Jump to content

Mesut Özil


Umlaut

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I Real Madrid spilte Øzil ca 75 min hver kamp og ble bytta ut av Mourinho, i Arsenal blir han holdt på banen i 90 min nesten hver kamp selv om han har noen slappe opptredener. Burde Wenger være flinkere til å ta han av når han ikke presterer? Synes f.eks. i kampen mot Monaco at han burde vært tatt av, men virker som ikke Wenger tør å bytte han ut i fare for at han skal surne!? (kun påstander fra min side, men kan det være noe i det?)

Link to comment
Share on other sites

Ser mange tar Özil i voldsomt forsvar. Det skal man selvsagt få lov til.

 

Jeg er selv begeistret for han som spiller, mens min kritikk går mest ut på at jeg tror han kan bedre enn han leverer. Jeg syntes en 350millioners mann ikke skal surmule på en bane, uavhengig av hendelsesforløp. Når man atpåtil presterer å gjøre det tidlig i en viktig kamp blir jeg litt forbanna.. Jeg tror rett og slett Özil kan bedre, og at det blant annet er ett holdningsproblem han har.

 

Det har særlig vært i større kamper dette kommer fryktelig tydelig frem, mens i mindre og ubetydelige kamper kan han skinne som sola. Jeg savner at han tar litt mer ansvar når det også gjelder som mest.. Jeg forventer ikke at han skal bli en defensiv terrier på midten som er like god defensiv som offensivt, men jeg forventer at han ikke skal la sitt eget dårlige humør/kroppsholdning gå utover lagkammerater.

 

Vi er ikke Real eller Barca. Vi har mye dårligere spillere utpå banen og således må også Özil bidra i større grad på alle aspekter av spillet. Om han er komfortabel med dette vet jeg ikke, mye tyder på at han sliter litt med det. Og som en skrev ovenfor meg her: Wenger (eller kommende manager) må ha baller nok til å plukke han av banen når han ikke fungerer, slik han har blitt i andre klubber.

 

Özil er rå han, men han kan ennå bedre enn han har vist til nå. Særlig i toppkampene. Spørsmålet er om vi kommer til å få det ut av han?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser Özil har vært på byen samme dag han ikke kunne spille mot Newcastle grunnet sykdom, ifølge endel medier. Ikke særlig smart om det viser seg stemme, men kan jo være storm i vannglass.

 

Özil har forøvrig vært GOD i kampene etter mitt siste innlegg, fortsett slik Mesut

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ja, har tydeligvis ikke så mye å si hvilket språk han snakker når han er på banen, jeg er helt enig at så lenge han er en god fotballspiller for AFC så går det bra, men stusser over at han ikke benytter sjansen til å lære seg et nytt språk når han er der.... Er det noe disse fotballspillerne kan skaffe seg kunnskap om utenfor banen så er det jo språk.

 

Mener å huske at Robert Pires heller ikke var spesielt interessert i å lære seg engelsk når han var der. Synes bare det er litt sløvt...

Link to comment
Share on other sites

Merkelig, man bør jo kunne språket der man spiller fotball så man er mottakelig for beskjeder fra dommere, medspillere og manager. Lurer på kordan taktikk, beskjeder utover i kamper og mellom spillere foregår hvis det skal skje på alles moderspråk. Nå sporer eg av Özil-tråden, beklager!

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at Robert Pires heller ikke var spesielt interessert i å lære seg engelsk når han var der. Synes bare det er litt sløvt...

Tror det handler mer om hvor komfortable de er med å snakke det for public, virker ikke som om noen av de har noen problemer med å snakke med dommeren eller å kommuniser med medspillere.

 

Aguero gjør vel ikke intervjuer på engelsk? Tevez gjorde heller aldri det, er nok av eksempler på spillere som har vært i PL lenge uten å gjennomføre intervjuer på engelsk.

 

Ellers har du spillere som Fabregas og Ivanovic for eksempel, som har vært i PL lenge, men ikke behersker språket spesielt bra i intervju-situasjoner (Samme kan dog sies om Theo..)

 

Før noen kritiserer meg om Fabregas vil jeg si at jeg da sammenlikner han med Bellerin som har hatt et par år som ungdomsspiller, men langt fra vært i England like lenge som Fabregas, og snakker fortsatt bedre engelsk.

 

Liker at spillere er gode på det, intervjuet Terry leverte etter ligagullet var sikret var meget sterkt. Lampard, Gerrard, Drogba, Jagielka og Kompany gir som regel også meget bra intervjuer.

 

Jeg liker spillere som gutser på og tar sjansen, Santi stiller alltid opp og selv om han var latterlig dårlig i starten begynner han å bli flink nå.

På den andre siden av skalaen har man for eksempel en Monreal som kom et halvår seinere enn Santi og et halvår før Özil, han snakker nok like dårlig engelsk som Özil.

 

Noen spillere har store vanskeligheter med å lære seg språket, andre gidder ikke, men er vel en grunn til at spillere som Santi blir publikumsfavoritter og det er at de er flinke til å tilpasse seg og at de jobber hardt for å klare det.

 

Når det gjelder Özil snakker han vel tysk og tyrkisk, er vel få ganger han har latt seg intervjue på spansk også, mot slutten av Hull-kampen så omfavnet vel han og Alexis seg så ingen tvil om at de klarer å kommunisere med hverandre (enten på engelsk eller spansk, samme for meg).

