Jump to content

2013.02.16 Blackburn Rovers H


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Kva i himmelens namn er det du forventer?? Eg har alltid støtta Wenger, men ein plass må grensa gå.. Forøvrig må han gjerne ta styret med seg!

 

Jeg nærmer meg også den grensen :-(

 

Klarer Wenger å ta oss til topp fire, kan han godt få gå ut kontrakten sin. Klarer han ikke det, håper jeg han trekker seg. Han har gjort så mye for klubben at han ikke fortjener å få sparken.

 

Men - ingen er større enn klubben. Vi ser de samme svakhetene i laget sesong etter sesong, til tross for at vi har byttet alle spillerne. Da er det snart bare en forklaring igjen på hvorfor Arsenal ikke er i stand til å ta steget tilbake til å kjempe om ligatittel. Dessverre :(

Link to comment
Share on other sites

Samme følelse hver Februar. Det siste lille håpet vi alle klamrer oss til, FA Cupen. Like lite vinnervilje og like lite innsats hvert år. Hver gang sparer vi de beste spillerne for å kunne ha de fit for fight i en turnering vi uansett ikke er gode nok til å vinne nemlig Champions League, og hver gang ender det på hue og ræva ut. Nå sitter vi igjen med 3 måneder til endt sesong med 0 trofeer å spille for.

Link to comment
Share on other sites

Enig. INGEN skal ha klippekort på noe som helst i fotball. Hadde United vært der Arsenal er nå, hadde jeg forstått om Ferguson var fredet, men INGEN andre i fotballverden har fortjent å være fredet.

 

Ferguson skal kunne bruke fortiden til å legitimere sin posisjon i nåtiden, men ikke Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Ja, så fikk vi til dette også. Shit happens, men for enkelte happens shit langt oftere enn for andre. Vi bør jo være vant til dette etter hvert, men det er like fortvilende hver gang. Hvor mange ganger skal vi måtte oppleve dette om og om igjen? Gud hjelpe meg så vanskelig det er å være sterk i troen på det som foregår. Dette har ikke en dritt med oligarker og slikt å gjøre!! Ikke en dritt. Det har en helt annen grunn……….

 

Fasit.

Link to comment
Share on other sites

 

Klarer Wenger å ta oss til topp fire, kan han godt få gå ut kontrakten sin. Klarer han ikke det, håper jeg han trekker seg. Han har gjort så mye for klubben at han ikke fortjener å få sparken.

Jeg er enig i at han fortjener å få muligheten til å trekke seg selv frivillig og ikke å få sparken. At han bør gå kontraktstiden ut (en sesong til, hvis jeg ikke tar feil), er jeg mer usikker på.

Vi vet selvsagt ikke hva alternativet til Wenger vil være, men jeg begynner å bli villig til å ta den risikoen, og jeg mener Wenger selv bør ta konsekvensen av problemene og snarest bør gi beskjed om at han ønsker avløsning ved sesongslutt. Dette gir klubben tid til å finne en erstatter, Wenger kan konsentrere seg om resten av denne sesongen og gjøre sitt beste for å redde sitt "ettermæle".

Og uansett så håper jeg en etterfølger om det blir snarlig eller om noen sesonger, får muligheten til å bygge opp et lag og ikke må levere suksess fra første stund.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende resultat. Faller tilbake til gamle synder og blir alt for tålmodige, så kommer jo den ene konsentrasjonssvikten som skal til for at man blir rundens bombe. Greit nok å tape framfor å få en omkamp. Da er det kun to skuffelser igjen denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

Dummeste jeg har hørt! Kan ikke sammenligne Fergusons historie med Wengers! Ferguson er som en Ole Einar Bjørndalen. Wenger som Frode Andresen eller Lars Berger!

 

Det er klart det er en forskjell, men du overdriver. Nå synes jeg uansett ikke at noen managere bør kunne forsvare sin nåværende posisjon med tidligere resutlater. Det er fremtidsutsiktene som teller. For Ferguson er vel disse gode så lenge helsa er god. Wenger? Tja. Jeg tror ikke det blir verre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at han fortjener å få muligheten til å trekke seg selv frivillig og ikke å få sparken. At han bør gå kontraktstiden ut (en sesong til, hvis jeg ikke tar feil), er jeg mer usikker på.

Vi vet selvsagt ikke hva alternativet til Wenger vil være, men jeg begynner å bli villig til å ta den risikoen, og jeg mener Wenger selv bør ta konsekvensen av problemene og snarest bør gi beskjed om at han ønsker avløsning ved sesongslutt. Dette gir klubben tid til å finne en erstatter, Wenger kan konsentrere seg om resten av denne sesongen og gjøre sitt beste for å redde sitt "ettermæle".

