Jump to content

2012.09.15 Southampton H


Mr Chapman

Recommended Posts

Deilig at det endelig løsner ordentlig offensivt, og 6 mål er deilig. Likte mye av det jeg så offensivt, godt balltempo (i første omgang) og Cazorla og Podolski linker veldig bra. Gibbs er utrolig flink til å komme rundt og skape farligheter. På andre kamten har Jenkinson en kamp under pari, og det skal bli godt å få Bacary tilbake! Oxlade-Chamberlain er på det jevne i dag, men det er iallfall en enorm forbedring i forhold til Walcott, AOC klarer iallfall å holde litt på ballen.

Interessant med både Gervinho, Podolski og Cazorla i veldig frie roller i dag, skaper mye uro i Soton-forsvaret. Coquelin viser seg også som den mest naturlige Diaby-erstatteren, han tar jobben som rivjern bedre enn det Ramsey gjør. Har liten tro på kombinasjonen Ramsey-Cazorla-Arteta.

Angående keepertabben til Szczesny vil jeg si det handler om en konsentrasjonsglipp. Vi leder 4-0, det er snart pause og han har hatt utrolig lite å gjøre. Teknisk gjør han det helt riktig, og både kommer ut og går opp helt riktig. At han glipper den handler rett og slett om dårlig konsentrasjon. Det er selvfølgelig ikke godt nok, men tror ikke han gjentar tabben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

 

For det første: RP7 skriver "Jeg er fullstendig uenig". Det er kanskje ikke nøyaktig samme ordlyd som å si at man tar feil, men uttrykker jo noe av det samme.

For det andre: Du vet tydeligvis ikke hvilken situasjon det er snakk om. Gervinho var nemlig ikke på banen samtidig som Giroud.

Jeg er forøvrig enig i at man skal respektere andres meninger, men man må få påpeke at det kanskje er denne personen som tar feil.

 

Mente Ox, ikke Gervinho - en feilkobling i skallen her...

 

Det er stor forskjell på å si "jeg er uenig" og"de som ikke ser det følger ikke godt nok med".

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor all denne diskusjonen om Walcott/Giroud?? Giroud fikk ingen målsjanser og scoret ikke, men de kommer nok. Walcott putta ett.

Vi vant 6-1. Strålende dag for alle Gooners. End of discussion. God kveld!

Diskusjonene er jo høyst relevant da vi faktisk diskuterer kampen.

 

Takk til Wilshere for video.

Det var denne situasjonen jeg tenkte på også. Etter å ha sett den igjen så er jeg enig i at Giroud er veldig alene, men jeg tror ikke det er veldig lett for Walcott å slå den i bakrom på første. Min begrunnelse er at ballen mot Walcott kommer på skå fra høyre bakfra med veldig lite fart. Walcott må stoppe litt opp og vente dermed er det ikke så lett å slå den videre inn på tvers mot venstre. Han titter opp før han mottar ballen og ser Giroud. Velger å ikke slå passet. EDen første forsvarer gjør en god jobb og låser veldig mye av vinkelen, Walcott må evnt slå den rundt ham hvis ballen ikke skal komme for langt inn. Umulig er det ikke, men sannelig ikke så lett som enkelte fremstiller det. Skudd i lengste er hvertfall meget vanskelig når man må stoppe opp for å vente. Girouds posisjon der virker grei. Men jeg syns han er veldig utydelig i neste øyeblikk når ballen skal inn i feltet. Markerer ikke godt hvor han vil ha den og det var mest det øyeblikket jeg tenkte på da denne situasjonen startet.

 

Link to comment
Share on other sites

For en herlig kombinasjon Cazorla-Podolski og Gervinho er.

Prince Poldi er rå styrke og jobber som en galeislave. Cazorla sprer rundt

seg med lekre pasninger, og Gervinho har endelig fått til sisteproduktet sitt.

Stroll in the park for dette mannskapet som sannsynligvis bare kommer til å bli ennå bedre.

Robin who?

