Jump to content

2012.11.21 Montpellier H


Mr Chapman

Recommended Posts

Mertesacker/Koscielny gode da det lugger som værst og feilpasningene hagler i første omgang. Giroud/Podolski gode da kampen avgjøres. Wilshere hever seg etter en svak start, Chamberlain gjør det ikke.

 

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

 

Alt i alt et godt resultat, men igjen en kamp der vi ikke er tilstede ved start. Et bedre lag hadde straffet oss for det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

La Arshavin spille noen minutter nå Wenger, så får Santi hvile litt..

 

Jeg var inne på samme tanken. Kunne satt inn han istedenfor Gervinho.

 

Hvorfor ta ut Ox som ikke har spilt en full kamp på en stund? Kunne latt han være der og ta ut Cazorla. Spanjolen må jo begynne å bli sliten.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Podolski ikke er så jævlig feilplassert på kanten Stefan B?

 

Mtp. at han scorer på nærmest enhver skikkelig mulighet så er det jo bare nok et tegn på at mannen burde spille sentralt.

 

Ellers er nesten Bossielny tilbake på det gode gamle nivået sitt. Litt smårusk (helt unødvendig gult kort og litt svak med press i et par situasjoner), men ellers meget god og dominerende.

 

Ellers er Wilshere sin andreomgang generelt sett fantastisk. Hans klart beste kamp siden comebacket.

 

Deilig med 2 seiere på rappen!

Link to comment
Share on other sites

Yes da er vi videre og kan senke skuldrene i Hellas i neste kamp. Samma for meg om vi blir nr 1 eller 2 egentlig, gruppene har jo utviklet seg litt spesielt, Real er nr 2, Milan er nr 2, PSG og Juve er også 2ere. Kanskje det til og med blir en fordel å være nr 2? På andre siden risikerer man selvfølgelig Barca, det hadde vært kjedelig. Fint med seier idag, god kamp av Giroud, Poldi og Wilshere spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Job Well Done. Enig i at 2 omgangen til Wilshere var fantastisk.

Begge målscorerne var gode idag. Podolski viser igjen hvor farlig han er foran kassa.

Vår desidert beste avslutter.

Per og Kos utrolige solide defensivt. Skal bli spennende å se hva Wenger gjør når Gibbs er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Dørgende kjedelig førsteomgang. Riktig trivelig andreomgang!

 

1-0 er text book. En klassisk Lampard-scoring, som vi ikke har sett så mye av i Arsenal de senere år.

 

2-0 er briljant! Verdens beste venstreving..

 

Utover målene gleder jeg meg mest over Girouds utvikling. To ordentlig kvalifiserte assists i dag. Og så fortjener Mertesackers "dribleraid" i førsteomgang og nevnes. God underholdning!

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig: Ramsey hadde et godt innhopp i dag. Virker som om han presterer bedre i Europa hvor tempoet og ballpresset er hakket lavere, men hvorfor får han ikke spille offensiv sentralt lenger? Anyone? :P

 

Ramsey var frisk,som han har vært ved flere anledninger når han spiller på kanten. Håper Wenger har sett att han ikke er god nok som sentral midtbane pdd

Link to comment
Share on other sites

Godt gjennomført kamp. Vi var det beste laget gjennom hele kampen. Ganske gode i begge ender av banen.

 

Så vidt jeg kan registrere er det ingen som nevner noe om Wilsheres innsats i kampen. Hverken positivt eller negativt.

- Jeg synes han scoret målet sitt på en overbevisende måte, og ekstra gøy siden det kanskje var eneste gangen han var i nærheten av motstanderens femmeter.

- Hans tre upressede pasningsfeil i løpet av kampens første fem minutter, og gjentatte balltap i førsteomgangen. Bedret seg noe i andre.

- Hans mange gjenvinninger av ball.

- Manglende fremdrift. Løper på tvers - sender pasninger bakover.

 

De neste 6 ukene skal vi møte:

Villa

Everton

Swansea

WBA

Reading

Wigan

West Ham

Newcastle

Southampton

+ Bradford og Olympiakos

 

Hvis vi kan ta 20+ poeng av de 27 oppnåelige ligger vi godt an til januarmøtene mot City og Chelsea.

 

Jeg digger Arsenal :proud:

Link to comment
Share on other sites

Ein ting er iallfall sikkert! Skal vi ta noko særleg med poeng mot bedre motstand, må Vermaelen jobbe kraftig med plasseringsevna! Igår blei han ved utallige høve redda av farta til Kos etter å ha blitt fullstendig overspelt. Ein raskare ving hadde straffa oss knallhardt!

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi klarer 15-17 poeng, vinner knepent mot Bradford og taper i Athen

Tror nok vi klarer flere. Må jo også det for å henge med.

vi er på vei oppover. Laget får stadig mer selvtillit og spillerne er i ferd med å bli skikkelig samspilte.

Regner med at vi i alle fall klarer over 20 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Ein ting er iallfall sikkert! Skal vi ta noko særleg med poeng mot bedre motstand, må Vermaelen jobbe kraftig med plasseringsevna! Igår blei han ved utallige høve redda av farta til Kos etter å ha blitt fullstendig overspelt. Ein raskare ving hadde straffa oss knallhardt!

 

Ja, en vandrende rask ving/spiss som f.eks Delfouneso eller Agbonlahor kan allerede til helgen skape mye trøbbel på den siden/i bakrommet (men da er vi vel over i Villa-tråden som ikke er laget enda)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...