Jump to content

2013.01.20 Chelsea B


Stefanb

Recommended Posts

Sagna er bortreist bokstavlig talt, og resten henger overhodet ikke mål heller. Hva er det de driver med på treningsfeltet. Vi har kanskje ikke Barcaklasse spillere, men vi er mye bedre enn dette HVIS vi hadde gjort de rette tingene. Arsene, what's next?

 

..................

Spillerne er gode nok til topp 4. Men det er noe alvorlig galt i laget med Wenger ved roret. Når Sagna kan spille etter de kampene han har vist nå,så viser Wenger at elendig innsats og holdninger,samt dårlig form ikke slås ned på. Dette er ikke klubben vår verdig. Et par ledertyper og litt fysikk inn i laget og dette her kan snu for. Men Wenger ? Det skjer bare ikke. Han har gått fra å kunne bli en legende til å bli en belastning.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Jeg gremmes over klasseforskjellen i 1 omgang. Dette er så langt unna top3 vi er per dags dato.

Totalt mangel på konsentrasjon inn mot kampen som er Wengers feil.

Enorm sjanse tidlig i kampen, som alle toppspisser setter. Wengers feil at vi ikke har en slik spiss.

Dommerfeil på 1-0, men man skal spille til dommeren blåser uansett.

Elendig forsvar (vært slik i flere år) Wengers feil.

Link to comment
Share on other sites

Hjelpe meg for eit svakt fotballag. Vi er jo ikkje ein gang nærme å prøve å konkurrere? Kva er det vi prøver på når fløyta går? Stå mest mogleg i ro for å spare på kreftene? Det er 1000 vis av fotballspelarar i verden som kan forsterke dette laget og det er hundrevis av trenarar som kan få meir ut av dei spelarane vi har...

Link to comment
Share on other sites

Vurderer sterkt av min egen frie vilje å bevisst droppe andreomgangen. Det har jeg aldri gjort før og aldri engang vurdert seriøst engang, men det kommer til et punkt hvor selvtortur rett og slett ikke er morsomt lenger.

Link to comment
Share on other sites

 

..................

Spillerne er gode nok til topp 4. Men det er noe alvorlig galt i laget med Wenger ved roret. Når Sagna kan spille etter de kampene han har vist nå,så viser Wenger at elendig innsats og holdninger,samt dårlig form ikke slås ned på. Dette er ikke klubben vår verdig. Et par ledertyper og litt fysikk inn i laget og dette her kan snu for. Men Wenger ? Det skjer bare ikke. Han har gått fra å kunne bli en legende til å bli en belastning.

Mener du virkelig dette her? Du må da se at det finnes vertfall 4 lag i PL med en bedre tropp (både kvalitet og bredde) enn Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Skrøpelig omgang. Mest skuffende synes jeg midtbanen er. De har ganske enkelt ikke møtt opp til kamp. Kanskje med et lite unntak av Wilshere.

 

Heldigvis har vi fortsatt elleve mann på banen. Det gir et bittelite håp. Men antagelig må Chelski finne frem til andreomgangen de hadde mot Soton. Ikke umulig. Men..

Link to comment
Share on other sites

Petter Myhre viser noe jeg har ment lenge - Mertesacker er ikke så fantastisk taktisk og den lederen vi behøver i midtforsvaret. Å skylde på at Sagna er ute av posisjon blir enkelt, men det offensive spillet vårt er basert på dette og da må tyskeren for fanken klare å dekke rommet han etterlater seg. I stedet forlater han ansvaret og går inn i rommet til Vermaelen.

 

Ellers spot on fra le grove:

 

Le Grove@LeGrove

To think, this is a squad Wenger reckons is 'too good' to add to. What a joker. Not that players can sort this mess. Wenger is the problem.

Link to comment
Share on other sites

Vurderer sterkt av min egen frie vilje å bevisst droppe andreomgangen. Det har jeg aldri gjort før og aldri engang vurdert seriøst engang, men det kommer til et punkt hvor selvtortur rett og slett ikke er morsomt lenger.

 

Er der selv, men så er håpet om at Arsenal kan komme tilbake! Kan umulig være like dårlig.

 

Håper forsåvidt Arshavin kommer innpå!

Link to comment
Share on other sites

 

..................

Spillerne er gode nok til topp 4. Men det er noe alvorlig galt i laget med Wenger ved roret. Når Sagna kan spille etter de kampene han har vist nå,så viser Wenger at elendig innsats og holdninger,samt dårlig form ikke slås ned på. Dette er ikke klubben vår verdig. Et par ledertyper og litt fysikk inn i laget og dette her kan snu for. Men Wenger ? Det skjer bare ikke. Han har gått fra å kunne bli en legende til å bli en belastning.

Spiller for spiller så er jeg helt enig. Mer enn bra nok! Hva de greier å prestere sammen som et lag hører derimot mer hjemme i en annen divisjon..lavere. Hvor mye svakere kan dette "laget" bli?

Ingen plan fremover.

Ingen organisasjon bakover.

Ingen ledere som tar ansvar.

Ingen fart.

Ingen form for press.

Ingen frykt for å bli presset bal til egen sekstenmeter...og bli der.

