Jump to content

2012.09.15 Southampton H


Mr Chapman

Recommended Posts

 

Akkurat den dommen kom etter 0-null kamper, og så langt har han fakta på sin side. Desverre.

 

Dommen kom ikke etter 0 kamper. Han uttalte sin skepsis etter 0 kamper, i dag konkluderer han. Og det etter bare 4 kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Ingenting hadde gledet meg mer heller.

Men, 4 kamper Kim? Faktisk før han debuterte for oss og på grunnlag av en god del kamper for Montpellier og Frankrike. Les hva jeg skrev i juni om han og hvordan spillertype jeg syns han er. Foreløpig har jeg truffet 100%. Men, jeg håper som alle andre at han gjør mine ord til skamme og beviser at han er langt bedre enn jeg tror han er.

Har sagt hele tiden at han ikke er dårlig, men av det jeg har sett så syns jeg han mangler det ekstreme og det lille ekstra som skal til.

 

Per i dag så syns jeg vi har bedre alternativer som gjør laget totalt sett bedre og derfor bør han benkes.

 

Som jeg skrev i svaret mitt til Sir John, så uttalte du skepsis før sesongen, mens du har konkludert i dag, etter bare 4 kamper. Det er dette jeg reagerer på. Iallefall med tanke på at vi har hatt andre spillere de siste 20 årene som har brukt litt tid på å finne nettmaskene, for så å springe ut i full blomst når det første målet endelig var på plass

Link to comment
Share on other sites

Walcott holder igjen passet to ganger uten at Giroud inviterer

 

Her er jeg uenig med deg. Walcott skulle slått en pasning mye tidligere, og da ville Giroud vært alene med keeper. Når Walcott drøyer så lenge som han gjør, tar han all fart ut av angrepet

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke finner en Arsenal(eventuelt Soton-pub), noe jeg tviler på at er enkelt å finne der nede så tviler jeg på at du finner den noe sted, erfaringsmessig veldig vanskelig å få med seg Arsenalkamper i utlandet når vi møter smålag(Wigan, Blackburn osv), spesielt når det er såpass mange som spiller likt.

 

Fant, utrolig nok, en britisk pub som er eid av en gooner. Heter The Loch inn, ligger i Passeig Sant Joan 74, i nærheten av Sagrada Familia. Innehaveren var så gira på å se Arsenal at han viste piratstream fra sopcast på storskjerm. Cred!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Som jeg skrev i svaret mitt til Sir John, så uttalte du skepsis før sesongen, mens du har konkludert i dag, etter bare 4 kamper. Det er dette jeg reagerer på. Iallefall med tanke på at vi har hatt andre spillere de siste 20 årene som har brukt litt tid på å finne nettmaskene, for så å springe ut i full blomst når det første målet endelig var på plass

Konkluderer? Jeg syns vi per i dag har bedre alternativer fremover og syns derfor han skal benkes. For meg er det naturlig at en spiller benkes når han presterer dårligere enn konkurrenten.

Så langt har jeg sett en spiller som er passe god på alt, men mangler det siste. Jeg kaller det oppsummering av hva jeg har sett, men det betyr ikke at jeg ikke kan forandre mening.

Hvor skal Walcott slå passet? Giroud løper i skyggen og markerer ikke hvor han vil ha den. Ikke direkte mot første eller rundt forsvarer på lengste. Ikke lett for Walcott da.

 

Når det gjelder andre spillere som ikke scoret de første kampene så er det for meg lite interessant å sammenligne forskjellige spillere til forskjellig tid. Jeg ser på det Giroud gjør for laget totalt sett og per i dag så syns jeg ikke han bidrar nok. Jeg syns alternativene vi har er bedre

Link to comment
Share on other sites

Konkluderer? Jeg syns vi per i dag har bedre alternativer fremover og syns derfor han skal benkes. For meg er det naturlig at en spiller benkes når han presterer dårligere enn konkurrenten.

Hvor skal Walcott slå passet? Giroud løper i skyggen og markerer ikke hvor han vil ha den. Ikke direkte mot første eller rundt forsvarer på lengste. Ikke lett for Walcott da.

 

Nå har jo walcott kreativitet som en pose ostepop i forhold til f.eks Cazorla, som sikkert kunne slått en lurere pasning selv om Giroud sine bevegelser kanskje ikke var historiens beste.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Fant, utrolig nok, en britisk pub som er eid av en gooner. Heter The Loch inn, ligger i Passeig Sant Joan 74, i nærheten av Sagrada Familia. Innehaveren var så gira på å se Arsenal at han viste piratstream fra sopcast på storskjerm. Cred!

 

Notert! Jeg skal ned i mai og kan ikke gå glipp av kamp...

Link to comment
Share on other sites

Walcott holder igjen passet to ganger uten at Giroud inviterer, Ramsey leter to ganger, Cazorla prøver to ganger. Dette er ganske ekstremt på 15 minutter. At Chamberlain skyter skulle bare mangle

INVITERER??? Han står helt alene med ingen rundt seg på mils avstand. Begge forsvarerne løper mot Walcott!

Link to comment
Share on other sites

 

INVITERER??? Han står helt alene med ingen rundt seg på mils avstand. Begge forsvarerne løper mot Walcott!

Det høres ut som en situasjon jeg enten har misforstått helt eller rett og slett misset. Skal se det igjen før jeg argumenterer videre slik at jeg vet at vi diskuterer det samme og at jeg ikke dummer meg ut helt. I hvilket minutt ca er Giroud alene foran mål uten noen forsvarere i mils avstand?

