Jump to content

Smått og stort i Premier League


49 unbeaten

Recommended Posts

Noen andre en meg som er kritiske til Solskjær første kjøp? Har aldri blitt nevneverdig imponert av Eikrem. Enig at Cardiff trenger en ny midtbanespiller, men helst noen som e bedre en de som e der fra før. Både Mutch, Wittingham, Gunnarson og Medel rangerer jeg høyere en Moldenseren fotballmessig

 

Absolutt kritisk! Han slet lenge med å tilpasse seg nivået i Nederland og Heerenveen, klarte vel dette til slutt og var god mot slutten for Heerenveen. Allikevel spilte han ikke fast på laget,

og jeg ser ikke helt hvordan han da skal heve Cardiff. Men tiden vil vise.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ingen kjenner ham bedre enn Solskjær. Så.. Han burde vite hva han får her, Ole Gunnar.

Moyes kjente jo Fellaini godt når han hentet han også, trenger ikke å bety suksess det. For all del håper både Eikrem og Solskjær lykkes, Norge trenger profiler i de store ligaene.

Link to comment
Share on other sites

Moyes kjente jo Fellaini godt når han hentet han også, trenger ikke å bety suksess det. For all del håper både Eikrem og Solskjær lykkes, Norge trenger profiler i de store ligaene.

 

Sant nok. Men så var da heller ikke Moyes særlig interessert i ham før det kun gjenstod minutter av overgangsvinduet, og han ikke hadde klart å hente noen andre.

 

Jeg er usikker på hvordan Eikrem vil lykkes. Men for norsk fotball hadde det vært moro med suksess både for Solskjær og gjerne mange norske spillere.

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

Det hersker vel ingen om at Manchester City har den høyste nivået i premier league på sitt beste.

 

Helt utrolig hva manageren har fått til på så kort tid.

 

 

Negredo er faen meg en beast. For en spiller!

 

Riktig nok var det mot et "drittlag", men det har gjort noe lignende flere ganger i år, for å si det mildt...

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må være ærlig å si at det er litt spennende det som Solskjær driver med i Cardiff for tiden. Han er passe tøff når de tre første signeringene er norske og tidligere disipler i Molde. Nå skal han i tillegg være nære å signere Wilfried Zaha og Kenwyne Jones, to spillere som ikke har spilt og imponert i det hele tatt denne sesongen. Fulgte med litt på gårsdagens oppgjør mot Bolton og Dæhli viste gode takter mens Eikrem hadde en mindre god førsteomgang.

Link to comment
Share on other sites

Dæhli var rett og slett knallgod de få minuttene han fikk. 18 år og uten kamptrening - allikevel var han et nivå over alle de andre.. Det blir spennende å se om det var et blaff, eller om han kan gjenskape den slags. Da blir han fort den beste norske fotballspilleren på mange, mange år!

Link to comment
Share on other sites

Dæhli var rett og slett knallgod de få minuttene han fikk. 18 år og uten kamptrening - allikevel var han et nivå over alle de andre.. Det blir spennende å se om det var et blaff, eller om han kan gjenskape den slags. Da blir han fort den beste norske fotballspilleren på mange, mange år!

 

Virker som han også har hodet brukbart på plass, da kan han nå veldig langt! Virker til å være veldig fotballklok. Har for så vidt vært skeptisk til at han har hentet inn 3 norske spillere allerede, men som han sier selv så er de ment for framtiden og har ikke kosta penger. Eikrem og Berget er vel 22-23 eller noe sånn så de bør vel være aktuelle for førstelaget allerede fra starten av, jeg er usikker på om disse er gode nok. Men jeg regner med at Cardiff rykker ned så da kommer de til et nivå som jeg vil tro passer de bedre!

Link to comment
Share on other sites

Jeg diskuterer med en kompis om begrepet Silly season kunn kan brukes om sommeren. Eller om det kan brukes i transfervinduet om vinteren også? Jeg mener vinteren ikke er Silly season selv om vg velger å bruke det begrepet? Noen som vet dette? Eventuelt har kilder? Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Joda, men Wikipedia er ingen superkilde. Men sier jo det jeg trodde, men spørs om Wikipedia er nok til å overbevise han. Kverulant av dimensjoner

. Wikipedia er fint som kilde om artikkelen har gode referanser. Klikk deg innpå referansene og sjekk om disse kildene holder for kameraten din!
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Litt trist, men dessverre holder ikke godeste Eikrem pl-nivå. Gjorde ( nok) en feil, som førte til at motstanderen ( denne gang Hull) putta. Ikke første gang her..

 

Trodde jeg aldri ville si det, men Solskjær virker litt naiv her. Han kunne godt hente en helt OK spiller ( istedenfor Eikrem. Kunne vel hentet han senere), som ville takle PL nivået fint.

 

Og hvorfor hentet han inn Berget? Han har knapt spilt. Kunne istedenfor hentet en annen spiller, som ville styrket laget.

 

Se bare på Hull. Hentet inn to gode spillere. Tror heller ikke at Hull er en mer "aktraktiv" klubb en cardiff.

Link to comment
Share on other sites

Litt trist, men dessverre holder ikke godeste Eikrem pl-nivå. Gjorde ( nok) en feil, som førte til at motstanderen ( denne gang Hull) putta. Ikke første gang her..

 

Trodde jeg aldri ville si det, men Solskjær virker litt naiv her. Han kunne godt hente en helt OK spiller ( istedenfor Eikrem. Kunne vel hentet han senere), som ville takle PL nivået fint.

 

Og hvorfor hentet han inn Berget? Han har knapt spilt. Kunne istedenfor hentet en annen spiller, som ville styrket laget.

