Jump to content

2013.01.20 Chelsea B


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Taper fortjent.

 

Vi er mye bedre i andreomgang, og vi taper på grunn av den horrible førsteomgangen - lenge siden jeg har sett noe så dårlig.

 

Ingen ess å sette inn, selv om jeg syns Ramsey gjør det bra i innhoppet igjen. Burde få starte en kamp snart synes jeg. Diaby er helt vekk hele kampen og viser at han er langt fra storformen, noe som er forståelig.

 

Forresten herlig redning på strek av Vermaelen, der er han kaptein med stor K!

 

Sagna bør bli benket eller solgt asap - samme for meg hvilken av de.

 

Vi må ta med oss den fine andreomgangen videre, men det er jævlig surt at vi er så utrolig variable. Hvorfor kan vi ikke spille sånn hele tiden???

 

Vi må kjøpe en ny spiss, Giroud duger ikke til å være den 'incisive' avslutteren. Pent mål av Walcott btw!

 

Up the ARSE.

 

Fordi vi ikke er godt nok trent,sammen med holdningene er for dårlig. Da blir det slik. Man kan ikke spille slik som dette her i L,en ny trener må ta tak i dette samtidig som vi legger om til en mere direkte spillestil. Man kan ikke gå å slå pasninger på tvers rundt forsvaret når vi er i det 90 min. Det er latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Så kom det 6 tapet for sesongen.

 

Frem til ca 70 min er det forferdelig hvor mange spillere som leverer på et fryktelig lavt nivå.

 

Videre er det håpløst hvor mange ganger vi mister ballen sentralt på midtbanen. Fryktelig svakt og naivt. Mot sterke lag blir man da som oftest straffet brutalt. Diaby mister ballen 2(!) ganger midt banen i samme angrep. Det skal bare ikke gå ann. På det siste balltapet ble det mål...

 

Sagna må benkes, Giroud er nødt til å begynne å score mer.

Link to comment
Share on other sites

Bra annenomgang som vi får ta med oss.

Keeper kunne tatt første og var helt på bærtur ved sjansen til Ba.

Engelskmennene våre er i en egen klasse.

Cazorla skaper null. Sagna må stå på Benitez sin lønningsliste.

Diaby er ganske ok, men skaper jo målet for Chelsea, med sin sedvane - at han tror han har bedre tid enn han har.

Giroud - dessverre - har ennå ikke vist noe.

Mertesacker er virkelig god å ha.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kjøpte vi Giroud, når ingen klarer å slå ett innlegg på han? Det fatter jeg ikke. Sagna klarer absolutt ingenting på kanten sin, og det er ikke tilfeldig. Han klarer aldri det.

På motsatt side klarer heller ikke gibbs å slå hodeinnlegg. Men han prøver iallefall å utfordre på sin kant og lykkes mye bedre med det.

 

Vi trenger en smart, dribblesterk og teknisk spiss, som er notorisk målscorer. Man får ikke det i Giroud. I Giroud får man hodestyrke og kraft i feltet. Men med alle sjansene han har brennt nå de siste kampene så er han jo elendig på spisskvalitetene sine også.

 

Gledlig var det å se at Walcott presterte i 2 omgang. Driv, avsluttninger og instilling var på plass.

 

Shava: Nå skal jeg ikke mase mer om han. Mildt sagt kamprusten!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vist at han er en udugelig trener og motivator,veldig mye tyder på at han ikke kan mye om trening heller. For det er ikke tilfeldig at vi bare klarer 1 omgang i hver kamp,dette laget er godt nok trent.

Når Wenger så klarer å prestere å bruke Sagna i så mange kamper med så dårlig spill da er all tillit til han som vår manager i fremtiden borte.

Jøss.. Hvor kom det fra? Fint om du kan dokumentere dine påstander om at de ikke er godt trent og at Wenger ikke kan noe om trening. Det er faktisk blandt det mest latterlige jeg har lest på lenge. Mener du virkelig dette?

