Jump to content

2012.09.15 Southampton H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Har en liten krise her: Jeg er på ferie i Barcelona, men jeg finner ingen puber som viser kampen. Er det noen av dere som har noen tips?

Om du ikke finner en Arsenal(eventuelt Soton-pub), noe jeg tviler på at er enkelt å finne der nede så tviler jeg på at du finner den noe sted, erfaringsmessig veldig vanskelig å få med seg Arsenalkamper i utlandet når vi møter smålag(Wigan, Blackburn osv), spesielt når det er såpass mange som spiller likt.

Link to comment
Share on other sites

Pålitelige @AFCAMDEN : Arsenal's Starting XI: Szcz; Gibbs Verm Mert Jenko; Coq Arteta Cazorla; Gerv Podolski Ox. Giroud and Mannone drop to bench, Diaby out. #afc

Om det er riktig lag er det et sterkt lag. Hadde egentlig trodd at Koscielny skulle spille. Enig med flere i at dette kunne være kampen Giroud får det til å løsne.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho skal visstnok være midtspiss, med Podolski på venstre og Ox på høyre. Må sies å være et meget spenstig valg av Wenger, da jeg anser Gervinho som en av de spillerne med mindre gode på avslutninger i troppen.

Tipper det er full rotasjon oppe i angrep og at de bytter posisjoner kontinuerlig, merkelig om Gervinho spiller ensom spiss og Poldi ligger ute som ving..

Link to comment
Share on other sites

Ville egentlig sett Koscielny fra start ettersom det blir en del possession og da føler jeg at Merte ikke er kvikk og pasningssikker nok. Poldi på topp vil tillate oss å gjøre mange posisjoneringsbytter mellom de fremste og kjappe kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Ville egentlig sett Koscielny fra start ettersom det blir en del possession og da føler jeg at Merte ikke er kvikk og pasningssikker nok. Poldi på topp vil tillate oss å gjøre mange posisjoneringsbytter mellom de fremste og kjappe kontringer.

Tror Mertesacker er viktig i dag som vi skal spille mot et lag som har Lambert.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho skal visstnok være midtspiss, med Podolski på venstre og Ox på høyre. Må sies å være et meget spenstig valg av Wenger, da jeg anser Gervinho som en av de spillerne med mindre gode på avslutninger i troppen.

 

Jaha? Blir nok Poldi som spiller mest fremst i dag.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke så veldig godt til dette Southampton-laget, men legger merke til at Gaston Ramirez starter på benken. Lambert og Lallana er visstnok veldig gode spillere, mens Jason Puncheon husker vi fra Blackpool. Vil likevel driste meg til å si at dette skal vi klare å vinne...

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke så veldig godt til dette Southampton-laget, men legger merke til at Gaston Ramirez starter på benken. Lambert og Lallana er visstnok veldig gode spillere, mens Jason Puncheon husker vi fra Blackpool. Vil likevel driste meg til å si at dette skal vi klare å vinne...

Laget holder et greit nivå, Schneiderlin og Davis på topp er pasningssikre og gode begge veier(Fattigmanns Arteta), Lambert har imponert, Lallana har aldri imponert MEG, men folk sier jo han er meget god. Forsvaret er ganske middelmådig og det bør være mulig å komme gjennom. Lagets store stjerne starter som du sier på benken Gaston Ramirez knyttes det store forventninger til..

Link to comment
Share on other sites

Ingen enkel kamp. Southampton kan bite mot hvem som helst, men regner med vi ror i land seieren. De har sikkert sett andre lag kommet unna med poeng på Emirates ved å parkere bussen foran eget mål å håpe på kontringer og dødballsituasjoner offensivt.

Vi må unngå å gå i "lavt-tempo"-fella å trille for mye ball rundt 20-30 meter...mer i lengderetning og rett og slett la Soton får streve med å henge med.

 

Tror Poldi putter et par mål i dag.

Tips: 3-1

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig keeperspill. Synd at nullen røk i dag, på en slik måte. Men det fratar oss ikke at laget har forsvart seg veldig godt i de første kampene av sesongen, så er det bare å unngå en Newcastlereprise i dag! *Bank i bordet*

Link to comment
Share on other sites

Mannone gnir seg nok i hendene nå. Scszesny trenger en reality check, det der var altfor dårlig.

 

Men vi spiller fryktelig bra, Southampton har lite å by på og jeg syns spesielt vi jobber veldig bra uten ball. Fremover går det helt sinnsykt fort, begynner å bli en stund siden det var såpass fart av over angrepsspillet vårt. Herlig at Gervinho scorer også, han ser ut til å spilt på seg mye selvtillit. Håper vi putter et par til i andre omgang, og at Giroud får prøve seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...