Jump to content

2012.11.03 Moan Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

Er absolutt ikke rasist, og var ikke tanken bak innlegget. Innlegget gikk mye på at jeg var jævlig forbanna der og da. Og kan virke litt kvast. Men han er rett å slett elendig å hører ikke hjemme hos Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Er absolutt ikke rasist, og var ikke tanken bak innlegget. Innlegget gikk mye på at jeg var jævlig forbanna der og da. Og kan virke litt kvast. Men han er rett å slett elendig å hører ikke hjemme hos Arsenal.

 

Blir meningsløst og måtte forsvare/ avklare seg for å være rasist på bakgrunn av den kommentaren, er jo overhode ikke noe rasistisk i den...Dette her med rasisme har tatt fullstendig overhånd den siste tida, alt er jo rasisme...for et propagandatog ass...

 

Santos var en katastrofe, i likhet med veldig mange andre utpå trafford i dag, at Wenger har mistet fullstendig troen på vinger er en annen, men den største katastrofen er at Persie spilte i den drakta, det var en ting som ganske enkelt kunne vært unngått om man hadde hatt litt baller i korridorene på Emirates, i hvert fall denne sesongen så kunne han gjort hva pokker han ville til neste sesong, men da hadde klubben i hvert fall sittet igjen med en god del mer stolthet en hva de gjør nå...

 

Middelhavsfarere er hva vi har blitt. Pr dags dato ser jeg manure, city, chelsea, som klart bedre enn oss, tottenham, everton som en god del bedre og da ligger vi jevnt med klubber som pool, castle, fulham, wba osv...en skam hvordan denne klubben har blitt. Om det blir 4, 6 eller 8 plass ser jeg som helt åpent i år..

 

Nesten så en skulle ønske vi holdt oss på Highbury, da hadde vi kanskje ikke vært så attraktive for yankee cuntsa og resten av det møkkapakket som bare vil suge ut klubben, og vi kunne kanskje brukt noe av pengene på å styrke stallen i stedet for lommebøkene til diverse folk som absolutt ikke fortjener et rødt øre...

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart Ferguson elsker kampene mot Arsenal. Idag leverte Wenger seieren på et fat.

Min første reaksjon når jeg så lagoppstillingen var...forutsigbart.

Lærte Wenger ingenting av de siste kampene?

Ramsey passer ikke på vingen...Podolski trives tydelig ikke på vingen....Giroud vil, men mangler

fullstendig fart.

Santos er så svak at jeg ikke har ord. Må være noe av det svakeste venstrebacken vi har hatt på flere

år. Defensiv trygghet er definitivt ikke et ord som definerer Santos dessverre.

Putter vi på Arsenals svakeste spiller Vermaelan så sier det seg at venstrsiden vårs er dårlig.

 

Arshavin/Walcott lager mer trøbbel for United på 5 min enn Ramsey/Podolski har gjort på 180.

At ikke Wenger startet med disse 2 forstår jeg ikke.

For å være helt ærlig forstår jeg lite hva Wenger prøver på med dette laget akkurat nå.

Det virker forferdelig tafatt og...igjen....forutsigbart....og det er det verste.

 

+++ til Per-Sagna og Mannone

 

Seriøst Wenger...få Walcott inn på laget igjen og få kontrakten underskrevet.

Arshavin må seriøst vurderes inn i en offensiv rolle. Vi trenger det desperat nå.

Og begge vil!

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart Ferguson elsker kampene mot Arsenal. Idag leverte Wenger seieren på et fat.

Min første reaksjon når jeg så lagoppstillingen var...forutsigbart.

Lærte Wenger ingenting av de siste kampene?

 

jeg vil stille spørsmålet litt annerledes. Har ikke Wenger lært NOE SOM HELST etter 16 år med kamper mot ManU? For egentlig har Wenger gjort de samme naive disposisjonene mot ManU i løpet av hele sin regjeringstid. De årene man oppnådde resultater (i en og annen kamp) skjedde det PÅ TROSS AV elendig taktikk, fordi Arsenal hadde et MYE bedre lag. Men også den gangen oppnådde man dårligere resultater enn man burde på grunn av de samme tingene. Det er frustrerende å se at de nesten hver eneste gang gjør en haug med elementære feil, og serverer ManU seieren helt gratis (i dette tilfellet ER det faktisk snakk om en gratis lunsj!). Og slike feil hadde betydd kroken på døra i ManU, men Wenger synes tydeligvis de er helt OK. For det er enda mer ubegripelig hvordan Wenger gang på gang stå å se på dette uten å gjøre noen skikkelige grep. Han fortsetter heller i det samme naive sporet.

Link to comment
Share on other sites

Som forventet..

Uten fart, uten evne til å presse, uten en spiller som kan takle, uten en målscorer og uten venstre side i forsvaret. Noen overrasket over resultat eller kamputvikling?