Link to comment
Share on other sites

Deilig at det endelig løsner ordentlig offensivt, og 6 mål er deilig. Likte mye av det jeg så offensivt, godt balltempo (i første omgang) og Cazorla og Podolski linker veldig bra. Gibbs er utrolig flink til å komme rundt og skape farligheter. På andre kamten har Jenkinson en kamp under pari, og det skal bli godt å få Bacary tilbake! Oxlade-Chamberlain er på det jevne i dag, men det er iallfall en enorm forbedring i forhold til Walcott, AOC klarer iallfall å holde litt på ballen.

Interessant med både Gervinho, Podolski og Cazorla i veldig frie roller i dag, skaper mye uro i Soton-forsvaret. Coquelin viser seg også som den mest naturlige Diaby-erstatteren, han tar jobben som rivjern bedre enn det Ramsey gjør. Har liten tro på kombinasjonen Ramsey-Cazorla-Arteta.

Angående keepertabben til Szczesny vil jeg si det handler om en konsentrasjonsglipp. Vi leder 4-0, det er snart pause og han har hatt utrolig lite å gjøre. Teknisk gjør han det helt riktig, og både kommer ut og går opp helt riktig. At han glipper den handler rett og slett om dårlig konsentrasjon. Det er selvfølgelig ikke godt nok, men tror ikke han gjentar tabben.

Ett par ting jeg er litt uenig i her.

 

1. Jenkinson hadde en kamp under pari sier du. Jeg syns han leverte en stabil og god kamp. Ikke noe ekstraordinært som vi så fra Gibbs, men Jenkinsons styrker er jo det defensive og det arbeidet gjorde han bra. Han har tydeligvis terpet på de farlige passningene sine, og valgte å dunke den bort i tilfeller der det ble trangt. Litt over pari vil nå jeg si.

 

2. The Ox derimot spilte under pari. Han kombinerer ikke med lagkamerater og det blir veldig mye føring av ball og dribling. I motsetning til Jenkinson så gjorde han ikke arbeidsoppgavene som posisjonen hans tilsier. En forbedring fra Walcott? Vel sistnevnte fikk nå ihvertfall ballen i mål :P

 

Konsentrasjonssvikt fra WS, helt enig men det skal ikke forekomme.

Link to comment
Share on other sites

Ett par ting jeg er litt uenig i her.

 

1. Jenkinson hadde en kamp under pari sier du. Jeg syns han leverte en stabil og god kamp. Ikke noe ekstraordinært som vi så fra Gibbs, men Jenkinsons styrker er jo det defensive og det arbeidet gjorde han bra. Han har tydeligvis terpet på de farlige passningene sine, og valgte å dunke den bort i tilfeller der det ble trangt. Litt over pari vil nå jeg si.

 

2. The Ox derimot spilte under pari. Han kombinerer ikke med lagkamerater og det blir veldig mye føring av ball og dribling. I motsetning til Jenkinson så gjorde han ikke arbeidsoppgavene som posisjonen hans tilsier. En forbedring fra Walcott? Vel sistnevnte fikk nå ihvertfall ballen i mål

 

 

Konsentrasjonssvikt fra WS, helt enig men det skal ikke forekomme.

Er helt enig med det her, Jenkinson hadde sin første sikre kamp på lenge.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson har nok blitt fortalt et og annet, ja. For eksempel er tversoverselvmordene nedtonet, men han er ofte på desperat retrett i stedet fordi han ikke klarer å bli kvitt ballen. Det er likevel et fremskritt og en bedre løsning, så får vi tro han etterhvert blir raskere teknisk slik at han rekker å passe før han blir stengt ned. Med ball er det mye å gå på ennå.

 

Uten ball har det vært større fremskritt. Fra å være en ikke tilstedeværende rundingsbøye har han lært seg sin posisjon langt bedre slik at han er oppe i situasjonene, og en mot en er han ikke lett å¨komme forbi. En vegg av viftende armer og bein. Ikke veldig estetisk, men effektivt nok.

 

Personlig har jeg gått fra angst, via skepsis, til et ørlite gryende håp når det gjelder Jenkinson.

Link to comment
Share on other sites

 

Personlig har jeg gått fra angst, via skepsis, til et ørlite gryende håp når det gjelder Jenkinson.

 

Samma her. Han er ikke i nærheten av å tilby det samme som Sagna offensivt, men allikevel har det han har vist defensivt vært absolutt godkjent. Minner meg litt om John O'Shea i hans glansdager. Kompromissløs, klønete og effektiv. Man kan komme ganske langt som forsvarer når man er villig til å blø litt for drakta. Det synes jeg Carl gjør.

