Jump to content

2012.11.03 Moan Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

Manchester United v Arsenal

Barclays Premier League, Old Trafford

Saturday, November 03, 2012, 13:45

 

 

Påstår at hvis vi taper denne, så er vi så godt som ute av tittelkampen - hvert fall inntil videre. Og da tror jeg noe drastisk må skje fram til jul for at vi skal komme "tilbake" inn i racet. Turen går opp til Old Trafford der vi ble slaktet forrige sesong, men mest sannsynlig så er det bare én spiller som startet det oppgjøret, som starter på lørdag (Aaron Ramsey).

 

Szczesny, Gibbs, Diaby, Gervinho ute. Også de andre, selvfølgelig.

 

Link til tippetråden

Spillerbørs til etter kampen

 

Wenger maner supporterne til å behandle RvC med respekt på lørdag - det håper og tror jeg blir litt i overkant optimistisk fra Wenger, og at supporterne våre lager til en grusom dag for RvC på den nye, stygge, hjemmearenaen hans.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Håper på dette laget:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Sagna

Arteta - Wilshere

Walcott - Arshavin - Cazorla

Podolski/Giroud

Syntes at Walcott, Arshavin og Giroud var såpass gode mot Reading at de fortjener en plass i førstelaget, men er usikker på om jeg helst vil ha Podolski som midtspiss eller Giroud. Førstnevnte har vært svak den siste perioden, men står fortsatt med flere mål enn Giroud til tross for at han ikke har spilt i sin beste posisjon, men allikevel så burde han droppes nettopp fordi prestasjonene hans har vært betydelig dårligere. Det jeg ønsker mest er Walcott, men mtp. at vi har en mangel på kantspillere så vil jeg mye heller ha Walcott på høyrekant enn å måtte bruke Podolski på venstrekanten da Walcott fungerer bedre som høyrekant enn hva Podolski gjør som venstrekant.

 

Når det gjelder å sette Santos ut av laget så syntes jeg det er temmelig åpenbart..

Link to comment
Share on other sites

Tipper/håper at dette blir laget:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Sagna

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

De plassene som er diskutable med tanke på skadesituasjonen vi har og formen på de som er spilleklare, er venstrebacken der jeg ønsker Sagna fremfor Santos siden brasilianeren etterlater seg alt for mye rom som Valencia kommer til å utnytte. Den andre posisjonen er høyre ving, der Wenger kommer til å velge Ramsey grunnet ønske om å vinne midtbanen samt at Walcott spilte 120 minutter mot Reading. Årsaken til at jeg setter han opp på mitt ønskede lag er farten og det faktum at han er den eneste som kan true bakrommet av de spillerne vi besitter.

Link to comment
Share on other sites

De plassene som er diskutable med tanke på skadesituasjonen vi har og formen på de som er spilleklare, er venstrebacken der jeg ønsker Sagna fremfor Santos siden brasilianeren etterlater seg alt for mye rom som Valencia kommer til å utnytte. Den andre posisjonen er høyre ving, der Wenger kommer til å velge Ramsey grunnet ønske om å vinne midtbanen samt at Walcott spilte 120 minutter mot Reading. Årsaken til at jeg setter han opp på mitt ønskede lag er farten og det faktum at han er den eneste som kan true bakrommet av de spillerne vi besitter.

 

Er dessverre synd at det er såpass åpenbart hva Wenger kommer til å gjøre. Ramsey som du sier kommer garantert til å starte på høyrekanten. Noe Wenger kommer til å unnskylde seg med at Walcott spilte 120 minutter på tirsdag. Det andre er selvfølgelig Santos som burde vært droppet etter kampen mot Schalke, men som Wenger kommer til å fortsette å spille mtp. at han er den eneste naturlige venstre "backen" vi har i laget etter Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

Tror Wenger kommer med en overraskelse her etter en traurig periode - som i derbyet mot Spurs i vår der han startet med Benayoun. Jeg tror Walcott starter på topp, med Arshavin i midten bak og med Cazorla og Podolski ute på hver sin kant. Cazorla og Arshavin vil bytte posisjoner hyppig, det samme vil Podolski og Walcott. Giroud inn for Podolski etter han har spilt ferdig sin faste time. 120 minutter på tirsdag skal ikke ha mye å si med så mange dager til neste kamp.

 

Tror ikke på særlig mer enn uavgjort, og Van Persie kommer garantert til å score. Skal vi klare å få noe herifra må kontringene sitte!

