Jump to content

2013.01.23 West Ham H


Mikl02

Recommended Posts

Herlig andreomgang, og Podolski viser hvor god han er. Ikke uten grunn at den karen har over 100 landskamper for Tyskland. For en lettelse at Giroud putter også, med beina til og med! En lettelse for både han og oss :P

 

Hva skjedde med Potts? Fikk det ikke med meg. Kom ei heller ingen reprise av hendelsen.

Han kolliderte med Sagna. Sagna gikk opp for å heade ballen og traff Potts.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

For en kamp!!!

 

Podolski man of the match, og viser at han passer helt fint inn på venstrekanten vår. En annen spiller som imponerte meg i dag, var Ramsey, som viser at han absolutt kan spille rollen som deffensiv midtbanespiller

Link to comment
Share on other sites

Poldi man of the match, med Wilshere, Giroud og Ramsey på delt andreplass.

Wilshere tredje sist på veldig mange sjanser, Giroud putter to mål, vinner mange dueller og holder ballen bra oppe. Ramsey balanserer og kontrollerer midtbanen veldig bra i sin litt mer defensive rolle i dag.

Link to comment
Share on other sites

Podolski er soleklar man of the match i mine øyne, men det som gleder meg mest av alt er Ramsey (Giroud på andreplass) som skinner i dag. Tok Arteta rollen med glans og i motsetning til spanjolen så gjorde han faktisk gode offensive pasninger og var meget god i dag. Herlig å se!

 

 

Ja, Ramsey overbeviste i dag. Ser ut som han har blitt et halvt sekund raskere i alle bevegelser. Da er han en veldig god fotballspiller. Hadde sinnsyke 123 pasninger i dag.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal.com@Arsenal

 

Wenger on Vermaelen: 'He is a doubt for Saturday, he has an ankle problem' #AFCvWHU

 

Skadene begynner, og nå må Squillaci tilbake for å varme benken. Wenger MÅ få inn en midtstopper til, eller en potet som kan bekle flere posisjoner. Siste gang jeg skal nevne han dette overgangsvinduet, men er skuffet over at Yanga-Mbiwa gikk til Newcastle...

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra kamp av Podolski. Fantastisk mål og veldig gode pasninger til assists. Hans beste beste kamp i Arsenal-trøya. Bra av mange andre også, men vil trekke frem Ramsey som spilte stabilt og godt i den defensive rollen på midten. Wilshere var også involvert i de fleste spillemålene våre med gode stikkpasninger i oppbygningen.

 

4 mål på de første 11 minuttene i 2 omgang var jo bare helt utrolig. Skikkelig ketsjup-effekt.

 

Fikk forøvrig en melding for litt siden fra "min kontakt" i England vedrørende Potts:

"Potts is ok and sitting up in the ambulance".

 

Forøvrig også utrolig klønete og usportslig av Hazard. Blir nok minst 3 kamper utestengelse på han, men ikke mulig at han får flere heller!

Link to comment
Share on other sites

Man of The match: Ramsey. Balanserer midtbanen fantastisk i dag. Uten den jobben hadde ikke Wilshere og Cazorla holdt lekestue

God kamp - bare gjøre dette hver gang og ikke hver 5. kamp..

Enig i at Ramsey var god, men MOTM må gå til Podolski. Nå har vel ikke Ramsey spilt så mye som 5 kamper i den posisjonen hele sesongen engang. Han viser hvor god han kan være når han får spille på det han er god til!!

Link to comment
Share on other sites

 

Enig i at Ramsey var god, men MOTM må gå til Podolski. Nå har vel ikke Ramsey spilt så mye som 5 kamper i den posisjonen hele sesongen engang. Han viser hvor god han kan være når han får spille på det han er god til!!

 

Jeg er glad i spillere som gjør drittjobb - og det gjorde Ramsey i dag. Den drittjobb er hele basisen i resten avbprestasjonene. Bryter tidlig, sikker i passningsspill, og tråkker i i taklingene. Blir varm om hjertet av slik.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal.com@Arsenal

 

Wenger on Vermaelen: 'He is a doubt for Saturday, he has an ankle problem' #AFCvWHU

 

Skadene begynner, og nå må Squillaci tilbake for å varme benken. Wenger MÅ få inn en midtstopper til, eller en potet som kan bekle flere posisjoner. Siste gang jeg skal nevne han dette overgangsvinduet, men er skuffet over at Yanga-Mbiwa gikk til Newcastle...

Typisk om Vermaelen blir skadet nå som han har begynt å spille bra igjen. Ble nok skadet av Ramsey ifm klareringen i slutten av 1 omgang. Forhåpentligvis ikke noe alvorlig, og at han er klar igjen mot Liverpool neste onsdag

Link to comment
Share on other sites

I går visste vi sesongbeste hva gjelder kontringsfotball. Kunne minne om glansdagene på begynnelsen av 2000-tallet.

 

absolutt! fantastiske første ti minutter av den andre omgangen. Og denne kampen viser med all tydelighet at det ikke er i beina hovedproblemet til dagens Arsenal ligger - de har talent i bøtter og spann - men som vi har vært inne på før, i hodet. For når man ser toppnivået til dette laget, blir man skremt av hvor ustabile de er og hvor få poeng de har fått ut av dette talentet. Ser man sesongen under ett så langt har det vært mange elendige søvndyssende kamper avløst av noen få helt fenomenale forestillinger. Hvorfor klarer de ikke å vise dette oftere?

