Jump to content

2013.01.23 West Ham H


Mikl02

Recommended Posts

Med Coquelin, Diaby og Arteta ute med skade/usikre, Rosicky og Podolski så vidt tilbake i trening, Oxlade-Chamberlain med sen test, så begynner det å bli tynt på midtbanen. Fantastisk at vi har basert over halve sesongen på at vi ikke skal få skade på nøkkelspillere uten å ha backup!

 

Håper da på dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Ramsey

Walcott - Cazorla - Eisfeld

Giroud

Benk: Mannone, Sagna, Mertesacker, Frimpong, Rosicky, Podolski, Chamberlain (de 3 siste her er usikre).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Beklager dette, skal endres umiddelbart!

 

EDIT: Har jeg, som trådstarter, mulighet til å endre på tittelen på tråden? I så fall, hvor gjør jeg dette? Rett og slett en flau regnefeil fra min side, kampen er naturligvis i morgen. Takk til Ben Elfen - bra du følger med.

 

Jeg er faktisk ikke helt sikker, men du må i så fall inn på "use full editor" når du endrer posten. Jeg endret den i hvert fall selv nå. Men jeg trodde selv at kampen var i dag etter å ha lest her. :P

 

Ellers ser jeg gjerne som flere andre at det gjøres plass til Jenkinson og Ramsey i startoppstillingen.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er faktisk ikke helt sikker, men du må i så fall inn på "use full editor" når du endrer posten. Jeg endret den i hvert fall selv nå. Men jeg trodde selv at kampen var i dag etter å ha lest her. :P

 

Ellers ser jeg gjerne som flere andre at det gjøres plass til Jenkinson og Ramsey i startoppstillingen.

 

Duly noted. Prøvde dette, men var ikke mulig å endre såvidt meg bekjent. Lette kanskje ikke godt nok. Uansett - takk, og beklager misforståelsen. Slag i trynet å måtte vente enda en dag kan jeg tenke meg :P

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen i denne kampen kan ikke bli annet enn svak. Den eneste defensive spilleren vi kan spille er vel Frimpong. Muligens det kan fungere såfremt han kun tar det defensive. Han er dog et par hakk (eller mer) under hva som kreves.

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen i denne kampen kan ikke bli annet enn svak. Den eneste defensive spilleren vi kan spille er vel Frimpong. Muligens det kan fungere såfremt han kun tar det defensive. Han er dog et par hakk (eller mer) under hva som kreves.

Angrep er det beste forsvar - og derfor er det bare å fyre på alle sylindre fra første spark på ballen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Angrep er det beste forsvar - og derfor er det bare å fyre på alle sylindre fra første spark på ballen. ;)

 

Helt klart. Får bare håpe at dette er tilfellet i morgen og at vi ikke venter til vi ligger under med et mål eller to før vi begynner å gi full gass.

Link to comment
Share on other sites

Med Coquelin, Diaby og Arteta ute med skade/usikre, Rosicky og Podolski så vidt tilbake i trening, Oxlade-Chamberlain med sen test, så begynner det å bli tynt på midtbanen. Fantastisk at vi har basert over halve sesongen på at vi ikke skal få skade på nøkkelspillere uten å ha backup!

 

Håper da på dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Ramsey

Walcott - Cazorla - Eisfeld

Giroud

Benk: Mannone, Sagna, Mertesacker, Frimpong, Rosicky, Podolski, Chamberlain (de 3 siste her er usikre).

 

Podolski er bekreftet tilbake av Wenger på pressekonferansen tidligere i dag, mens Diaby og Chamberlain skulle testes. Ser forøvrig av bildene på arsenal.com at Yennaris var involvert i kamptreningen i dag og er vel da sikkert aktuell for en plass i troppen. Veldig lenge siden vi har sett noe til han. Selv tror jeg at dersom Diaby ikke kan spille så er det Ramsey som kommer inn eller alternativt Rosicky.

Synes at Cazorla snart bør hviles, men det er kanskje mer aktuelt mot Brighton på lørdag enn mot West Ham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at han er tilbake, derfor jeg skrev det. Men han han har vært ute med sykdom og bare fått trent et par dager, og da mener jeg han kan få starte på benken mens Eisfeld som har imponert på reservelagsnivå og i innhopp i capitol one cupen får en sjanse fra start. Kan spille både sentralt og ute på venstrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen kan også brukes som den deffensive midtbanemannen, også går Kos og Mert inn i midten bak. Vermaelen er jo faktisk en av de ivrigste offensivt av de bak, og har en god teknikk samt god venstrefot. Tror han ville gjort en god jobb som deffensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen kan også brukes som den deffensive midtbanemannen, også går Kos og Mert inn i midten bak. Vermaelen er jo faktisk en av de ivrigste offensivt av de bak, og har en god teknikk samt god venstrefot. Tror han ville gjort en god jobb som deffensiv midtbane.