 

Ferguson velger å kjøre mann mot mann på våre sentrale spillere og da er vi tannløse og fullstendig hjelpeløse. Må være den enkleste jobb i verden å forsvare seg mot Arsenal så lenge man punktmarkerer Arteta, Cazorla og tildels Wilshere. Det skjer ingenting og da mener jeg ingenting rundt ballfører. Det er ikke et løp, ikke et initiativ i bakrom, ikke en invitasjon eller dummyløp. Det er så naivt, så tafatt og trist. Arshavin og Walcott gir impulsivitet og løp fra første sekund. De har the Arsenal way i seg. Ellers er det ingen som har vært mer enn ett år i klubben blandt de fremover. Ramsey og Wilshere har mere fartstid på papiret, men ikke i spilletid. Hvordan skal man da prestere? Det er utopisk at 6 spillere som knapt har prestert sammen skal lede dette laget offensivt på OT. Det virket som de var paralysert av skrekk. Vi stilte med 6 OT debutanter i dag hvis jeg ikke tar feil: Mannone, Santos, Mertesacker, Cazorla, Giroud og Podolski. Hva forteller dette om laget og Wengers filosofi? For meg sier det alt. Vi var ingen stabilitet i noen lagdeler, vi har ingen ledere og vi har ingen tøffhet i troppen.

 

Det verste er likevel at begge målene er tabber. De er så lette og enkle at vi kunne spillt god fotball og likevel tapt fordi enkeltspillere gjør tabber i hver kamp. Skal de aldri lære eller klare å beherske presset?

 

Kollektivt press er fraværende. En og en som går i halvhøyt press uten å egentlig gå for fullt. Unitedspillerne kan med ro og mak se en Arsenalspiller komme lett løpende for så å stoppe ca 3 meter unna. Hva er det for noe? Se hvordan Young, Valencia, Cleverly, vP og Rooney går 100% inn i løpene og presset. De stopper ikke, men fortsetter helt frem. De lager ikke frispark, men fremtvinger svake oppspill. Giroud jogger, Podolski jogger, Ramsey jogger, Cazorla jogger ikke en gang, Wilshere sparker i stedet for å takle. Arteta er den eneste som går i et aggressivt press. United trengte stort sett å slå to pass i mellomrom og deretter brette ut på sidene. Da var det full panikk fordi to pressledd var borte. Naivt naivt naivt...

 

Sist, men ikke minst så fortjener Mannone litt skryt sammen Arteta og Mertesacker. Sagna ok. Resten bør gremmes og flere burde bli satt ut så snart som mulig. Arshavin må få spilletid sammen Chamakh og Walcott. De tre som har hatt klippekort på topp den siste tiden er så forutsigbare, trege og ufarlige at jeg ikke har ord.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sist, men ikke minst så fortjener Mannone litt skryt sammen Arteta og Mertesacker. Sagna ok. Resten bør gremmes og flere burde bli satt ut så snart som mulig. Arshavin må få spilletid sammen Chamakh og Walcott. De tre som har hatt klippekort på topp den siste tiden er så forutsigbare, trege og ufarlige at jeg ikke har ord.

+1 til hele innlegget egentlig, men quotet bare dette avsnittet siden det er som kopiert ut fra mitt hode. Gjennomgangen av årets Arsenal i TV2-studioet før kampen var sjelden spot on, og burde bli sendt til London snarest mulig.

Link to comment
Share on other sites

Støtter deg rp7. Spesielt mangel på press har vore tydeleg i dei siste sesongane. Ein annan ting er dei utruleg mange upressa feila vi gjere. Føle at utd i store delar slepp å legge press på oss. Dei står berre å ventar på at vi skal slå ei feilpasning, noko vi gjere gang på gang på gang på gang

Link to comment
Share on other sites

Støtter deg rp7. Spesielt mangel på press har vore tydeleg i dei siste sesongane. Ein annan ting er dei utruleg mange upressa feila vi gjere. Føle at utd i store delar slepp å legge press på oss. Dei står berre å ventar på at vi skal slå ei feilpasning, noko vi gjere gang på gang på gang på gang

Link to comment
Share on other sites

Når me i kvar kamp gjer åpenbare tabbar bakover og manglar pace framover blir det vanskeleg å vinne fotballkampar. Bakover har me få alternativ, men framover har både Arshavin og Walcott vist såpass mykje glød og positivitet at dei bør få sjansen fra start.

