Jump to content

2012.11.03 Moan Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

For meg virker det helt absurd at Walcott ikke kan spille fordi han er sliten på lørdag.

Han har knapt spilt 90 minutter en eneste gang i høst.

Det er 3,5 døgn siden han spilte kamp sist.

Han er en toppidrettsutøver.

 

Dette med "slitne" spillere har det gått galskap i. Det snakkes om å spare spillere etter noen få uker i sesongen. Jeg ser poenget at man skal ha noen pauser i løpet av en hel sesong, men som nevnt over har Walcott knapt spilt i år.

Så må man ta med i beregningene at Walcott har vært svært skadeplaget og at det derfor er viktig å være litt ekstra varsom med han slik at han får spille litt hele sesongen i stedet for å gå på en skade som setter han utenfor noen måneder. Men når det er sagt er jeg helt enig med deg at han må starte mot Manchester United grunnet manglende alternativer og det faktum at han er vårt kanskje største angrepsvåpen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Nå er det vanskelig for oss å forestille oss hvordan det er å spille 120 minutter med fotball i en profesjonell ligacupkamp for Arsenal mot Reading.

Tja, jeg har da spilt fotball på ett brukbart nivå selv. Her snakker vi om en topptrent atlet i sin beste alder, med de beste muligheter for restitusjon og 3,5 døgn med hvile. Viker ikke helt urimelig å forvente at han da har mulighet til å spille....

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen gruer jeg meg faktisk mer enn jeg gleder meg til. Vi er bedre rustet enn forrige sesong, og har selvfølgelig alle muligheter, men klarer bare ikke ha trua. :(

 

Håper laget blir som følger:

Mannone

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Arteta - Wilshere

Walcott - Arshavin - Cazorla

Giroud

Det viktigste for meg er at Santos ikke starter på venstrebacken. Det Valencia kan finne på mot han har jeg mareritt om. Uansett en risk å sette kløna Koscielny bak der, men... #Yolo.

 

Kjære Gud la oss slå Man Utd!

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste for meg er at Santos ikke starter på venstrebacken. Det Valencia kan finne på mot han har jeg mareritt om. Uansett en risk å sette kløna Koscielny bak der, men... #Yolo.

Usikker på hva jeg frykter mest av Koscielny på midtstopperplass eller en Santos på backplass. Slik jeg ser det har vi tre alternativer som jeg prioriterer slik:

  1. Jenkinson på høyreback og Sagna på venstreback
  2. Sagna på høyreback og Coquelin på venstreback
  3. Sagna på høyreback og Santos på venstreback

Årsaken til at jeg vurderer Coquelin fremfor Santos er av den enkle grunn at franskmannen faktisk klarer og holde igjen de offensive bidragene noe og ikke etterlater seg så mye rom for vingen til Man. Utd. Synes det Coquelin viste forrige sesong på høyrebacken var lovende, samt at han fikk et par kamper på venstresiden også før skaden satte han ut av laget.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på hva jeg frykter mest av Koscielny på midtstopperplass eller en Santos på backplass. Slik jeg ser det har vi tre alternativer som jeg prioriterer slik:

  1. Jenkinson på høyreback og Sagna på venstreback
  2. Sagna på høyreback og Coquelin på venstreback
  3. Sagna på høyreback og Santos på venstreback

Årsaken til at jeg vurderer Coquelin fremfor Santos er av den enkle grunn at franskmannen faktisk klarer og holde igjen de offensive bidragene noe og ikke etterlater seg så mye rom for vingen til Man. Utd. Synes det Coquelin viste forrige sesong på høyrebacken var lovende, samt at han fikk et par kamper på venstresiden også før skaden satte han ut av laget.

 

 

 

Heh, egentlig veldig enig. Med Kosc vet man absolutt ikke hva man får, det så vi jo nå seinest mot Reading. Syns dog det er vel så bra Coq på venstreback, Sagna på høyre og de gode gamle stopperne sentralt. Coq er jo også rimelig hurtig, og verre å lure etter som han har spilt mye defensiv midtbane. Er vel også rimelig god med begge bein? Men herlighet - Kan ikke klage på Jenkinson's prestasjoner i år!

