Jump to content

2013.04.28 Manchester United H


gunnersfan

Recommended Posts

Beste odds på kampen i morra:

 

Ars 2,30

Draw 3,30

ManU 3,60

 

Det er så mye negativitet her inne at selv jeg holdt på å glemme at vi er favoritter i morgen.

 

Nåja.

 

Bookmakernes odds er et greit utgangspunkt, men ikke mer. Deres lojalitet ligger hos egen lommebok. Når de setter odds, er det to hovedfaktorer som er avgjørende:

1. Sannsynligheten for de mulige utfall.

2. Forventet, og senere også faktisk-, aktivitet fra tipperne.

 

Oddsen bookmakerne tilbyr er således ikke en ren sannsynlighetsvurdering. Mye handler også om å justere oddsen slik at overskuddet forblir omtrent det samme, uavhengig av kampens utfall. Det tydeligste eksempelet på denne praksisen viser Norsk Tipping når de tilbyr odds på Norge-, eller norske utøvere, i internasjonale konkurranser. Da er oddsen nesten alltid kunstig lav. Årsak: En hel haug av såkalte patriot-spill.

 

Motivasjonsspill er en kjær favoritt hos mange gamblere. En del setter slike omtrent i blinde. Det har bookiene åpenbart tatt høyde for. Jeg holder derfor fortsatt United som klar favoritt i morgen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

 

Nåja.

 

Bookmakernes odds er et greit utgangspunkt, men ikke mer. Deres lojalitet ligger hos egen lommebok. Når de setter odds, er det to hovedfaktorer som er avgjørende:

1. Sannsynligheten for de mulige utfall.

2. Forventet, og senere også faktisk-, aktivitet fra tipperne.

 

Oddsen bookmakerne tilbyr er således ikke en ren sannsynlighetsvurdering. Mye handler også om å justere oddsen slik at overskuddet forblir omtrent det samme, uavhengig av kampens utfall. Det tydeligste eksempelet på denne praksisen viser Norsk Tipping når de tilbyr odds på Norge-, eller norske utøvere, i internasjonale konkurranser. Da er oddsen nesten alltid kunstig lav. Årsak: En hel haug av såkalte patriot-spill.

 

Motivasjonsspill er en kjær favoritt hos mange gamblere. En del setter slike omtrent i blinde. Det har bookiene åpenbart tatt høyde for. Jeg holder derfor fortsatt United som klar favoritt i morgen!

 

Punkt to er riktig, men slik jeg har forstått det, så er det en grense for hvor mye de justerer oddsen basert på spillaktivitet. Hvis oddsen til Arsenal er nedjustert, så er det fordi folk har tippet på Arsenal. Har de? Bookmakerne holder oss uansett som favoritter og det gjør jeg også.

 

PS: Det ble skrevet en del om dette med oddsjustering i forbindelse med Champions League-finalen i 2007 mellom AC Milan og Liverpool, hvor bookmakerne tapte ganske store penger på at Milan vant.

Link to comment
Share on other sites

Beste odds på kampen i morra:

 

Ars 2,30

Draw 3,30

ManU 3,60

 

Det er så mye negativitet her inne at selv jeg holdt på å glemme at vi er favoritter i morgen.

Det virker som om folk tipper på Arsenal siden oddsen synker. http://www.oddscheck...-man-utd/winner

 

Ars 2,25

Draw 3,60

ManU 3,40

 

EDIT:Jjeg hadde byttet om på odds for draw og ManU. Rettet nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Mye handler også om å justere oddsen slik at overskuddet forblir omtrent det samme, uavhengig av kampens utfall. Det tydeligste eksempelet på denne praksisen viser Norsk Tipping når de tilbyr odds på Norge-, eller norske utøvere, i internasjonale konkurranser. Da er oddsen nesten alltid kunstig lav. Årsak: En hel haug av såkalte patriot-spill.

 

Motivasjonsspill er en kjær favoritt hos mange gamblere. En del setter slike omtrent i blinde. Det har bookiene åpenbart tatt høyde for. Jeg holder derfor fortsatt United som klar favoritt i morgen!

 

Det er her snakk om internasjonale bookingselskaper som gir odds på en kamp som følges med interesse over hele verden. Argumentet om motivasjonsspill er vel ikke så godt i dette tilfellet, da ManU har langt flere fans enn oss.

 

Klart vi er favoritter! ;D

 

Og jeg gleder meg til å se kampen på Sandefjords ManU-pub.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om folk tipper på Arsenal siden oddsen synker. http://www.oddscheck...-man-utd/winner

 

Ars 2,25

Draw 3,60

ManU 3,40

 

EDIT:Jjeg hadde byttet om på odds for draw og ManU. Rettet nå.

Sorry hvis jeg maser, altså. Det virker som om folk har trua på oss i dag. Oddsen synker ytterligere.

 

Ars 2,15

Draw 3,75

ManU 3,60

Link to comment
Share on other sites

Beste odds på kampen i morra:

 

Ars 2,30

Draw 3,30

ManU 3,60

 

Det er så mye negativitet her inne at selv jeg holdt på å glemme at vi er favoritter i morgen.

Ikke ofte jeg er negativ, men tror ikke vi tar det her i dag. Tror United vil feire ett seriegull med en seier over en gammel rival og at de som har vært med på rivalriet: Giggs, Ferdinand og Scholes samt Fergie vil sørge for at det blir høy temperatur. Tror til slutt vi blir senket av ett cornermål. Med en seier her ville jeg følt meg trygg på at vi klarer topp 4 og med ett tap kan det fort se vanskelig ut.

Link to comment
Share on other sites

Schze

Sagna - Koscielny - Mertesacker - Monreal

Arteta - Frimpong

Walcott - Wilshere - Cazorla

Podolski

 

Vil se en tofotstakling mot Persie fra mr frimpong

Vanskelig å få brukt Frimpong i og med at han har spilt for to andre klubber i denne sesongen + at han er utleid.

Link to comment
Share on other sites

Fy f så nervene bygger seg opp. Trodde det var en lur idé å stikke på skolen for å få tiden til å gå. Tja.... Har aldri bedrevet mer prokrastinering mer enn i dag. Har startoppstillingene kommet? Hva blir skrevet her på forumet? Jeg sitter å refresher denne siden mer enn noe annet. Er rett og slett vanskelig å fokusere på noe annet enn denne kampen.

 

COME ON YOU GUNNERS!!!!

Link to comment
Share on other sites

Første 11'erne kommer om ca 30min. Blir spennende dette her....

Nå må ikke du komme her å frata meg alle unskyldninger for å ikke gjøre det jeg skal ;) Neida, takker

 

 

 

 

Eg held på å omkomme.. E snart middagstid her, men eg kjem ikkje til å få i meg noko som helst..!

Haha, ser den. Heiv i meg en porsjon spaghetti, men merker at fordøyelsesstystemet jobber på 30% kapasitet. Sliter med å sitte stille og er urolig i kropp og sjel.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal team: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Arteta, Ramsey, Rosicky, Cazorla, Walcott, Podolski

 

Arsenal subs: Mannone, Vermaelen, Jenkinson, Monreal, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Gervinho

 

Edit:

Arsenal.com@Arsenal

 

 

Ex-Arsenal striker Robin van Persie starts for Manchester United #AFCvMUFC

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...