Jump to content

2012.11.03 Moan Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Ikke noe poeng å sparke Wenger så lenge styret blir sittende. Redd alternativet til Wenger med dagens rammer blir en katastorfe...

Om Wenger skal ut så må vi ha en erstatter klar og om den ikke er Klopp vil jeg fortsette med Wenger. Er 99% sikker på at det er styret som har holdt igjen og nå som vi har hentet litt mer rutinert så er klubben ødelagt av lønnsstrukturen styret har bestemt før.

Link to comment
Share on other sites

Proaktivitet i situasjoner, Cleverly/Wilshere = Ferguson>Wenger.

Ferguson bruker Rooney til å gå rett i strupen på Arsenalmaskineriet. Intet svar. Rooney/Arteta = Ferguson>Wenger.

 

Plan A, tja. Plan B, nei.

 

Vel har Ferguson tørrere krutt tilgjengelig, men slik har vi valgt å ha det.

 

Resultatet som forventet, resultatmessig forbedring siden sist, men utbyttet er det samme. Null.

 

 

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

Link to comment
Share on other sites

Fint mål - det er det eneste.

 

Hele laget er svakt idag. Det er to spillere som får godkjent: Mertesacker og Mannone. Mertesacker spiller nok en solid kamp og leser spillet veldig bra.

Mannone er jo grunnen til at sifrene ikke blir styggere.

 

Podolski er bare latterlig å se på for tiden, og kroppsspråket hjelper ikke veldig. Arshavin skaper mer på 1 minutt enn det han klarer å skape gjennom hele kampen. Giroud får ikke til noen verdens ting, men får også ufattelig lite å jobbe med. Walcott kommer inn men gjør ingen forskjell.

 

Cazorla scorer et fint mål, men utenom det syns jeg han er fryktelig svak idag. Wilshere også, rett og slett en dårlig kamp. Wenger burde visst bedre enn å ha han innpå. Han kunne jo fått det røde enda tidligere.

 

Cudos til fansen.

 

That is all.

 

Så jævla skuffa jeg er nå.

Link to comment
Share on other sites

Fint med et mål på tampen ihvertfall, men dette var nitriste greier. Tålmodigheten min med Vermaelen er i ferd med å ta slutt. Han kan spille så bra han vil men når han ikke klarer å slutte å tabbe seg ut i hver eneste match vil jeg gjerne se han plassert på benken fra nå av. Santos er ingen god spiller, og han legger hodet på hoggstabben når han ber om skjorta til RVP i pausen. Pinlig!

 

Laget mangler aggressivitet, foruten en fin periode i starten av andre omgang tar det over 80 minutter før vi klarer å legge noe som ligner på press på United. Helt håpløst. United er rå i presset og vinner på det. Podolski var anonym, Ramsey var ok, Giroud har et par gode sjanser men får lite å jobbe med. Det skapes ingenting, det trilles bakover og til siden, det er ingen innsats for å prøve å vinne matchen. Fryktelig bekymringsverdig, og jeg lurer på hvordan Wenger har tenkt å rydde opp i dette. At han ikke bytter ut Wilshere før han får rødt er håpløst, at han ikke setter på Arshavin tidligere er et mysterium. God kamp av Mannone ihvertfall, og vi kan prise oss lykkelige for at vi har Mertesacker. Strålende kamp av han, selv om han feilberegnet litt på 2-0 uten at jeg vil legge skylda på han for det målet.

Link to comment
Share on other sites

Podolski har en avtale med Køln om at han skal gi de masse penger (overgangssum), for så å spille rævva i sin nye klubb. På den måten kan Køln kjøpe han billig tilbake. Dette gjorde han mot Bayern M, og nå er han i ferd med å gjøre det samme mot Arsenal. Totalt giddalaus. Man kan si hva man vil om Andre Santos, Vermaelen og Wilshere etter denne kampen, men de prøver vertfall!

Link to comment
Share on other sites

Santos var latterlig dårlig, men å skyte han fordi han "ber" om skjorta til Persie er feil. Kunne godt gjort det så ikke ALLE så det, men hvem vet. Kanskje noen i slekta hans eller noe i brasil ELSKEr van persie? Ingen vet.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke bli noe spesielt værre med Wenger vekke? Det er ei forbanna hvilepute han har sydd seg, han kan jo gjøre hva faen han vil. Ingen kommer til å huske en haug av fjerdeplasser, ingen kommer for å spille om fjerdeplasser. For å si det som egentlig er litt "usupportisk" så håper jeg nesten vi faller utenfor topp 4, kanskje det da blir tatt grep. Det er så utrolig mye som må rettes på, lønnsstrukturen som mange påpeker er bare en begynnelse. Jeg har aldri sett noen være så redde for å møte manure, vet ikke hva Wenger er god på lenger, taktikk er det ikke, det mentale , å bygge opp troen virker i hvertfall helt borte i natta, og det at han ikke tar ut Wilshere vitner bare om utrolig dårlig dømmekraft. Nei mannen er ute av det, og jeg håper virkelig hans dager snart er talte, kommer til å elske han for det han gjorde i sine første år, men tror aldri jeg kan tilgi han for måten han har rasert dette laget siden 2004. Ambivalent kan man vel kalle det "forholdet". Tydeligvis bare rednose som kan fornye seg, så da er det bedre å si takk og farvel...

