Jump to content

2012.09.28 Chelsea H


Maestro

Recommended Posts

Syns ikke Santi gjorde en god kamp, mye fordi Mikel var veldig god og at Ramires aldri er langt unna.

 

Cazorla hadde gått over 90% pasningstreff i dag. Vet ikke helt hvor mange pasninger som var inne på motstanderens halvdel, men i førsteomgang så hadde han 97% treffsikkerhet og 48% var inne i siste tredjedel på Chelsea's banehalvdel.

 

Ikke briljant og like instrumental som han har vært tidligere, men han får en godkjent eller mer fra meg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Koscielny og Vermaelen funker ikke sammen. Det er opplest og vedtatt

 

Det så vi helt klart forrige sesong ja.

 

Husker hvor godt forsvaret vårt fungerte med Mertesacker i midten. Til tross for at han spilte sammen med Koscielny og vi hadde Djourou på høyreback og Vermaelen på venstre.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller en dårlig kamp der vi slipper inn to latterlige mål og scorer ett fantastisk selv. Gervinho var håpløs idag. Han spiller aldri fra seg ballen, og går i offside gang på gang. Men når Giroud får sjangsen på overtid, så kan han bare ikke bomme. Ekstremt skuffende.

Link to comment
Share on other sites

Noe av problemet til Vermaelen er at han så veldig gjerne vil gå foran som kapteinen skal gjøre og så fører det til at han ruser litt for mye... Det fører til problemer for laget defensivt! Forsåvidt synes j det gjelder for Kos også! Per er for treig til å ruse, så han posisjonerer seg litt bedre!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom meg hjem akkurat tidsnok til og få med meg høydepunktene, så det er umulig å trekke en konklusjon ut fra det. Men ut fra det vil jeg spørre/påstå at vi var på høyde med Chelsea på sjansestatistikken, der vi kanskje til og med har flere målsjanser enn dem? Problemet er bare hvordan vi slipper til de to målene i mot, for det var som å se reprise av forsvaret vårt de forrige sesongene. Nå er det lett å være etterpåklok, men jeg skjønner ikke hvorfor Koscielny starter fremfor Mertesacker som har vært nært vår beste hittil i sesongen. Eneste ankepunktet mot tyskeren er tempo langs bakken, men når han viser seg frem slik som i forrige ligakamp mot Manchester City og de tekniske spillerne Aguero, Silva, Tevez & co, ser jeg ikke problemet lengre. Mulig det ville kommet mål uansett, men slike "tabbemål" ville vi ikke sett med den mye mer ryddige forsvarstilen til tyskeren.

Link to comment
Share on other sites

Fytti grisen så ræva begge lag var. Vi slipper inn etter to tabber i forsvaret. Koscielny hårreisende ræva, og Vermaelen vet heller ikke at posisjonen hans på banen er FORSVAR! Han blir liggende oppe når vi tilsynelatende har kontroll med ballen på midten. Hvorfor i helvete løper ikke Vermaelen hjem igjen? Eller rettere sagt: Hvorfor i helvete skal han opp i Chelseas 16-meter når stillingen er 1-1 tidlig i andreomgang??

 

FAEN!!

Link to comment
Share on other sites

Det som forundrer meg litt er at en spiller som Vermaelan ikke tar mer tak i kampen.

Arteta er den som tar ansvar sammen med unge Jenkinson. Forsvaret mister totalt tryggheten

som Per har skapt.

Cazorla er sammen med disse 2 den som får godkjent.

Mannone er ikke keeperløsningen vår. Syns han er veldig ubesluttsom på 2 målet, men ikke

lett når Kos mister hodet på begge baklengs. Utrolig svakt av Kos idag.

Idag fungerer lite framover. Ikke rart når løpene ikke kommer, og når de er der så er det

ingen som ser det.

Hadde forventa et mye større trykk av gutta idag...men all honnør til Chelski.

Link to comment
Share on other sites

Noe av problemet til Vermaelen er at han så veldig gjerne vil gå foran som kapteinen skal gjøre og så fører det til at han ruser litt for mye... Det fører til problemer for laget defensivt! Forsåvidt synes j det gjelder for Kos også! Per er for treig til å ruse, så han posisjonerer seg litt bedre!

Situasjonen før 1-2-målet er så tragisk at jeg ikke kan sette ord på det. Det er vi som har frispark, Vermaelen går opp, vi tar frisparket kort (for en overraskelse). Vi mister ballen, Arteta bommer på taklingen, Vermaelen er for treg tilbake i situasjonen og må lage frispark i en livsfarlig posisjon.

 

Spørsmålet er uansett hvem det er som har skylden for at Vermaelen går opp i feltet på det frisparket, når det blir tatt en kort variant.

 

Jeg liker dårlig når Vermaelen rusher framover på stillingen 1-1 mot Chelsea. Det for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Same old story...

 

Vi er nære ved flere anledninger, har flest sjanser, men klarer ikke sette dem.

I andre ende slepper vi ikke til mange sjanser, men forbausende mange av dem blir mål.

 

Tilfeldig? Nei. Uflaks? Nei, ikke når det gjentar seg så ofte

 

Nå må Kosci skjerpe på defensiv dødball. Det var han som slapp til Lescott sist og idag er han helt på jordet i duellen mot Torres.

Unødvendige frispark på begge målene, lagd av TV5, spesielt det andre.... I Arsenal Magazine for et par utgaver siden husker jeg Per understreket viktigheten av å ikke

lage unødvendige frispark rundt egen boks i dagens fotball, da man fort blir straffet for dette....