Link to comment
Share on other sites

 

Samma her. Han er ikke i nærheten av å tilby det samme som Sagna offensivt, men allikevel har det han har vist defensivt vært absolutt godkjent. Minner meg litt om John O'Shea i hans glansdager. Kompromissløs, klønete og effektiv. Man kan komme ganske langt som forsvarer når man er villig til å blø litt for drakta. Det synes jeg Carl gjør.

Helt enig - han gir alt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har etterlyst en O'Shea-type i lang tid, det ville gledet meg om Jenko kunne blitt en sånn. Med litt mer spilletid vil han nok få erfaringen som trengs for å fylle inn også på venstreback og på stopperplass - fysikken er god nok, viljen for å lykkes er god nok og han er i et miljø han har drømt om å være i. Noen stjerne blir han nok sikkert ikke, men jeg har tro på at han kan bli en høyst anvendelig spiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Samma her. Han er ikke i nærheten av å tilby det samme som Sagna offensivt, men allikevel har det han har vist defensivt vært absolutt godkjent. Minner meg litt om John O'Shea i hans glansdager. Kompromissløs, klønete og effektiv. Man kan komme ganske langt som forsvarer når man er villig til å blø litt for drakta. Det synes jeg Carl gjør.

 

Jeg velger ikke aktivt mine favoritter, de bare finner meg. Min forrige favoritt var Song som jeg bare falt for den tiden han ble kritsert i senk. Min nye favoritt er Jenkinson som jeg mener har noe ekstra som kan gjøre han til en legende.

 

Folk kritiserer Jenkinsons offensive bidrag og jeg skjønner ikke helt kritikken. Slik jeg kan lese de kampene jeg har sett i år så har Wenger valgt at vi skal satse offensivt på venstrekanten. Dette tror jeg dels skyldes at vi spiller med en ekstremt disiplinert Podolski på venstrekant som dekker opp for Gibbs når han er på raid framover og dels for at Arteta ser ut til å ha fått beskjed om å steppe inn i det rommet Gibbs og Vermaelen etterlater seg når de er på raid framover. Følgelig forstår jeg det sånn at Mertesacker og Jenkinson har fått beskjed om å holde igjen for at det ikke skal bli som i gamle dager hvor det til tider virket som om alle ville i angrep. Det har medført at vi har fått en meget god balanse i laget.

 

Ergo tror jeg ikke at en Sagna vil bidra til vesentlig bedre offensiv på høyrekanten når han kommer tilbake. Jeg tror også dette er årsaken til at Walcott ikke får spille stort da høyrebacken ikke får bli med opp i angrep som før og at Walcott trenger en back som kommer på overlapp. Slik vi spiller nå så får ikke Walcott den støtten han trenger og han havner følgelig på benken. Oxlade har flere stregner å spille på en Walcott og jeg tror og håper han prioriteres framover.

 

Jeg husker jeg tenkte at Jenkinson kunne utkonkurrere Sagna når han debuterte i fjor og det tror jeg fortsatt den dag i dag. At gutten er en gooner langt inn i beinmargen gjør selvfølgelig at jeg liker han enda litt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Folk kritiserer Jenkinsons offensive bidrag og jeg skjønner ikke helt kritikken. Slik jeg kan lese de kampene jeg har sett i år så har Wenger valgt at vi skal satse offensivt på venstrekanten. Dette tror jeg dels skyldes at vi spiller med en ekstremt disiplinert Podolski på venstrekant som dekker opp for Gibbs når han er på raid framover og dels for at Arteta ser ut til å ha fått beskjed om å steppe inn i det rommet Gibbs og Vermaelen etterlater seg når de er på raid framover. Følgelig forstår jeg det sånn at Mertesacker og Jenkinson har fått beskjed om å holde igjen for at det ikke skal bli som i gamle dager hvor det til tider virket som om alle ville i angrep. Det har medført at vi har fått en meget god balanse i laget.

 

Ergo tror jeg ikke at en Sagna vil bidra til vesentlig bedre offensiv på høyrekanten når han kommer tilbake.

