Jump to content

2012.11.03 Moan Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Pause 0-1. Det er nærmere 0-3 enn 1-1, men vi fucker det til selv - igjen. Spiller for spiller er det ingen grunn til at vi ikke skal være på høyde med United. Det handler om metode, forståelse og disiplin.

En må bare innse at Ferguson er mer pragmatisk enn Wenger. Ferguson vil vinne. Wenger vil spille på sin måte. Så får vi se om pausen kan gjøre oss noe godt. Dette er ikke tapt ennå.

 

Vår beste i egen klasse denne omgangen er Mertesacker.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at det aldri blir dømt straffe i slike situasjoner ellers, så er det feilaktig å dømme straffe. Men ikke overrasket over at det er et eget sett med regler på Old Trafford sammenlignet med andre stadion. Heller ikke overrakset over at Mike Dean øyner muligheten til å hjelpe United

Link to comment
Share on other sites

Hvis han dømmer for viljehands på Cazorla der så må han gi gult kort for destruktivt spill også. Når han ikke gjør det er det samme som å si at han ikke er sikker på situasjonen - elendig dømt.

 

Når det er sagt så er det på tide at Wenger foretar et bytte i pausen for å endre kampbildet. Nå har vi spilt i 45 minutter etter scoringen uten å klare å gjøre noen ting. Podolski har sammen med Santos på venstresiden vært helt fraværende og elendig. Når man i tillegg tar i betraktning at Santos tar i mot drakten til van Persie på banen i pausen så skal han ut! Walcott og Jenkinson inn og bytt hele venstresiden. Latterlig hvor tafatt dette har vært...

Link to comment
Share on other sites

Ferguson-Wenger 1-0.

Dette er ene og alene Wenger sin feil. Han har drept alt vi tidligere har hatt av

vingspill.

Ramsey/Podolski er ikke vinger. Ungen av dem er raske og ingen av dem klarer å drible seg forbi.

Og akkurat der er det kampen står. Valencia/Young knuser våre vingspillere.

Santos har ingenting på dette Arsenallaget å gjøre. Selger seg gang på gang.

Offensivt er det total slakt. Det finnes jo absolutt ingenting offensivt.

Håpet mitt nå er Walcott/Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

straffen er egenlig helt ok, litt billig. Men ikke noe jeg klager på iallefall.

Helt enig.Kampen startet med en tabbe og et Unitedmål, etter det er det mye balltrilling og kontringer av United, uansett hvilken vei Valencia har gått så har Podolski og Santos tatt feil vei hver gang, mannen er en glitrende spiller, men venstresiden vår må gjøre det bedre. Etter Wilshere mister ballen etter en innleggsmulighet så var det som om noen trykket på "ultraoffensiv" fra "ultradefensiv" på FIFA, vi var langt mer direkte og hadde et langt høyere press. Vi trenger en bakromstrussel i denne kampen, men jeg vil gjerne beholde Giroud på topp, synes han er et godt oppspillspunkt og om han mottar og Walcott går i bakrom f.eks så vil vi være langt bedre offensivt.

 

Liker Aaron, men å bruke han på vingen er vanligvis for å holde ballen i laget, men når vi alt ligger under mener jeg det er bedre å få på en målscorer som også kan skape for andre. Vår raskeste spiller på banen akkurat nå er vel Cazorla som spiller i mellomrommet og det blir for dumt..

Link to comment
Share on other sites

Santos er muligens en ok kantspiller, men som back, er han ubrukelig. Ikke rart mange klager på det offansive fra Podolski, når han har deltidsjobb som ventreback. Hva Ramsey gjør på banen, er for meg en gåte. Han er ok i den posisjonen Wilshere har, men ikke ellers. Arshavin eller Walcott burde så absolutt hatt den plassen. Mannone viser at reaksjonene er bra, men mangler mye på rekkevidde og kontroll i feltet. Fryltelig stygg feil fra Vermaelen. Mulig Arsenals beste stopperpar er Mertesacker og Sagna...

Link to comment
Share on other sites

Forstår absolutt ikke hvorfor Walcott ikke blir brukt der han virkelig vil bli brukt.. Nemlig Spiss....

Spiss eller ving, han burde bli brukt.

 

I dag har vi stilt med to spillere på vingplass som ikke har noe der å gjøre. Ramsey er ingen ving, det er heller ikke Podolski. Podolski bør enten være hengende spiss eller sitte på benken. For meg ser det ut som at Podolski til slutt vil lide samme skjebne som Arshavin og falme bort på vingen.

 

Målet såg jeg ikke (kom for sent i gang med sendingen). Straffen var grei, vi kan ikke bortforklare den med at mange dommere ikke ville dømt straffe, Cazorlas hender var på feil plass.

 

Litt tidlig draktbytte i dag når Santos får RvP sin drakt på vei til garderoben etter halvtid.

