Jump to content

2013.01.23 West Ham H


Mikl02

Recommended Posts

Arsenal v West Ham

Premier League

23. Jan 2012

Kampstart: 20:45

Olivier-Giroud-West-Ham-United-Arsenal-Premie_2840683.jpg

 

 

 

 

 

 

Ikke lange pausen før det igjen er dags for ny kamp, og nå til onsdagen er det West Ham som står på menyen. Denne kampen skulle egentlig bli spilt på Boxing Day, men grunnet streik ble den altså utsatt til onsdag. Vi kommer fra to tap mot to storlag, mens West Ham ikke har vunnet på sine 4 siste kamper i alle turneringer; deriblant tap mot United i FA-cupen, tap mot Sunderland i PL, samt uavgjort mot United i FA-cup og nå sist søndag spilte de 1-1 mot 'Arrys QPR på Upton Park.

 

Dette er en kamp Arsenal er nødt til å vinne, hvis ikke begynner det virkelig å spøke for det berømte 'fjerdeplasstrofeet' vi 'alltid' klarer å vinne. Noe som er viktig da er å starte å spille når fløyta går for første gang - ikke etter to mål i mot og 45 minutter unnagjort! Jeg tror og håper vi får se et svært revansjesugent Arsenallag nå på onsdag.

 

På fysiofronten har ikke Wenger kommet med noen uttalelser ennå, men jeg vil fylle inn så fort han gjør dette. Poldi og Chamberlain er sannsynligvis tilbake om de ikke fortsatt er syke, mens Coquelin muligens er ute etter skaden han pådro seg mot Chelsea. Ellers er det vel ganske uendret, om ikke Diaby har pådratt seg fem benbrudd på trening idag!

 

EDIT: Poldi og Chamberlain er sannsynligvis tilbake i troppen mot West-Ham, mens Coquelin er ute med en hamstringsskade.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Problemet nå er jo at Wenger ikke roterer noe. Han har ikke akkurat mange spillere å rotere med, men noen har han da tilgjengelig. For eksempel synes jeg det er på tide å la Sagna hvile en kamp og la Jenkinson få spille litt.

Forhåpentligvis er Chamberlain og Podolski friske igjen og klare til denne kampen. Kan jo bli interessant å følge Diame i denne kampen da han er en spiller mange her på forumet tilsynelatende ønsker å se i Arsenal-drakt.

Link to comment
Share on other sites

Kunne vært et interessant lag det her: (I mine øyne hvertfall)

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Wilshere

Walcott - Ramsey - Cazorla

Podolski

Sagna droppes for Jenkinson og Ramsey kommer inn for Diaby og Wilshere flyttes ned. Giroud går ut for Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Regnet med noen kom til å si det. Egentlig er formasjonen mer slik når vi angriper:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin

Ramsey - Wilshere

Walcott - Podolski - Cazorla

Coquelin holder igjen mens Wilshere og Ramsey er de mer offensive spillerene. Har veldig lyst til å se oss spille slik. I mine øyne så var 4-1-2-3 den varianten av 4-3-3 hvor vi har spilt best fotball. 4-2-3-1 er i mine øyne for defensivt og det passer virkelig ikke laget.

Link to comment
Share on other sites

Laget fra Stefan B er verdt eit forsøk. Eg tykte at Coquelin var mykje meir positiv enn Diaby mot Chelsea. At Jenkinson får prøve seg igjen burde også være soleklart sjølv om eg er usikker på om Wenger tar dette grepet alt no.

 

Wenger; “You cannot test the water and then decide what you do. We have to start with full cylinders from the first minute.

 

“The quality is there. I always hope that it will strengthen the belief of our team. At the moment we have a battle on that front and hopefully we’ll sort that out very quickly.”

Link to comment
Share on other sites

Regnet med noen kom til å si det. Egentlig er formasjonen mer slik når vi angriper:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin

Ramsey - Wilshere

Walcott - Podolski - Cazorla

 

 

Jeg føler laget vårt er slik når vi angriper jeg:

Szczesny

Mertesacker - Vermaelen

Coquelin

Ramsey - Wilshere

Jenkinson - Walcott - Podolski - Cazorla - Gibbs

 

Kanskje ikke så rart vi sliter da når Coq (i dette tilfelle) mister ballen.

