Jump to content

2013.14.05 Wigan Athletic H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal-v-Wigan.jpg

14. mai 2013 - kl. 20:45

Da er det tid for å forberede seg på sesongens nest siste kamp, en kamp som er avgjørende for begge lag i motsatt ende av tabellen. For mens Arsenal er inne i en god formkurve og kjemper med nebb og klør om Champions League også neste sesong, prøver Wigan å gjøre det umulige mulig nok en gang ved å bekjempe nedrykksspøkelset som "alltid" henger over dem. En viktig faktor foran kampen som kan bli utslagsgivende er at Wigan bare tre dager før spiller cupfinale på Wembley mot Manchester City, selv om eier David Whelan har uttalt at de vil prioritere en ny kontrakt med Premier League. Det styret og trykket som ligger rundt en kamp som det kan/vil tappe spillerne for krefter uansett om de spiller samtlige 90 minutter eller om de blir hvilt. Arsenal i motsetning har 10 dager på seg til å forberede seg maksimalt på denne ene kampen, og spillere som sliter med småskader på slutten av sesongen vil få tid til å hente seg inn igjen.

 

På de siste 15 Premier League kampene står vi med 2 tap, 3 uavgjorte og 10 seire. Av de kampene vi har tapt poeng er det kamper mot topp 7 lag, der tapene mot Chelsea og Tottenham kan vise seg å bli utslagsgivende når sesongen skal oppsummeres. Mot lagene lengre ned på tabellen, som ofte har vært "bananskall", har vi klart å kjempe oss til 3 poeng uten alltid å imponere. På skadefronten seg det veldig bra ut med bare Diaby ute (ikke at det er overraskende), og Fabianski som litt usikker etter å ha stått over med smell i noen ribbein. Ellers er Giroud fortsatt ute med suspensjon etter det røde kortet han plukket med seg.

Forventet lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Walcott - Rosicky - Cazorla

Podolski

 

Wenger uttalte etter kampen mot QPR at vi må gi Podolski tid til å spille seg inn i spissrollen, samtidig som han ønsker Walcott på kant for å ha målscorere i flere posisjoner. Et alternativ for å få flere strenger å spille på kan være å putte inn Gervinho/Chamberlain på den andre kanten og spille Cazorla i den offensive midtbaneposisjonen. Med de tre ganske like midtbanespillerne og Cazorla på kant får vi mange som ønsker ballen i beina og lite løp/trusler i bakrom, noe som kan føre til frustrasjon om/når Wigan parkerer bussen foran egen 16 meter. Med en mer utpreget kantspiller kan vi håpe på flere motsatte bevegelser og ettertrykk i boksen som var forferdelig dårlig mot QPR.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Chamberlain - Rosicky - Cazorla

Walcott

Podolski har vært svak og spiller med skade. Gjør ikke løp i bakrom og trekker ofte dypt ned i rommet hvor Cazorla og Rosicky befinner seg. Walcott selvfølgelig kan også erstattes av Gervinho, men jeg føler at kontringsstyrke og Theo sin dødelighet foran mål burde prioriteres og at kontringsstyrken vår kommer til rette. Særlig mtp. hvordan Wigan har opptrått i forsvar den siste tiden så tror jeg dette kunne vært lurt.

Link to comment
Share on other sites

Podolski har vært svak og spiller med skade. Gjør ikke løp i bakrom og trekker ofte dypt ned i rommet hvor Cazorla og Rosicky befinner seg. Walcott selvfølgelig kan også erstattes av Gervinho, men jeg føler at kontringsstyrke og Theo sin dødelighet foran mål burde prioriteres og at kontringsstyrken vår kommer til rette. Særlig mtp. hvordan Wigan har opptrått i forsvar den siste tiden så tror jeg dette kunne vært lurt.

 

Enig med deg i lagoppstillingen, men Wengers uttalelser om at Podolski må få tillit samt at han vil ha Walcott på vingen tyder mer på laget jeg satte opp. Og hvis vi skal starte med Podolski på topp synes jeg det blir for lite ettertrykk med Ramsey, Arteta, Rosicky og Cazorla bak han, der kun førstnevnte er villig til å ta løpene i boksen. Vi så det mot United og vi så det mot QPR at Podolski blir alt for isolert når Walcott/Sagna kom til innleggsposisjon, noe som også kan være utslagsgivende for de dårlige innleggene som blir slått. Med Gervinho/Chamberlain på andre kanten og Cazorla i midten får vi forhåpentligvis større bredde i spillet samtidig som motsatt vingspiller kan trekke inn ved innlegg. Helst skulle jeg sett Jenkinson før Sagna også nettopp pga. innleggskvaliteten, men dette ser lite sannsynlig ut sett fra Wengers prioritering etter franskmannens skaderetur.

