Jump to content

2012.09.28 Chelsea H


Maestro

Recommended Posts

Arsenal - Chelsea

Barclays Premier League

Emirates Stadium, London

Lørdag 29. september 2012 kl: 13:45 Tv2 PL HD1 / TV2 Zebra

Arsenal 5 siste:

Manchester City - Arsenal 1-1

Arsenal - Southampton 6-1

Liverpool - Arsenal 0-2

Stoke - Arsenal 0-0

Arsenal - Sunderland 0-0

 

Chelseas 5 siste:

Chelsea - Stoke 1-0

QPR - Chelsea 0-0

Chelsea - Newcastle 2-0

Chelsea - Reading 4-2

Wigan - Chelsea 0-2

 

Vi kommer rett fra ett toppoppgjør på Ethiad til et nytt hjemme mot London rivaler Chelsea. Chelsea har gjort en bra sesongåpning og topper Premier League med 13 poeng (4 seire og 1 uavgjort) mot Arsenals 9 poeng (2 seire og 3 uavgjort). Poengmessig har de blå startet sesongen meget godt, men om man ser på kampene som er spilt har de til gode å møte virkelig topp motstand. Vi har hatt tøffe bortekamper mot City, Liverpool og Stoke. Chelsea har møtt Wigan og QPR borte som må sies å være enklere oppgaver.

 

Som de fleste har fått med seg er Arsenal dödar Didier Drogba ikke lenger Chelsea spiller som gleder mange Arsenal supportere og også godeste Arsene Wenger.

 

Ellers er en av duellen jeg må si jeg er mest spent på før i morgen er Carl Jenkinson som har hatt en meget god sesongåpning versus Chelseas nye juvel Eden Hazard, som til tider har vært glitrende i sine første kamper for de blå. Her skal unge Carl virkelig få sin eksamen, klarer han å stå i mot Hazard i samtlige 90 minutter kan han vi virkelig si at vi har en meget god backup for skadde Sagna på høyrebacken.

 

Når det gjelder Arsenal er jeg usikker på hvem vi vil få se fra start i morgen, flere imponerte stort mot Coventry på onsdag, og kan få muligheten fra start også mot Chelsea. Jeg tipper følgende lagoppstilling:

 

Don Vito

Jenkinson Mertesacker Vermaelen Gibbs

Diaby Arteta

Walcott Cazorla Podolski

Gervinho

 

Chelsea startet fort som dette:

 

Cech

Ivanovic Cahill Luiz Cashley

Mikel Lampard

Ramires Mata Hazard

Torres

 

 

Er selv meget spent på stykeforholdet mellom oss og Chelsea. Tipper vi vil få se en kamp med mye mål der vil forhåpentligvis har det nødvendige til å trekke det lengste strået og hente 3 poeng.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Liker ikke at jeg har en god følelse. Det går med andre ord til helvete.

Det gjør vel alltid det når dagens Arsenal ser ut til å blande seg inn i tittelkampen... Håper Wenger har fortalt spillerne at dette er en kamp om 3.plassen, da er det fremdeles en mulighet for seier...

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at jeg har en god følelse. Det går med andre ord til helvete.

Samme her.

 

Har vel sett alle Chelsea sine kamper i år (unntatt QPR-oppgjøret) og har blitt ekstremt lite imponert over dem. Det forundrer meg at trioen på topp, Hazard - Mata - Torres, som kostet de over en milliard kroner, klarer å spille så dårlig angrepsfotball.

 

Det virker som om Chelseas nye taktikk er å gi ballen til Hazard og håpe på det beste.

 

Vi burde slå dem. Cech er på vei ned, Ivanovic er kanskje den mest oppskrytte spilleren i PL og Lampard - Mikel er en sentral midtbane som skremmer få lag i ligaen. Vi har hjemmebane. Vi er i god form. Cazorla er glohet. Vi burde slå dem.

 

Men kommer det til å skje? Er usikker...

Link to comment
Share on other sites

Har en dårlig følelse foran kampen, har hatt et greit tak på Chelsea de siste årene, mye pga kontringsstyrken vi har hatt på banen med Walcott. Håper virkelig at Theo spiller, Terry og Cole blir avslørt hver gang han blir slått gjennom om de står høyt. Tror nøkkelen til å slå de er et tidlig mål og at Arteta sender gjennom langpasninger fra midten opp mot Theo, Poldi, Santi og Gervinho som kan løpe i bakrom.

Jenkinson er ikke backup for Sagna om han fortsetter som han har gjort de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at jeg har en god følelse. Det går med andre ord til helvete.

 

Da er vi tydeligvis tre om den.. sjeldent det går bra mot topplag når jeg har en god følelse.

 

Tipper dette blir en kamp hvor vi dominerer ballbesittelsen og skaper klart flest sjanser, men at vår akilleshæl (det å putte ballen i nettet) igjen viser seg å være tilfelle. Tipper det enten ender med uavgjort eller ufortjent seier til Chelsea etter enten et drittmål av dimensjoner eller et uttagbart drømmemål.

 

Håper på dette laget:

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Arteta

Gervinho - Cazorla - Podolski

Walcott

Tipper det nok blir Giroud på topp mtp. at han ble tatt av temmelig tidlig i andreomgangen mot Coventry, men håper fortsatt på Theo "Chelsea Killer" Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Samme her.

 

Har vel sett alle Chelsea sine kamper i år (unntatt QPR-oppgjøret) og har blitt ekstremt lite imponert over dem. Det forundrer meg at trioen på topp, Hazard - Mata - Torres, som kostet de over en milliard kroner, klarer å spille så dårlig angrepsfotball.

