Jump to content

2013.01.23 West Ham H


Mikl02

Recommended Posts

Syns Podolski bør få prøve seg som spiss når Wilshere spiller i offensiv midtbaneposisjonen, da sistnevnte er glad i å løpe inn i boksen eller trua rommet mellom stopperene enn Cazorla, og Podolski er en langt mer møtende spiss en for eksempel Giroud. Det er også grunnen til at Podolski ikke har spilt mer spiss. For når han liker å være med i oppbyggingen av spillet og Cazorla helst vender vekk fra mål så ender vi opp uten en klar midtspiss i enkelte perioder av spillet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser argumentet EvenA, men Giroud gjør jo stort sett det samme også. Problemet er dog bare at han ikke har like god teknikk og pasningsfot som Podolski. Ei heller fart nok til å bli med i angrep etter å ha droppet dypt. Ikke rask nok til å komme seg løs i bakrom heller.

Link to comment
Share on other sites

Kom seg litt i slutten men dette er en kamp vi skal vinne.

Litt mer driv offensivt savner jeg og mindre av det småspillet på midtbanen.

Savner også en litt mer effektiv bruk av Walcott. Han har ikke fått mye å jobbe med.

Kjør på i 2 omgangen med mer presisjon så kommer måla.

Link to comment
Share on other sites

Tja, 1-1 til pause. Syns vi har vært forholdsvis friske, skuffende mål i mot. Og Mertesacker snur seg som en pingle. Frustrerende å se på. Ellers holdt vi på å score et vanvittig pent mål i god gammeldags Arsenal-stil, synd at Podolski ikke fikk den på venstra!

 

Dette tar vi! :)

Link to comment
Share on other sites

Giroud bruker mer tid helt på topp i banen enn Podolski. Vi husker første matchen, Podolski spilte seg en andre offensiv midtbanespiller, det er aldri Giroud i nærheten av. Sistnevnte vandrer mer mot kanten. Men absolutt, en Podolski på topp hadde ikke vært meg imot. Men aller helst med en Wilshere på OMS og med Cazorla på kant, det tror jeg er vårt beste XI pdd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser argumentet EvenA, men Giroud gjør jo stort sett det samme også. Problemet er dog bare at han ikke har like god teknikk og pasningsfot som Podolski. Ei heller fart nok til å bli med i angrep etter å ha droppet dypt. Ikke rask nok til å komme seg løs i bakrom heller.

For å skrive noe positivt om Giroud: Han er flink til å vinne dueller, flikke videre og flink til å holde på ballen. Men når medspillerne bruker altfor lang tid til å gi ham støtte, eller ikke beveger seg rundt ham er det fåfengt. Da ender som regel motstanderne med ballen istedet for at vi kan ta de litt på bakbeina. Skulle gjerne sett to spisser sammen på topp hvor Walcott feks starter i bakrom og Giroud møter. Da kunne vi fått ett samarbeid á la Heskey-Owen for noen år tilbake..

Link to comment
Share on other sites

Giroud bruker mer tid helt på topp i banen enn Podolski. Vi husker første matchen, Podolski spilte seg en andre offensiv midtbanespiller, det er aldri Giroud i nærheten av. Sistnevnte vandrer mer mot kanten. Men absolutt, en Podolski på topp hadde ikke vært meg imot. Men aller helst med en Wilshere på OMS og med Cazorla på kant, det tror jeg er vårt beste XI pdd.

 

Der er vi enige. Har dog sagt flere ganger at jeg mer enn gjerne ser Podolski i den offensive midtbanerollen med Cazorla ute på kant og Giroud/Walcott på topp også. Den eneste posisjonen hvor jeg ikke liker å se Podolski er som kantspiller :P

Link to comment
Share on other sites

For å skrive noe positivt om Giroud: Han er flink til å vinne dueller, flikke videre og flink til å holde på ballen. Men når medspillerne bruker altfor lang tid til å gi ham støtte, eller ikke beveger seg rundt ham er det fåfengt. Da ender som regel motstanderne med ballen istedet for at vi kan ta de litt på bakbeina. Skulle gjerne sett to spisser sammen på topp hvor Walcott feks starter i bakrom og Giroud møter. Da kunne vi fått ett samarbeid á la Heskey-Owen for noen år tilbake..

 

Skulle til å skrive noe av det samme. Han har vunnet en del gode dueller der han har flikket den videre, eller headet ned til kant. Det jeg skulle ønske, også som deg, er at vi kunne hatt han og Walcott på topp sammen. Duellene er litt for langt ned i banen, og hadde han kunne flikket til Walcott i bakrom istedenfor i mellomrom så hadde det vært gull.

 

Denne kampen kan bikke begge veier. Føler at West Ham kan lure inn en goal når som helst. Men håper at vi presser på videre i andre omgang, og putter ett par-tre kjappe! :)

 

Forresten, aldri hatt noen mening om fyren Vaz Te. Bare sett navnet av og til. Virker som en skikkelig ekkel type. Kanskje bare meg, men men...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...