 

Det er ikkje sikkert at dette er riktig resept men er vert eit forsøk?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Er skjønt enig i at Theo og Andrei har gjort seg fortjent til en plass i startoppstillingen. Ikke bare deres egne prestasjoner som gjør det. Men også Ramsey og Wilshere sine prestasjoner. Podolski synes jeg for for mye kritikk. Greit at han ikke klarer å bidra nok fremover for tiden, men det er heller ikke så rart når han delvis har hele venstresida alene i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Er skjønt enig i at Theo og Andrei har gjort seg fortjent til en plass i startoppstillingen. Ikke bare deres egne prestasjoner som gjør det. Men også Ramsey og Wilshere sine prestasjoner. Podolski synes jeg for for mye kritikk. Greit at han ikke klarer å bidra nok fremover for tiden, men det er heller ikke så rart når han delvis har hele venstresida alene i forsvar.

 

Wilshere spiller bra etter å ha vært ute så lenge mener nå jeg. Er vel kun han og Arteta som tråkker til litt. Podolski på kanten er vel noe av det lammeste jeg har sett siden Ålesund brant. Totalt likegyldig loffer han rundt. Er jo en robust spiller så hvorfor tripper han rundt som ei jente???

Nei nå er det tid for Arsjavin og Theo å la Ramsey å Podolski ta seg en te-pause på benken så vi får noe fart p dette her.

Link to comment
Share on other sites

Det store paradokset:

United skapte akkurat like mange store sjanser i går (10) som de gjorde i 8-2 seieren i fjor. Vi skapte 2 1/2 sjanse i går mot 6 i fjor...

 

I fjor skrev jeg et langt innlegg etter kampen hvor jeg prøvde å argumentere samt bevise at det var en "once in a lifetime" opplevelse ang effektivitet. Ut fra vanlig sjanse/målratio var kampen i fjor en 4-2 eller 3-2 kamp. Jeg ble slaktet av de fleste. Flere mente jeg var naiv og dum, andre at jeg var fullstendig uten fotballforståelse. Men noen var enige blandt annet Wenger og Rooney som sa United scoret hver gang de nærmet seg målet.

Hvis vi snur på det så skaper vi i går nok sjanser for å få 1 mål, United kunne med vanlig effektivitet vunnet 4-1 eller 3-1 og det hadde vært et mer riktig bilde av kampen. Totalt sett så mener jeg prestasjonen i fjor var bedre enn i år og det er ekstremt skremmende. Der fjorårets resultat var en "wake up call" pga de stygge siffrene vil årets resultat kunne virke som en sovepute fordi vi bare taper 2-1. Men, som jeg har sagt før så virker det som Wenger nå ser litt av det samme som vi andre gjør og faktisk skylder på eget lag ved tap og ikke noe annet. "De fortjente å vinne.. Vi hadde ballen mye, men klarte ikke skape noe.. Vi gjør feil som setter oss i en vanskelig posisjon.."

Det er faktisk befriende å høre Wenger si dette. Det må bety at noe er i ferd med å skje. For første gang denne sesongen så øyner jeg et lite håp om at noen i styret skal forstå hvilken elendig jobb de har gjort de siste årene. Det er begrenset hvor mange dråper man kan skvise ut av en sitron, og nå er det faktisk ikke fler igjen. Det virker som Wenger for første gang på 16 år gir delvis åpen kritikk av styret offentlig og at han nå for første gang innrømmer at vi ikke er gode nok. Da kan man ikke fra lederhold komme med disse utopiske utsagnene om at vi skal kjempe om titler, at vi er ambisiøse og at klubben er i en meget god posisjon. I mine øyne så er vi i den svakese posisjonen vi har vært de siste 16 årene fordi vi ikke har en naturlig målscorer, vi har ikke en skikkelig box to box spiller på midten, vi har ingen klar ledertype i forsvar og vi har keepere som alle sammen stadig gjør tabber eller dårlige kamper. Da kan man ikke vente annet enn middelmådige resultater. Vi spiller en type fotball som krever spesielle spillertyper. Slik det nå er i denne klubben så mangler vi spillerne som trengs for å spille denne fotballen og dermed så blir det halvvegs. Når vi i tillegg ikke kan forsvare oss eller presse kollektivt så blir det veldig tafatt og forsiktig hele veien. Det blir midt i mellom og ingenting det meste av tiden dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Støtter deg rp7. Spesielt mangel på press har vore tydeleg i dei siste sesongane. Ein annan ting er dei utruleg mange upressa feila vi gjere. Føle at utd i store delar slepp å legge press på oss. Dei står berre å ventar på at vi skal slå ei feilpasning, noko vi gjere gang på gang på gang på gang

 

Det med press på ballfører var faktisk ganske så bra frem til Chelsea kampen. Cazorla, Podolski og Giroud har alle vært flinke til nettopp dette. Men som vi ofte ser i denne klubben, så gir dette engasjemanget seg fort.

