Jump to content

Smått og stort i Premier League


49 unbeaten

Recommended Posts

Jeg skjønner. Egenskapen "engelsk" som før, ifølge noen, betydde at de jobbet hardere en andre som ikke hadde denne såkalte egenskapen. Nå er det få som argumenterer for british grit, og fokuset flyttes til egelsk eierskap, som tydeligvis er mer etisk og langsiktig.

 

Jeg mener det første er vrøvl, det siste også.

 

feilen du gjør her er å tolke ordet "engelsk" så bokstavelig. Som jeg skrev kan man rykke ned med engelske managere og eiere. Og man kan ha suksess med folk utenfra. Men det er utvilsomt en risiko forbundet med det å skaffe eiere utenfra. Det er ingen garanti for at disse vil ta med videre det som er verdifullt i klubben. Naturligvis kan man trekke et vinnerlodd, og det kan gi suksess å endre på det meste. Men SOM REGEL vil alt for store endringer føre til det motsatte. Det er en reell risiko for at klubbens tradisjoner raseres. Tabloide utsagn som at engelske eiere er bedre enn utenlandske må derfor ikke forstås kategorisk, men heller på en statistisk måte. Dette handler om risiko og sannsynlighet snarere enn absolutter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Personlig er jeg meget godt fornøyd med at Blackburn rykker ned. Fotballen de har stått for de siste årene, har vært begredelig. Og jeg kjøper heller ikke denne biten med at klubben har blitt ødelagt av eiere som ikke har peiling. Klubben har like mye havnet i den situasjonen som de når har gjort grunnet supporterne som på grunn av inkompetente eiere. I hver eneste kamp har supporterne stort sett konsentrert seg om å skjelle ut Kean etter alle noter, istedet for å faktisk støtte laget. Kan ikke være lett for spillerne å prestere med den manglende støtten de har fått fra egne supportere. Dersom man tror at utskjellingen av Kean kun påvirker Kean, så tar man feil. Det påvirker spillerne i like stor grad. Så i dette tilfellet, får også supporterne dele skylda for nedrykket, da de faktisk ikke har gjort sin "jobb"

Link to comment
Share on other sites

Personlig mener jeg at Kean sitt inntog i Blackburn har vært positivt mtp spillet de har vist på banen, spillere som Hoilett og Rochina(Spiller lite dog) har vist greie kvaliteter og mens midtbanen før var overflødig er det den som står for det meste av arbeidet. Grunnen til at jeg ikke liker Blackburn lenger er supporterne sin reaksjon, de støttet ikke den nye manageren et sekund og selv om Pardew klarte å vinne over supporterne så skulle det godt gjøres for kean å overtale Blackburnsupporterne i at han var rett mann.

Grunner til å like Blackburn:

Norsk landslagsspiller i laget

Stiller med en hane på topp.

Yakabu på topp er festlig

 

Grunner til å mislike Blackburn:

Blackburn var den første klubben som kjøpte seg til et seriegull

Spilt nitrist fotball til tider

Betaler lønn til en spiller som burde lagt opp for 5 år siden i Salgado

Skrekkelige supportere

Skrekkelige eiere

Dann spiller midtforsvar og er veldig glad for at Birminghams eks-stoppere begge rykket ned, usympatiske typer, håper de blir kjøpt opp av et lag som rykker ned neste sesong også så de er "ødelagt" for alltid.

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg meget godt fornøyd med at Blackburn rykker ned. Fotballen de har stått for de siste årene, har vært begredelig. Og jeg kjøper heller ikke denne biten med at klubben har blitt ødelagt av eiere som ikke har peiling. Klubben har like mye havnet i den situasjonen som de når har gjort grunnet supporterne som på grunn av inkompetente eiere. I hver eneste kamp har supporterne stort sett konsentrert seg om å skjelle ut Kean etter alle noter, istedet for å faktisk støtte laget. Kan ikke være lett for spillerne å prestere med den manglende støtten de har fått fra egne supportere. Dersom man tror at utskjellingen av Kean kun påvirker Kean, så tar man feil. Det påvirker spillerne i like stor grad. Så i dette tilfellet, får også supporterne dele skylda for nedrykket, da de faktisk ikke har gjort sin "jobb"

 

Ja, Blackburn rykker ned fordi de er for dårlige, og de har som du skriver vært for dårlige over lang tid, tilsynelatende uten at eierne har vært villige til å gjøre noen tiltak for å redde klubben unna nedrykk. Og nettopp derfor forstår jeg at fansen er frustrert, selv om dette naturligvis har blitt en ond sirkel. Og vi goonere risikerer kanskje å møte oss selv i døra her? For vi har jo brukt store deler av denne sesongen til å rette vår frustrasjon mot en passiv klubbledelse som tilsynelatende mangler evne og vilje til å satse det LILLE ekstra som trengs for å bringe klubben til topps. Nå har Arsenal gjort NOEN grep, som vel til slutt har reddet stumpene, men tenk om de, akkurat som Blackburn-ledelsen, hadde latt humla suse etter den katastrofale sesongåpningen? Hvordan hadde vi reagert da? Jeg forstår utmerket godt Blackburn-fansens frustrasjon og reaksjon, selv om det naturligvis blir feil å rette frustrasjon mot enkeltspillere.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, Blackburn rykker ned fordi de er for dårlige, og de har som du skriver vært for dårlige over lang tid, tilsynelatende uten at eierne har vært villige til å gjøre noen tiltak for å redde klubben unna nedrykk. Og nettopp derfor forstår jeg at fansen er frustrert, selv om dette naturligvis har blitt en ond sirkel. Og vi goonere risikerer kanskje å møte oss selv i døra her? For vi har jo brukt store deler av denne sesongen til å rette vår frustrasjon mot en passiv klubbledelse som tilsynelatende mangler evne og vilje til å satse det LILLE ekstra som trengs for å bringe klubben til topps. Nå har Arsenal gjort NOEN grep, som vel til slutt har reddet stumpene, men tenk om de, akkurat som Blackburn-ledelsen, hadde latt humla suse etter den katastrofale sesongåpningen? Hvordan hadde vi reagert da? Jeg forstår utmerket godt Blackburn-fansens frustrasjon og reaksjon, selv om det naturligvis blir feil å rette frustrasjon mot enkeltspillere.

