Jump to content

2012.11.03 Moan Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

 

Sagna har vært god, men den som mopper opp igjen og igjen, og tetter hullene etter Vermaelen og andre er Mertesacker. Jeg sier ofte at vi ikke bare må se på hva som skjer, men også på hva som ikke skjer. Det er høyst gjeldende i dag også synes jeg.

Per har uten tvil jobben Koscielny hadde i hele fjor ja - å rydde opp etter Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Jeg vil ha Wilshere på banen lengst mulig, liker det at han kan passere motspillere i midtbaneleddet slik som Ramsey og Arteta ikke gjør, det åpner jo opp mye rom og Wilshere har en grei skuddfot og en flott pasningsfot så det er alltid en farlighet at han passerer en Carrick f.eks som helt klart mannsmarkerer han.

Frykter ett gult til på Wilshere. Ellers enig i det du skriver.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt helt siden vi kjøpte Podolski så er det håpløst å spille han på venstrekant. Startet godt, men etterhvert så har han vist hvordan han ikke passer til en slik rolle.

 

Man kan enten spille han på topp eller som offensiv midtbane/hengende spiss, men alt annet blir en nødløsning og han burde virkelig ikke være et førstevalg på venstrekanten vår.

 

Ellers lurer jeg på hvorfor Ramsey spiller på kant når han og Cazorla er på banen samtidig. Ramsey har vært grei han, men han hadde garantert vært langt bedre sentralt. Cazorla ville jo holdt et høyt nivå der ute på kanten uansett, men med Ramsey i riktig posisjon så ville vi i det minste fremstått som et skikkelig lag..

 

Wenger igjen viser hva slags taktiker han er. Nemlig en lite imponerende en..

Helt uenig, Wenger er en glitrende taktiker, feilen er at det virker som han legger opp taktikken en gang i året og at laget skal følge samme taktikken hele sesongen.. Cazorla kan like godt dyttes ut på kant, bidrar ikke stort der han spiller nå for tiden uansett. Skuffet over utviklingen til Santi, han gav meg mye håp, men i det siste har han vært blant våre svakeste når han på papiret er vår eneste spiller i verdensklasse..

Link to comment
Share on other sites

Per har uten tvil jobben Koscielny hadde i hele fjor ja - å rydde opp etter Vermaelen.

Verminator vil bli hyllet av masse fans og kommentatorer uansett fordi de ser den oppfordrende Vermaelen som ofrer alt og Vermaelen som vinner masse dueller. Men de sliter tydeligvis med å se at han ofte løper rundt som en hodeløs kylling og at han ruser helt håpløst av og til. Mertesacker på den andre siden er ikke like dominant og treig og vil med det bli bedømt som en dårligere forsvarer til tross for at det er Per som er nøkkelspilleren vår bak der.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig, Wenger er en glitrende taktiker, feilen er at det virker som han legger opp taktikken en gang i året og at laget skal følge samme taktikken hele sesongen.. Cazorla kan like godt dyttes ut på kant, bidrar ikke stort der han spiller nå for tiden uansett. Skuffet over utviklingen til Santi, han gav meg mye håp, men i det siste har han vært blant våre svakeste når han på papiret er vår eneste spiller i verdensklasse..

 

Hvordan er Wenger en glitrende taktiker hvis han legger opp en taktikk i løpet av året og bruker den resten av sesongen? Tror vi har en annen definisjon på det å være en god taktiker Wojciech53.

 

Ellers starter vi håpløst igjen. Bare flaks at vi ikke ligger under med 2-3+.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er Wenger en glitrende taktiker hvis han legger opp en taktikk i løpet av året og bruker den resten av sesongen? Tror vi har en annen definisjon på det å være en god taktiker Wojciech53.

Min definisjon på en god taktiker er en mann som klarer å holde seg oppdatert på lagroller og er en fremgangsmann for nye ting som de ballspillende stopperne, Denilson-rollen(Som nå innehas av Arteta og er brukt av MANGE lag over hele kloden) Ferguson er en bedre taktiker dog, noe annet har jeg aldri hevdet heller.(Tror Wenger var en bedre taktiker når han ankom England, men at Ferguson har vært mer dynamisk når det gjelder dette)

Er ikke de taktiske evnene hans som er problemet, er staheten hans. Han vil tydeligvis ikke innrømme feil ved taktikken ved å endre på den og ser tydeligvis på det som et nederlag.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hva Vermaelen tenker med, han ruser på Van Persie som om han skulle hatt et dårlig mottak, han burde jo kjenne bestevennen sin og en tidligere lagkamerat langt bedre enn å ruse når han Persie får balen mot brystet... Løper jo forbi han.

Edit: Betaler de Santos? Han burde jo hvertfall være presis når det gjelder småspill, innlegg og skudd, feiler bare på alt i dag..

Link to comment
Share on other sites

Ser faen meg sånn ut.

 

Wenger sin filosofi fungerer ikke i forhold til de spillerene han har tilgjengelig. Enkelt å greit.

.............................

Det er helt rett,takk skal du ha slik er det bare. Men vi er så blendet av det han har gjort i klubben at man ikke evner å se kritisk på det som skjer nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...