Har faktisk tro på at både Kocielny og Vermaelen ville kunne vært gode som defensiv midtbane og ser gjerne at noe slikt prøves ut. Kanskje det burde gjøres i Pre-Season, men føler meg relativt trygg på at begge ville være minst like gode valg der som Ramsey og Frimpong som vel er alternativene vi har i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker:

Szszesny

Jenkinson-Mertesacker-Vermaelen-Gibbo

Ramsey-Diaby

Ox-Wilshere-Cazorla

Walcott

 

EDIT: Hadde kanskje ikke vært dumt med Giroud på banen heller, da han gir oss 'physical presence' og assistance på defensive dødballer.

Link to comment
Share on other sites

Tror vel dette er vinn eller forsvinn med tanke på 4 plassen. Med sier idag så har vi fremdeles heng på TIny Totts men med uavgjort eller tap så tror jeg vi ender mellom 6-8 i år. Regner med tap mot 'Pool neste onsdag så med seier idag så er vi 7 poeng etter ved utgangen av Janiuar og med Tap er vi 10 poeng etter. Tror ikke vi kan forvente samme kollaps for Tottene iår, og i kulissene lurer jo Everton og 'Pool.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Vermaelen som DM. Usikker. Den posisjonen krever nesten mer disiplin enn midtstopper

Da har han hvertfall spillere bak seg når han ruser. Er helt klar over hva det kreves av vår "DM", som vi egentlig ikke har/bruker. Tror faktisk Vermaelen kunne gjort det bra som en tradisjonell DM over tid. Ligge som et cover foran midtstopperne våre, og slå enkle pasninger med høyt tempo. Selv som midtstopper så finner han fort ut at "faen, jeg skal score" og løper fram i hundre og helvete, så faren er nok stor for at han "bryter" disiplinen.

Link to comment
Share on other sites

Da har han hvertfall spillere bak seg når han ruser. Er helt klar over hva det kreves av vår "DM", som vi egentlig ikke har/bruker. Tror faktisk Vermaelen kunne gjort det bra som en tradisjonell DM over tid. Ligge som et cover foran midtstopperne våre, og slå enkle pasninger med høyt tempo. Selv som midtstopper så finner han fort ut at "faen, jeg skal score" og løper fram i hundre og helvete, så faren er nok stor for at han "bryter" disiplinen.

 

Var vel her Wenger ville ha Verthongen, men han ville spille stopper i stedet! Synd at det ikke ble en løsning der!

Link to comment
Share on other sites

Tja. Vermaelen som DM. Usikker. Den posisjonen krever nesten mer disiplin enn midtstopper

Helt enig, pasningsspillet hans er bra nok, skuddfoten er fin og duellkraften er bra. Men den evinnelige rusingen og feilplasseringen(Som ofte er årsaken til at Mertesacker også blir feilplassert eller ser klønete ut..)

Link to comment
Share on other sites

 

Var vel her Wenger ville ha Verthongen, men han ville spille stopper i stedet! Synd at det ikke ble en løsning der!

 

Skjønner ikke hvorfor Wenger ville hente inn en midtstopper for å spille defensiv midtbane fremfor å hente en midtbanespiller som faktisk var en defensiv midtbane. Er som om han skal gjøre alt hakket vanskeligere enn det må være.

Link to comment
Share on other sites

Henry er selvfølgelig det beste eksempelet hvor omskolering har fungert, men det skal nevnes at Wenger som manager for Monaco hadde mer enn bare litt kjennskap til Henry da han alltid visste at Henry til syvende og sist var spiss. Den kjennskapen har han sjeldent hatt om de andre spillerene han har omskolert, men Touré var også et godt eksempel på hvor Wenger virkelig traff gullfuglen. Så at han har hatt suksess med dette er helt korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal.com@Arsenal

Arsenal team: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Ramsey, Wilshere, Cazorla, Walcott, Podolski, Giroud.

 

Arsenal.com@Arsenal

Arsenal subs: Mannone, Koscielny, Jenkinson, Santos, Frimpong, Oxlade-Chamberlain, Arshavin.

 

Må også nevnes at Diamé sitter på benken fra start i dag. Som Diaby så har han nylig kommet tilbake fra skade så blir nok hvilt fra start i dag, men kommer trolig inn etterhvert hvis ting ikke går helt som det skal for West Ham sin del.

Link to comment
Share on other sites

Diaby så sliten at han ikke nådde benken engang? Merkelig.

 

 

Synes ikke det er så rart... 2 mulige forklaringer

 

1. Wenger omsider har bestemt seg for å være litt forsiktig med Diaby

2. Diaby er skadet igjen

 

Jeg heller mot det siste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...