Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

men arteta fikk jo et mer defensivt ansvar når Song forsvant, så jeg tror Wenger vil at en av de 2 bakerste på midten skal holde igjen når Ramsey eler Wilshere går framover. Jeg mener det er misbruk av Artetas kvaliteter som jeg mener passer best høyere i banen.

 

Ja det er det du og forsåvidt jeg mener. Men slik jeg "kjenner" Wenger så ønsker han ikke en rendyrket DM i laget som primært har defensive fibre. Har vi hatt en slik spiller siden Gilberto?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

 

Ja det er det du og forsåvidt jeg mener. Men slik jeg "kjenner" Wenger så ønsker han ikke en rendyrket DM i laget som primært har defensive fibre. Har vi hatt en slik spiller siden Gilberto?

 

 

Flamini hadde en slik rendyrket rolle. Song hadde jo også den rollen. Det var vel hovedsakelig i sin siste sesong at han fikk en "friere" rolle.

Link to comment
Share on other sites

Før VM 2010 var 4-2-3-1 en svært lite kjent og lite brukt formasjon. Plutselig spilte 7 av 8 kvartfinalister denne formasjonen, Det er ikke uvanlig at fotballen revolusjoneres i store mesterskap. Brasils 4-2-4 i 1970. Hollands totalfotball i 1974 osv. Etter 2010 har veldig mange topplag gått for en variant av 4-2-3-1. Selvfølgelig med litt variasjon fra lag til lag, men det er sjelden jeg ser en utpreget DM i denne formasjonen. Alle de 6 fremste har offensive plikter, og alle har defensive plikter.

 

Song var vel vår siste rendyrkede DM i 09/10 da vi spilte 4-1-4-1.

Link to comment
Share on other sites

"Sky Italia: Roma director in a meeting with Arsenal right now in London regarding Gervinho. £6.9m deal expected."

Ut med Gervinho ila et par dager virker det som, det betyr vel at Ryo kommer inn som reserve på vingen eventuelt at noe kommer til å skje. De 70 millionene vi "hadde" bør vel snart være 100 mtp hvor mye vi har "tjent inn" på å kvitte oss med høylønnede spillere. Det kommer til å skje ting. Gustavo og Suarez inn så ligger vi godt an, får vi i tillegg inn Ginter som reserve så synes jeg vi har hatt ett godt vindu til tross for at vi kunne trengt en ny keeper og en ny ving også.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om det skjer noe jeg altså. Hvorfor skal man vente så lenge som vi gjør? Suarez sagaen er på hvilepunktet. Wenger nekter betale en krone mer, og Liverpool trenger ikke selge sålenge Suarez selv ikke leverer transfersøknad.

 

Med Gervinho nå ut, er ennå en ving/spiss borte. Egentlig blir det en gamble på at Giroud skal plutselig bli enormt mye bedre enn ifjor. En skade på han og Podolski/Theo må steppe inn. Da er plutselig Ramsey på høyre kanten igjen noe han ikke er god nok for mener jeg. Ramsey hadde fantastisk fin slutt på sesongen i midten, der hører han hjemme. Podolski passer ikke som frontmann alene, i mellomrommet er han god.

 

Så hvis det nå ender opp med at vi ikke får Suarez og Wenger satser på at det holder med Giroud/Sanogo er jeg dypt bekymret.

Link to comment
Share on other sites

En indrefilet av en nyhetssak på Arsenal.com nå: Se nyklipt gress bli påført maling!! (Eller er det kritt? Kjør gjerne debatt!)

 

 

Tar oppfordringen da det uansett ikke skjer noe på overgangsfronten.

 

Det er nok maling ja. Kritt vaskes bort ved første regnskyll og blir vel ikke så hvitt som maling. Spørsmålet er vel videre hvilken malingstype som brukes? Igjen så må jeg bare tippe men regner med det er en type olje/akryl basert maling. Sikkert noen med mer håndfast kunnskap om profesjonell baneoppmerking som kan bidra her.