Link to comment
Share on other sites

 

Enig med deg i lagoppstillingen, men Wengers uttalelser om at Podolski må få tillit samt at han vil ha Walcott på vingen tyder mer på laget jeg satte opp. Og hvis vi skal starte med Podolski på topp synes jeg det blir for lite ettertrykk med Ramsey, Arteta, Rosicky og Cazorla bak han, der kun førstnevnte er villig til å ta løpene i boksen. Vi så det mot United og vi så det mot QPR at Podolski blir alt for isolert når Walcott/Sagna kom til innleggsposisjon, noe som også kan være utslagsgivende for de dårlige innleggene som blir slått. Med Gervinho/Chamberlain på andre kanten og Cazorla i midten får vi forhåpentligvis større bredde i spillet samtidig som motsatt vingspiller kan trekke inn ved innlegg. Helst skulle jeg sett Jenkinson før Sagna også nettopp pga. innleggskvaliteten, men dette ser lite sannsynlig ut sett fra Wengers prioritering etter franskmannens skaderetur.

 

Dessverre så ser ikke Wenger det samme akkurat der nei.

 

Håper vi får se en annen lagoppstilling enn i førsteposten, men tror dessverre du er spot-on.

Link to comment
Share on other sites

Wigan har hatt blod på tann lenge allerede de. Slik de alltid har på denne tid. Vi får hendene fulle og vel så det i 180+ minutter før vi eventuelt sklir inn på fjerde med ett nødskrik slik at alt er såre vel og alle er geniale.

 

PS. Hvis dagens kamp i det hele tatt har nevneverdig innvirkning, noe jeg tviler på, så er det til vår fordel. De har en kamp i beina og er det en følelse de sitter igjen med etter dette så er det tilfredshet.

Link to comment
Share on other sites

PS. Hvis dagens kamp i det hele tatt har nevneverdig innvirkning, noe jeg tviler på, så er det til vår fordel. De har en kamp i beina og er det en følelse de sitter igjen med etter dette så er det tilfredshet.

Kan være en fare for utladning etter en slik kamp for spillere som ikke er vant til å sanke titler. Store deler av spillet til Wigan er basert på innsats og kollektiv jobbing, og om bare en av de 11 som går utpå Emirates tirsdag føler at sesongen er "over" og er tilfreds som du sier tror jeg det blir enkel seier for oss. Så kan det virke totalt motsatt med full vitamininnsprøytning og topp motiverte spillere med skyhøy selvtillit etter seieren mot Goliat... Derfor er det vell best å vente til kampen så ser man hva som møter oss ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette skal vi klare uansett. Ønsker vi virkelig plassen i CL - ja så tar vi den.

Det er det det handler om i slike knokkelkamper. Er vi vinnere eller er vi hederlige toere.

Vi må alle brette opp armene og gå ut i krigen.

Det er kamper i CL som er verre enn de to vi har igjen i PL.

Link to comment
Share on other sites

Vi må alle brette opp armene og gå ut i krigen.

 

Aiaiai... Høres ikke godt ut! Og usikker på om kollektiv selvskading er veien å gå.

 

Men fra spøk til alvor. Syntes Wigan var gode i dag, og Arsenal ville sikkert ha tapt den finalen, hadde vi vært der. Har må alle være skjerpet, og fokuset må være der fra start. Tror det blir for sent å bare spille bra de siste 40 minuttene.

Link to comment
Share on other sites

Wigan er slett ikke et dårlig lag og det er nok ingen som mistenker dem for å være det heller. Vi må være på topp for å slå dem og et tidlig mål vil låse opp kampen. Wigan er gode når de får ligge bak og slå kontra, i eget spill er de mer begrensede. Når det er sagt så har de nå fått mer selvtillit enn på lenge og det betyr enormt mye. Har man tro på det man driver med så kan man nå langt bare på innsats, tro og flyt. Vi har hatt litt av det samme i vår og må ta det ut de siste to kampene også. City møtte ikke opp i går og alt for mange av deres stjerner produserte på 90%. Da er de ikke bedre enn Watson, Scharner og resten av grovarbeiderne i Wigan. Vi kan ikke gjøre samme feilen. Høyt tempo og flytte ball er nøkkelen i slike kamper.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Wigan. Håper dere fester godt og lenge. En 3-dagers fyllekule passer vel bra.

 

....................

Dette er et nedrykkslag, man skulle tro mange snakket om Barcelona fordi de slo Shitty i en FA cup finale. Dette er et lag med masse innsats og fysikk,det var slik de tok knekken på City. City spiller veldig lik fotball som Arsenal,de triller ball og liker det. Det skal tråkles igjennom forsvaret til motstander. Møter vi Wigan på samme måte kan dette gå galt. Vi må forsvare oss skikkelig,så ta kontringer og runde de på kantene,slå ballen inn mot feilvendte forsvarere.

For begynner vi å trille ball rundt et Wigan lag som ligger å forsvarer seg,kommer de til å bryte en pasning og kontre.

