Jump to content

24.03.2012 Aston Villa (H)


ted_uh

Recommended Posts

Håper Wenger venter med Wilshere til neste sesong. Han har vært ute så lenge nå at vi klarer oss uten han de siste kampene. La han heller få en full sesongoppkjøring med resten av laget og er sikker på at han er 100% klar før han er tilbake på banen.

 

Helt enig med deg. Samtidig kan det være smart å unngå endringer i laget nå som det er i flytsonen. Den trekanten med Arteta/Song/Rosicky fungerer ekstremt bra - så da er det bedre å la unge Wilshere få god tid til å bygge seg opp, samt få en full pre-season på å komme på plass.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Ikke tilfeldig at vår seiersrekke faller sammen med at sidebackene kom tilbake fra skader, det samme kan sies om super Tom, har nå fått en lang periode uten skader og han har vært veldig viktig i denne perioden. Hmmmm, 7 på rad i PL pluss en knusende seier over Milan i samme periode, Wenger er ikke dum allikevel:-)))

Link to comment
Share on other sites

Ikke tilfeldig at vår seiersrekke faller sammen med at sidebackene kom tilbake fra skader, det samme kan sies om super Tom, har nå fått en lang periode uten skader og han har vært veldig viktig i denne perioden. Hmmmm, 7 på rad i PL pluss en knusende seier over Milan i samme periode, Wenger er ikke dum allikevel:-)))

 

DER er vi hvertfall enige.

 

Jeg sa det flere ganger når man kritiserte Walcott for mye - at dette var på grunn av mangelen på sidebacker. Walcott er avhengig av å doble på kant, og eneste "ikke-sideback" som klarte det var Coquelin - (og Yernnaris i den ene kampen han fikk prøve dette). Vi manglet vanvittig mye offensivt når vi ikke hadde side-backene våre, i tillegg til at Vermaelen ikke hadde sine beste dager ute på venstre... Da blir det vanvittig svekket.

 

Det som "irriterer" er at Wenger sa selv på en konferanse i Januar at det ville være tåpelig å tape poeng på grunn av mangel på sidebacker, og hintet vel da om å få lånt inn noen - men det lyktes man ikke med... Men det vser hvertfall at Wenger var klar over Arsenal sitt behov for en rendyrket sideback...

 

Vermaelen tilbake på midtstopperplass har fungert veldig bra de siste kampene - men de første etter at han ble flyttet tilbake fra venstrebacken var ikke bra i det hele tatt... konstant ute av posisjon. Men det må man kanskje forvente når man har spilt "ute av posisjon" såpass lenge.

 

Wenger er ikke dum... Men Wenger er til tider naiv. Han har styrt skuta på en fantastisk måte de siste 9-10 kampene, men det var mye skurring i maskineriet før det... Og der må Wenger ta sn del av ansvaret. Jeg tror at den siste tids resultater er at han nettopp gjorde det - han tok affære, og har korrigert enten på trening, i garderoben eller under kamp. Uansett hva det er, så håper jeg han fortsetter med det - da skal jeg gladelig spise i meg alt som er i August neste år, hvis vi stiller med like sterkt (eller helst litt styrket) lag, og vi er direkte kvalifisert til CL.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi en avtale orakel, gunners vinner og du spiser i deg alt:-)) jeg er ganske sikker på at Wenger ikke har gjort noe annerledes de siste kampene enn han har gjort tidligere, det handler om å få tilbake sidebacker, pluss at super Tom har fått sjansen til å komme i form og sist men ikke minst at de nye spillerne har blitt varme i trøya etterhvert, nå er det SAMHANDLING i Arsenal, fremtiden ser så lys ut at jeg må bruke solbriller;-)

Link to comment
Share on other sites

Syns også at Djourou spilte bra i dag, gjør noen små feil, men jevnt over en god kamp og det er viktig for selvtilliten til karen. Han er på 50 000 pund i uka så vi får bare samle oss sammen å støtte han fordi vi har han til han blir en kjempespiller eller til kontrakten går ut.