Link to comment
Share on other sites

Dette går jo faktisk ikke så verst. En megabrøler i Arsenal-forsvaret og et billig straffespark til hjemmelaget må man alltid regne med på OT. Vi skaper fint lite, men det samme gjelder for United. Med Theo og litt flaks kan vi kanskje få med oss et eller annet i dag.

Helt enig, bra at ikke hele forumet snur seg etter vinden, hadde ikke forumet vært nede hadde vi sikkert fått sett vilt forskjellige ting bli skrevet av samme person om de samme spillerne og Wenger. Om vi mot formodning skulle snu det her så vil alle igjen hylle Wenger, det vil være en kjempekamp fra vår side osv osv..

 

Vi spiller borte mot United, jeg regnet ikke med poeng, men tror vi er kapable til å ta ett, men vi trenger mer fart og å demme opp for Valencia. Er utrolig hvordan enkelte her fremdeles dømmer laget som om vi skulle vært invincibles, utgangspunktet er desverre helt annerledes og vi hadde bare hatt fire spillere som hadde spilt seg inn på United i dag.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin for Podolski, Walcott for Wilshere, Ramsey inn sentralt for Wilshere og Jenkinson inn for Santos. Så er det ett håp i hvertfall.

Lavt tempo, balltrilling på tvers, forsvarer som ruser og selger seg = Utd har 100% kontroll på kampen.

Link to comment
Share on other sites

United har flaks på målet sitt. Samtidig bommer de på et straffespark, så der går det vel opp i opp.

Det går an å blåse på den handsen der, og jeg hadde nok ikke reagert voldsomt hvis det hadde vært vår vei.

 

Denne kampen må nok være ganske kjedelig for en nøytral tilskuer. Vi får lov til å ha litt ball inne på banehalvdelen til Manu, men det eneste det fører til er at vi triller ball og manu får hvile seg litt. Det skjer ingenting når vi kommer til 30 meter.

Det er farlig når united kommer på vår venstre side. Hvor mange tunneler skal Valencia få lov til å ta på Santos?

Første målet kommer også av at Podolski ikke følger Rafael sitt løp. Santos er opp i ryggen på sin mann(Valencia), men det er enkelt å flikke den videre til en helt åpen Rafael med 50 meter foran seg.

 

Dette er ikke umulig. Vi trenger bare litt mer fart (les: Walcott!)!

 

COYG!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin for Podolski, Walcott for Wilshere, Ramsey inn sentralt for Wilshere og Jenkinson inn for Santos. Så er det ett håp i hvertfall.

Lavt tempo, balltrilling på tvers, forsvarer som ruser og selger seg = Utd har 100% kontroll på kampen.

Jeg vil ha Wilshere på banen lengst mulig, liker det at han kan passere motspillere i midtbaneleddet slik som Ramsey og Arteta ikke gjør, det åpner jo opp mye rom og Wilshere har en grei skuddfot og en flott pasningsfot så det er alltid en farlighet at han passerer en Carrick f.eks som helt klart mannsmarkerer han.

Link to comment
Share on other sites

Syns Sagna har vært hakket bedre, og vår beste i første.

 

Sagna har vært god, men den som mopper opp igjen og igjen, og tetter hullene etter Vermaelen og andre er Mertesacker. Jeg sier ofte at vi ikke bare må se på hva som skjer, men også på hva som ikke skjer. Det er høyst gjeldende i dag også synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ihvertfall ikke vi har vært noe forferdelige og er på høyde med United. Der hvor det skiller er at Manu skaper mer enn Arsenal, skal vi vinne eller få en uavgjort må vi begynne å skape noe, dermed også få mer fart i spillet og være mer aggressive. Ser det ikke helt komme enda, Walcott må inn ihvertfall. Santos fortsetter sikkert i 2.omgang, men her må det full skjerpings til, og Poldi må hjelpe og bidra mer, nesten så jeg har glemt at han spiller, så usynlig er han.

Link to comment
Share on other sites

Sagna og Per har vært våre beste sammen med Arteta.

Hvis ikke Wenger gjør noe i pausen forstår jeg ingenting.

Vi trenger kreativiteten til Arshavin og farten til Walcott.

For framover roper dette laget på hjelp. Fra å være PL morsomste lag offensivt, er

vi på full vei tilbake til gode gamle Boring Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt helt siden vi kjøpte Podolski så er det håpløst å spille han på venstrekant. Startet godt, men etterhvert så har han vist hvordan han ikke passer til en slik rolle.

 

Man kan enten spille han på topp eller som offensiv midtbane/hengende spiss, men alt annet blir en nødløsning og han burde virkelig ikke være et førstevalg på venstrekanten vår.

 

Ellers lurer jeg på hvorfor Ramsey spiller på kant når han og Cazorla er på banen samtidig. Ramsey har vært grei han, men han hadde garantert vært langt bedre sentralt. Cazorla ville jo holdt et høyt nivå der ute på kanten uansett, men med Ramsey i riktig posisjon så ville vi i det minste fremstått som et skikkelig lag..

 

Wenger igjen viser hva slags taktiker han er. Nemlig en lite imponerende en..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...