 

Se bare på Hull. Hentet inn to gode spillere. Tror heller ikke at Hull er en mer "aktraktiv" klubb en cardiff.

 

Hull er vel regna som en av de støggste byene i England, så tror ikke det nei.

 

Syns kjøpet av Eikrem er svært merkelig. Men desto enda merkeligere er kjøpet av Berget. Han har rett og slett ikke tempoet inne. Solskjær og Cardiff virker å være i en svært tynn tråd hva angår PL spill neste år.

Link to comment
Share on other sites

Å hente spillere som holder greit tippeliganivå til en nyopprykket klubb i Premier League er direkte latterlig.

Dæhli er en grei overgang for fremtiden, bortsett fra det skulle han definitivt hentet noen med noe form for rutine fra store ligaer, som Mackay gjorde da han hentet Medel.

Cardiff har faktisk blitt langt dårligere under solskjær enn det de var under Mackay, noe som er godt gjort.

Drillo og Wimbledon all over again :proud:

Link to comment
Share on other sites

Pulis' taktikk er, og har alltid vært, å be gutta sine om å kjøre i 150 i 50-sonen. Han kaller det "uflaks" når råkjøringen av og til ender med kvesting av medtrafikant. Og nå har han altså tatt et moralsk standpunkt og bøtelegger de som sniker i køen. Pfft. Jommen sa jeg smør!

 

På balløya har mange et forskrudd syn på filming. Det er liksom den største forbrytelse, dette. Den ene ting der ikke fins tilgivelse for. Holde i trøya, klage på dommeren, taklinger i knehøyde, ja, det er derimot en del av spillet. Riv ned en motspiller som er på klar vei til å score, og det stemples som en "professional (!) foul".. Dobbeltmoralen, lenge leve!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er det noe spesielt, noe symbolsk, som gjør at alle kampene i England uansett divisjon har et "sært" starttidspunkt nå i helgen?

 

Alle kamper i cup og serie starter syv minutter over hel time med unntak av QPR-Forest som starer tjueto minutter over hel time (åtte minutter på halv) og Pool-City som starter syv minutter over halv time. Luton-Braintree i "Skrill Premier" (gamle fjerde divisjon?) starter åtte minutt på hel time.

 

Skotsk fotball har "normale" tider.

 

 

EDIT: Fant svaret selv, glemte å google før jeg stilte spørsmålet.

 

25 års minnemarkering for Hillsborough Tragedien

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Snart kan Liverpool være større enn United i Norge

Gulljagende Liverpool får flere supportere, mens United-tilhengerne faller fra.

 

 

 

 

 

(Dette er hentet fra dagens bt.no )

 

Ja dette er et typisk tegn på hvor mange såkalte United-supportere som bare var med på "gøy" (aka "medgangssupportere") og det samme vil vi nå også oppleve på Liverpoolfronten (med motsatt fortegn).

 

Egentlig er det godt å være supporter av en klubb (Arsenal) der vi slipper de store hordene av slike "ekle" supportere, siden det går "år og dag" mellom hvert år vi vinner noe ;D .

 

Men for å være litt mer alvorlig så holder det vel ikke bare å vinne ligaen for å tiltrekke seg slike store horder, "Akersgata" (når det gjelder Norge) er vel kanskje en av de største bidragsyterne når de engelske lagene får medgangssupportere her i landet. Chelsea og City har hatt bra suksess de siste årene, men jeg må innrømme at jeg sliter med å finne noen "nye" supportere for de klubbene i mitt geografiske område.

 

Det som er det mest utrolige når det gjelder det å være medgangsupporter er måten norske media totalt har skiftet ut sine gamle helter med nye i løpet av kort tid. Liverpool startet sesongen bra, dovnet av litt får de satte i gang igjen og denne "berg og dalbanen" speiles godt i hvordan PL er blitt dekket i Riksavisene (VG spesielt).

 

Kommer United tilbake om ett år eller to (tre, fire .....) så vil nok vinden skifte raskt, men hvis det f.eks. skulle bli Arsenal som blir et klart førende lag så vil vi nok ikke (heldigvis) se den samme dekningen av vårt lag. Når det gjelder mitt uttrykk "heldigvis" så skyldes det rett og slett at jeg er så lite imponert av de som jobber i de diverse sportsredaksjonene at jeg kommer til å føle en slags "kvalmende" følelse hvis den gjengen plutselig blir "medgangssupportere" av vårt stolte lag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er ett lag som virkelig (resultatmessig) har imponert meg i serieinnspurten, og det er Sunderland.

 

Fra å være sett på som den største dumpe kandidaten, så har laget på få uker tatt poeng mot City og slått Chelsea og United og er nå nesten klar for en ny PL-sesong.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det er ett lag som virkelig (resultatmessig) har imponert meg i serieinnspurten, og det er Sunderland.

Den helga vi slo Wigan i cupen sjekka jeg oddsen på Sunderland til å overleve i PL. Da ga det 4,50, men jeg spilte dessverre aldri. Avslutningsprogrammet til Norwich var dødelig, og Poyet er en av få ex-spurs jeg liker.

 

Sunderland gikk til kvarten i FA-cupen og finalen i ligacupen. Tungt for en liten stall å prestere i serien i tillegg. Nå på slutten av sesongen hvor det stort sett er en kamp i uka, viser de kvalitetene sine.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Howard Webb legger dommerfløyta på hylla for å jobbe som "technical director" for "Professional Game Match Officials Limited"."PGMOL" er et selskap som leverer dommertjenester til engelsk fotball.

 

Howard Webb har vært en skyteskive for mange av oss, men han har på ingen måte vært en anonym person på banen og uansett hva vi måtte mene om hans "kvaliteter" så mister PL en profil nå når han pensjonerer seg som dommer.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...