Link to comment
Share on other sites

Santos var latterlig dårlig, men å skyte han fordi han "ber" om skjorta til Persie er feil. Kunne godt gjort det så ikke ALLE så det, men hvem vet. Kanskje noen i slekta hans eller noe i brasil ELSKEr van persie? Ingen vet.

Brotip: Ikke gjør det foran 70 000 supportere når du blir filmet i en kamp som blir sett av millioner og spesielt ikke mot den mest hatede spilleren. Hadde de gått 15 meter lenger ned hadde ingen merket det for da hadde de vært i gangen.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke bli noe spesielt værre med Wenger vekke? Det er ei forbanna hvilepute han har sydd seg, han kan jo gjøre hva faen han vil. Ingen kommer til å huske en haug av fjerdeplasser, ingen kommer for å spille om fjerdeplasser. For å si det som egentlig er litt "usupportisk" så håper jeg nesten vi faller utenfor topp 4, kanskje det da blir tatt grep. Det er så utrolig mye som må rettes på, lønnsstrukturen som mange påpeker er bare en begynnelse. Jeg har aldri sett noen være så redde for å møte manure, vet ikke hva Wenger er god på lenger, taktikk er det ikke, det mentale , å bygge opp troen virker i hvertfall helt borte i natta, og det at han ikke tar ut Wilshere vitner bare om utrolig dårlig dømmekraft. Nei mannen er ute av det, og jeg håper virkelig hans dager snart er talte, kommer til å elske han for det han gjorde i sine første år, men tror aldri jeg kan tilgi han for måten han har rasert dette laget siden 2004. Ambivalent kan man vel kalle det "forholdet". Tydeligvis bare rednose som kan fornye seg, så da er det bedre å si takk og farvel...

 

Fælt å si det, men helt enig i det du skriver. Jeg har ikke tålmodighet. Man blir jo faen i meg bare skuffa. Dette Unitedlaget er egentlig fullt mulig å slå, men når vi leverer en så til de grader elendig forestilling så er det noe som ikke stemmer i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang har dessverre Fergie og United FULL kontroll på oss. Det er flere sesonger siden Fergie knekket hvordan Arsenal under Wenger skal stoppes, og Wenger finner dessverre ikke noe mottrekk.

 

Jeg merker meg tre ting som jeg synes avgjorde kampen i dag. Eller egentlig ÉN hovedting og to mindre bidragsytere:

 

1. Altaltaltaltaltfor dårlig bevegelse og presisjon i angrepsspillet. Angrepsspillet vårt halter som en gammel sjømann men treben..

2. At det ikke dømmes offside på vP like forut for 0-2

3. At dommer (som jeg forøvrig synes gjorde en bra jobb) velger å ikke gi rødt til Cleverly mens han gir det til Wilshere. Synes de to situasjonene var ganske så sammenlignbare.

 

Og så er det jo så erketypisk at når vi endelig ser ut til å finne litt trøkk da Walcott kom inn, så slipper vi inn 0-2. Erkearsenal, egentlig...

 

Forøvrig interessant å se at innbyttet av Walcott forandra bidldet i matchen. United begynte tydeligvis for første gang å frykte at noe kunne skje offensivt, og vi fikk endelig litt momentum.

 

Mannone vår klare bestemann. Resten må tilbake til treningsfeltet og trene bevegelse og pasningspresisjon.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de er gode nok til å være førstereserve på en midtbaneplass spør du meg, City og Chelsea er foran, mens United kan klare det pga x-faktoren de fremviser sesong etter sesong.

 

Beklager at jeg er sur. Med krutt mener jeg avsluttningsferdigheter. Sammenligningen Coquelin/Andreson er jeg for så vidt enig i isolert sett, men det er bare en liten brikke i det store bildet.

Link to comment
Share on other sites

Ferguson tar ut Cleverly når han får siste advarsel, Wilshere fortsatte på banen mens Wenger rister på hodet.

 

Proaktivitet i situasjoner, Cleverly/Wilshere = Ferguson>Wenger.

 

Det er bare trist å se klasseforskjellen i disse situasjonene. Alle ser hva som må gjøres - bortsett fra Wenger.