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger er ikke dum... Men Wenger er til tider naiv. Han har styrt skuta på en fantastisk måte de siste 9-10 kampene, men det var mye skurring i maskineriet før det... Og der må Wenger ta sn del av ansvaret. Jeg tror at den siste tids resultater er at han nettopp gjorde det - han tok affære, og har korrigert enten på trening, i garderoben eller under kamp. Uansett hva det er, så håper jeg han fortsetter med det - da skal jeg gladelig spise i meg alt som er i August neste år, hvis vi stiller med like sterkt (eller helst litt styrket) lag, og vi er direkte kvalifisert til CL.

Godt sagt.

 

Det er akkurat dette som noen få forummedlemmer nekter å innse. I deres øyne så kan ikke Wenger gjøre noen feil.

Jeg har til tider vært svært kritisk til Wenger. Ikke på grunn av hans kunnskap og evner, men p.g.a. hans til tider svært stae naive tankegang. Dette naiviteten er ikke nytt denne sesongen, men den har blitt tydeligere enn tidligere.

 

På samme måte som jeg har gitt Wenger mye pepper for hans håndtering av laget i første del av sesongen, på samme måte vil jeg hylle Wenger for det laget har fått til etter den forsmedelige kampen i Milano.

De fleste av oss bør klare å gi ros der ros er fortjent, på samme måte som vi bør klare å påpeke ting som vi ikke er fornøyd med, uansett hvem kritikken rammer.

Link to comment
Share on other sites

Walk in the park. Arsenal mot 11 kjegler. Likevel er det ørlite grann spenning i matchen helt til det siste. WS og Santos med hver sin stygge feilpasning i farlig område i andreomgang. Akkurat som mot Everton er vår største utfordring oss selv. Heldigvis har ikke disse to lagene vært i stand til å straffe oss!

 

Djourou fortjener litt skryt. Kastet inn i elleveren i siste sekund, og en kraftig albue fra Heskey rett efter avspark. Likevel kommer han godt fra det. Bra!

 

Banen beste: Rosicky. Nok en stor kamp av den virkelige formspilleren!

 

King Kenny!

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått sett gjennom kampen, og det første vi kan konkludere med er at det er lett å forså hvorfor Aston Villa ligger kun en håndfull poeng over nedrykk. Når det er sagt, Arsenals midtbane er fantastisk - spesielt hvor godt hver av dem forstår sin rolle. Rosicky får skryt her, men de andre er ikke noe dårligere. Det er bare litt lettere å se Rosicky da han fosser fremover. Det til sterk kontrast fra det vi har blitt vant til med Ramsey i samme rolle. Det betyr ikke at jeg ikke ser Ramseys talent, men det betyr at Ramsey har et godt stykke vei å gå før han har nivået inne til å bekle den rollen på topp-topp nivå.

 

Godt gjennomført.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått sett gjennom kampen, og det første vi kan konkludere med er at det er lett å forså hvorfor Aston Villa ligger kun en håndfull poeng over nedrykk. Når det er sagt, Arsenals midtbane er fantastisk - spesielt hvor godt hver av dem forstår sin rolle. Rosicky får skryt her, men de andre er ikke noe dårligere. Det er bare litt lettere å se Rosicky da han fosser fremover. Det til sterk kontrast fra det vi har blitt vant til med Ramsey i samme rolle. Det betyr ikke at jeg ikke ser Ramseys talent, men det betyr at Ramsey har et godt stykke vei å gå før han har nivået inne til å bekle den rollen på topp-topp nivå.

 

Godt gjennomført.

 

 

Mye med å gjøre at Ramsey ikke behersker den offensive rollen. Skulle som sagt gjerne sett han dypere da han til tider kommer på mange flotte dype løp. Han spilte jo også i 09/10 sesongen hvor han var i nærheten av sitt store gjennombrudd i en langt dypere rolle enn den han som regel spiller for laget nå. At Ramsey har kvaliteter og potensiale er hevet under enhver tvil, men han er fortsatt langt unna nivået til Rosicky og Arteta. Både mentalt, teknisk og fysisk.

 

Ellers som flere nevner her så er Rosicky - Song - Arteta kombinasjonen virkelig god! Faktisk såpass gjennomført pdd. at den trolig er den beste midtbanen i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Vi er beste laget i England for tiden

Spiller Wengerfotball - The Arsenal way

Wenger er i ferd med å lage et storlag

Oj som jeg gleder meg til de neste sesongene

Og kritikken over Wenger har endret seg omvendt proporsjonalt med fremskrittene,

 

Det gjenstår å se i sommer når lag som Manchester United, City, Liverpool, Chelsea og trolig Tottenham alle vil prøve å forbedre seg. Kjøper Wenger 1-3 spillere i rett alder og av høy kvalitet så skal jeg si meg enig.

