Jump to content

2012.11.21 Montpellier H


Mr Chapman

Recommended Posts

Skeptisk til Ox fra start i en viktig Champions League-kamp, han har jo ikke akkurat overbevist i CL ennå. Gervinho er visstnok frisk så jeg ser gjerne han fra start på høyre. Podolski burde fortsette på venstre, han jobber bra og leverer greit med målpoeng.

 

Håper på:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Wilshere

Gervinho - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Gervinho gjør mange smarte løp i løpet av match som ofte blir oversett, håper Wilshere kan finne han i kveld. For øvrig på tide med en god kamp fra Wilshere nå. Samme med Arteta. Midtbanen mot Tottenham var delvis fraværende (noe de har vært en stund, blant annet mot Schalke og Man Utd var den ikke-eksisterende).

Ox var vel helt ok mot AC Milan i fjor synes jeg ;D

Etter min mening er det utrolig viktig å få litt fart inn i laget, ellers blir det så utrolig forutsigbart med passninger på tvers

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Helt enig. Skrev et lignende innlegg for en tid tilbake med det samme spørsmålet. Av det jeg kan huske har jeg ikke sett han legge inn et godt innlegg.. Det er smått utrolig på alle de kampene han har spilt. Han stopper opp spillet og bidrar ikke stort når vi spiller etablert, mye dårlig valg. Særlig når vi har Grioud på topp vil jeg se andre på kanten (podolski, ox, theo).

Link to comment
Share on other sites

En kamprusten Gervinho på vingen frister ikke akkurat. God når han er i form, men ufattelig ueffektiv når det gjelder innlegg, spesielt ettersom at han kommer i innleggsposisjoner veldig mange ganger iløpet av en kamp med sitt gode driv med ballen.

Jeg stemmer på å gi Arshavin en sjanse!

Link to comment
Share on other sites

Skeptisk til Gervinho på kant. Synes han er alt for forutsigbar. Det er ned til dødlinja og 45 grader ut hver eneste gang. Er det noen som har sett gervinho slå et innlegg? Noensinne?

 

Kan ikke huske det! Husker bedre de tilfellene hvor situasjonen SKRIKER etter innlegg, hvorpå "gåfintene" og ofte misting av ball heller blir resultatet. Tror jeg ble en del hårstrå fattigere etter West Ham-kampen bl.a..

 

Men men, nok snikk-snakk - seier mot Montpelliers Ja takk !

 

I har trua ! Helt fantastisk å være på Emirates på lørdag, gav meg et skikkelig sårt tiltrengt boost !

Link to comment
Share on other sites

Skeptisk til Ox fra start i en viktig Champions League-kamp, han har jo ikke akkurat overbevist i CL ennå. Gervinho er visstnok frisk så jeg ser gjerne han fra start på høyre. Podolski burde fortsette på venstre, han jobber bra og leverer greit med målpoeng.

 

Håper på:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Wilshere

Gervinho - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Gervinho gjør mange smarte løp i løpet av match som ofte blir oversett, håper Wilshere kan finne han i kveld. For øvrig på tide med en god kamp fra Wilshere nå. Samme med Arteta. Midtbanen mot Tottenham var delvis fraværende (noe de har vært en stund, blant annet mot Schalke og Man Utd var den ikke-eksisterende).

 

Akkurat det har vi sett i faktisk en del kamper. Midtbanen er sterk på papiret men virker veldig skjør.

Kan være skader,mangel på selvtilitt, og at laget ikke er helt samspilt ennå,men press på ballfører har vært mangelvare i

mange kamper.

Det har vi sett tidvis i en del kamper og da fungerer det ganske bra.

Nå bør Tottenhamkampen ha gitt en kraftig boost innad i laget. Det håper jeg vi ser i denne viktige kampen.

 

Er enig med Orakelet at her er ikke 1 el 2 det viktigste, men at vi kvalifiserer oss. Seier til oss og Schalke.

 

 

Laget:

 

WS

 

Sagna Per Kos Vermaelan

 

Arteta Wilshere

 

The Ox/Arshavin Poldi

 

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Regner med at Wenger vekker dem i pausen. Vi må opp fra krabbegir hvis vi vil vinne denne kampen.

