (don't disconnect). If you get offline message then use other channels listed!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk ikke dette blir 0-0. Enten får Napoli trykka inn et mål, eller så kontrer vi inn ett eller to.

 

Men jeg kan ikke helt se Napoli ha kvalitetene som skal til til å slå oss med tre.

 

Btw: Fantastisk forsvarsspill av Koscielny i sekvensen som ender med at an Napolispiller legger ham i bakken og får gult :D

Link to comment
Share on other sites

Typisk Benitez lag hvertfall. Mye innsats og høyt press for å kamuflere det faktum at de er et betydelig dårligere lag enn Arsenal. Syntes vi hadde grei kontroll og det blir nok bare lettere og lettere.

 

Er nok lurt å få innpå Walcott rimelig tidlig slik at vi har større kontringsstyrke og kan ta Napoli på senga rimelig tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...