Link to comment
Share on other sites

Det høres ut som en situasjon jeg enten har misforstått helt eller rett og slett misset. Skal se det igjen før jeg argumenterer videre slik at jeg vet at vi diskuterer det samme og at jeg ikke dummer meg ut helt. I hvilket minutt ca er Giroud alene foran mål uten noen forsvarere i mils avstand?

81.55

Link to comment
Share on other sites

Kjempegjennomføring.

På to kamper er vi der vi skal være - inne blant de beste.

Syntes Jenkinson var positiv i dag, sikrere og gjorde mye bra og lite uoverveid.

Nyinnkjøpene Podolski og Cazorla ville jeg aldri byttet tilbake i Song og RvP.

Og så har vi den gjengen som ikke spilte i dag; Diaby, Wilshere og Frimpong.

Diaby kommer til å bli årets hit.

Link to comment
Share on other sites

 

Takk. Skal se det igjen før jeg kommenterer videre. Blir dessverre ikke før det blir lagt ut på Arsenal.com da jeg ikke har opptak av kampen. Ingen Get-boks på hytta..

 

Situasjonen er ikke noen av dem sin feil. Jeg forstår ikke hvordan Walcott skal sentre gjennom 2 forsvarere i den situasjonen til Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig nok har ikke Dagbladet klart å nevne oss foreløpig, de har dekkende artikler om Liverpool, Manu, City, Chelsea osv, men ikke oss. Det burde man

klare når man vinner 6-1. Forresten Orakelet; vP spilte idag som innbytter,

 

Svakt av DB og meg. Så ikke navnet hans på vglive (ville vel ikke se det kanskje...)

Link to comment
Share on other sites

Det var min vurdering av situasjonen også, men jeg må se den igjen før jeg sier mer.

I denne situasjonen skal Walcott slippe ballen gjennom på første touch mens Giroud fortsatt har rom mellom seg og keeper, eller skyte selv mot lengste hjørnet. Dersom man ikke ser at Giroud har kvaliteter og beveger seg bra så følger man ikke godt nok med.

 

Uansett, stor kamp av laget i dag og Gervinho bedre enn på lenge når han spiller mer sentralt. Podolski spilte ikke midtspiss som enkelte mener men på venstre side, men han trekker alltid mye inn. Synes strukturen i laget nå ser veldig bra ut og det skal bli spennende å se oss mot ManCity og Chelsea. Ikke utenkelig med 6 poeng på de to kampene :)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig nok har ikke Dagbladet klart å nevne oss foreløpig, de har dekkende artikler om Liverpool, Manu, City, Chelsea osv, men ikke oss. Det burde man

klare når man vinner 6-1. Forresten Orakelet; vP spilte idag som innbytter,

og bommet på en tap in fra 43 cm.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Rart hvordan noen ikke tillater andre å ha andre meninger om spillere enn seg selv. RP7 håper selv han tar feil, men han har hittil hat skammelig rett vedrørende Giroud. Men andre sier at hans meninger er feil og at man ikke ser godt nok etter eller vet nok om fotball osv osv.

 

Aksepter i det minste andres meninger, og argumenter for diverse eget syn uten slengbemerkninger.

 

For øvrig helt enig med RP7 om Giroud - og som han håper jeg Giroud motbeviser oss.

 

Og angående sjansen hvor Walcott burde gjort slik eller sånn - der er jeg rett og slett uenig. Walcott an velge å enten slå i bakrom eller forsøke å komme seg til dørlinja. Han klarer sistnevnte og det er neste Gervinho sitt 3. For dagen.

Link to comment
Share on other sites

 

I denne situasjonen skal Walcott slippe ballen gjennom på første touch mens Giroud fortsatt har rom mellom seg og keeper, eller skyte selv mot lengste hjørnet. Dersom man ikke ser at Giroud har kvaliteter og beveger seg bra så følger man ikke godt nok med.

Du forenkler verden så mye at videre diskusjon nesten er overflødig... Har det slått deg at du kanskje bør ta med et "jeg syns" før du kommer med et utsagn. Du sitter ikke med noen fasit og i fotball er det veldig sjelden en riktig løsning.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor all denne diskusjonen om Walcott/Giroud?? Giroud fikk ingen målsjanser og scoret ikke, men de kommer nok. Walcott putta ett.

Vi vant 6-1. Strålende dag for alle Gooners. End of discussion. God kveld!

Link to comment
Share on other sites

Rart hvordan noen ikke tillater andre å ha andre meninger om spillere enn seg selv. RP7 håper selv han tar feil, men han har hittil hat skammelig rett vedrørende Giroud. Men andre sier at hans meninger er feil og at man ikke ser godt nok etter eller vet nok om fotball osv osv.

 

Aksepter i det minste andres meninger, og argumenter for diverse eget syn uten slengbemerkninger.

 

For øvrig helt enig med RP7 om Giroud - og som han håper jeg Giroud motbeviser oss.

 

Og angående sjansen hvor Walcott burde gjort slik eller sånn - der er jeg rett og slett uenig. Walcott an velge å enten slå i bakrom eller forsøke å komme seg til dørlinja. Han klarer sistnevnte og det er neste Gervinho sitt 3. For dagen.

For det første: RP7 skriver "Jeg er fullstendig uenig". Det er kanskje ikke nøyaktig samme ordlyd som å si at man tar feil, men uttrykker jo noe av det samme.

For det andre: Du vet tydeligvis ikke hvilken situasjon det er snakk om. Gervinho var nemlig ikke på banen samtidig som Giroud.

Jeg er forøvrig enig i at man skal respektere andres meninger, men man må få påpeke at det kanskje er denne personen som tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...