Chelsea må jo da være like dårlige for de ble tross alt løpt i senk i 2. omgang.. Og City med 11 mot 10 i andre. Swansea som ble løpt i senk i begge omganger. Fy det er mange som er dårlig trent...

Link to comment
Share on other sites

Kan noen forklare meg hvorfor Giroud timer hvert BIDIGE opphopp helt feil? Han lander jo faktisk før ballen er kommet fram nesten hver eneste gang. Sagna spilte kanskje den verste kampen av noen Arsenal-spillere siden innhoppen til Ebouè da han ble buet av banen. Walcott er raskere enn samtlige på bana, likevel har han en trang til å alltid ligge i offside. Cazorla viser tegn på at han er på vei tilbake i form og Wilshere står hvertfall på! Mertesacker var også heller dårlig i dag og jeg skjønner ikke hvorfor han orker å gå frem på cornere når samtlige cornere enten blir for kort, for lang eller plukket av Cech! Gibbs spilte forøvrig en strålende 2. omgang!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor Wenger valgte å hente Chamack så følge opp med Giroud forstår jeg nada av. Ingen klarer å slå innlegg på dem, ei evner de å spille en-touch-fotball. Nei, dette er begredelig å se på. En klassespiss trengs sårt. Andre omgangen vitner om at det mye potensiale i laget. Vil trekke frem Gibbs som spilte meget godt i andre omgang. Wilshere og Walcott tar seg også opp i andre omgang. Bare å satse 100% på FA-cupen fremover.

Link to comment
Share on other sites

Etter en sånn kamp sitter man igjen med jævla mange spørsmål, jeg er ingen manager men noen av de tingene som skjer i Arsenal for tiden er for meg helt ulogisk.

 

SHESSNI - urutinert ungutt uten noen å se opp til eller lære fra, helt håpløs innvolvering i dag ved å ruse utenfor 16-meteren når Ba parkerte forsvaret vårt.

 

SAGNA - en av mine favorittspillere i dagens stall, men innleggene hans har blitt dårligere vært eneste år. Det er ikke godt nok og man kan like gjerne starte å se etter en ny høyre back.

 

DIABY - burde ikke spilt i dag for han er ikke i form, men problemet er ikke i dag. han må være i stand til å spille hvertfall 30 kamper pr. sesong med alle turneringer ellers så trenger vi han rett og slett ikke. han er ikke den eneste DM i verden.

 

GIROUD - mye kan sies om gutten og en ting han skal ha er at han prøver. men er det virkelig nok for å spille for Arsenal? han klarer omtrent ikke stokke beina og det han er god på får han ikke brukt. BOMKJØP men ikke hans feil.

 

Av de positive tingene i dag kommer de britiske frem; Gibbs spilte bra, Wilshere driver laget fremover, Walcott hadde ikke helt dagen men fortsatt vår største våpen, Ramsey burde startet og viste gode takter da han kom inn.

 

Mange begynner å lure på om det er Wengers tid til å gå, om han skal bli er han nødt til å modernisere seg. dette er ikke 1996 hvor man kjøper spillere for småpenger. Vi har penger og er (enda) en klubb som kan dra inn toppspillere. Dette kan være siste sjanse.

 

En toppspiss må være første prioritet i dette vinduet og kanskje en topp topp spiss kan tjenes inn igjen ved CL neste år, det ser i skrivende stund ikke alt for lyst ut. Men det er Arsenal FC det er snakk om!

 

Edit: jeg mener ikke i alle tilfeller at spillerne listet over bør selges men de er for tiden for dårlige til å ta dette laget til noen trofeèr kanskje også 4.plassen. vi trenger de dårligste spillerne ut av klubben og bort fra lønnslista.

Link to comment
Share on other sites

Man kan lure på hvor mye mer poeng vi ville hatt hvis vi hadde beholdt van Persie eller erstattet han med en spiller som var i nærheten av samme nivå.

 

Det er ikke rent få... Giroud bommer og bommer, mens den utakknemmelige cunten scorer på sin første sjanse idag. Sitt 18 i serien.