Link to comment
Share on other sites

Tror vi taper med stygge sifre på OT igjen. [...]

 

Tja, det bør man vel ha i bakhodet at kan skje. Men jeg blir overrasket dersom vi blir utspilt. Selv i fjor da vi tapte så altfor stygt, så scoret vi faktisk to mål også, som det i seg selv er meget bra å gjøre på OT. Det er fullt mulig å vinne om vi klarer å holde sånn nogenlunde tett bakover, men vi skulle gjerne hatt Szczesny tilbake for å hjelpe til med akkurat det.

Link to comment
Share on other sites

 

Tja, det bør man vel ha i bakhodet at kan skje. Men jeg blir overrasket dersom vi blir utspilt. Selv i fjor da vi tapte så altfor stygt, så scoret vi faktisk to mål også, som det i seg selv er meget bra å gjøre på OT. Det er fullt mulig å vinne om vi klarer å holde sånn nogenlunde tett bakover, men vi skulle gjerne hatt Szczesny tilbake for å hjelpe til med akkurat det.

 

Jeg blir også overrasket hvis vi blir utspilt, noe som derimot ikke hadde overrasket meg er at vi blir kontret ihjel. Ferguson har allerede forberedt laget sitt på trekkene Wenger kan komme til å gjøre, men han er dessverre alt for forutsigbar og starter nok med Ramsey på høyrekant og Santos som venstreback. Det fører til at Santos blir så overkjørt av Valencia at han blir den nye Sol Campbell(vs West-Ham).

 

Håper vi stiller:

 

Mannone

 

Jenko - Per - Verm - Sagna

 

------ Wilshere - Arteta-------

 

Cazorla ------------- Podolski

 

------ Walcott - Giroud -------

 

I hovedsak for å overraske Ferguson, men tror Cazorla spiser Evra levende mens kombinasjonen av Girouds luftstyrke og Walcotts bakromskraft kan være utrolig dødelig mot et såppas svakt forsvar som Uniteds.

Link to comment
Share on other sites

Som alltid vil vi garantert få en meget tøff match på Old Trafford, men til tross for at United har plukket godt med poeng til nå har de visst en del svakhetstegn denne sesong, spesielt defensivt. Med Vidic ute, en Ferdinand som ser ut til å være litt "over-the-top", og en ofte vaklende Johnny Evans ved siden av Rio skal det være mulig å skape problemer for Uniteds midtstoppere.

Også sentralt på midtbanen syns jeg United flere ganger denne sesongen har visst klare svakheter, uansett hvordan de har komponert laget. Med våre sentrale spillere i form, bør vi virkelig ha muligheten til å dominere her.

 

At vi kan slå United i morgen er det ingen tvil om for meg, men Wenger må vise litt taktisk kløkt. Mot Chelsea (PL) visste United til tider eminent kontringsfotball, og straffet Chelsea hardt når de sendte mye folk fremover. Dette vil Ferguson garantert forsøke å kopiere mot oss i morgen. Hvis ikke Wenger tilpasser seg dette, frykter jeg vi kan bli straffet hardt, og ende opp med stygge sifre.

 

For meg ligger mye av nøkkel til suksess i morgen i at vi må ha tålmodighet, hvis vi stormer framover og blottlegger oss defensivt fra første spark på ballen vil vi garantert få store problemer. Hvis vi klarer å ligge relativt lavt, og holde mye å ball vil garantert ett United på hjemmebane måtte ta større sjanser og sende flere folk fremover jo lengre ut i kampen vi kommer, som gir oss muligheter til å kontre.

Van Persie og Rooney er selvfølgelig store trusler for oss, men jeg mener det kanskje aller viktigste er å få has på Valencia som jeg tar for gitt starter på høyrekant for United. Uansett hvem som starter på vår venstreback vil United garantert forsøke å utnytte til fulle at Gibbs er ute, og kjøre mye av sitt angrepsspill bredt ute til høyre på Valencia som hvis han får rom er meget farlig når han kommer i innleggsposisjoner. Her får vi håpe både Arteta, og den som starter på vår venstre kant gir god defensiv støtte.

 

Jeg er meget spent, og er forsiktig optimist foran morgendagen. Tipper det blir et fyrverkeri av en fotballkamp, og en virkelig klassiker som kan vipper begge veier.