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag

 

Selvtillit

Innsats- Ståpåvilje - Oppofring - Klubbfølelse

Blodslit- Vinnerskalle

Trøkk - Løpskraft - Fandenivolsk

Dietrying

 

Er det dette laget du mener?

Szczezny

Jenko - Kos - Thomas - Gibbs

Le Coq - Jackieboy

Hvalkjøtt - Ramsey - Poldi

Giroud

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg føler laget vårt er slik når vi angriper jeg:

Szczesny

Mertesacker - Vermaelen

Coquelin

Ramsey - Wilshere

Jenkinson - Walcott - Podolski - Cazorla - Gibbs

 

 

Kanskje ikke så rart vi sliter da når Coq (i dette tilfelle) mister ballen.

 

Snakket om laget jeg hadde satt opp selvfølgelig, men du har helt riktig at det er slik vi ser ut ofte når vi angriper. Personlig liker jeg å ha høyrebacken dypere ved siden av Coquelin omtrent for å opprettholde den defensive balansen bedre. Wenger does not agree though.

 

Håper på:

 

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Diame - Ramsey

Walcott - Wilshere - Chamberlain

Giroud

 

Håper også den mannen er å finne i Arsenal drakt snart. Gjerne før West Ham kampen, men det tviler jeg sterkt på. Fat Fat Fat Sam vet nok at sjansene til å vinne over Arsenal er langt mindre uten Diame så et eventuelt salg kommer trolig etter kampen i så fall.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg føler laget vårt er slik når vi angriper jeg:

Szczesny

Mertesacker - Vermaelen

Coquelin

Ramsey - Wilshere

Jenkinson - Walcott - Podolski - Cazorla - Gibbs

 

 

Kanskje ikke så rart vi sliter da når Coq (i dette tilfelle) mister ballen.

Uten sidebacker som KAN slå innlegg trenger vi formasjonsendring og skikkelige flankespillere. Jenkinson har vist takter, men når han ikke spiller.......

Link to comment
Share on other sites

Uten sidebacker som KAN slå innlegg trenger vi formasjonsendring og skikkelige flankespillere. Jenkinson har vist takter, men når han ikke spiller.......

 

Helt enig. Jeg skjønner egentlig ikke hva spesielt sagna gjør der oppe i angrep etter angrep når mannen ikke evner å slå ett godt innlegg iløpet av en kamp. Føler at han trenger 50 forsøk før han slår et helt greit ett. Som sagt tidligere, send han på kurs.

 

Gibbs har også problemer med inleggene, men han utfordrer iallefall og kommer seg innenfor 16m, som igjen gjør oss farlige.

 

Edit: En annen situasjon som irriterte meg grønn i kampen mot chelsea var målet imot på 1-0. Sagna er totalt ute av possisjon, men i starten av returløpet så lunter han hjem. Først på slutten så sprinter han 100% og når altså akuratt ikke igjen Mata. Blir så ufattlig irritert av slik oppførsel.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe spesielle rykter om at vi i det hele tatt er ute etter Diame?

Lite idag om det ihvertfall. Heteste er Mbiwa som ikke dukket opp hos medical hos Newcastle. Så spørs det om det er pga at han vil til oss.

 

Ellers er Coq ute og sannsynligvis Poldi tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvilken midtbane vi stiller med i denne kampen. Coquelin er definivt ute, Diaby bør mest sannsynlig ikke starte. Har spilt altfor mye på kort tid mtp at han har vært ute så lenge. Da er vel eneste kandidat som defensiv midtbane Frimpong og med kandidatene Wilshere, Cazorla, Ramsey, Chamberlain og Rosicky (ser ut til at han var tilbake i trening i dag). Alternativt bruke Ramsey i den mest defensive rollen, men det er ikke en rolle han takler spesielt bra.

Link to comment
Share on other sites

Beklager dette, skal endres umiddelbart!

 

EDIT: Har jeg, som trådstarter, mulighet til å endre på tittelen på tråden? I så fall, hvor gjør jeg dette? Rett og slett en flau regnefeil fra min side, kampen er naturligvis i morgen. Takk til Ben Elfen - bra du følger med.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...