Link to comment
Share on other sites

Da er plutselig Ramsey på høyre kanten igjen noe han ikke er god nok for mener jeg.

 

Da er Ox/Ryo på høyrekant dersom kampbildet tilsier det. Å plassere Ramsey opp på høyreving har vel vært for å ha en mer ballsikker ving som trekker ned så vi vinner midtbanen og er tryggere defensivt, noe som kan lønne seg når en møter City/Chelsea og muligens Spurs. (United sin store kraft er ikke sentralt.) Personlig mener jeg at alt dette kan løses ved å gå all in for Suarez og Gustavo. Suarez kan bekle vingen om vi sliter med skader og Ramsey kan gå opp på vingen når Wenger føler det lønner seg mens Gustavo kan bli vår holdende kraft ved siden av Arteta/Wilshere/Ramsey. Samtidig har jo Gustavo spilt en del stopper som ikke bør gjøre han mindre attraktiv..

Link to comment
Share on other sites

hvis Gervinho selges mister vi et alternativ framover, om han er et godt eller dårlig alternativ kan diskuteres, men han har vel bidratt positivt i en del tilfeller. Jeg mener vi ikke kan basere oss på at f.eks. Ryo skal ta det hele og fulle steget opp førsteelleveren ti lArsenal, han fikk vel prøvd seg i noen kamper for Wigan, men han er ikke der enda, tror jeg. Gervinho kan man fint starte med i en PL-kamp imorgen. Å selge uten å erstatte mener jeg er en svekkelse av Arsenal-laget.



Jeg regner med at klubben jobber med å skaffe nye spillere, men virker som dette tar laaang tid! Får gåpe at det dukker opp noen positive nyeheter nå i etterkant av Emirates cup, selv om jeg har min tvil. Blir Sanogo den eneste inn for oss så er det bortimot katastrofe!


Link to comment
Share on other sites

Blir Sanogo den eneste inn for oss så er det bortimot katastrofe!

 

 

Det er jeg sikker på at han ikke blir, en spiller som Suarez haster ikke pga at han ikke får starte sesongen uansett, men en spiller som Gustavo burde vi alt hatt i boks så han fikk startet livet i England før sesongen.. Drømmen min for vinduet er å få inn de to.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er jeg sikker på at han ikke blir, en spiller som Suarez haster ikke pga at han ikke får starte sesongen uansett, men en spiller som Gustavo burde vi alt hatt i boks så han fikk startet livet i England før sesongen.. Drømmen min for vinduet er å få inn de to.

Definitivt. Gustavo er heller ikke en dårlig pasningsspiller. Han er bare som en mer disiplinert Song egentlig. Og med langt bedre taklingsteknikk.

 

Når det gjelder Suarez så er det største problemet med å la overgangen dra ut såpass at det kan dukke opp andre klubber som kan snappe han foran oss. F.eks. hvis Real bestemmer seg for å bruke mer av statens penger blant annet.

 

Ellers har visstnok Milan lagt inn et bud på €8-9m på Fiorentina's Ljajic. Nå tviler jeg på at Fiorentina vil selge han til Milan for en så lav pris, men Ljajic er en fantastisk spiller. Av de to spillerene Fiorentina har/hadde så var det Ljajic og Jovetic som jeg var veldig imponert over. Hadde gjerne sett han i Arsenal for å si det slik. Ufattelig pasningssikker til å være offensiv midtbane/kantspiller. Samtidig scorer han rimelig godt med mål.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Gustavo - Ramsey

Walcott - Cazorla - Ljajic

Suarez

-----------

 

Hadde sagt meg fornøyd med det laget for å si det sånn :P

Link to comment
Share on other sites

Tikk takk, 2 august. Fremdeles ingen som er nære.