 

For min del er det viktigste at vi har en manager som kan et par språk og dermed kan hjelpe spillere å tilpasse seg raskest mulig, det var jo også en av tingene jeg likte best med Senderos.

 

Milner lærte seg vel spansk for å kunne hjelpe de spanske spillerne å finne seg til rette og det er klart at slik hjelper.

 

Sånn som vi spiller virker det som om spillerne kommuniserer bra, Gabriel var vel den AW hadde snakket med som kunne minst engelsk og selv med han har vi gjort det bra så tyder vel på at spillerne ikke trenger så mye språk for å ha god kommunikasjon. (Chelsea har ikke VELDIG mange som kan stille opp å gjøre brukbare intervjuer)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mener Özil var banens beste i finalekampen.

Måten han evner å gli forbi spillere og alltid vet hvor medspillerne er plassert og har pasningsfoten til å finne de oser av verdensklasse...

At han i tillegg slipper ballen på akkurat "rett" tidspunkt hver gang er også helst superb.

 

Definitivt min store favoritt i dagens lag, desverre har han ikke skuddfoten til Dennis som er min all-time favorittspiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de som enda mener Özil er verdens beste OMS! Han har slitt litt med å finne helt formen i laget, men den siste halvdelen av 2014/2015 sesongen har han kommet seg betraktelig!

Håper han fortsetter denne formen ut i neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg stiller spørsmålstegn ved er om han er rett mann til å ta cornere. Flertallet av de han tok i finalen var fryktelig svake.. Men ellers var han eminent! Sjeldent å se en spiller som hele tiden forsøker å løse opp spillet med frekke "bokseåpnere" eller snu spillet til motsatt flanke!

 

Virker som han bare har brukt litt tid på å lære seg de nye bevegelsesmønstrene til de rundt seg. Skal ikke se bort ifra at han slår ut i full blomst fra neste sesong av!?

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg stiller spørsmålstegn ved er om han er rett mann til å ta cornere. Flertallet av de han tok i finalen var fryktelig svake.. Men ellers var han eminent! Sjeldent å se en spiller som hele tiden forsøker å løse opp spillet med frekke "bokseåpnere" eller snu spillet til motsatt flanke!

 

Virker som han bare har brukt litt tid på å lære seg de nye bevegelsesmønstrene til de rundt seg. Skal ikke se bort ifra at han slår ut i full blomst fra neste sesong av!

Problemet har vel til dels vært at det kommer for få bevegelser offensivt mot lag som ligger dypt da for mange søker ball...

Så på Monreals mål mot United i stad faktisk og der løste Özils totalt uventede sidepasning til Ox mye (Selv om det var mye igjen å gjøre med et utmerket dribleraid, litt flaks og en eminent avslutning av den jeg hadde minst trua på at skulle avslutte som det).

 

Definitivt en som tenker annerledes, men han tenker smart og dersom vi får inn et offensivt alternativ som er bra uten ball og tar initiativ tror jeg vi får enda mer ut av Özil neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...


Mesut Ozil created eight scoring opportunities today for team mates. No one to put them away. 21 shots in total for one goal.



Verdens beste offensive midtbanespiller, men kun 1 av 3 av de andre 4 offensive spillerene i laget er i nærheten av tyskeren. Er stygt redd for at han kommer til å forsvinne snart.


Link to comment
Share on other sites

Personlig skjønner jeg han godt om så skjer. Men lojaliteten (som jeg ble minnet på i annen tråd) er ikke der. Dagens fotball består nok av spillere som ønsker spille i lag som kan oppnå noe. Tror ikke to FA cuper mot villa og hull (som begge ikke spiller i øverste divisjon lenger) gjør susen.

Link to comment
Share on other sites

Orbinho@Orbinho 1m1 minute ago

Mesut Ozil created eight scoring opportunities today for team mates. No one to put them away. 21 shots in total for one goal.

Verdens beste offensive midtbanespiller, men kun 1 av 3 av de andre 4 offensive spillerene i laget er i nærheten av tyskeren. Er stygt redd for at han kommer til å forsvinne snart.

Det gjer jo berre vondt å lese. Lukke til Özil, du fortener å spele med nokon som kan gi uttelling for dine bidrag. Har skreket på en überspiss sidan TH14, det er 10 år sidan. Se på Mahrez - Vardy -duoen kor viktig dette er! Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Det gjer jo berre vondt å lese. Lukke til Özil, du fortener å spele med nokon som kan gi uttelling for dine bidrag. Har skreket på en überspiss sidan TH14, det er 10 år sidan. Se på Mahrez - Vardy -duoen kor viktig dette er!

 

Helt enig, men i mellom der har vi hatt iallefall en klasse spiss... Uheldigvis så het han VanCuntsy....

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig, men i mellom der har vi hatt iallefall en klasse spiss... Uheldigvis så het han VanCuntsy....

 

Og han hadde én fantastisk sesong før han flyttet på seg. Resten ble ødelagt av mye skader og instabilitet...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Özil har gått ut og sagt at han vil ha nummer 10. Bare å gi han den i mine øyne.

 

Fortsatt til gode å skjønne hvorfor Wilshere fikk drakta uten å gjøre noe til å fortjene den.

Ifølge dagens rykter (uverifiserte rykter) så er Arsenal og Özil nå enige om en kontraktsforlengelse. Det skrives ikke noe om den tidligere påståtte "utkjøpsklausulen", men Özil skal ha fått igjennom kravet om bytte av draktnummer (til 10).

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...