 

Helt enig i første avsnittet. Når jeg skrev at Jenkinson ikke kan måle seg med Sagna offensivt var det egentlig ganske diffust. Nå som Gibbs opererer så høyt oppe i banen så ønsker heller ikke jeg en høyreback som er oftere på overlap enn han er tilbake i fireren. Det jeg mener Jenkinson mangler litt av, er evnen til å spille seg ut av problemer når vi har ballen. Der Sagna elegant lekte i trekanter med Walcott, Song og Arteta forrige sesong, sliter Carl litt med å finne gode og trygge løsninger. Synes nå jeg.

 

Grattis med ny favoritt! Vanskelig å mislike gutten.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson har en veldig god innleggsfot, problemet er bare at når han kommer til innleggsposisjon så er det alt for få spillere inne i 16 meteren til motstander for å ta imot. Nå som vi har Giroud som har hodestyrke som sin kanskje største styrke, samt en Podolski og Cazorla som er dyktige til å komme etter å skape ettertrykk bør vi i det minste skape flere sjanser ut av det enn tidligere. Men som det blir sagt lengre opp så har vi denne sesongen sett en annen balanse i laget der forsvaret på høyre siden holder igjen mer mens Gibbs nærmest blir en ekstra ving offensivt. Med Koscielny tilbake i midtforsvaret får vi litt ekstra tempo bak der som kanskje kan gi Jenkinson noe friere tøyler fremover - kanskje får vi se det allerede i dag.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne har Jenkinson en mye bedre innleggsfot enn Sagna, og vil således kunne bli en større trussel offensivt enn hva Sagna har vært.

 

Bedre innlegg generelt sett ja, men Sagna har også mange gode innlegg. Særlig de siste 2 sesongene så syntes jeg innleggskvaliteten hans var meget god, men litt som 49 Unbeaten skriver over så hadde vi ytterst få spillere i boksen som klarte å gjøre noe med innleggene hans. Det samme vil trolig skje med Jenkinson hvis Giroud ikke finner formen eller han begynner å legge de lavt og hardt inn mot førstestolpen.

 

Når det gjelder Jenkinson som en større trussel offensivt så er jeg veldig skeptisk. Ja Jenkinson har som sagt muligens bedre innlegg, men teknisk sett er han langt langt unna Sagna. Der Sagna faktisk til tider klarer å dra vekk en spiller enten ved hjelp av teknikk, timing eller veggspill så har ikke Jenkinson de samme forutsetningene for å nødvendigvis komme seg like ofte til innleggsposisjon.

 

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med Jenkinson sin sesong hittil, men gutten har mye å lære og må jobbe knallhardt ved visse aspekter av spillet sitt, men viktigst av alt blir muligens å få han til å bli mer vant med venstrefoten sin. Utrolig enbeint i motsetning til Sagna.

Link to comment
Share on other sites

 

Bedre innlegg generelt sett ja, men Sagna har også mange gode innlegg. Særlig de siste 2 sesongene så syntes jeg innleggskvaliteten hans var meget god, men litt som 49 Unbeaten skriver over så hadde vi ytterst få spillere i boksen som klarte å gjøre noe med innleggene hans. Det samme vil trolig skje med Jenkinson hvis Giroud ikke finner formen eller han begynner å legge de lavt og hardt inn mot førstestolpen.

 

Når det gjelder Jenkinson som en større trussel offensivt så er jeg veldig skeptisk. Ja Jenkinson har som sagt muligens bedre innlegg, men teknisk sett er han langt langt unna Sagna. Der Sagna faktisk til tider klarer å dra vekk en spiller enten ved hjelp av teknikk, timing eller veggspill så har ikke Jenkinson de samme forutsetningene for å nødvendigvis komme seg like ofte til innleggsposisjon.

 

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med Jenkinson sin sesong hittil, men gutten har mye å lære og må jobbe knallhardt ved visse aspekter av spillet sitt, men viktigst av alt blir muligens å få han til å bli mer vant med venstrefoten sin. Utrolig enbeint i motsetning til Sagna.

Innleggene fra sidebackene har i mange år vært en mangelvare

Har irritert meg mye over Clichy og Sagna. Gjør alt helt topp - inntil innlegget

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...