Link to comment
Share on other sites

Coquelin har god ballkontroll med begge bein, og overraskende god teknikk en mot en til å være defensiv midtbanespiller. Samtidig har han som du sier lært mye av ansvaret som midtbaneanker til at han er vanskelig å gå av en mot en. Bare sjekk denne videoen etter 20 sek. og 1.15 sek hvor han på lekkert vis kommer seg forbi motstanderen:

Link to comment
Share on other sites

Har null tro på at Coquelin og Vermaelen er bedre alternativer på venstrebacken enn Santos. Vermaelen ble nå i hvert fall rævkjørt av Valencia på Emirates i januar. Mulig Sagna kan greie oppgaven bedre, men jeg husker Santos som en helt ok venstreback, men folk må jo alltids ha en hoggstabbe så.

Link to comment
Share on other sites

Har null tro på at Coquelin og Vermaelen er bedre alternativer på venstrebacken enn Santos. Vermaelen ble nå i hvert fall rævkjørt av Valencia på Emirates i januar. Mulig Sagna kan greie oppgaven bedre, men jeg husker Santos som en helt ok venstreback, men folk må jo alltids ha en hoggstabbe så.

Dette er litt av problemet med han. Han er en helt ok back når han ligger etablert i forsvarslinjen, men med en gang han mister hodet og begynner løpene fremover og inn i banen etterlater han seg gedigne rom for motstander å kontre i. Selvfølgelig kan det ha noe med form å gjøre, men har stort sett et bilde i hodet av at Santos er mer ving enn back - typisk brasiliansk med andre ord. Og til slutt, så betyr det ikke at vi bruker han til hoggstabbe bare fordi vi har andre meninger om han enn deg...

Link to comment
Share on other sites

Har null tro på at Coquelin og Vermaelen er bedre alternativer på venstrebacken enn Santos. Vermaelen ble nå i hvert fall rævkjørt av Valencia på Emirates i januar. Mulig Sagna kan greie oppgaven bedre, men jeg husker Santos som en helt ok venstreback, men folk må jo alltids ha en hoggstabbe så.

Støtter deg. Jeg synes han gjorde endel rart i første kampen hans mot Norwich, men nå som han har kommet litt inn det synes jeg han er god. Mot QPR synes jeg det var mange som var svakere enn ham. Heia Santos!

Link to comment
Share on other sites

Har absolutt ingen forventninger til kampen og er forberedt på alle slags resultater.

Men det hadde jo smakt med poeng på Old Shitford i det minste. Har lite tro på det, men er lov å håpe.

 

Blir ikke overrasket hvis Shrek og Robin Van Shitface scorer to hver og vi taper 4-1...men har også en feeling på at trioen, Cazorla, Giroud og Podolski kommer til å lage trøbbel for Manures vaklende forsvar og enda bedre når vi slenger innpå en målkåt Theo på slutten.

Men like viktig er det å få Van Persie ut av gamet...høres kanskje flåsete ut, men jeg ønsker faktisk vi skal takle han ut av kampen...lovlig eller ikke...i don't care. Blir han skadet...even better.. Slenge inn på Frimpong etterhvert da. :D

For å si det sånn...går dette dårlig og Arsenal-gutta blir frustrerte..kan dette bli ampert. Og vi vet hvliken spiller det kommer til å gå utover.

 

For å vinne her må vi ha kynisme, en keeper som har dagen, aggresivitet gjennom HELE kampen, tett markering på dødballer/innlegg (unngå ballwatching), hele tiden press på ballfører, utnytte kontringene med tempo og ikke minst...SCORE MÅL!

Link to comment
Share on other sites

Det handler absolutt ikke om å ha noen "hoggestabbe" i det hele tatt. Jeg syns bare Santos ikke er noen god venstreback. Det må jeg få lov til å mene. Han er som sagt mer enn ving-type enn back, da han etterlater sinnsyke rom. Han prøver også alltid å ruse ut mens han rygger, noe jeg syns han sjeldent lykkes med, selv om det ser bra ut når han klarer det. Spiller også alt for mange feilpasninger. Nei, MYE heller Sagna eller Coq!

 

Jeg stoler bare ikke på Santos mot en så god utfordrer som Valencia.