Link to comment
Share on other sites

Wigan har hatt blod på tann lenge allerede de. Slik de alltid har på denne tid. Vi får hendene fulle og vel så det i 180+ minutter før vi eventuelt sklir inn på fjerde med ett nødskrik slik at alt er såre vel og alle er geniale.

 

PS. Hvis dagens kamp i det hele tatt har nevneverdig innvirkning, noe jeg tviler på, så er det til vår fordel. De har en kamp i beina og er det en følelse de sitter igjen med etter dette så er det tilfredshet.

 

.............

Wigan har vunnet noe,det er ofte at etter slike kamper at det kommer en liten nedtur,det kan vi utnytte. Vi har hatt hvile i 9 dager,det er ikke en unnskyldning som holder om det mangler innsats i 90 minutter.

Vi har minst like mye å spille for i de 2 kommende kampene som Wigan og Newcastle.

Link to comment
Share on other sites

Alt er opp til oss selv som alle vet, vinner vi de to neste sikrer vi i det minste CL. Etter å ha sjekket hvem Wigan møter i siste kamp er det selvfølgelig Villa..

Det betyr at alt er opp til dem selv og, vinner de mot oss og Villa sikrer de plassen i PL. De har absolutt alt å spille for, det har vi og,

men jeg forventer seier mot dumpekandidat.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir på ingen måte en lett kamp. For Wigan er dette cupfinale nr. 2, tap er betyr nedrykk.

Et Arsenal-tap betyr ikke at laget er ute av kampen om 4. plass, selv om den da henger i en syltynn tråd. Men det gjorde den også en maidag i 2006 da Tottenham hadde CL-plassen i sin hule hånd, men var litt uforsiktige i matveien.

 

Kampen på tirsdag krever en usedvanlig skjerpet spillerstall og en manager som klarer å konsentrere seg om kampen istedet for å gå å klage til fjerde-dommeren for hver en miste ting som skjer i mot på banen.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir fryktelig tøft. Wigan har det fremdeles i egne hender og vil med to seire stå i divisjonen også neste sesong ettersom de har Villa hjemme i siste kamp (Villa i tillegg uten Benteke). Sann mine ord; Wigan lukter nå blod og en Cupfinale som skulle bli en fordel for oss i forhold til utmattelse kan nå vise seg å bli det motsatte, en skikkelig moralbooster og energibombe.

 

Wigan er kanskje det laget i hele divisjonen jeg ville unngått i morgen ettersom det er det eneste andre laget som har noe å spille for, men samtidig har det i egne hender.

 

Jeg ser denne som 50/50 akkurat nå og dersom det står uavgjort til pause kan ALT skje. Føler meg langt fra sikker og tror at Spursgjengen virkelig øyner håp her og det med god grunn…

 

Fest sikkerhetsbeltet!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er nødt til å spille opp mot sitt beste. Men gjør de det, når de har presset på seg?

Tipper dette går til skogen.

TIPS: 1-2(Podolski - Watson, Di Santo)

 

Hvem lager lasagne etter kampen?

Link to comment
Share on other sites

Da er det sannhetens øyeblikk. Vi ble slått ut av Liga Cup of FA Cup i år med Dean som dommer. Skal han klare en trippel? Da bør han få en statue utenfor WHL.

 

Det er en utrolig statistikk vi har med han som dommer. Den eneste sieren vi har med han var jo etter at han gjorde sitt ytterste for å stoppe oss mot Tottene i fjor. Det kan jo bare ikke være tilfeldigheter som spiller inn her. Hadde det samme skjedd med Sir Rednose så hadde han klaget sin nød i Media og dommeren ville blitt plassert til å dømme League 1 i et par år.

 

Jeg kan bare set ett av to utfall i denne kampen. Enten så gruser vi Wigan og slår dem så klart at Dean ikke klarer å påvirke resultatet, eller så blir det jevnspilt med uavgjort/tap. Kan ikke se at vi noensinne med Dean har klart å vippe en jevnspilt knokkelkamp til vår fordel.

Link to comment
Share on other sites

Idag må vi bare gå ut i 100 fra start og lede 2-0 etter 10 minutter, og 3-0 ved pause. Er vi et lag som klarer det? høyst usikkert, men ikke la Wigan tro at de har sjanse, da kommer de til å ta den. Fant nettopp ut at jeg jobber kveldsvakt og får ikke sett kampen, nesten litt glad for det, blir for nervepirrende å se på! Satser på gode nyheter på vglive om jeg sjekker etter 30 spilte minutter ikveld!

Link to comment
Share on other sites

Bare nevner det, Mike Dean er dommer!!

Vi har vunnet 1 av 15 med han som dommer, og så er dette ..... !!

 

http://www.youtube.com/watch?v=LLdMNZR6QDM

 

 

...................

 

Har vi ingen Hooligans som kan gi den dommeren der litt oppdragelse ? Få han til å forstå at om han ikke er noenlunde nøytral så ender han opp i en trang 1 roms med dårlig utsikt ? :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...