Jump to content

2013.01.20 Chelsea B


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Filming eller ikke, vi ble spilt av banen i første omgang. Laget var ikke kampklart. Sett det før? Vi våkner ikke før vi i praksis har tapt. Hverken laget eller Wenger. Hva er det du gjør Arsene? Eller rettere sagt ikke gjør. Sansynligvis jobben din. Beklager David Dein. Mirakelmannen din er tom for det meste kan det se ut som. En ting er å tape, men første omgang finnes ingen unnskyldning for.

Link to comment
Share on other sites

Laget var ikke kampklart. Sett det før?

Vi våkner ikke før vi i praksis har tapt. Hverken laget eller Wenger.

 

Siden vi mistet våre lederskikkelser har dette blitt et vanlig syn. For meg er det åpenbart : Wenger har store

mangler når det gjelder å mane til kamp. Før hadde vi - ikke bare et langt bedre lag - vi hadde karakterer som tok tak ute på banen. De gjorde på mange måter denne delen av jobben til AW.

 

Adams, Keown, Campbell, Keown, Parlour, Vieira, Gallas (Bergkamp, Henry), m.fl. - Alle sørget de for å samle troppene, gi beskjeder, få laget til å opptre "united". Rutinerte herremenn, VINNERE med uvurdelige egenskaper ifht til dette. Nå, de siste årene har dette vært en stor,stor mangelvare. Og da vinner vi heller ikke trofeer. Vi står ikke samlet, strukturen er i lange perioder helt grusom, spillere fortsetter å gjøre de samme feilene gang på gang på gang uten (virker det som) å få beskjed om å gjøre det enklere. Cazorla mister ballen x-antall ganger idag etter å ha forsøkt seg på å drible. Istedenfor å gjøre det enklere neste gang, slår han ut med armene etter å ha mistet kula atter en gang. Den sentrale midtbanen mottar ballen feilvendt gang etter gang, Chelsea er aggressive i presset og ballen mistes. Gang etter gang. Hvor er lederen(e), hvor er manageren som enkelt og greit HYLER ut direktiver ifht til dette ?? Det finnes ikke. Wilshere er heroisk, men kan ikke bære laget alene.

 

Legger til en link med tweets fra en del kjente karer : http://www.thesportreview.com/tsr/2013/01/ray-parlour-kevin-pietersen-ian-wright-twitter-chelsea-arsenal/?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi var bedre i andre omgang enn det Chelsea var i første. Synes ikke det var så hakkende gærent spillemessig, jeg. Resultatet suger selvfølgelig.

 

Wilshere får mye skryt for kampen i går. Det forstår jeg ikke helt. Synes han var langt unna formen han viste i andreomgangen mot Swansea. I følge denne heatmapen var Wilshere sammen med Giroud vår mest offensive spiller. Han var ikke involvert i mange av våre målsjanser? Ikke hadde han så mange defensive bidrag heller. Fortsatt variabel i mine øyne. Synes Gibbs har spilt mange gode kamper i det siste. Vår beste i går.

Link to comment
Share on other sites

Vi lå under to null til pause og begge målene skulle etter mitt syn ha vært annulerte. Allikevel var Chelsea spillemessig minst to mål bedre enn oss. Andre omgang er jeg særs godt fornøyd med. Vi dominerer de regjernede europamestrene stort. Det er i og for seg ikke så hakkænes gæli å tape på bortebane for Chelsea, men det er skremmende at vi ikke er på hugget med en gang. Vi risikerer å tape mange poeng mot svake lag også hvis vi skal starte i slow motion.

 

Jeg er enig at Wilshere ikke hadde en stor kamp. Han våkner til liv i andre. Gibbs viste en fandenivoldskhet som je gikke visste at han hadde i seg, bra. Walcott også, bra. Ramsey hadde atter et godt innhopp, Coq startet andre som en ren holding midfielder og det klarte han veldig bra. Verm begynner å vise noe av sitt gamle jeg, det er bra.

 

Jeg har ingen problemer med at vi taper fra tid til annen hvis gutta gir alt, slik som i andre omgang. Det er bare så synd at vi ofte starter kamper i halvsønvne og da er det ikke greit å tape poeng.

 

Jeg merker meg at mange her på forumet har maset om å se Arshavin. Nå fikk han ca. femten min og viste hvorfor han ikke spiller mer. Med han på banen fikk jeg følelsen at vi spilte 10 mot 11. Det var et dårlig bytte av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Vi lå under to null til pause og begge målene skulle etter mitt syn ha vært annulerte. Allikevel var Chelsea spillemessig minst to mål bedre enn oss. Andre omgang er jeg særs godt fornøyd med. Vi dominerer de regjernede europamestrene stort. Det er i og for seg ikke så hakkænes gæli å tape på bortebane for Chelsea, men det er skremmende at vi ikke er på hugget med en gang. Vi risikerer å tape mange poeng mot svake lag også hvis vi skal starte i slow motion.