 

Ellers så spiller vi pdd. meget god fotball (selv om andreomgang var en borefest) om dagen og vi er temmelig effektive. Neste sesong kan bli meget spennende om vi beholder van Persie, Song, Walcott osv., kvitter oss med litt dødkjøtt og bygger videre på hva vi har og hvordan vi har prestert i vårsesongen.

 

Kritikken til Wenger nå om dagen har kjølnet, men syntes fortsatt han gjør litt rare ting. Som f.eks. å la van Persie spille hele kampen når han virker å være sliten og touchen ikke sitter. Hvis en skade kommer så er dette en situasjon hvor han kanskje burde la spillere som er langt (milevis for å være ærlig) unna form få prøve seg litt. Her gjorde han det rette med Santos forøvrig, men mtp. hvor viktig van Persie er for laget så burde dette vært en større prioritet.

Link to comment
Share on other sites

Vi er beste laget i England for tiden

Spiller Wengerfotball - The Arsenal way

Wenger er i ferd med å lage et storlag

Oj som jeg gleder meg til de neste sesongene

Og kritikken over Wenger har endret seg omvendt proporsjonalt med fremskrittene,

 

Slik er det ben lakris, fotball-supportere er utålmodige vesener og mangler oftest evnen til å se bak resultatene, veldig interessant å se at enkelte fortsatt mener å ha bedre innsikt over spillernes ve og vel enn Wenger har, og dermed føler det er på sin plass å rette kritikk mot verdens beste manager, jeg for min del velger å lene meg på vår managers kunnskap om hver enkelt spillers tilstand og dermed stole på at han gjør de rette byttene, all erfaring tilsier at det er smart:-))

Link to comment
Share on other sites

Slik er det ben lakris, fotball-supportere er utålmodige vesener og mangler oftest evnen til å se bak resultatene, veldig interessant å se at enkelte fortsatt mener å ha bedre innsikt over spillernes ve og vel enn Wenger har, og dermed føler det er på sin plass å rette kritikk mot verdens beste manager, jeg for min del velger å lene meg på vår managers kunnskap om hver enkelt spillers tilstand og dermed stole på at han gjør de rette byttene, all erfaring tilsier at det er smart:-))

Husker du da Wenger byttet ut din The Ox med din "navnbror" i hjemmekampen mot United. Syns du det var en korrekt avgjørelse?

Link to comment
Share on other sites

Herlig med en kamp hvor man endelig slapp å sitte med hjertet i halsen gjennom hele kampen.

 

Ellers må jeg si at regelendringen til Skysports ødela mye for kampen i går. Vi så kampen på Three Lions, hvor de ikke har fått opp kabel TV ennå, og vi dermed måtte se kampen på streaming via TV2 Sumo, da TV2 presterer å prioritere Liverpool vs Wigan som hovedkamp. Det er greit at Liverpool har en av de største supporterklubbene i Norge, men de må da skjønne at nøytrale supportere vil se noe annet enn et megakjedelig Liverpool-lag. Men de må bare holde på. De vil fort innse denne tabben når de ser at det er umulig å dekke inn kostnadene for disse rettighetene med bare Liverpool og Unitedkunder. De er avhengige av bredde i kundemassen, og da er de avhengige av å ikke være fullstendig inkompetente i sitt valg av kamp.

 

Når vi så kampen på puben i går, hadde vi som alltid en kamp nr. 2 på lilleskjermen ved siden av lerretet. På lilleskjermen var det Liverpool vs Wigan som ble vist, og der kom plingen som viste at Arsenal hadde scoret sitt tredje mål ca. 30 sekunder før vi faktisk fikk sett målet på TV2 Sumo.

