Jump to content

2012.09.15 Southampton H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Lekestue å full kontroll! Herlig forestilling!

Lov å synes litt syns på Southampton med to selvmål bl.a. Det har MYE å jobbe med i forsvar, men prøvde å spille litt ihvertfall. Bra fans også.

 

Viser at vi har et sterkt lag nå med få skader og det blir enda bedre med Jackie og Sagna tilbake.

Synd Giroud ikke fikk noen sjanser. Tror han trenger et mål nå.

Link to comment
Share on other sites

Podolski har gjort dine ord til skamme...

 

Som oftest så var han trekt ut mot venstre. Så nå ser jeg ikke det? Ellers skriver jeg også at Podolski er best når han får trekke inn sentralt og sette fart. Noe som stemmer temmelig greit? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ramsey klarer å dra opp tempoet i en ellers død kamp og det var imponerende. Walcott må ha elsket å komme inn mot et slikt forsvar og kunne løpe seg til sjanse på sjanse.

Cazorla, Podolski og Gervinho meget gode.

Alle i bakre 4 veldig gode.

Midtbanen god.

Szcz må benkes neste. Mannone spilte seg ikke ut, det klarte polakken.

 

Giroud benket og kan godt bli sittende der. Akkurat den spillertypen jeg forventet han skulle være

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt en meget oppløftende forestilling. To selvmål av Manchester United-typen. Banke ballen inn i midten når forsvaret er på tur hjem. Alltid farlig. Og så er det godt å se Gervinho sette en retur i god Pires-stil. Det er noe vi trenger og har savnet fra kantene!

 

De eneste minusene er at Wenger ikke setter inn Giroud tidligere, og WS' keeperspill. Dog er det bedre at han har en dårlig dag når laget for øvrig putter 6, enn når de ikke putter noen. Jeg tilgir ham på en dag som denne.

 

Det blir spennende å se hva dette laget greier til uka. Montpellier og Manchester City... Det blir andre boller!

Link to comment
Share on other sites

Synd at Giroud ikke fikk målet sitt, men medspillerne var mest opptatt av å score selv.

Fullstendig uenig. De gjør jo ikke annet siste 10 enn å lete etter Giroud. Han er dessverre alt for ubeslutsom og uklar i boksen. Gjør de vanskelig for de andre.

 

Link to comment
Share on other sites

De to neste kampene er City og Chelsea. Ønsker 4 poeng i de kampene, men kan fort bli færre. Får Arsenal 3 eller fler poeng i de to til sammen, vil Arsenal ha hatt en svært bra start mtp kampprogrammet. Begge lagene som er over på tabellen, har hatt lettere program enn Arsenal, så...

Link to comment
Share on other sites

Veldig nært en prikkfri kamp, og det er bare ørsmå detaljer Wenger og Bould må få banket inn i hodet på noen av spillerne våre.

 

1. Jenkinson må slutte med de pasningene på tvers rett foran eget mål når motstander står høyt og presser. Vil før eller senere straffe seg.

2. Coquelin brukte ved en anledning i førsteomgang litt for mye tid med ballen før han fikk sendt den videre og mistet dermed når laget var i ubalanse.

3. Vermaelen blir i andreomgang liggende en halvannen meter bak resten av offsidelinjen som Mertesacker hadde ansvar for og som var helt korrekt. Szczesny rask ute og tvinger avsluttningen utenfor.

 

Så vil jeg gi Szczesny en liten straff med benken i neste kamp mot Montpellier for en kamp hvor han glemte fokuset i garderoben. Målet til Southampton er ren og skjær keepertabbe, og når han i tillegg ved flere tilfeller har forferdelige utspark rett til motstander på egen banehalvdel bør det få konsekvenser.

 

Offensivt var det sjeldent mye bevegelser og fart i pasningspillet, og laget begynner å bli såpass samkjørte etter de utskiftingene vi valgte å gjøre i sommer, at Southampton ble sendt hjem som slakt. Coquelin gjør seg absolutt ikke bort sammen med langt mer rutinerte og begavede medspillere i midtbanetrioen. Bør få en ny sjanse mot Montpellier selv om Diaby blir spilleklar.

Link to comment
Share on other sites

 

Som oftest så var han trekt ut mot venstre. Så nå ser jeg ikke det? Ellers skriver jeg også at Podolski er best når han får trekke inn sentralt og sette fart. Noe som stemmer temmelig greit? ;)

69 % av angrepsspillet vårt gikk igjennom midten av banen, og Podolski var mye av årsaken til det. Podolski mestrer midtspissrollen på en veldig god måte. Man må ikke være en 190 cm høy muskelbunt for å spille midtspiss i 4-2-3-1 formasjonen. Det hele avhenger av hvordan laget spiller og velger å utnytte midtspissen.

 

Så Giroud er IKKE den eneste i laget som kan spille enslig spiss.

