Jump to content

2012.09.15 Southampton H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Dårlig av Wojciech, er en grunn til at jeg ville beholde vår bakre femmer som hadde holdt nullen frem til i dag, ellers veldig positiv kamp. Arteta er for meg best til nå, Cazorla og Podolski med gode søknader i tillegg, men borte i perioder. Gervinho med et mål, flott at han har det i seg, men vi hadde ikke hatt noen mål i dag om keeperspillet til motstanderen hadde vært bedre(Kan ikke lastes for siste selvmålet dog)

Link to comment
Share on other sites

Szczezny blir bare svakere og svakere. Han er langt fra god nok til å være 1.valg. Utrolig elendig inngrepen på baklengsmålet!

 

Det var da svært... Det var da en utrolig knallhard dom etter én tabbe!?

 

Ja visst var det en keepertabbe, men skal man bedømme Szczesnys førsteomgang må man nesten ta med de gode inngripnene hans også. I anstendighetens navn...

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt akkurat og fantaserte om å holde nullen nok en kamp da det skjedde. Nå håper jeg på å kunne score et par mål til i stedet. Det bør vi kunne klare.

Satt å tenkte på det selv, midtbanen er flinkere til å stenge av nå i år enn i fjor og forsvaret gjør en fin jobb og motstanderne har slitt med å komme til avslutninger, men Soton trengte ingen god avslutning for å få mål, men et elendig innlegg..

Link to comment
Share on other sites

Szczesny - fy!!

Jenkinson - klarer seg godt til tross for at han er mye på retrett.

Mertesacker/Vermaelen - solide.

Gibbs - "scorer" 2 selvmål.

Coquelin - tja, et par balltap fo mange, men likevel ok.

Arteta/Cazorla - Barca klasse.

Chamberlain - litt skuffende faktisk.

Gervinho - spissen Gervinho er et merkelig valg, men kantspilleren Gervinho har vært meget delaktig. Uforutsigbar type.

Podolski - mektig.

 

Etter 4-0 gikk vi i koma og vi ble straffet for det.

Link to comment
Share on other sites

På en annen side - fint at årets første baklengs kommer på den måten og ikke av dårlig forsvarsspill. Forsvarsspillet har vært veldig bra i dag. "Two banks of four" og intens fokus på å vinne ballen raskt etter de har mistet den. Bra saker, la oss bare håpe de klarer å holde foten på gassen.

Link to comment
Share on other sites

Så sant. De fleste ønsket vell Szczesny fremfor Mannone nettopp på grunn av feltarbeidet.

 

Mannone gjorde helt OK kamper i de tre første, men feltarbeidet hans - eller kanskje heller mangelen på feltarbeid - var IKKE bra.

 

Men jeg synes det er helt feil fokus å drive å slakte keeperne våre og sette de opp mot hverandre. La oss heller være glad for at vi har en andrekeeper som viste seg å holde greit nivå i de tre første kampene.

Link to comment
Share on other sites

Pluss i margen til alle bortsett fra WS. Håper vi bytter inn noen som trenger å vise seg frem. Først og fremst Giroud. Kanskje Arshavin og Walcott også.

Vil se Giroud og Ramsey selv, Arshavin/Walcott hadde også vært kult, men hovedsaklig ønsker jeg å se Ramsey som har hatt fine innhopp og en Giroud som virkelig kan sette sitt første for klubben i dag..

Link to comment
Share on other sites

Szczesny mangler matchtrening etter lite spill i pre-season og sesongstarten. Syns han har vært mer slepphendt og rotete siden siste kampene av forrige sesong.

Tror han trenger den konkurransen med Vito som er "sharp".

Klønete mål å slippe inn, men vi spilte et strålende 1. omgang. Terroriserer til tider forsvaret til Soton som ikke henger med.

 

Håper på et skjerpet lag i 2. omgang, flere mål og ikke minst at Giroud åpner scoringskontoen sin.

Link to comment
Share on other sites

 

Mannone gjorde helt OK kamper i de tre første, men feltarbeidet hans - eller kanskje heller mangelen på feltarbeid - var IKKE bra.

 

Men jeg synes det er helt feil fokus å drive å slakte keeperne våre og sette de opp mot hverandre. La oss heller være glad for at vi har en andrekeeper som viste seg å holde greit nivå i de tre første kampene.

Helt enig, Mannone sto på streken, hadde vel en boksing i feltet på tre kamper(er det jeg husker i alle fall) eller så sto han og satset på refleksene sine. Synes likevel at Vito burde stått i dag siden Wojciech har vært ute en stund og burde fått en kamp eller to for reservelaget før han kom inn igjen i aksjon, spesielt mtp at laget enda ikke hadde sluppet inn. Kan vel heller ikke skrive denne på feltarbeidet til Wojciech for han står riktig og tar den, helt til han gjør noe rart med hendene. Dårlig er det uansett, men mener at en upresset Wojciech har full kontroll på feltet der.

Link to comment
Share on other sites

WS har vært crap. Fyren har litt Bendtnertanker om seg selv - litt for god selvtillit

 

Tenker jeg også. All utvikling er stoppet opp for lang tid siden, og i øyeblikket er hans sterkeste egenskap show-off utenfor banen.

 

En annen ting er valget med Giroud på benken, for så å sette han inn når det meste av futt og fart er borte. Oddsen for å få scoret det forløsende målet synker.

Vel, så lenge det spilles er det muligheter, men ......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...