 

Håper vi starter med dette laget:

 

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Sagna

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Hadde ikke Arshavin hatt så mange ballmiss mot Reading hadde jeg foretrukket han fremfor Poldi da han hadde mange geniale offensive bidrag på onsdag, men det ble også mange balltap for russeren noe som vil straffe seg i denne kampen. Håper allikevel Arshavin kan komme inn å spille en rolle som innbytter mot slutten av matchen.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Kan legge ved at jeg tipper United starter med det samme laget som mot Chelsea, i en 4-2-3-1 formasjon.

De Gea

Rafael - Ferdinand - Evans - Evra

Carrick - Cleverly

Valencia - Rooney - Young

van Persie

 

Av disse spillerne var det bare Rafael som var involvert i onsdagens 120 minutter mot Chelsea i Capital One Cup, men han må starte grunnet manglende alternativer med Jones og Smalling ute medskade. Den andre plassen som Ferguson kan finne på å endre er den defensive partneren til Carrick. Cleverly er raskere i føttene enn alternativet Scholes, mens sistnevnte har enormt mye mer erfaring og vet hva som står på spill i disse oppgjørene. Young hadde en svak kamp mot Chelsea i ligaen sist helg, men grunnet at Nani, Wellbeck og Hernandez spilte onsdag i cupen så tror jeg engelskmannen starter. I tillegg hadde han en OK kamp forrige gang vi besøkte Old Trafford.

 

Hvis man ser på hvor de største svakhetene til United er, så må det bli tempoet i forsvaret der Ferdinand og Evans er trege, Rafael sjelden er i riktig posisjon etter offensive bidrag og en Evra som rett og slett har blitt svak. Hadde vi hatt flere alternativer på kanten ville jeg likt å sett Walcott på topp for å true bakrommet og ta med midtstopperne på lufteturer, men med Gervinho og Oxlade-Chamberlain ute med skade må han starte i vant posisjon på høyrevingen. Da får heller Giroud starte på topp og krige i duellene med Walcott snikende rundt seg og fange andreballer. Med Sagna/Jenkinson har vi en back bak Walcott som kan komme frem og slå innlegg når mulighetene byr seg, og da bør vi få fylt på flere spillere inne i boksen sammen med Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har sett av United så er det kontringene vi må passe oss for. Spillemessig

tror jeg faktisk vi er like gode. Forskjellene er kontringer og effektivitet tror jeg.

Håpet er at Wenger kan ta en lur en på Ferguson som har vært jævli god på å legge strategien opp

mot oss.

 

En 4-4-2 formasjon er det jeg håper Wenger kjører i denne kampen. Først og fremst for å kombinere

Girouds luftstyrke med Walcotts fart....Sagna mye tryggere defensivt enn Santos.

 

Håper på noe som dette:

 

Mannone

 

Jenkinson Per Vermaelan Sagna

 

Arteta Wilshere Cazorla Podolski

 

Walcott Giroud

 

Nøkkelen her blir Ferguson vs Wenger og strategien de legger opp.

Overask meg Wenger ..for dette er en kamp vi ikke bør tape.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har sett av United så er det kontringene vi må passe oss for. Spillemessig

tror jeg faktisk vi er like gode. Forskjellene er kontringer og effektivitet tror jeg.

Håpet er at Wenger kan ta en lur en på Ferguson som har vært jævli god på å legge strategien opp

mot oss.

 

En 4-4-2 formasjon er det jeg håper Wenger kjører i denne kampen. Først og fremst for å kombinere

Girouds luftstyrke med Walcotts fart....Sagna mye tryggere defensivt enn Santos.

 

Håper på noe som dette:

 

Mannone

 

Jenkinson Per Vermaelan Sagna

 

Arteta Wilshere Cazorla Podolski

 

Walcott Giroud

 

Nøkkelen her blir Ferguson vs Wenger og strategien de legger opp.

Overask meg Wenger ..for dette er en kamp vi ikke bør tape.

 

 

Arteta på høyre og Cazorla i midten ved siden av Jack? Bytt om på disse to så kan jeg muligens si meg enig. Ellers tror jeg også at Walcott på høyre med Podolski og Giroud på topp ville gjort oss til et bedre lag generelt sett mtp. at Podolski i en 4-4-2 formasjon vil komme til kort ute på kanten. Har rett og slett ikke dribleferdighetene eller uforutsigbarheten som skal til når han må spille i en slik posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Synes denne stadfester litt hvor forskjellig disse to klubbene er når det kommer til filosofi/tankegang for driving av klubb:

 

Men når man teller opp alle kroner og øre som går igjennom bedriften er Manchester United fremdeles en særs lønnsom fotballklubb, som tillater dem å bruke store summer på spillere.