Og uansett så håper jeg en etterfølger om det blir snarlig eller om noen sesonger, får muligheten til å bygge opp et lag og ikke må levere suksess fra første stund.

 

.............................

Klubben må sette seg ned å finne ut hvilken fotball vi skal spille,dette kan bare ikke den stae Wenger få bestemme. Når klubben så har bestemt seg så kan de se etter en erstatter. Den må komme i sommervinduet,rett etter sesongslutt. Wenger sin håpløse ball trilling siden 2005 har fått meg til å "hate" han som trener. Det er ille,for det han stod for før de tid var fantastisk.

En mere direkte fotball der vi går på kjappe kontringer og bygger et nytt legendarisk defensivt Arsenal,som tar kontringer med begjær,og kan veksle med å spille og kontre. Det er ikke store justeringer som trengs faktisk. To gode rendyrkede kantspillere,og en solid keeper.

 

Jeg er redd at om Wenger klarer en 4 plass så får han forsette,selv ute dette kan han få forsette. Om da stoltheten ikke får seg en så stor knekk at han trekker seg.

Link to comment
Share on other sites

Antifotball førte til seier, akkurat som i dag

Hvis det er snakk om kamper som Inter - Barcelona (2010 semifinalen), så er jeg enig med deg at et lag ikke skal spille slik. Men det er noe helt annet når klasseforskjellen er så stor som det skal være mellom et topplag i PL og en middelhavsfarer i Championship...

Link to comment
Share on other sites

 

Ferguson skal kunne bruke fortiden til å legitimere sin posisjon i nåtiden, men ikke Wenger?

Selvsagt vil det være lettere for Ferguson å bruke fortiden for å legitimere sin posisjon i fortiden enn med Wenger.

Det er bare å sammenligne fortiden. Selvsagt hvis Man U hadde gått mange sesonger uten trofeer så ville en slik legitimering vært umulig også for Ferguson, man mannen er vel "daua" før ManU opplever like mange trofeløse sesonger.

 

Ferguson har vist at han klarer å hente seg inn igjen etter en "dårlig" sesong, det samme er det vel vanskelig å si om Professoren.

Link to comment
Share on other sites

Kan man håpe på den obligatoriske crapsesongen på hjemmebane, men med gull i CL? Pool gjorde det, med et ikke særlig bedre lag...Chelski gjorde det i fjor...Kan man håpe? Svaret kommer vel til uken, slår vi BM, tar vi heile greia...ryker vi er vi ute av det gode selskap for ei god stund fremover...

 

Tror faktisk det er det eneste som kan redde sesongen, snyte sudza for CL spill på den måten...For på tabellen tror jeg ikke vi har sjangs mot enmannslaget fra seven sisters...Et lag bestående av en habil keeper og en Bale i superform supplert med squad players er bedre en våre menn...

Link to comment
Share on other sites

Dummeste jeg har hørt! Kan ikke sammenligne Fergusons historie med Wengers! Ferguson er som en Ole Einar Bjørndalen. Wenger som Frode Andresen eller Lars Berger!

................

Frem til 2005 kunne man sammenligne.Ferguson har alltid vært tro mot sin spillestil,og har hentet gode spillere med jevne mellomrom. Wenger endret på sin i 2005,etter det har det kun gått nedover. Det er den store forskjellen. Så er Wenger så gammel,fransk og sta at han aldri kommer til å gå tilbake på dette her.

Link to comment
Share on other sites

Kan man håpe på den obligatoriske crapsesongen på hjemmebane, men med gull i CL? Pool gjorde det, med et ikke særlig bedre lag...Chelski gjorde det i fjor...Kan man håpe? Svaret kommer vel til uken, slår vi BM, tar vi heile greia...ryker vi er vi ute av det gode selskap for ei god stund fremover...

 

Tror faktisk det er det eneste som kan redde sesongen, snyte sudza for CL spill på den måten...For på tabellen tror jeg ikke vi har sjangs mot enmannslaget fra seven sisters...Et lag bestående av en habil keeper og en Bale i superform supplert med squad players er bedre en våre menn...

 

Skal et lite under til for at vi skal kunne vinne CL,det er ingenting som tyder på det. Vi har ikke flyten og ikke marginene med oss. Har ikke hatt det på mange år. At dette skal snu til Tirsdag tror jeg ikke noe på,så må det vare igjennom kvartfinaler og semifinaler.

