Jump to content

2012.09.28 Chelsea H


Maestro

Recommended Posts

 

I etterpåklokskapens lys er jeg jo helt enig, men jeg skjønner at han valgte de hurtigere føttene til Koscielny i akkurat denne kampen.

 

Jeg kan skjønne tankegangen, men når man ser hvor viktig Mertesacker er for forsvaret så syntes jeg det er et dumt valg. I så fall måtte det vært for kapteinen Vermaelen såfremt det ikke var en skade på BFG.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Rett og slett en tragisk forestilling! Jenkinson med en svært god kamp. Ellers ok fra Arteta, men elendig av de andre. Koscielny bør benkes umiddelbart. Diaby er i oppløsning, og Gervinho kommer ikke til å bli noen spiss. Det må da være bedre å la Giroud starte, slik at han kan komme til noen sjanser. Laget ser for øyeblikket ut til å mangle keepere av det kaliberet man må ha for å være en toppklubb, og en spiss som kan putte jevnt. Svakt Wenger! Svakt!

Link to comment
Share on other sites

Per viser hvor viktig han er i laget. Den defensive tryggheten er til tiderr vekke.

Blir for omstendelig til tider og en del spillere skuffer.

Framover mangler vi fortsatt det lille ekstra.

En litt under middels prestasjon.

Link to comment
Share on other sites

Makkverk av en kamp fra vår side.

 

Wenger gjør et OK laguttak, men spillerene er rett og slett ikke tilstede i dag annet enn å fysisk møte opp på banen. Hårføner? Eh.. i det minste så burde det bli en skikkelig hårføner fra Wenger.

 

Kun Jenkinson, Arteta og Cazorla som får godkjent av meg i dag.

Link to comment
Share on other sites

Velvel. Vi gjør en slett kamp - det VIL skje i løpet av en sesong, så jeg ser ingen grunn til å kreve Wengers avgang, Koscielny solgt eller Giroud satt til å brenne i helvete.

 

Isteden vil jeg i motsetning til det som er skrevet et sted over si at Chelsea gjorde en god defensiv kamp. De var flinke til å stenge av rommene vi liker å bruke, og når så forsvaret vårt er tilbake til gale synder (rusing av Vermaelen og personlige feil der bak) gjør vi det dessverre litt for lett for dem å score.

 

Jeg er skuffet, men skal vi slå et lag som Chelsea i formen de er i nå, må vi være på topp hele laget.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er ikke verdt 100 000 yen engang i dag, Vermaelen, Koscielny og Mannone med feil. Ox prøver og prøver og lykkes nesten to ganger, Jenkinson god igjen, Gibbs roter litt, men ordner som regel opp igjen etter seg. Arteta god, midtbanen ble overkjørt av et bedre fysisk Chelsealag og Mikel var motm

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde alle mulighet til å ta med oss alle poengene i denne kampen, uflaks og udyktighet i de avgjørende situasjonene foran kasse ødelegger for oss. Giroud er jo dessverre vaksinert mot å score i PL ser det ut til. Synd vi ikke får med oss poeng, og luken opp til Chelsea begynner å blir farlig stor. Men dette Chelsea laget imponerte meg heller ikke nevneverdig og vil garantert droppe poeng som gir oss mulighet til å ta de igjen.

 

Trist at vi ikke får med oss poeng, men vi gjør en helt OK match så det er ikke noe poeng og krisemaksimere etter dette til tross for tap. Flere spillere er dessverre ett stykke under pari i dag, Ramsey var dessverre direkte svak når han ble dratt inn i Diabys posisjon. Forsvaret henger heller ikke helt sammen i dag, lignet mye på det vi så forrige sesong med både Vermaelen og Kosc litt som hodeløse høns til tider. Mertesacker er vår viktigste mann der bak, og kan ikke vrakes. Jenkinson igjen meget positiv, mannen har bedre innleggskvalitet en noen andre i laget, og gjør seg absolutt ikke bort i dag heller.

Link to comment
Share on other sites

Sjokkerer meg at ikke folk forstår at Mannone gjør en gigantisk keepertabbe på 1-2 målet. Har diskutert slike situasjoner med en god venn av meg som er keeper i 1 divisjon. Og keeper skal følge ballbanen på slike frispark. Mannone står som en kylling midt i mål. Kommer en spiller på ballen, greit da er sannsynligheten stor for at han kan score. Men forsvaret gjør faktisk sin jobb. Sørger for at motspillere ikke kommer på ball. Mannone gjør ikke sin jobb. En GIGANTISK keepertabbe, ja jeg veit folk skal unnskylde det, men hva faen skal forsvaret gjøre da? Den tabben kostet oss minst 1 poeng i dag.

 

Og ja det er ingen hemmelighet at jeg syntes Mannone er en latterlig dårlig keeper, og at samtidlige arsenalspillere foruten Carl Jenkinson underpresterer i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...