Spillemessig ville vi også vært langt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Blir feil å skulde på Giroud, mannen skulle aldri vore førstevalget. Me manglar ein kanonbra spiss og det kostar penger. Eg tvilar på at Wenger vil betale det det kostar, og om han ville gjort det burde han gjort det tidlig i januar, ikkje vente til me har spelt 5 - 6 kampar mot vanskeleg motstand. I dag var me udyktige og uheldige. Chelsea var i ein klasse for seg sjølv før pause og sjølv om skåringane kom etter tvilsomme avgjørsler fra dommar trioen var ledelse til heimelaget ingenting å seie på. I andre var me mykje betre og med litt flaks/dyktig spiss kunne det fort vorte minst eit poeng. No blir det vanskeleg å ta fra Tottenham 4 plassen og eg har rett og slett ilt i magen.

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

Jeg heter Alex og er ny på forumet her, har fylt med i det stille her på forumet noen år. Jeg er 25år og bor i Ålesund, spiller selv fotball og lidenskapelig opptatt av Arsenal, får med meg det meste av kampene så lenge jeg ikke spiller kamp selv. Dama kjøpte meg tur til Arsenal - Liverpool kampen i bursdagsgave, så da håper jeg det har komt inn noen nye ansikter, men nokk om meg.

 

Kampen idag var skuffende, 2-0 under etter halvspilt førsteomgang minnet meg om City-kampen. Tar tak i andre omgangen, å trykker til. Hadde de bare klart å ha det kollektive-presset i starten av kampene også, så kunne fort ting sett annerledes ut. Synst Jenkinson bør starte neste kamp, føler han hadde en veldig bra start på sesongen, og det Sagna viser på banen nå for tiden, er skammelig. Ellers synest jeg Coquelin var positiv så lenge han var på banen, har troen på han ! Merker at troppen er tynn når man ser på benken. Merker godt når Chamberlain, Poldi og Gervinho ikke er med i troppen.

Håper Diaby kommer seg i form snart, var veldig svak idag- å vi trenger han i form. Men han trenger kamptrening for å komme i form, selv om jeg idag heller skulle sett Ramsey på banen (trodde aldri jeg skulle si det, iom at jeg ikke er noen kjempe fan av Ramsey).

Link to comment
Share on other sites

Vel vel...

! omgangen forferdelig med banens svakeste han i svart.

 

Mål 1: Ramires gult kort for stempling og frispark til Arsenal...istedet

Blind dommer ser ikke stempling og 1-0

 

Mål 2; Filming...og Ramires igjen dermed rødt kort.(denne minner mye om den Rooney hadde mot oss)

Det der er ikke en felling....istedet

feildømming og 2-0

 

i 2 omgang viser gutta hva de er lagt av og spiller bra og Walcott gjør det Giroud aldri får til og 2-1.

 

Med en skikkelig spiss av toppklasse hadde kanskje resultatet vært annerledes.

 

Spillergruppa og trenerapparatet bør sette seg ned og analysere hvordan laget kan spille en så svak 1 omgang i 2 toppkamper på rad.

 

Når det er sagt vi trenger definitivtPoldi/Oksen og Arteta tilbake...litt bekymringsfullt så mange kamper vi taper uten Arteta.

 

Wenger du har 11 dager på å gjør noe i transfervinduet. Vi trenger noe som kan gi dette laget et løft....en klassespiss hadde gjort underverker.

Der bør vi starte.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart filming. Kontakten inntreffer først etter Ramires har falt. Er jo ikke akkurat første gangen han har kastet seg billig..

 

Forøvrig: En ekkel liten spiller. Konstant for sent i taklinger og deler ut stemplinger i ny og ne. At han fullfører kampen i dag er jo nærmest et lite mirakel..

Link to comment
Share on other sites

Helt klart filming. Kontakten inntreffer først etter Ramires har falt. Er jo ikke akkurat første gangen han har kastet seg billig..

 

Forøvrig: En ekkel liten spiller. Konstant for sent i taklinger og deler ut stemplinger i ny og ne. At han fullfører kampen i dag er jo nærmest et lite mirakel..

Med en god dommer hadde han fått rødt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...