Jump to content

2012.09.15 Southampton H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal v Southampton

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Saturday, September 15, 2012, 16:00

 

 

Kjære Premier League; velkommen tilbake.

 

Etter en grusom lang landslagspause ruller klubbfotballen endelig igjen til helga. På Emirates er Arsenal verter når nyopprykkede Southampton kommer på gjestevisitt til Nord-London. Arsenal fikk endelig hull på byllen i forrige runde da Lukas Podolski og Santi Cazorla sikret the Gunners en komfortabel seier på Anfield.

 

Southampton har ikke åpnet spesielt bra, og befinner seg på jumboplassen før helgas runde. Sør-kyst-laget har tapt alle de innledende kampene til nå (Man City B, Wigan H, Moan Utd H ).

 

Skal Arsenal levere en ny god prestasjon og sikre sin første hjemmeseier siden 8. april 2012, eller stikker Southampton en kjepper i hjulene til Wengers maskineri og stjeler med seg sine første PL-poeng siden returen?

 

Når det gjelder lagnytt så virker det som om Abou Diaby blir nødt til å stå over kampen med en liten muskelskade. Franskmannen kan være tilbake igjen når Arsenal reiser til Frankrike neste uke i Champions League. Wojciech Szczesny er tilbake i full trening igjen, og vil nok mest sannsynlig vokte Gunners-buret på lørdag. Skader finner vi mer ut av i morgen eller fredag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Lite av det WS viste i fjor skulle tilsi at han skal være et soleklart førstevalg. Mannone har prestert godt så langt i år og siden han ikke har spilt seg ut av laget bør han få fortsette.

Det er jeg helt enig i Tapapa. Tror vel på lang sikt at WS er en bedre keeper enn Don Vito, men å sette ut en keeper med 3 strake clean sheets blir helt feil.

Link to comment
Share on other sites

På en måte er jeg enig, Mannone har ikke gjort noe som helst for å spille seg ut av laget. Samtidig mener jeg at WS er den beste av de tre vi har. Konkurranse skader ingen, og langsiktig vil det kanskje være best for alle om Vito starter på lørdag. Det vil nok fungere som en stor vekker både for WS, og vil kanskje på sikt gjøre han bedre når han vet at han ikke kan ta Nr. 1-skjorta for gitt.

 

edit: Frimpong er forøvrig klar for full trening fra og med mandag neste uke.

Link to comment
Share on other sites

Lite av det WS viste i fjor skulle tilsi at han skal være et soleklart førstevalg. Mannone har prestert godt så langt i år og siden han ikke har spilt seg ut av laget bør han få fortsette.

 

Tar man konkurransen til rette så er han soleklart førstevalg. Et svakhetstegn syntes jeg, men men. Såfremt ikke Szczesny plutselig stagnerer noe voldsomt så er vel egentlig Martinez den største trusselen hans om et par år.

 

Det er jeg helt enig i Tapapa. Tror vel på lang sikt at WS er en bedre keeper enn Don Vito, men å sette ut en keeper med 3 strake clean sheets blir helt feil.

 

Szczesny er en langt langt bedre enn Mannone. Særlig i feltarbeidet er han så ufattelig mye bedre enn italieneren. Se på Liverpool kampen igjen og se hvordan han skaper usikkerhet i feltet når han kommer løpende ut og taper duell på duell og det ender opp med å bli halvfarlige eller farlige situasjoner. F.eks. så er jo Mannone skyld i situasjonen i forkant som ender opp med at Sterling skyter i stanga.

 

Og for å rette opp noe: Mannone har 2 clean sheets. Ikke 3. Szczesny stod første kampen mot Sunderland og holdt rent bur.

 

Som Bjornage sier så er det nok for Szczesny muligens en tankevekker om at han ikke har vært så ekstraordinær som han muligens tror hvis Mannone beholder plassen sin mot Soton og at han dermed øker prestasjonene sine litt mer, men make no mistake. Vi stiller et langt svakere lag med Mannone som sisteskanse.