Link to comment
Share on other sites

En 4-4-2 formasjon er det jeg håper Wenger kjører i denne kampen. Først og fremst for å kombinere

Girouds luftstyrke med Walcotts fart....Sagna mye tryggere defensivt enn Santos.

 

Håper på noe som dette:

 

Mannone

 

Jenkinson Per Vermaelan Sagna

 

Arteta Wilshere Cazorla Podolski

 

Walcott Giroud.

 

Kunne vært en spennende oppstilling hvis vi hadde kanter som klarer å dra seg forbi motstanderen en mot en. Cazorla kan være en slik spiller på kanten, men Podolski besitter som Stefan B sier ikke disse kvalitetene. Derfor synes jeg vi skal fortsette i vår vanlige 4-2-3-1 formasjon som jeg har satt opp tidligere i tråden, med Walcott og Podolski på kanten og Giroud på topp. Når vi da har fått startet et etablert angrep ønsker jeg at Walcott trekker inn i banen og legger seg rundt Giroud slik at vi spiller mer 4-1-3-2. Da vil Wilshere få friere tøyler til å trekke opp i banen og mellomrommet mens Cazorla kan gå ut på kant der Walcott har etterlatt store rom.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har sett av United så er det kontringene vi må passe oss for. Spillemessig

tror jeg faktisk vi er like gode. Forskjellene er kontringer og effektivitet tror jeg.

Håpet er at Wenger kan ta en lur en på Ferguson som har vært jævli god på å legge strategien opp

mot oss.

 

En 4-4-2 formasjon er det jeg håper Wenger kjører i denne kampen. Først og fremst for å kombinere

Girouds luftstyrke med Walcotts fart....Sagna mye tryggere defensivt enn Santos.

 

Håper på noe som dette:

 

Mannone

 

Jenkinson Per Vermaelan Sagna

 

Arteta Wilshere Cazorla Podolski

 

Walcott Giroud

 

Nøkkelen her blir Ferguson vs Wenger og strategien de legger opp.

Overask meg Wenger ..for dette er en kamp vi ikke bør tape.

Tror det er viktig å ha en femmer på midten for å veie opp mot kontringer og styre spillet, tror Walcott får en start som spiss og at Wilshere starter på benken. Håper også på Jenkinson istedenfor Santos dog. Om vi skal få noe ut av kamper mot United denne sesongen tror jeg dette er vår beste sjanse, de har store skadeproblemer og selv om vi mangler nøkkelspillere som Gibbs, WS og Diaby(Rosicky) har de blitt truffet i en posisjon, noe osm gjør det betraktelig verre å dekke opp for det.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg blir også overrasket hvis vi blir utspilt, noe som derimot ikke hadde overrasket meg er at vi blir kontret ihjel. Ferguson har allerede forberedt laget sitt på trekkene Wenger kan komme til å gjøre, men han er dessverre alt for forutsigbar og starter nok med Ramsey på høyrekant og Santos som venstreback. Det fører til at Santos blir så overkjørt av Valencia at han blir den nye Sol Campbell(vs West-Ham).

 

Håper vi stiller:

 

Mannone

 

Jenko - Per - Verm - Sagna

 

------ Wilshere - Arteta-------

 

Cazorla ------------- Podolski

 

------ Walcott - Giroud -------

 

I hovedsak for å overraske Ferguson, men tror Cazorla spiser Evra levende mens kombinasjonen av Girouds luftstyrke og Walcotts bakromskraft kan være utrolig dødelig mot et såppas svakt forsvar som Uniteds.

 

Jeg glemte selvfølgelig å si at jeg tror vi starter slik:

 

Mannone

 

Sagna - Per - Verm - Santos

 

Arteta - wilshere

 

Ramsey - Cazorla - Podolski

 

Giroud

 

Tipper et sluttresultat vil være noe sånt som 4-0.