Mitt tips ? Vi ryker ut av CL,ender utenfor 4 plassen.

Link to comment
Share on other sites

................

Frem til 2005 kunne man sammenligne.Ferguson har alltid vært tro mot sin spillestil,og har hentet gode spillere med jevne mellomrom. Wenger endret på sin i 2005,etter det har det kun gått nedover. Det er den store forskjellen. Så er Wenger så gammel,fransk og sta at han aldri kommer til å gå tilbake på dette her.

Eller var det kanskje noe revolusjonerende som skjedde i klubben rundt 2005 som førte til omlegging av Wengers rammebetingelser og økonomiske ressurser?

Link to comment
Share on other sites

Kan man håpe på den obligatoriske crapsesongen på hjemmebane, men med gull i CL? Pool gjorde det, med et ikke særlig bedre lag...Chelski gjorde det i fjor...Kan man håpe? Svaret kommer vel til uken, slår vi BM, tar vi heile greia...ryker vi er vi ute av det gode selskap for ei god stund fremover...

 

Tror faktisk det er det eneste som kan redde sesongen, snyte sudza for CL spill på den måten...For på tabellen tror jeg ikke vi har sjangs mot enmannslaget fra seven sisters...Et lag bestående av en habil keeper og en Bale i superform supplert med squad players er bedre en våre menn...

 

Har tenkt det samme. Da hadde det blitt en interessant stemning her på forumet. Det er klart at alle 16 lagene i knockout-rundene er gode nok til å vinne hele greia (noen har såklart større sjanse enn andre). Det er det at det er mange om beinet som står i veien for oss - ikke at vi ikke er gode nok.

 

Dersom noen tror jeg har mistet fotfestet: Joda, jeg anser Bayern som klare favoritter mot oss allerede i 8.delsfinalen.

Link to comment
Share on other sites

Samme følelse hver Februar. Det siste lille håpet vi alle klamrer oss til, FA Cupen. Like lite vinnervilje og like lite innsats hvert år. Hver gang sparer vi de beste spillerne for å kunne ha de fit for fight i en turnering vi uansett ikke er gode nok til å vinne nemlig Champions League, og hver gang ender det på hue og ræva ut. Nå sitter vi igjen med 3 måneder til endt sesong med 0 trofeer å spille for.

Det var dette her jeg sa før kampen. A-lag i dag, junior på tirsdag. Arsenal er ikke i nærheten av å vinne Champions League, og kommer nok aldri til å bli det heller.

Link to comment
Share on other sites

Ikke begynn å snakk om rammebetingelser og økonimiske ressurser. Ikke i dag. Vi har tapt 0-1 mot Blackburn Rovers på hjemmebane i en avgjørende kamp, og det verste er at vi egentlig ikke er overrasket.

Du har rett. Vi er ikke overrasket. Hvorfor? Det har med forventningene å gjøre. Hva vi følte før kampen. Følte vi oss trygge? Nei. Hvor lenge siden er det egentlig at dere har følt dere trygge før en Arsenalkamp?

Link to comment
Share on other sites

Ikke begynn å snakk om rammebetingelser og økonimiske ressurser. Ikke i dag. Vi har tapt 0-1 mot Blackburn Rovers på hjemmebane i en avgjørende kamp, og det verste er at vi egentlig ikke er overrasket.

 

Men når man leser her, skulle man tro at Arsenal faktisk er et verre lag enn Blackburn. Sjekk tabellen, sier jeg bare. Og om det blir 4.- eller 6.plass i år: Vi er ganske stabilt plasser i toppen.

 

Kall dagens kamp en fiasko, et "sykdomstegn" eller hva som helst. Grunnen til at vi er skuffet er fordi vi er et godt lag - og et mye bedre enn Blackburn. Ikke glem det.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett. Vi er ikke overrasket. Hvorfor? Det har med forventningene å gjøre. Hva vi følte før kampen. Følte vi oss trygge? Nei. Hvor lenge siden er det egentlig at dere har følt dere trygge før en Arsenalkamp?

 

Vi har blitt dårlig vant, ja. Og det er noe av det jeg mener er et tegn på at det er noe fundamentalt galt. Alle lag går på en blemme i ny og ne. Og i år har begge cupene vært stappfulle av resultater lik det vi ble utsatt for i dag. Men dette Arsenallaget, og de lagene Wenger har stabla på bena de siste fire-fem sesongene, virker å gjøre dette hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...