 

Resultatet er omtrent som forventet. Klart bedre enn jeg fryktet. Og det gjør meg ille til mote å kjenne hvor jeg legger lista for The mighty Arsenal nå. Hederlig tap.. Det er på tide med kursendring til sommeren. Med fare for og høres ut som en Blackburn-"supporter": Én av de to som virkelig betyr noe må ut! Om det vil gi bedre resultater er høyst uvisst. Men det er en sjanse jeg nå er villig til å ta. For med dagens kurs kommer vi i hvert fall ingen vei. Sesongene virker å gå i reprise. År efter år. Endring, takk!

 

"Judge us after 10-15 matches", messet Wenger i august. Fasit efter 10 kamper: Den dårligste poengfangsten under hele Wengers regjeringsperiode!

Link to comment
Share on other sites

Frustrerende at et så godt mannskap og lag som vi har ikke klarer å skape sjanser i det hele tatt.

Vi kan legge inn fra 25 meter, men fire sekunder etterpå må Mannone spille ballen langt og Manu overtar.

Santos kan kline til fra 18, men stopper og spiller støtte. Så på tvers tvers tvers og tilbake og på tvers og tilbake.

Og så lett gjennomskuelige vi er når vi spiller ppå dekket eller presset spiller. Vi mister ballen og det blkir farliug hver gang.

Og hvordan kan vi la være å starte med Arsjavin og Walcott, fart er vårt sterkeste våpen. Godset har Kovacs på topp og raske spillere rundt seg. Vi kunne gjort det samme med Girould i midten.

Vi kunne spille på mange forskjellige måter med masse av variasjon.

Men vi ender på tvers og tilbake og pasning til presset spiller.

Link to comment
Share on other sites

Godset har Kovacs på topp og raske spillere rundt seg. Vi kunne gjort det samme med Girould i midten.

Skjønner ikke hvordan Wenger klarer å overse dette. Scoringen mot QPR kommer som følge av at Arshavin og Walcott kommer innpå med fart og slår innlegg. Dette samme på slutten i dag som fører til et par sjanser etter 90 minutter balltrilling. Latterlig forutsigbart det vi driver med for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Har Manu hatt hjelp fra dommeren mot Chelsea, Liverpool og Arsenal i år? Ja, men til forskjell fra mot Chelsea og Liverpool hadde de ikke trengt det i dag.

Det er noen spillere som bare mååå bort fra klubben:

- Det gjelder først og fremst Podolski. Det verste jeg vet er oppskrytte spillere som ikke gidder å prøve engang. Joda, Santos hadde en svak match, men han hadde en bedre kamp enn Podolski. Podolski prøver ikke engang, det gjør Santos (selv om han ikke får det til).

- I tillegg er det de vanlige alle nevner: Bendtner, Santos, Squilacci, Djourou. Jeg er mer usikker på Arshavin og Chamakh, for de har vist at de vil i de kampene de har fått prøve seg i. Ellers så begynner jeg å tvile på om Vermaelen er så veldig god. Slutten på forrige sesong (bl.a. Q.P.R borte) var katastrofe, og i år har han vært rævva! Første året hans hadde han en veldig god sesong, men etter han kom tilbake fra skade har det vært skralt.

 

Ellers må man bare konstatere at Arsenal har vært to forsjellige lag med og uten Diaby!

Link to comment
Share on other sites

DU SUGER SANTOS, KOM DEG HJEM!

 

Hva mener du egentlig med dette. I mine øyne er dette et rasistisk utsagn.

 

Santos får ufortjent mye kjeft i dag. Han er svært uortodoks, men det var ikke mange sjanser man u skapte på hans side. Dette på tross av at han fikk minimal hjelp fra Podolski og Vermaelen. Ja han missa mye, men det er fordi han ville mye. Han gjemmer deg ikke unna med enkle pasninger etc.

Kampen i dag var en drittkamp. Jeg sa før sesongen i fjor at Wenger burde skiftes ut og jeg sa det før sesongen i år. Midt i sesongen ser jeg ikke helt hensikten, men kanskje det hadde vært like greit.

Dommeren var vår største fiende i dag. Straffa var billig men kunme forsvares. At ikke Cleverly ble utvist finnes det ingen logisk forklaring på. Fitta burde også ha fått rødt.

Alt i alt er 2-1 tap bedre enn jeg forventa og mye av grunnen til drt er at Arsenals beste hadde 3 svært kvalifiserte redninger, hvorav den ene der fitta var alene går under kategorien outstanding.

 

BE

 

Link to comment
Share on other sites

Santos spilte som jeg hadde forventet, verken mer eller mindre; svakt. Men enig i at han er en uortodoks spiller. Syns det skorter mer på det offensive enn defensive. Katastrofe at vi starter med Ramsey og Podolski på kantene... KATASTROFE.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...