 

Forskjellen slik jeg ser det, er at Arsenalsupportere for det meste har vist sin misnøye utenfor stadion. Under kampene har det for det meste vært fokus på å støtte laget. Og det er her jeg mener Blackburnfansen har bommet grovt. Ved å sitte på stadion i kamp etter kamp å skjelle ut manager, har dette vært med på å påvirke spillerne. Derfor har jeg lite medfølelse med supporterne. De har feilet i det som er fotballsupporteres viktigste oppgave, nemmelig å støtte laget.

Link to comment
Share on other sites

 

Forskjellen slik jeg ser det, er at Arsenalsupportere for det meste har vist sin misnøye utenfor stadion. Under kampene har det for det meste vært fokus på å støtte laget. Og det er her jeg mener Blackburnfansen har bommet grovt. Ved å sitte på stadion i kamp etter kamp å skjelle ut manager, har dette vært med på å påvirke spillerne. Derfor har jeg lite medfølelse med supporterne. De har feilet i det som er fotballsupporteres viktigste oppgave, nemmelig å støtte laget.

 

nåvel. Ja, det er en forskjell, men den er vel mer i omfang enn prinsipp? Helt enig at Blackburn fansen har bidratt til å gjøre vondt verre i en vanskelig situasjon, men også hos oss var det vel ihvertfall tilløp til misnøye på tribunen i starten av sesongen, og også etter jul? Selv om det blir litt hypotetisk føler ikke jeg meg overbevist om at Arsenal-supporterne vil reagere så forskjellig fra Blackburn fansen dersom vi havner i en så desperat situasjon som dem. Men vi får vel håpe å tro at ledelsen ikke er SÅ passive og handlingslammet, og at de faktisk tar tak lenge før vi eventuelt kommer i en slik situasjon.

Link to comment
Share on other sites

For en avslutning av sesongen, og hvordan er det mulig at alt avgjøres med 1 minutt igjen av sesongen når man har spilt 38 fulle kamper? Synd at Nasri vant, gledelig at United ikke vant.

 

Så kan man sende en takk for nå til Wolves, Blackburn og Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Synes synd på Bolton. Ett mål unna fornyet premier league billett. Det første målet de fikk mot seg i går skulle selvfølgelig ha vært avblåst for angrep på keeper.

 

vet ikke om bolton fortjente plassen noe mer enn QPR sett sesongen under ett, men jeg er helt enig i at stokes første mål skulle vært annulert for angrep på keeper. Og var det egentlig straffe, eller la stoke-spilleren seg ned?

Link to comment
Share on other sites

Som så alt for mange kamper denne sesongen ble denne avgjort av dommeren, men det var likevel ikke derfor Bolton gikk ned.

Nope, Owen Coyle har feks disponert laget utrolig merkelig denne sesongen. Spilt med N'Gog som enslig spiss store deler av sesongen og latt lagets beste spiss og toppscorer Klasnic varme benken. N'Gog har 3 mål på 24 kamper fra start denne sesongen... Klasnic har 8 på 16 kamper fra start...

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mulig å synes litt synd på Bolton, men personlig er jeg veldig happy med de lagene som rykket ned.

Det er vi to om, representanter for verste fotballen i PL, liker ikke Coyle, men likte at vi kunne leie ut unge spillere til et annet PL-lag hvor han faktisk lot de spille.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig med West Ham tilbake i Premier League. Vaz Te avgjør kampen 3 minutter før slutt. Carlton Cole for WHUFC og Thomas Ince for Blackpool scoret forholdsvis rett før og rett etter pause.

 

West Ham er et lag jeg sympatiserer med. Hadde vært moro om de ihvertfall klarer å unngå nedrykk kommende sesong :)

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk at FA endelig tar grep og gir Barton som fortjent etter flere sesongen med grisespill uten de store konsekvensene: http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/12-kampers-karantene-for-joey-barton-3788958.html

 

Er altså suspendert nesten 1/3 av sesongen, noe som gjør at jeg tviler på at det er mange lag i England som ønsker å signere han.

Link to comment
Share on other sites

Et hardt slag for "Englands beste midtbanespiller" som han sier at han er, QPR burde selvfølgelig aldri hentet mannen, selv om han er kaptein og lagets best betalte spiller har han vel verdt en av de som har bidratt minst av de 11 beste i stallen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

×
×
  • Create New...