Link to comment
Share on other sites

 

absolutt! fantastiske første ti minutter av den andre omgangen. Og denne kampen viser med all tydelighet at det ikke er i beina hovedproblemet til dagens Arsenal ligger - de har talent i bøtter og spann - men som vi har vært inne på før, i hodet. For når man ser toppnivået til dette laget, blir man skremt av hvor ustabile de er og hvor få poeng de har fått ut av dette talentet. Ser man sesongen under ett så langt har det vært mange elendige søvndyssende kamper avløst av noen få helt fenomenale forestillinger. Hvorfor klarer de ikke å vise dette oftere?

Det har jeg grublet over mang en gang. Jeg har ofte påstått at dette laget ikke evner å konkurrere. Med en gang det bygges opp ett visst forventningsnivå så faller laget sammen som ett korthus, satt på spissen selvfølgelig. Jeg mener at laget har vært preget av det jeg anser som sarte sjeler. Koscielny, Djourou, Diaby, Song, Walcott og Denilson for å nevne noen. Spillere som har ett meget godt nivå i kroppen men som sliter å prestere når det virkelig gjelder (Walcott viser meget god progressjon dog). Ordet jeg leter etter er vel vinnermentalitet.

Link to comment
Share on other sites

Tidvis fantastisk kontringsfotball, som minner om tidligere årganger av laget. Når det stemmer mellom Cazorla og Wilshere, og de får med Podolski, ja da blir det farlig. Ox-Cha har ikke på noen måte imponert. Meget god kamp av Ramsey i den litt defansive rollen. Med litt fart i kroppen, kunne han bekledd den innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg grublet over mang en gang. Jeg har ofte påstått at dette laget ikke evner å konkurrere. Med en gang det bygges opp ett visst forventningsnivå så faller laget sammen som ett korthus, satt på spissen selvfølgelig. Jeg mener at laget har vært preget av det jeg anser som sarte sjeler. Koscielny, Djourou, Diaby, Song, Walcott og Denilson for å nevne noen. Spillere som har ett meget godt nivå i kroppen men som sliter å prestere når det virkelig gjelder (Walcott viser meget god progressjon dog). Ordet jeg leter etter er vel vinnermentalitet.

Det virker som laget nå i større grad har funnet seg selv. Nøkkelordet er press på ballfører. Med unntak av et par førsteomganger der vi har vært veldig passive så har vi langt større grad evnet å legge trykk på motstanderen enn tidligere i sesongen. Vi står høy og stresser motstanderen når vi mister ballen. Presser keeper sånn at utspillene blir upresise. Mot West Ham og Swansea så klarte vi å gjøre det hele kampen, men mot Chelsea så måtte vi ha mål imot for å våkne. Tror og håper at vi framover nå klarer å kjøre på fra første spark på ballen. Da vil vi plukke mange poeng. Det å presse motstanderen med en gang man mister ballen er enormt viktig. I beste fall får man ballen tilbake og sparer seg et 60 meters returløp. I verste fall stresser man motstanderen såpass at oppspillene deres blir upresise. Synes vi blir bedre og bedre på dette for hver kamp vi spiller

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg grublet over mang en gang. Jeg har ofte påstått at dette laget ikke evner å konkurrere. Med en gang det bygges opp ett visst forventningsnivå så faller laget sammen som ett korthus, satt på spissen selvfølgelig. Jeg mener at laget har vært preget av det jeg anser som sarte sjeler. Koscielny, Djourou, Diaby, Song, Walcott og Denilson for å nevne noen. Spillere som har ett meget godt nivå i kroppen men som sliter å prestere når det virkelig gjelder (Walcott viser meget god progressjon dog). Ordet jeg leter etter er vel vinnermentalitet.

 

Du har et godt poeng her. Uttrykket "When the going gets tough, the tough gets going" er et uttrykk som som direkte kan relateres til suksessfylte Arsenal årganger. Lag med spillere som Adams, Vieira, McLintock, Keown og så videre, lot seg ikke pille på nesen. Du kødda rett og slett ikke med de. Denne typen spillere har vi manglet i noen år. Nå ser vi konturene av en i form av Jack. You don't fuck with The Jack! Vermaelen har litt av det samme. Dette må det bygges videre på. Vinnerskaller som tør å gå inn der det gjør mest vondt, samt passer på at ingen kødder med lagkameratene. En for alle, og alle for en!

Link to comment
Share on other sites

Det virker som laget nå i større grad har funnet seg selv. (...)

 

tja, det gjenstår vel egentlig å se, selv om det er mye positivt å spore på tross av dårlig poenghøst etter nyttår. Men kampene mot swansea og west ham i går, samt andreomgangen mot chelsea må de jo bygge videre på. SÅ gjenstår det å se om man klare å skape en mer varig positiv trend. talentet er der, det er det ingen tvil om, men har de den gutsen og den psyken som skal til for å skape noe mer varig positivt?

Link to comment
Share on other sites

Selv om stabiliteten på langt nær ikke er der vi vil den skal være, er det ihvertfall for meg meget gledelig

at vi de siste par månedene har fått noen doser med sexy fotball igjen !

 

Gud bedre så kjedelig vi spilte over en lengre tid på høsten. Både dårlig poengfangst OG dårlig fotball, det er deprimerende. Nå har vi fått 5-2 over spurvene, 7-3 over Newcastle og 5-1 over WH de siste par mnd. Og i gårsdagens kamp var det ikke bare i løpet av de elleville 9 minuttene vi spilte god fotball, det var gode tendenser gjennom hele matchen.

 

Keep it coming lads !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...