Link to comment
Share on other sites

Er relativt sikker på at vi kommer til å spille 4-2-3-1 som vi pleier og mener også det er riktig. Har mest tro på at vi faktisk kommer til starte med samme 11 som mot QPR, dvs Santos på LB og Ramsey som RW. Argumentasjonen til Wenger være det samme som før. Arshavin og Walcott veldig sannsynlige innbyttere om vi trenger mål mot slutten, og Walcott sannsynligvis uansett resultat mot slutten. Er enige med alle her som gjerne vil se Walcott fra start, men tviler på det siden hann løp veldig mye gjennom 120 minutter på tirsdag + at han har blitt fast reserve siden sesongstarten (garantert relatert til kontraktsituasjonen).

Jeg mener uansett at Walcott bør spille på sin vante plass på høyresiden, men vil selvsagt ta løp innover i banen og bør "tyvstarte" noen ganger ved mulige kontringer.

 

Selv er jeg heller ikke så sikker på om Santos vil bli "overkjørt" av Valencia og Rafael på sin side. Santos er ganske så god en-mot-en og problemet hans går ofte på posisjonering ifht resten av bakre firer + at han kommer ut av posisjon pga offensivt spill og at han er for høyt i banen. Viktig at Podolski bidrar med masse hard defensiv jobbing og at også Arteta avlaster dersom de dobler på kant. Synes Santos var bedre i posisjoneringen mot QPR enn han var mot Norwich og Schalke og forhåpentligvis er han nå mer match-fit enn han var da han startet for første gang for sesongen mot Norwich.

 

Er enig i at det viktigste for oss i morgen er å unngå å bli tatt i ubalanse og få for mange kontringer i mot da det er helt klart der Manure er giftigst og samtidig klare å sette nok press på dem til å få det vaklende forsvaret deres ut av balanse. De har jo vært langt fra overbevisende defensivt i stort sett alle kamper i år og det tror jeg vi kommer til å utnytte. Tror hele laget vårt kommer til å være supermotivert i morgen og at vi faktisk kommer til å vinne for første gang på mange år på Old Trafford!!

Link to comment
Share on other sites

 

Men når man teller opp alle kroner og øre som går igjennom bedriften er Manchester United fremdeles en særs lønnsom fotballklubb, som tillater dem å bruke store summer på spillere

Jon Børrestad@TV2Jon

 

Etter kjøp og salg av spillere de tre siste årene ser bunnlinja slik ut for #MUFC og #AFC: MUFC: - 792 mill kr AFC: + 100 mill kr #2pl

 

Men er dette noe vi ser opp til?

Link to comment
Share on other sites

Etter 25 år som Arsenalsupporter er det rart hvordan jeg for få år siden ikke fryktet en eneste bane i hele Europa til jeg nå gruer meg til flere og flere oppgjør. Tidlig på 2000- tallet var vi favoritter uansett, i morgen er det ingen som blir overrasket om vi taper både med 3 og 4 mål. Øyvind Alsaker som skal kommentere kampen er inne på litt av dette:

 

http://blogg.tv2.no/oyvindalsaker/2012/11/02/man-utd-arsenal-en-falmet-klassiker/#.UJO2jdP9gNY.twitter

 

 

Som vanlig har vi mye skader, som vanlig er det mange spørsmål til hvordan vi vil stille. Vermaelen som venstre back og Kocielny i midten? Theo fra start? Wilshire? Vet ikke, men en ting vet jeg, dette blir beintøft!!

Link to comment
Share on other sites

 

Men er dette noe vi ser opp til?

Så absolutt ikke hvis man tenker på virkningen et slikt underskudd skal ha i Financial Fair Play som kommer igang etter hvert. Men de tallene viser også litt hva som faktisk har måttet til for å vinne titler de senere årene. Etter Abramovich overtakelse av Chelsea og sjeikenes overtakelse av Man. City så valgte Ferguson og bli med på kjøpefesten i en viss grad og har dermed røde tall i regnskapet. Wenger & co har tatt en annen vei som ikke har gitt trofeer enda, så får vi se i fremtiden når kravene til pluss i regnskapet legger et lokk på overgangshandelen om vi har skaffet oss en fordel.

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det helt absurd at Walcott ikke kan spille fordi han er sliten på lørdag.

Han har knapt spilt 90 minutter en eneste gang i høst.

Det er 3,5 døgn siden han spilte kamp sist.

Han er en toppidrettsutøver.

 

Dette med "slitne" spillere har det gått galskap i. Det snakkes om å spare spillere etter noen få uker i sesongen. Jeg ser poenget at man skal ha noen pauser i løpet av en hel sesong, men som nevnt over har Walcott knapt spilt i år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...