 

 

Du er heldig som har så god innsikt i hva som skjer i klubben. Denne artikkelen antyder at det er veldig vanskelig å få så god oversikt.

http://www1.skysports.com/football/news/11095/8851297/arsene-wenger-still-hoping-to-sign-liverpool-striker-luis-suarez

 

Wenger said: "I don't want to speak about Suarez, because that is between Liverpool and Arsenal. We will completely respect what Liverpool wants to do. We want to (sign the player) if it is feasible in an amicable way."

 

"I am a great believer you have to keep as much confidentiality as possible, which is quite difficult in the modern world."

"But we work very hard, not only on the case you name, but on other different cases."

 

 

Men men, det er sikkert bare noe han sier for å holde fansen for narr. Mannen gir jo tross alt blanke faen i klubben :P

Link to comment
Share on other sites

Definitivt. Gustavo er heller ikke en dårlig pasningsspiller. Han er bare som en mer disiplinert Song egentlig. Og med langt bedre taklingsteknikk.

 

Når det gjelder Suarez så er det største problemet med å la overgangen dra ut såpass at det kan dukke opp andre klubber som kan snappe han foran oss. F.eks. hvis Real bestemmer seg for å bruke mer av statens penger blant annet.

 

Ellers har visstnok Milan lagt inn et bud på €8-9m på Fiorentina's Ljajic. Nå tviler jeg på at Fiorentina vil selge han til Milan for en så lav pris, men Ljajic er en fantastisk spiller. Av de to spillerene Fiorentina har/hadde så var det Ljajic og Jovetic som jeg var veldig imponert over. Hadde gjerne sett han i Arsenal for å si det slik. Ufattelig pasningssikker til å være offensiv midtbane/kantspiller. Samtidig scorer han rimelig godt med mål.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Gustavo - Ramsey

Walcott - Cazorla - Ljajic

Suarez

-----------

 

Hadde sagt meg fornøyd med det laget for å si det sånn :P

 

Er det som er saken, Gustavo er en fantastisk spiller som ville kledd vårt system enormt bra, for alt jeg vet kan han ende opp som Denilson eller Melo, men pdd. holder han nivået. Kan også gå ned og spille stopper. Eller så ser jeg behovet for en ving og en spiss jeg også. Skremmende nok begynner Suarez å være eneste kvalitetsspiss igjen på markedet vi har sjansen på. Ljajic er en god spiller og prisen hans er nok ikke alt for høy, men ser ikke ut som vi jakter på en ny ving. (Ox, Ryo og Gnabry er ikke helt klare som førstevalg enda!) Alt i alt ser jeg på dette som de tre viktigste posisjonene å få inn styrkende spillere så får vi heller bruke Sagna/Gustavo som stopper dersom vi har mye skader eller noen trenger hvile.

 

Ønskeliste før seriestart(I rekkefølge.):

Suarez

Gustavo

Ving

Ginter

Link to comment
Share on other sites

 

Er det som er saken, Gustavo er en fantastisk spiller som ville kledd vårt system enormt bra, for alt jeg vet kan han ende opp som Denilson eller Melo, men pdd. holder han nivået. Kan også gå ned og spille stopper. Eller så ser jeg behovet for en ving og en spiss jeg også. Skremmende nok begynner Suarez å være eneste kvalitetsspiss igjen på markedet vi har sjansen på. Ljajic er en god spiller og prisen hans er nok ikke alt for høy, men ser ikke ut som vi jakter på en ny ving. (Ox, Ryo og Gnabry er ikke helt klare som førstevalg enda!) Alt i alt ser jeg på dette som de tre viktigste posisjonene å få inn styrkende spillere så får vi heller bruke Sagna/Gustavo som stopper dersom vi har mye skader eller noen trenger hvile.

 

Ønskeliste før seriestart(I rekkefølge.):

Suarez

Gustavo

Ving

Ginter

 

Klarer ikke å se for meg hvordan han kan ende opp som Denilson. Felipe Melo var også en spiller som ikke var helt overbevisende og hadde mer enn et par skruer løse. Gustavo har ingen slike tegn. Det eneste jeg kan utsette på han er at han ser litt "spjæl" ut som Ramires, men han er fortsatt sterk i kroppen på tross av dette. Gustavo kan spille både stopper og venstreback. Det er handy vil jeg påstå. Personlig syntes jeg dette kjøpet er så logisk at det er derfor jeg ikke har noen tro på at det skjer dessverre. Det er for opplagt.

