Jump to content

2013.04.28 Manchester United H


gunnersfan

Recommended Posts

Arsenal - Manchester United

Søndag, April 28, 2013, 17:00

Barclays Premier League

Emirates Stadium

TV2 PL 1

 

ARSENAL v MANCHESTER UNITED - MATCH FACTS

Arsenal and Man Utd have dropped the joint-fewest points from winning positions in the Premier League this season (4)

Manchester United have won six and lost one of the last seven Premier League meetings with Arsenal

The Gunners have kept just four clean sheets in their last 16 Premier League games at Emirates Stadium

Robin Van Persie has scored in each of his last three appearances when Arsenal have played against Man Utd, twice for the Gunners and last time out for the Red Devils

Wayne Rooney scored his first Premier League goal, his first in the league for Man Utd and his 100th Premier League goal against Arsenal

Rooney's 10-goal haul is the highest by a Premier League player against the Gunners (along with Robbie Fowler) and also his joint-highest versus any opponent in the history of the competition

Only Arsenal (18) have scored more goals in the final 15 minutes of matches than Manchester United (15)

Man Utd are the first team to be crowned champions with four games remaining since Arsenal in 2003/04

Van Persie has scored 17 goals in his last 17 Premier League appearances at the Emirates

Arsenal have taken only four points from seven games against the other sides in the top five this season, every other member has at least 10

 

Mitt forslag til lag:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Arteta - Ramsey

Walcott - Cazorla - Chamberlain

Podolski

 

Har også på følelsen at Robin van Persie ikkje er i startoppstillinga til Manchester United.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Let the hunt for the cunt begin!!!!

 

Håper van persie spiller helt horribelt og skader seg selv når han diver etter straffe i ren Ashley Young stil, etter kampen håper jeg van persie feirer ligagullet sammen med giggs og svigerinna, og at bilder av deres feiring blir klistra på alle voksen nettsider som er tenkelige.

 

Dessuten håper jeg vi vinner.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Chamberlain - Rosicky - Cazorla

Gervinho

 

Wilshere, Walcott og Podolski som jokere etter at Chamberlain og Gervinho har spilt de slitne og slappe.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Han bommer dessverre på altfor mange sjanser, men med han på topp så har vi en bevegelig og farlig spiss frem til han kommer foran målet. Så laget vil dra nytte av det da han konstant vil gjøre løp som vil dra ut forsvaret til United. Det vil åpne rom som vil føre til at lagkameratene hans vil ha litt lettere arbeidsvilkår fremover.

 

Når det gjelder bakover så burde de 7 fra midtbanen og ned ha forholdsvis god kontroll såfremt vi ikke ligger på midtsirkelen som idioter.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Han bommer dessverre på altfor mange sjanser, men med han på topp så har vi en bevegelig og farlig spiss frem til han kommer foran målet. Så laget vil dra nytte av det da han konstant vil gjøre løp som vil dra ut forsvaret til United. Det vil åpne rom som vil føre til at lagkameratene hans vil ha litt lettere arbeidsvilkår fremover.

Gervinho beveger seg smart, løper raskt og er tidvis fantastisk til å drible av motspillere. Har ikke tall på det, men vil tro at statistikken med han som spiss er meget bra. Du har rett i det at han åpner rom for som regel må motstander trekke ut to mann på han for å matche farten og uforutsigbarheten hans og da kan Walcott og Cazorla tre igjennom og vente på den perfekte ballen(som han har vansker for å slå)

Link to comment
Share on other sites

Tviler også på at van Persie kommer til å starte, kanskje heller ikke med i troppen.

 

 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan tro at Manchester United kommer til å spare spillere, stille med svakere lag osv. De kommer til å stille med sitt sterkeste lag, Van Persie spiller hele kampen og kommer til å gjøre ALT for å score.

 

Dette har noe med mentalitet og vinnervilje å gjøre, noe United er best i klassen på. Deres kvaliteter på dette området kontra oss er vel hovedgrunnen til at de er 25 poeng foran oss på tabellen.

 

 

Det er bare til å gjøre seg klar for Van Persie og et heltent United. Dette blir fryktelig vanskelig!

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å gi gass å få 3 poeng mot United.

Absolutt det viktigste. RvP....driter jeg i....her er det 3 poeng som gjelder.

 

WS

 

Sagna Per Kos Gibbs

 

Arteta Ramsey

 

Walcott Mozart Cazorla

 

Podolski

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan tro at Manchester United kommer til å spare spillere, stille med svakere lag osv. De kommer til å stille med sitt sterkeste lag, Van Persie spiller hele kampen og kommer til å gjøre ALT for å score.

 

Dette har noe med mentalitet og vinnervilje å gjøre, noe United er best i klassen på. Deres kvaliteter på dette området kontra oss er vel hovedgrunnen til at de er 25 poeng foran oss på tabellen.