 

Det virker som om Chelseas nye taktikk er å gi ballen til Hazard og håpe på det beste.

 

Vi burde slå dem. Cech er på vei ned, Ivanovic er kanskje den mest oppskrytte spilleren i PL og Lampard - Mikel er en sentral midtbane som skremmer få lag i ligaen. Vi har hjemmebane. Vi er i god form. Cazorla er glohet. Vi burde slå dem.

 

Men kommer det til å skje? Er usikker...

I mine øyne er det klasseforskjell mellom våre spillere og Chelsea sine.

Vi har et meget sterkt lag.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er det klasseforskjell mellom våre spillere og Chelsea sine.

Vi har et meget sterkt lag.

Hvis Chelsea tar oss i morgen tror jeg de kan kjempe om gull, men om vi tar de tror jeg de blir "utbrent" slik som skjedde for et par år siden når de var strålende i starten og begynte å prestere verre og verre etter første tapet.

Link to comment
Share on other sites

Når denne kampen går så sitter jeg helt muse stille ute i skogen og venter på at elgen skal åpenbare seg foran meg. Når det er sagt så tror jeg det er ganske greit at jeg sitter der ute i det fri, og ikke i godstolen å følger kampen siden det kommer til å bli en nervebatalje av de sjeldne. Her kommer dagsformen til å bli utslagsgivende for hvilket lag som tar med seg de 3 poengene hjem, for uavgjort har jeg null tro på at det blir. Begge lagene har spillere som kan levere noe helt utenom det vanlige, og på egenhånd vinne en fotballkamp. Cazorla, Podolski, Gervinho og Walcott vs. Hazard, Oscar, Mata og Torres. 8 spillere som på egenhånd kan fylle opp tribunene med elleville supportere bare de har dagen. Hvordan vil forsvaret til Chelsea takle det medieoppstyret som har vært rundt John Terry og hans utestengelse på 4 kamper pga. rasisme? Og kanskje det enda større spørsmålet; vil han spille? For oss så er kapteinen og vinnerskallen Vermaelen tilbake i midtforsvaret og skal sammen med en hittil strålende Mertesacker holde Mannone arbeidsfri - forhåpentligvis.

 

Nei, jeg er jaggu glad jeg sitter i skogen og spent venter på elgoksen i stedet for å løpe rundt i stuen og vente på det som kan bli sesongavgjørende med tanke på oppbyggingen av selvtillit etter begge lags gode start. Da krysser jeg bare fingrene for at morgendagen bringer 3 poenger til Arsenal og et stort gevir for å henge på veggen til meg selv.

 

For å sette opp lagoppstillingene kan jeg kopiere Stefan B. sin om Arsenal, mens jeg tror Chelsea kommer til å gå ut slik:

Cech

Ivanovic - Luiz - Cahill - Cole

Ramires - Mikel

Oscar - Hazard - Mata

Torres

Link to comment
Share on other sites

Tror Chelsea skal få det tøft. Dette er den første store prøven de har så langt i år. I de to generalprøvene så ble det tap mot City og rævhøvling mot Atletico Madrid. Pdd er vi et bedre lag. Mulig Chelsea får noe ut av kampen, men da vil det i såfall ikke være særlig fortjent

Link to comment
Share on other sites

Har også godfølelsen foran kampen....det har ikke alltid endt bra;-)

Tror dette blir en kamp med mange mål.

Blir utrolig spennende. Blir artig å se om Jenkinson lager et helvete for Hazard eller motsatt.

Tror Chelski skal slite med Cazorla-Podolski-Gervinho....

Blir det Kos eller Per som skal ta seg av Torres?

Heldigvis slipper vi Drogba.

Link to comment
Share on other sites

Har sett en interessant statistikk (men har ikke sjekket om den stemmer). På de siste 33 kampene mot Chelsea så er statistikken når Chelsea har med Drogba 7 seire, 3 uavgjorte og 1 tap for Chelsea. Uten Drogba derimot er det 0 seire, 9 uavgjort og 14 tap. La oss håpe det i så fall blir tap 14 på statistikken uten Drogba.

Føler meg sikker på at vi kommer til å dominere kampen og at Chelsea kommer til å ligge lavt. Dersom vi får et tidlig mål og de må endre taktikk har jeg tro på en klar seier.

Link to comment
Share on other sites

GeoffArsenal sier på twitter at dette er laget:

 

Mannone

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Diaby

Ramsey - Cazorla - Podolski

Gervinho

 

- Mertesacker ut altså. Er nok bare rotasjon. I tillegg pleier Koscielny å ha Torres i baklomma si hver gang de to møtes.

- Ramsey fortsetter på høyrekanten etter en bra prestasjon mot City.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea går hvertfall offensivt ut på papiret. Hazard, Mata og Oscar starter.

 

Tror Wenger skyter seg selv litt i beinet her ved å ikke starte med Walcott, men hvis Ramsey spiller like bra som han gjorde mot City så burde midtbanen vår være i stand til å dominere store deler av kampen. Eneste som mangler er at Gervinho og Podolski setter sjansene sine..

Link to comment
Share on other sites

Laget ovenfor stemmer overens med det som meldes på Arsenal.coms twitterbruker. Som nevnt over, så synes jeg det er rart at Theo ikke starter, ettersom han har terrorisert Chelseaforsvaret i de tidligere møtene, men greit å ha en sånn type spiller vi kan bytte inn hvis det skulle være behov for det.

 

Kan slenge med innbytterne:

 

Martinez, Mertesacker, Djourou, Santos, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...