Link to comment
Share on other sites

Det handler absolutt ikke om å ha noen "hoggestabbe" i det hele tatt. Jeg syns bare Santos ikke er noen god venstreback. Det må jeg få lov til å mene. Han er som sagt mer enn ving-type enn back, da han etterlater sinnsyke rom. Han prøver også alltid å ruse ut mens han rygger, noe jeg syns han sjeldent lykkes med, selv om det ser bra ut når han klarer det. Spiller også alt for mange feilpasninger. Nei, MYE heller Sagna eller Coq!

 

Jeg stoler bare ikke på Santos mot en så god utfordrer som Valencia.

 

+1

 

Er ikke uten grunn til at hans gamle trener har uttalt seg om at Santos rett og slett ikke eier defensiv/taktisk forståelse. Han setter helt klart angrepsspill over det å holde orden på det defensive. Og det hjelper enda mindre at han er fryktelig rask til å ruse inn i situasjoner og taklinger for så å legge seg ned for en takling. Mot fotrappe/raske spillere som Valencia kan det fort bli veldig stygt.

Link to comment
Share on other sites

Dette er akkurat ikke kampen vi skal mønstre Santos på venstrebacken. Vi har enkelt og greit ikke råd til å gjøre personlige feil skal vi få med oss noe fra denne kampen. Heller Djourou av alle på venstrebacken i dag foran Santos!

Du har helt rett i at vi ikke har råd til altfor mange feil på OT. Men da Djourou mannen å sette inn på. I Gibbs' sitt skadefravær er det kun Sagna i klubben som kan gjøre en bedre jobb på VB. Stopperne våre er ikke gode backer. Det fikk vi konstatert i fjor vinter. Når man så hvordan Coq diltet etter på de første målene mot Reading så ser jeg ikke så veldig mye god back i han heller skal jeg være ærlig.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett i at vi ikke har råd til altfor mange feil på OT. Men da Djourou mannen å sette inn på. I Gibbs' sitt skadefravær er det kun Sagna i klubben som kan gjøre en bedre jobb på VB. Stopperne våre er ikke gode backer. Det fikk vi konstatert i fjor vinter. Når man så hvordan Coq diltet etter på de første målene mot Reading så ser jeg ikke så veldig mye god back i han heller skal jeg være ærlig.

 

Djourou er siste mannen jeg vil spille med på back,men mot Man U må vi ha en spiller som kan holde linjen i forsvarsfireren,der har ikke Santos imponert meg.

Link to comment
Share on other sites

Wenger lover å angripe etter fjorårets 8-2-ydmykelse

 

Bare å kjøre på.

 

Ellers er det en avstemning på VG sin artikkel.

 

Hvem vinner lørdagens storoppgjør på Old Trafford?

 

Manchester United, selvfølgelig. Arsenal blir knust igjen!

 

Uavgjort.

 

Arsenal. I år tar London-laget seieren.

 

Stinker råttent av det første alternativet der. Håper vi knuser jævlene og cunten van Persie! Måtte vi starte med både Arshavin og Theo! Spår sesongens første mål på Wilshere i dag forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Sir John etterlyser spillere som Seaman og Wright i stallen vår, jeg er helg enig, men til matcher som dette må jeg virkelig si at jeg savner spillere som Keown, spillere som faktisk kan gå "mental" på en bra måte og som ikke tålererer noe fra noen

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Mannone, Sagna, Mertesacker, Vermaelen, Santos, Arteta, Wilshere, Ramsey, Cazorla, Podolski, Giroud.

Skandale at Theo ikke starter.

 

Man Utd: De Gea; Rafael, Evra, Ferdinand, Evans; Valencia, Carrick, Young, Cleverley; Rooney, van Persie

Link to comment
Share on other sites

Nei, overhodet ikke overraskende. 120 intense minutter på tirsdag sitter nok godt i bena fortsatt.

Nevnt før, men da er det noe alvorlig feil med:

1. Walcott sin fysikk

2. Arsenal sitt medisinske personell, derav kunnskap om restitusjon

3. Treningsopplegg.

 

Dette må utelukkende være for å få en balanse i laget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...