 

 

Det er bare til å gjøre seg klar for Van Persie og et heltent United. Dette blir fryktelig vanskelig!

*kremt*

 

http://www1.skysport...against-Arsenal

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vi får se hvem som løper ut for United, men jeg er overbevist om at de kommer for å vinne og at uansett hvem som starter blir dette veldig vanskelig. Rio, Vidic, Nani, Welbeck i tillegg til Rooney og RvP vil kunne gjør mye skade spør du meg.

 

Det å tro at Robin Van Persie blir hjemme i Manchester blir i beste fall naivt.

Link to comment
Share on other sites

Tipper Walcott kommer til å starte på topp. Det kan ha noe for seg hvis han er i form, hvis ikke blir han overkjørt her. Da ville jeg faktisk gått for Gervinho som kan skape røre mot alle.

 

Jeg tror vi får lakmus-testen på akkurat hvor stabilt forsvaret vårt har blitt i denne kampen. Likte ikke det jeg så mot Fulham sist, men generelt har forsvarsspillet vårt bedret seg betraktelig.

 

Tviler på om vi får med oss poeng fra denne. 1-2, men krøsser fingra.

Link to comment
Share on other sites

WS

Sagna- Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Walcott - Rosciky - Cazorla

Podolski

Håper Podolski er fit og kan starte på topp. Dersom han ikke er 100% og må starte på benken så er Walcott på topp og Gervinho på høyre et flott alternativ. Farta til Walcott vil forhåentligvis skape nok strekk i United til at det blir rom for Cazorla og Rosicky til å briljere

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bli skuffet over spillet men ikke over eventuelle tapte poeng. Jeg har ingen store forventninger og eventuelle poeng er en bonus. Det betyr ikke at jeg er sikker på at vi taper, bare at jeg har en følelse av at kampen enten blir "himmel eller helvete", og at jeg heller vil la meg bli overrasket enn å bli skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Blir litt artig å se hva fansen bestemmer seg for på Emirates: However, the presence of Robin Van Persie in the United line-up will make the gesture hard to swallow for many Gunners. The idea of applauding someone they see as a traitor onto the Emirates turf rankles, and there is even a campaign among fans to "do a Poznan", and turn their backs on the champions as they walk out.

 

Read more: http://www.theweek.co.uk/football/premier-league/52715/arsenal-manchester-united-robin-van-persie-tribute#ixzz2ReThztpM

Link to comment
Share on other sites

Er totalt nervevrak før denne kampen. Merket det begynte å kile i magen allerede i går. Tror unitet kommer til å gi alt i denne kampen, og vi må være klare for dem. Hva som skjer med vP gir jeg egentlig f i, så lenge vi tar poeng.

 

Blir spennende å se hvem vi velger å bruke som spiss. Har vært mye snakk om at Podolski er unfit, og han har vel heller ikke imponert de gangene han har fått prøve seg alene på topp. Gervinho gikk gjennom en purple patch tidlig i sesongen, men jeg er ikke overbevist. Theo er Theo; fart og gode avslutninger. Har fått prøve seg som spiss, også mot gode motstandere. Jeg er redd han forblir usynlig mot united, som mot city og bayern.

 

Konklusjon: Giroud er ingen world beater, men vi er definitivt ikke tjent med denne suspansjonen.

 

WS

Sagna- Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Ox - Rosciky - Cazorla

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg synes det er merkelig at det nærmest forutsettes at vi taper og at alt annet er en bonus. 3 poeng blir vanskelig, men det er et sannsynlig utfall - til og med det mest sannsynlige.

 

Det er ikke lenge siden vi slo Bayern 2-0 borte. Til sammenligning skal kampen i morgen være lett.

Link to comment
Share on other sites

Dette er for meg litt overraskende odds. Tiltross for at jeg konsekvent prøver å holde meg positiv til klubben og situasjonen vi befinner oss i så er jeg ikke veldig optimistisk for morgendagen. Er meget spent på hvem som skal lede angrepet og jeg tror dessverre at våre tre alternativer blir pakket inn av Vidic/Ferdinand. Tror det blir vår akilles i morgen.

Link to comment
Share on other sites

over tre og en halv gang pengene på united er godt betalt. Sjeldent de har så dårlig odds uansett motstand.

 

Håper vi vinner, men folk må stikke fingern litt i jorde å innse at vi er 21 poeng bak dem. Det er en god grunn for at vi er nettop det.

Dessuten har vi somregel tapt kampene mot lag over oss på tabellen, det også taler imot.

 

Selv syntes jeg det er fantastisk å slå united uansett situasjon, håper på 3-2, podolski x2 og walcott.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...