Link to comment
Share on other sites

Bolton mot Blackburn var egentlig satt opp som hovedkampen i går, men etter regelendringene kom valgte de å sette Liverpool mot Wigan på HD1 (opprinnelig skulle den gå på HD3). Forståelig nok, vil tro Liverpool- og United-supporterne bidrar med en ganske heftig majoritet av inntektene TV2 har på disse kanalene. Uten at jeg har tall på det sier magefølelsen min at de to lagene har flere fans i norge enn alle andre lag sammenlagt - og vel så det. Det er det samme som når Viasat prioriterer Manchester United mot Lokomotiv Langvekkistan på Viasat 4 fremfor å vise storlag som møtes. Heldigvis har jeg kabel-tv og blir ikke berørt av dette, men hadde jeg vært parabolkunde er sjansene store for at jeg hadde sagt opp og heller begynt å abbonere på Sumo.

Link to comment
Share on other sites

[...]hadde jeg vært parabolkunde er sjansene store for at jeg hadde sagt opp og heller begynt å abbonere på Sumo.

Already did. Det koster jo 50 kr mer for å abonnere på TV2 PL HD, og med Sumo får man sett Tippeligaen(woho?) i tillegg. Det verste er at jeg har kabel-tv, men den lokale distrubitøren henter signalene via satelitt, og dermed får vi ikke inn PL HD2 og HD3.

Link to comment
Share on other sites

Already did. Det koster jo 50 kr mer for å abonnere på TV2 PL HD, og med Sumo får man sett Tippeligaen(woho?) i tillegg. Det verste er at jeg har kabel-tv, men den lokale distrubitøren henter signalene via satelitt, og dermed får vi ikke inn PL HD2 og HD3.

Er du så sikker på det. Jeg har Sumo og får IKKE sett tippeligaen der. Såvidt jeg vet så er det Altibox (Lyse) som har rettighetene til kamper via nett-TV. (dessverre)

Link to comment
Share on other sites

Husker du da Wenger byttet ut din The Ox med din "navnbror" i hjemmekampen mot United. Syns du det var en korrekt avgjørelse?

 

 

Det byttet du omtaler frembringte et utrolig raserianfall fra min side, min datter, som også er en lidenskapelig Gooner, kikket på meg med store øyne og sa; "ro deg ned, Wenger vet hva han gjør"...jeg kan nå innrømme at jeg flere ganger har skjelt ut vår manager etter alle kunstens regler underveis i flere kamper denne sesongen, men uansett føles det fortsatt som at manageren kommer ut av denne sesongen med utrolig hevet hode.

Jeg kan være uenig i noen av hans avgjørelser, men så og si samtlige tilfeller viser seg å være riktig etterhvert, byttet med Ox og Arshavin er et av de jeg mener han tok feil, men av og til viser det seg først en stund etterpå at Wengers vurdering var riktig.

Min respekt for Arsene Wenger tilsier at jeg ALDRI kommer til å kritisere ham offentlig, uansett hvor uenig jeg måtte være i hans avgjørelser og hvor høylydt jeg protesterer på disse i min egen stue.

Den måten han har snudd denne sesongen på er helt makaløs, vi virket så skakkjørte og ute av drift i fjor høst at bl.a George Graham uttalte at hvis Arsenal kvalifiserte seg for CL denne sesongen, ville det være den største seieren noensinne for Wenger.

Vi virker nå utrolig sterke og jeg er ikke et sekund i tvil om at vi per i dag er det sterkeste laget i PL, og det med Jack Wilshere i bakhånd, til tross for det blir det ingen pokaler denne sesongen heller, men vi kan alle gå mot neste sesong med et stort håp om både seriegull og flott fotball, først og fremst takket være Arsene Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Før han kritiserer, bør en kanskje se litt bak resultatene. Vi begynte katastrofalt, pga av transfervinduet ble som det ble. Hele klubben var paralysert når Nasri gikk, for en sviker. Cesc var det ikke noe å gjøre med. Vi har ikke masse penger å bruke på spillere, det viser seg gjennom hvor forsiktige vi er i overgangsvinduene. Det er fantastisk å være med i CL år etter år med de midlene vi besitter, i forhold til Chelsea , United og Shitty. Vi er det eneste laget foruten Shitty med et moderne stadion. Gjelden er under kontroll, noe andre lag skal slite med. Wenger gjorde en feil med byttet av The Ox mot Arshavin, men alle kan gjøre feil. Sånn er det. Nå er det ro og orden i rekkene. Van Persi er en fantastisk kaptein, noe Cesc aldri ble. Håper bare han signerer en ny kontrakt så vil dette bli moro i framtiden!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...