Link to comment
Share on other sites

Giroud benket og kan godt bli sittende der. Akkurat den spillertypen jeg forventet han skulle være

 

Ingenting skal glede meg mer enn å gni det inn å la deg virkelig få høre det når dine vurderinger av Giroud blir gjort til skamme i løpet av sesongen. Helt utrolig å felle dom over en ny spiller etter 4 spilte kamper.

Link to comment
Share on other sites

69 % av angrepsspillet vårt gikk igjennom midten av banen, og Podolski var mye av årsaken til det. Podolski mestrer midtspissrollen på en veldig god måte. Man må ikke være en 190 cm høy muskelbunt for å spille midtspiss i 4-2-3-1 formasjonen. Det hele avhenger av hvordan laget spiller og velger å utnytte midtspissen.

 

Så Giroud er IKKE den eneste i laget som kan spille enslig spiss.

Idag spiller vi deler av kampen uten av spiss og deler av kampen med to spisser, utrolig vanskelig å forsvare seg mot oss i dag. Stolt!

Link to comment
Share on other sites

 

Ingenting skal glede meg mer enn å gni det inn å la deg virkelig få høre det når dine vurderinger av Giroud blir gjort til skamme i løpet av sesongen. Helt utrolig å felle dom over en ny spiller etter 4 spilte kamper.

 

Akkurat den dommen kom etter 0-null kamper, og så langt har han fakta på sin side. Desverre. Giroud har ikke vært dårlig de kampene han har spillt, men skyggen etter RvP er skremmende for han. Han trenger positive opplevelser. I dag gav Wenger han det motsatte. Som jeg har nevt tidligere i tråden, et merkelig valg.

Link to comment
Share on other sites

Det går opp og ned her i verden, plutselig er vi bare 2 poeng fra tabelltoppen, etter at Chelsea og City "snublet".

Om to runder til så kan vi være helt i toppen eller nede i "sumpa" igjen når vi har møtt de to overnevnte lag ;D .

Det er slik livet til en fotballsupporter skal være, både litt opp og litt ned. 100% medgang blir kjedelig i lengden.

Link to comment
Share on other sites

 

Her tar du feil. Chambo skjøt selv, Walcott sentret altfor sent osv. Bare Cazorla som virkelig prøver

Walcott holder igjen passet to ganger uten at Giroud inviterer, Ramsey leter to ganger, Cazorla prøver to ganger. Dette er ganske ekstremt på 15 minutter. At Chamberlain skyter skulle bare mangle

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare copypaster Wengers ord fra twitter...

 

Wenger: 'We had a good combination of pace and speed in our passing. Our movement was excellent' #AFCvSFC

 

'There is a positive energy in this team, a desire to play well together' #AFCvSFC

 

Wenger on Gervinho: 'You know we transform all wingers into centre forwards! I decided to do it during our tour of Asia' #AFCvSFC

 

Wenger on Gervinho: 'Once he gets ahead of the defender it's difficult to catch him back' #AFCvSFC

 

Wenger on Cazorla: 'He is technically perfect, he has great vision and a great team attitude' #AFCvSFC

 

Wenger on Podolski: 'When a team plays as well as we did today, it is easier to adapt. He is a fantastic finisher' #AFCvSFC

 

Wenger on Coquelin: 'We didn't go into the market because of him, because of Wilshere, because of Frimpong and Diaby as well'

 

Wenger on Giroud: 'I thought he was under pressure so I gave him a little breather. I don't know what I will do on Tuesday' #AFCvSFC

 

Wenger: 'Diaby should be fit for Montpellier. He could have played today' #AFCvSFC

Link to comment
Share on other sites

Idag spiller vi deler av kampen uten av spiss og deler av kampen med to spisser, utrolig vanskelig å forsvare seg mot oss i dag. Stolt!

Nettopp! Mot Sunderland og Stoke var det hensiktsmessig med muskler og cm på topp mtp den fysiske utfordringen det er å spille spiss mot den type lag. Mot et mer spillende, angrepsvillig Southampton var balltempo og bevegelser viktig og da får midtspissen andre arbeidsoppgaver. Podolski hadde en god kamp og er en meget habil midtspiss.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ingenting skal glede meg mer enn å gni det inn å la deg virkelig få høre det når dine vurderinger av Giroud blir gjort til skamme i løpet av sesongen. Helt utrolig å felle dom over en ny spiller etter 4 spilte kamper.

Ingenting hadde gledet meg mer heller.

Men, 4 kamper Kim? Faktisk før han debuterte for oss og på grunnlag av en god del kamper for Montpellier og Frankrike. Les hva jeg skrev i juni om han og hvordan spillertype jeg syns han er. Foreløpig har jeg truffet 100%. Men, jeg håper som alle andre at han gjør mine ord til skamme og beviser at han er langt bedre enn jeg tror han er.

Har sagt hele tiden at han ikke er dårlig, men av det jeg har sett så syns jeg han mangler det ekstreme og det lille ekstra som skal til.

 

Per i dag så syns jeg vi har bedre alternativer som gjør laget totalt sett bedre og derfor bør han benkes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...