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig svak kamp av oss i går, og det mest skuffende er at det er flere av de som skal være sentrale i laget som skuffer mest. Har ikke orket å lese gjennom alle kommentarene her da det garantert er mye negativ og det blir for slitsomt i dag. Santos for helt sikkert gjennomgå, men synes det er flere som var langt svakere enn han i går. Spesielt Vermaelen og Podolski. Men hva i hel.... Santos tenker på når han tar i mot drakta til RVP før pause skulle jeg likt å visst. Det i seg selv bør være nok til å bli satt ut av laget. En annen som bør ut av laget er Podolski. Han blir svakere og svakere for hver kamp, og i går bidra han nærmest ingenting verken offensivt eller defensivt. Santos måtte stort sett klare seg alene mot to mann på siden, mens Podolski sto 10 m unna å så på. Podolski var bra de første kampene, men de siste kampene har han vært veldig svak og han bør benkes til fordel for Arshavin på tirsdag.

 

Vermaelen har også stort sett hatt svake kamper denne sesongen, og minst et par tabber i hver kamp. Jeg trodde selv at han ville være en god kaptein, men det valget har vist seg å være totalt feil. Han fremstår ikke som noen kaptein på banen og han har blitt dårligere som stopper også. Virker helt uten selvtillit for tiden. Arteta burde helt klart blitt utnevnt til kaptein.

 

Det som er mest skremmende dog er at vi i mange kamper på rad nå ikke skaper nærmest noenting og har utrolig dårlig tempo, presisjon og samhandling fremover i banen. Ramsey mener jeg kan unnskyldes litt da han spiller i en helt feil posisjon og jeg fatter ikke hvorfor ikke Wenger ser det samme. En midtbanetrio med Arteta, Wilshere og Cazorla burde vært fryktinngytende for alle lag i PL men skapte nærmest ingenting samtidig som de ga bort mye rom til ManU.Virker helt planløst og tilfeldig og det som virket positivt i kampene mot Liverpool og ManShitty er helt borte i de siste kampene. Virker som en del av spillerne er ute av form og da er det uforståelig for meg at Wenger ikke prøver å gjøre noen grep med å bruke spillere som Arshavin og Walcott eller la en unggutt som Eisfeld få prøve seg litt.

 

Håper på endringer på laget til tirsdag og spesielt at Arshavin og Walcott starter i stedet for Ramsey og Podolski. Da tror jeg Giroud også vil fremstå bedre da de vil komme til flere innlegg enn det Ramsey og Podolski gjør.

Link to comment
Share on other sites

(....)

Men, som jeg har sagt før så virker det som Wenger nå ser litt av det samme som vi andre gjør og faktisk skylder på eget lag ved tap og ikke noe annet. "De fortjente å vinne.. Vi hadde ballen mye, men klarte ikke skape noe.. Vi gjør feil som setter oss i en vanskelig posisjon.."

Det er faktisk befriende å høre Wenger si dette. Det må bety at noe er i ferd med å skje. For første gang denne sesongen så øyner jeg et lite håp om at noen i styret skal forstå hvilken elendig jobb de har gjort de siste årene.

 

Mye bra i innleggene dine RP7, enig i det meste, bortsett fra det du skriver ovenfor. Joda, forsåvidt ålreit at han ikke skal bortforklare tapene og

sier det som det er, men det hjelper så lite når vi opptrer like tamme og planløse gang etter gang likevel.... Så at noe skal skje har jeg minimal/ingen tro på. Hadde han sett det samme som oss så hadde lagutaket vært et annet. Viljen og entusiasmen hadde vært en annen. Spillere som gir totalt faen (Podolski) hadde blitt igjen i London. Dette sitatet har blitt en gjenganger :

 

"I’m disappointed of course, because we had a lot of the ball but we were not very efficient in our final third or in their final third"

 

No shit... Sånn har det vært siden Norwich-kampen. Og det virker ikke som det blir gjort en dau shitt med det... Som selvfølgelig ikke er godt nok av mannen som er ansvarlig for prestasjonene våre.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig er det innertier og svært velskrevet fra RP7.

 

Jeg hadde selv ingen forventninger til gårsdagens kamp. Det er klasseforskjell på lagene og mens vi har gått steg etter steg bakover har ManU fornyet seg, tatt steg defensivt og investert i en solid goalgetter.

Lurer litt på hva Wenger tenker, hva tar han med seg fra kampen i går? Mot Norwich, Shalke, QPR (med 11 mann) har vi omtrent ikke skapt noe, hva tenker han om det? Han må jo føle mye av smerten vi har følt de siste 7 årene også?

 

Er resignert i dag. Tiden som et topplag i Premier League er over og jeg tror nedturen kan bli større og heftigere i ukene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Var på Old Trafford på lørdag. Kampen var relativt ræva, men sitter ihvertfall igjen med en god følelse etter å ha vært med på å synge ut hjemmefansen igjennom hele kampen. Deilig å få sunget litt dritt om van cuntsie også! Gøy å se høydepunker nå i ettertid, og det eneste man hører siste kvarteret av kampen er Arsenal fansen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...