 

Må også berømme Montpellier for solid defensiv jobbing med hele laget. De dekker rom og går skikkelig i spillerne så vi ikke får satt spillet. For å bekjempe det må det mer løping til og mer tempo på ball (pluss bedre pasningskvalitet enn det vi så i første...)

Link to comment
Share on other sites

Føler vi har god kontroll defensivt. Offensivt er det litt opp og ned. Chamberlain har vanvittig mange feilpasninger

idag. Vi savner Walcott det er det liten tvil om.

Skjerpings på pasningsspillet må til for at vi skal hale dette iland.

 

Kampens høydare: Pers skuddfinte;-)

Link to comment
Share on other sites

Hva er formasjonen i dag? 3 1/2 - 5 1/2 - 1 ? Kan begynne å lure!

 

Sagna ser ut til å måtte bekle hele høgresiden. Ox er mest inne i midten med spredte besøk på vingen.

 

Svakt Arsenal, kjempende Montpellier, men tipper et eneste godt gjennombrudd er nok til å avgjøre kampen.

Link to comment
Share on other sites

Synes personlig Koscielny har vært vår klart beste så langt. Den eneste som viser litt fandenivoldskhet og går foran i duellene.

Ja, mente å skrive beste offensive spiller.

 

Tror vi på ett tidspunkt i andreomgang kommer til å "klikke" framover og få en scoring. Tipper 1-0.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere med 4 grove feilpasninger de første 10. Det florerte med feil. Det er ikke så godt å si hvilke endringer som skal gjøres. Arshavin for Ox eventuelt men da mister vi igjen det lille som er igjen av fart i laget. Sagna på venstre og Jenkinson på høyreback kanskje?

 

Ellers er vel Eggen og "Pølsa" beholdningen

Link to comment
Share on other sites

Synes personlig Koscielny har vært vår klart beste så langt. Den eneste som viser litt fandenivoldskhet og går foran i duellene.

 

Sagna, Mertesacker, Koscielny og Podolski har alle vært gode syntes jeg.

 

Chamberlain er milevis unna Champions League nivå og måten han trekker inn sentralt på hele tiden gjør at han går i veien for Cazorla, Wilshere eller Podolski for deretter å rote vekk ballen som oftest. Isolerer også Sagna totalt, men franskmannen har vært ypperlig allikevel.

 

Ellers er ikke midtbanen på bølgelengde.. alle tre har flotte individuelle finesser og detaljer, men samspillet er ikke der. Mye feilpasninger og mye rart spill til tider. Ellers syntes jeg Giroud virker litt for treg i Champions League kamper da spillet vårt ikke går i like høyt tempo og vi er mer forsiktige. Har ei heller fått noe rom å briljere noe særlig i da hans ekslagkamerater konstant dobler opp/ligger i ryggen på han konstant noe som gjør jobben ekstremt vanskelig.

 

Vi savner Walcott helt klart. Han er grunnen til at vi de siste kampene har scoret mange flere mål enn tidligere. Podolski på venstrekant tilbyr en del, men det er ingen overlapping fra Vermaelen (eller Santos for den saks skyld) noe som gjør jobben for Podolski vanskelig.

 

Gibbs inn hadde vært herlig.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en midtbanespiller som kan gi litt juling, som det er nå så fungerer det fint lite. De bare legger litt press på midtbanen, og så er midtbanen vår mer eller mindre fraværende. Vi trenger også rene kantspillere, spillere som har en naturlig posisjon på kanten.

Link to comment
Share on other sites

4-1-3-2 hadde vel fungert ypperlig her egentlig i mine øyne med spillerene vi har ute på banen.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Arteta

Chamberlain - Wilshere - Cazorla

Giroud - Podolski

Hadde vært artig å se, men men. :P

Link to comment
Share on other sites

Alt for mye feilpasninger mellom de 3 på midten, mye finesser og vendinger som er bortkastet fordi neste bal er håpløs. Wilshere med 4 feilpass på rad til Podolski i løpet av 4 min. Motstanderne er tett i oss og gir juling, vi må øke farten og treffsikkerheten i pasningsspillet så tror jeg vi kan spille oss lett gjennom.

 

Synd Per ikke var på hugget i skuddøyeblikket, finta før var konge!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...