 

Forøvrig:

 

Trodde Wilshere skulle være tilbake i trening nå samt Sagna? Sistnevnte hadde jeg absolutt ingen tro på å se før i slutten av oktober før Wenger plutselig sa at han trolig kom tilbake til førstelagstrening etter landslagspausen..

 

Ellers vil jeg se dette laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Arteta

Gervinho - Cazorla - Podolski

Giroud

Ville ikke risikert Diaby her. Ville heller sørget for at han var fit for fight mot Montpellier og City.

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke risikert Diaby her. Ville heller sørget for at han var fit for fight mot Montpellier og City.

Ville hvilt han i helgen og mot Montepellier, dette er motstandere vi skal klare oss mot uten, Ramsey kommer nok til å steppe inn(selv om jeg helst skulle sett Le Coq selv),

Link to comment
Share on other sites

Kan se ut som om Giroud ikke starter i morgen (basert på bilder fra treningen i dag på arsenal.com) og at Kocielny også starter på benken hvilket nok betyr at vi stiller med samme forsvarsfirer.

Helt okei om vi fortsetter med samme forsvarsfirer, men håper virkelig at Giroud får starte..

Link to comment
Share on other sites

Helt okei om vi fortsetter med samme forsvarsfirer, men håper virkelig at Giroud får starte..

 

Håper også Giroud starter. Han følge i sporene til Ian Wright, Bergkamp og Henry mtp. at han må score sitt første ligamål mot Southampton. Pluss at han er den eneste spissen i laget som er i stand til å spille ensom spiss i formasjonen vår.

Link to comment
Share on other sites

Kan se ut som om Giroud ikke starter i morgen (basert på bilder fra treningen i dag på arsenal.com) og at Kocielny også starter på benken hvilket nok betyr at vi stiller med samme forsvarsfirer.

Videre kan det se ut som at Mannone sto i mål for de grønne som ser ut til å være reservene. Da vokter vel WS buret i morgen. Spørsmålet da er jo hvem som skal spille spiss. Walcott var på reservelaget.

 

WS

Jenko-Merte-Verm-Gibbs

Arteta-Ramsey

Chambo-Cazorla-Ger

Poldi

???

 

Uansett så vet vi jo ikke om de spilte 11 vs 11 en gang. Er bare bilder av halvparten under spilleøkta.

Link to comment
Share on other sites

Giroud må starte. Men hvis han ikke gjør det, hvem skal spille istedenfor? Podolski kan selvfølgelig spille der, det samme med Walcott - men i Arsenal hører vel de mer hjemme på kanten. Og da har vi....Chamakh.

 

Hvis ikke Giroud starter så blir det nok Podolski. Chamakh fungerer ok som et oppspillspunkt, men alt annet kommer han til kort på pdd.. samtidig er han vel også utilgjengelig? Mente han slet med sykdom fortsatt?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer ryktene rundt at Chamakh hadde Malari så vil jeg tro han er utilgjengelig en stund til.

 

Laget jeg regner med starter i morgen:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Coquelin

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Giroud

Bra balansert mellom det offensive og defensive og få utskiftinger fra forrige start 11'er. Eneste usikre valget for meg blir hvem som starter av Coquelin og Ramsey

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Coquelin starter i stedet for Ramsey (og det synes jeg er bra), men det ryktes dessverre fortsatt at Podolski starter på topp i stedet for Giroud. Har ikke noe i mot å bruke Podolski på topp men vil helst ha begge på banen + at jeg mener vi utnytter Podolskis styrker i posisjonen han spilte mot Liverpool. Han blir fort litt for stasjonær når han spiller på topp.

Link to comment
Share on other sites

Helt feil kamp å vrake Giroud i, tror han hadde scoret idag!

 

Ditto. Men det kan være at han ikke er helt i toppslag. Forhåpentligvis så kommer han inn forholdsvis tidlig og følger i fotsporene til Wright, Bergkamp og Henry. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...