 

Jeg er enig at Wilshere ikke hadde en stor kamp. Han våkner til liv i andre. Gibbs viste en fandenivoldskhet som je gikke visste at han hadde i seg, bra. Walcott også, bra. Ramsey hadde atter et godt innhopp, Coq startet andre som en ren holding midfielder og det klarte han veldig bra. Verm begynner å vise noe av sitt gamle jeg, det er bra.

 

Jeg har ingen problemer med at vi taper fra tid til annen hvis gutta gir alt, slik som i andre omgang. Det er bare så synd at vi ofte starter kamper i halvsønvne og da er det ikke greit å tape poeng.

 

Jeg merker meg at mange her på forumet har maset om å se Arshavin. Nå fikk han ca. femten min og viste hvorfor han ikke spiller mer. Med han på banen fikk jeg følelsen at vi spilte 10 mot 11. Det var et dårlig bytte av Wenger.

Her oppsummerer du meget godt. Begge lagene hadde hver sin omgang. Førstemålet til Chelsea skulle definitivt vært blåst på i forkant. Straffe? Vel, WS gikk ut på klønete vis. Uansett så er det mye man kan ta med seg fra denne kampen. Selve angrepsspillet blir bedre og det har vi sett lite til denne sesongen! Forbanna surt med tap, men en godkjent innsats. Dommeren må ta litt av skylden for resultatet.

Link to comment
Share on other sites

Shava var ikke i matchform nei. Men noen grep måtte han gjøre fra benken uansett, og syntes ikke det var noe galt i seg selv. Problemet er mer at Shava ikke er i matchform pga Wengers håndtering av han. Dette er nå iallefall min mening. Det er tydelig at han var påtenkt solgt i januar nå, noe som ikke ser ut til å skje. Og da er det ikke rart spillerens hode også er ett annet sted.

 

Nok Shava forsvaring da jeg fremdeles syntes han er en god spiller, men igår gjorde han ikke mye til forskjell nei :)

 

Påfallende er det at benken vår er latterlig dårlig. Igår hadde vi to syke (ox og podi) og da har vi faktisk ingen å sette inn. Troppen er for svak, og klippekort tendensen der utpå er påfallende. Dette er det største problemet i mitt hode. Hadde vi hatt en god backup spiss igår, så hadde Giroud aldri fullført kampen. Men det har vi ikke.

Link to comment
Share on other sites

Shava var ikke i matchform nei. Men noen grep måtte han gjøre fra benken uansett, og syntes ikke det var noe galt i seg selv. Problemet er mer at Shava ikke er i matchform pga Wengers håndtering av han. Dette er nå iallefall min mening. Det er tydelig at han var påtenkt solgt i januar nå, noe som ikke ser ut til å skje. Og da er det ikke rart spillerens hode også er ett annet sted.

 

Nok Shava forsvaring da jeg fremdeles syntes han er en god spiller, men igår gjorde han ikke mye til forskjell nei :)

Arshavin uten matchform var ikke så annerledes fra den Arshavin som hadde klippekort for et par sesonger siden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med at vi taper fra tid til annen hvis gutta gir alt, slik som i andre omgang. Det er bare så synd at vi ofte starter kamper i halvsønvne og da er det ikke greit å tape poeng.

 

helt enig!

 

sesongen er på mange måter ødelagt allerede. Det skal svært mye til for at Arsenal skal klare å kvalifisere seg for CL neste sesong. Derfor må Arsenal bruke resten av sesongen på å se fremover, og skape ny entusiasme. Og det er det mest betenkelige de siste par sesongene. Vi har ikke sett noen tendenser til at det er varige endringer i riktig retning. Man kan gjøre en god kamp og ta et steg i riktig retning, men så er det to skritt tilbake i neste kamp. Null stabilitet, ingen tegn på at man er på vei mot bedre tider. Det er kanskje den viktigste grunnen til min pessimisme. Jeg er ihvertfall rimelig overbevist om at et managerskifte er nødvendig for å få tilbake denne entusiasmen. Wenger har kjørt seg fast.

Link to comment
Share on other sites

Syns det var helt rett av Wenger å sette innpå Arshavin når han var den eneste offensive spilleren vi hadde på benken. Nei, han gjorde ikke noen forskjell igår og han virker å være totalt ute av form, noe som ikke er rart i det hele tatt, men dere ser ut til å glemme at de få gangene han faktisk har fått muligheten så har han noen ganger klart å skape en forskjell. (QPR hjemme, Fulham hjemme osv). Det var helt sikkert noe sånt Wenger håpet på igår også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...