 

Usikker på hvor dyr Ljajic blir, men vet ikke hvor hyppe Fiorentina er på selge han mtp. at Jovetic har forsvunnet. Ville vært en meget solid investering for oss hvertfall. Kan minne litt om Roma's Lamela. Bortsett fra at han spiller på venstre.

 

Spiss, venstrekant og en midtbanespiller med "pondus" er hva jeg har ønsket meg mest. Jeg kan overleve med Szczesny, Fabianski og Martinez på keeperplassen, men siden Djourou igjen har blitt lånt ut så føler jeg at behovet for en midtstopper til er der.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det blir Chamakh på lån ut til Palace og Gervinho til Roma. Da er det vel hovedsaklig "The Bendtner issue" igjen av daukjøttet vårt? Må jo bety at vi virkelig kan sette inn krefter på å hente inn noen. (Selv om det alt begynner å bli sent..)
OK spillere vil heller komme hit etter det er offisielt at vi skal til CL og ikke ryker ut av kvalliken, men pdd. har vi jo knapt nok a-lagsspillere til å stille et brukandes lag..

Edit: Glemte Park!

Link to comment
Share on other sites

Litt OT fra meg, men tar det her siden dette er den mest aktive tråden.

 

Jeg og nok noen andre har hatt problemer med hvordan Quoten vises i forumtråden. De fleste har sikker fått den "tilbake" i gammelt gjenge, men hvis noen fremdeles sliter så et par ord om hvordan jeg fikk den i orden igjen.

 

Jeg har brukt temaet Light (import) med dårlig qoute, når jeg velger tema IP Board så vises qoutene slik de skal. Den funker også med Arsenal1, men der var det noen andre "småproblemer".

Link to comment
Share on other sites

Litt OT fra meg, men tar det her siden dette er den mest aktive tråden.

 

Jeg og nok noen andre har hatt problemer med hvordan Quoten vises i forumtråden. De fleste har sikker fått den "tilbake" i gammelt gjenge, men hvis noen fremdeles sliter så et par ord om hvordan jeg fikk den i orden igjen.

 

Jeg har brukt temaet Light (import) med dårlig qoute, når jeg velger tema IP Board så vises qoutene slik de skal. Den funker også med Arsenal1, men der var det noen andre "småproblemer".

 

 

Takk for dette Polljen. Skjønte ikke hvorfor quotes fungerte perfekt på mobilen, men nå vet jeg hvorfor. Syntes dessverre ikke at IP Board temaet er like flott som Light (import), men det er vesentlig bedre med ordentlige quotes.

 

Igjen: Takk!

Link to comment
Share on other sites

Litt OT fra meg, men tar det her siden dette er den mest aktive tråden.

 

Jeg og nok noen andre har hatt problemer med hvordan Quoten vises i forumtråden. De fleste har sikker fått den "tilbake" i gammelt gjenge, men hvis noen fremdeles sliter så et par ord om hvordan jeg fikk den i orden igjen.

 

Jeg har brukt temaet Light (import) med dårlig qoute, når jeg velger tema IP Board så vises qoutene slik de skal. Den funker også med Arsenal1, men der var det noen andre "småproblemer".

 

Stygt som bare det, men det funker! Takk :) Vil gjøre det langt enklere å debattere her.

Link to comment
Share on other sites

http://www.gettyimages.co.uk/Search/Search.aspx?contractUrl=2&language=en-GB&family=editorial&assetType=image&mt=photography&p=liverpool+fc#

 

Ingen Suarez på disse bildene. Hint hint?