Link to comment
Share on other sites

Same old story...

 

Vi er nære ved flere anledninger, har flest sjanser, men klarer ikke sette dem.

I andre ende slepper vi ikke til mange sjanser, men forbausende mange av dem blir mål.

 

Tilfeldig? Nei. Uflaks? Nei, ikke når det gjentar seg så ofte

 

Nå må Kosci skjerpe på defensiv dødball. Det var han som slapp til Lescott sist og idag er han helt på jordet i duellen mot Torres.

. Først og fremst var det er forferdelig unødvendig frispark lagd av Vermaelen. Som også lagde det første. I Arsenal Magazine for et par utgaver siden husker jeg Per understreket viktigheten av å ikke

lage unødvendige frispark rundt egen boks i dagens fotball, da man fort blir straffet for dette....

Koscielny var en vandrende katastrofe idag. I tillegg til å forære to mål til Chelsea så skulle han hatt straffe imot da han felte Torres

Link to comment
Share on other sites

Situasjonen før 1-2-målet er så tragisk at jeg ikke kan sette ord på det. Det er vi som har frispark, Vermaelen går opp, vi tar frisparket kort (for en overraskelse). Vi mister ballen, Arteta bommer på taklingen, Vermaelen er for treg tilbake i situasjonen og må lage frispark i en livsfarlig posisjon.

 

Spørsmålet er uansett hvem det er som har skylden for at Vermaelen går opp i feltet på det frisparket, når det blir tatt en kort variant.

 

Jeg liker dårlig når Vermaelen rusher framover på stillingen 1-1 mot Chelsea. Det for dumt.

 

Har lagt merke til at Vermaelen holder seg langt mer disiplinert når Mertesacker på banen. Kommer muligens av at han blir styrt mer av Mertesacker og grunnet at han ikke har like stor fart som Koscielny hvis det kommer en rask overgang så derfor holder han seg mer defensiv? Ikke vet jeg hvertfall, men Mertesacker og Vermaelen har som regel vært veldig stødige. Minus kampen mot Montpellier hvor Vermaelen laget en straffe og plutselig falt tilbake til gamle synder som han igjen gjorde i dag.

 

Det som dog skuffer meg mest i dag er hvor lite vilje spillerene våre viser ute på banen. Man kan ikke skylde på at de er slitne eller mangel på motivasjon når man møter Chelsea/lederen av ligaen. Så hva faen er problemet i dag? Chelsea er virkelig ikke gode i dag de heller, men det er regelrett Arsenal som er møkkadårlig.

Link to comment
Share on other sites

Defensivt hadde vi relativt grei kontroll med unntak av dødballer i mot. Men at Vermaelen skal bli igjen oppe i angrep på 1-1 og kun spurter hjem når vi mister ballen er en sånn feil vi har hatt i laget lenge nå. Da blir det massevis av rom for kontring i mot og Verm må lage et tåpelig frispark. På dødballene i mot sliter vi med å få rensket unna før Giroud kommer inn. Soneforsvar på dødball i mot kan fungere bra det, men jeg håper de snart innser at det må fokuseres mer på hvordan markere og hvordan kommunikasjon/samarbeid mellom forsvar og keeper skal fungere. Det virker på meg at Szczesny har et bedre samarbeid med forsvaret, selv om også han har hatt kommunikasjonsfeil her tidligere. Ikke minst i en viss CarlingCupfinale...

Link to comment
Share on other sites

 

Litt under middels kamper SKAL IKKE komme mot Chelsea. Enkelt og greit. Svakt av de fleste i dag, og det startet på toppen.

 

Vel - vi må gjerne prøve å vedta det, men det har skjedd før og det kommer til å skje igjen at et topplag gjør en middels kamp mot et annet topplag og straffes for det. Enkelt og greit.

 

Jeg er ikke noe mer fornøyd med det, jeg, men jeg ser altså ingen grunn til å miste hodet helt etter denne kampen. Det er LENGE igjen av sesongen. Å for eksempel begynne å bekymre seg allerede nå for å ligge sju poeng etter Chelsea, er tull.

Link to comment
Share on other sites

Mye bra og mye dårlig. Summen blir alt for ujevn. Arteta god, men også den som roter der til før 2-1 målet.

Giroud løper god, men scorer ikke mot topplag. Samme som for Montpellier i fjor.

Arshavin burde fått sjansen og jeg mener Chamack er den beste link up spilleren vi har fremme. Skal vi spille med så mange lette spillere så trenger vi en som kan flikke andre igjennom

Link to comment
Share on other sites

Mye bra og mye dårlig. Summen blir alt for ujevn. Arteta god, men også den som roter der til før 2-1 målet.

Giroud løper god, men scorer ikke mot topplag. Samme som for Montpellier i fjor.

Arshavin burde fått sjansen og jeg mener Chamack er den beste link up spilleren vi har fremme. Skal vi spille med så mange lette spillere så trenger vi en som kan flikke andre igjennom

Chamakh var meget bra mot Coventry i mine øyne. Bedre enn Giroud i den kampen

Link to comment
Share on other sites

Ta tegnene og ikke forklar dem i stykker.

 

Alt jeg prøver på er å få folk til å ta det litt med ro. Like lite som at laget plutselig var PL-favoritt fordi sesongen begynte bra, like lite er laget nå plutselig udugelig fordi de gjorde en middels kamp mot et godt Chelsea-lag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...