 

Og ingen grep fra benken!?!?!?!?!

 

Ser ikke mye å være glad i her lenger. Navnet Arsenal selvsagt, men prestasjonene og stoltheten fra de vi betaler dyrt for gir ingen glede lenger. Selv i vondere dager "for lenge, lenge siden" fantes det lyspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Skrøpelig omgang. Mest skuffende synes jeg midtbanen er. De har ganske enkelt ikke møtt opp til kamp. Kanskje med et lite unntak av Wilshere.

 

Heldigvis har vi fortsatt elleve mann på banen. Det gir et bittelite håp. Men antagelig må Chelski finne frem til andreomgangen de hadde mot Soton. Ikke umulig. Men..

Uenig med at det kun er Wilshere som har "møtt opp til kamp". Coquelin har vært vår beste i førsteomgangen. Wilshere en nr 2.

Resten av laget er ikke tilstedeværende. Hele forsvaret har vært dårlige eller i beste fall usynlige... Sagna har vært med frem, men altfor mye og han klarer jo faen ikke slå ett eneste godt innlegg i løpet av førsteomgangen.. Enten treffer han førsteforsvarer eller så er innlegget milevis unna å treffe en medspiller.. Gibbs har vært usynlig. Midtbanen blir kriget ut av kampen, med unntak av Coquelin som faktisk viser innsats. Han viser dog at han ikke er helt klar for dette nivået enda.. Wilshere har prøvd, men han får lite hjelp og lite til. Giroud burde scoret, men etter sjansen har han også vært usynlig. Cazorla mister ballen altfor ofte og har ikke fått til noe som helst fremover. Walcott virker å rett og slett gi faen etter 2-0...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor klarte ikke Wenger motivere spillerene til dette før kampen? Helt utrolig at vi må få to mål imot først.

 

Dette har jo lenge vært noe storparten av oss har undret og bemerket.. hvorfor skal det alltid et mål til eller to for at spillerene faktisk skal vise noe innsats og iver?

Link to comment
Share on other sites

Spiller for spiller så er jeg helt enig. Mer enn bra nok! Hva de greier å prestere sammen som et lag hører derimot mer hjemme i en annen divisjon..lavere. Hvor mye svakere kan dette "laget" bli?

Ingen plan fremover.

Ingen organisasjon bakover.

Ingen ledere som tar ansvar.

Ingen fart.

Ingen form for press.

Ingen frykt for å bli presset bal til egen sekstenmeter...og bli der.

 

Og ingen grep fra benken!?!?!?!?!

 

Ser ikke mye å være glad i her lenger. Navnet Arsenal selvsagt, men prestasjonene og stoltheten fra de vi betaler dyrt for gir ingen glede lenger. Selv i vondere dager "for lenge, lenge siden" fantes det lyspunkter.

Spiller for spiller mer enn bra nok?? La oss ta for oss de 4 som jeg tror tar de fire plassene til CL.

 

Keeper: De Gea, Hart, Cech, Lloris. Alle disse er bedre enn vår. Alle lagene, med unntak av Chelsea, har bedre backup.

Høyreback: Rafael, Zabaleta, Walker er definitivt bedre enn hva vi har nå, og Azpiclueta (eller noe sånt) har vært mye bedre enn Sagna i år.

Stoppere: Vidic/Evans/Ferdinand/Jones, Kompany/Lescott/Toure/ Nastasic, Ivanovic/Terry/Luiz/Cahill, Vertonghen/Kaboul/Dawson/Caulker/Gallas. Tror ikke noen av disse lagene vil bytte sine med våre for å si det slik.

Venstreback: Evra/Buttner, Clichy/Kolarov, Cole/Bertrand, Essou-Ekotto. Her er først posisjon Arsenal etter min mening kan ha like bra som ett av de andre lagene - Tottenham. Men ikke mer.

SM: Carrick/Giggs/Anderson/Cleverley/Scholes, Yaya/Barry/Javi Garcia/Milner/Rodwell, Oscar/Marin/Ramires/Lampard/Mikel, Sandro/Sigurdsson/Dempsey/Dembele/Huddlestone/Parker. Heller ikke her er Arsenal bedre enn kanskje ett av lagene: Man Utd

Vinger: Nani/Young/Valencia, Silva/Nasri, Hazard/Mata/Moses, Bale/Lennon. Vi har vel strengt tatt ikke bedre i vårt lag

Spisser: Rooney/Hernandez/Wellbeck/_ ______, Balotelli/Dzeko/Aguerro/ Tevez, Torres/Ba, Defoe/Adebayor. Tror vi har like bra her som Tottenham, kanskje Chelsea, men laaangt unna de to andre.

Konklusjon: Arsenal har ikke ett av de fire beste lagene i England på papiret...

Link to comment
Share on other sites

Ja Gibbs gjør mye rett nå. Han utfordrer og tror på det han gjør. Kunne gjerne skutt mer, men syntes det han gjør er positivt.

Wenger bør være glad for disse 20min i 2omgang nå, for det kommer han til å klammre seg til om vi ikke kommer tilbake.

 

Giroud er fremdeles SVAK. Walcott opp topp, arsjawin inn på midten for walcott ASAP

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...