 

Er ellers vanskelig å være uenig med Wenger på dette:

 

Gareth Bale's proposed transfer to Real Madrid for £100 million is a 'joke' and 'crazy', says Arsene Wenger

"It's quite amazing that when Financial Fair Play comes in, the football world has gone completely crazy," Wenger said, claiming it made a "joke" of the new cost controls.

 

"You wonder what kind of impact and effect it has, Financial Fair Play, on the football world because it looks like it has made everybody worse than before."

 

Har selv sagt hele veien at FFP er dømt til å mislykkes. Kan ikke si at jeg har endret mening siden den gang heller :P

Link to comment
Share on other sites

Tror det skal mye til for at Suarez forblir i Liverpool. Særlig hvis de bryter en muntlig "kontrakt" som det spekuleres i.

Det eneste jeg er redd for at er at Real Madrid eller Chelsea f.eks. skal komme på banen og Liverpool selger billigere til de slik at de får han til en annen liga.

Link to comment
Share on other sites

Tror det skal mye til for at Suarez forblir i Liverpool. Særlig hvis de bryter en muntlig "kontrakt" som det spekuleres i.

Det eneste jeg er redd for at er at Real Madrid eller Chelsea f.eks. skal komme på banen og Liverpool selger billigere til de slik at de får han til en annen liga.

Greit at Chelsea har hatt overtaket på oss de siste sesongene, men de er da ikke i en annen liga :)

Link to comment
Share on other sites

Greit at Chelsea har hatt overtaket på oss de siste sesongene, men de er da ikke i en annen liga :)

 

Går ann å bruke hjernen innimellom Castor og skjønne at jeg tenkte på Real Madrid der. ;) Chelsea er det større fare for at bare overbyr oss.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det begynner å bli litt tynt i rekkene i Arsenalstallen etter tidenes opprydding, både i seniorstallen og blant de yngre. Jeg prøver meg på en oppsummering.

 

Szcz

Sagna - Per - Kos - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Rosicky - Cazorla

Giroud

 

Subs: Fabianski, Jenkinson, Vermaelen, Nacho, Wilshere, Podolski, The Ox

 

Der har vi 18 spillere som kan slå godt fra seg i PL. Men det holder neppe til å vinne PL, selv om jeg har litt trua.

 

 

 

Jeg mener ikke å provosere noen, men jeg bare må dele min optimisme med noen. Det er kanskje naivt å tro at vi ikke vil få endel skader på noen av disse 18 spillerne, men disse gutta dro altså lasset i siste halvdel av sesongen. En sesong som ikke ble kronet med trofeer, men som viste tegn på bedring i forhold til de to foregående sesongene. 7 av disse spillerne er under 25 år og og vi har sett tidligere hvordan talenter plutselig blomstrer. 4 av dem hadde sin maidensesong i PL 12/13. Også blant de øvrige 7 tror jeg det er mange som har potensiale til å gjøre en ennå bedre sesong.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kamper har rosicky startet for oss i PL over de siste tre årene? Jeg er for all del fan av han under hans gode tider, men han begynner å dra på åra og er ofte skadet. Han bruker også å trenge endel kamper før han blir utslagsgivende.

 

Oppstillingsplassen du har satt opp tror jeg ikke skremmer fælt mange. Vi har ett lag som på en meget god dag kan konkurrere, men som ofte faller igjennom. Etter fjoråret så er det vel bare Kos, Arteta, Walcott! og Cazorla som leverte jevnt over bra og som virkelig er krutt. Per leverer også, men faller ofte igjennom når han blir utfordret. Sagna viste tegn om fallende kurve Ifjor. Gibbs er ofte skadet. Ramsey leverte knall mot slutten, men fort å glemme hans første halvdel av sesongen. Wilshere har ikke kommet på nivå etter skaden. Giroud leverte ikke i en toppkamp. Og til slutt hadde vi keeperproblemer Ifjor som foregående år.

 

Det er mye bra her, men det må forsterkes/kryddres med noe nytt og av kvalitet for at man skal håpe på noe mer enn _muligens_ en top4.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...