Jump to content

Smått og stort i Premier League


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Britere assa..

 

Da sikter jeg selvfølgelig til de som styrer premier league osv..

 

Som dere la merke til så viste ikke celtic kampen deres i frykt for at deres supporter heller foretrekker å ta en pils hjemme og se kampen med kona istedenfor å for å dra de ca 8 milene Eidinburgh.

 

Samma praksis kjører premier league:

 

Why are 3pm kick-offs on a Saturday not televised?

Barclays Premier League matches are not televised in the UK between the hours of 3pm and 5pm on a Saturday, primarily in order to protect match attendances and atmosphere.

We appreciate members of the public reporting such infringements and helping us to combat this problem. Please feel free to contact our legal team at legal@premierleague.com or to report the infringement directly to ID Inquiries through the following link:www.idinquiries.com/report-illegal-broadcast

http://www.premierleague.com/en-gb/fans/faqs/why-3pm-saturday-matches-not-televised.html

Så dessvere har supporteren i England to valg: Enten ty til ulovlig streaming ( Gud forby) eller punge ut 500+ for å se kamp.

Hva synere dere om det? "Grådige kapitalister" eller kjemper de for den "gode sak"?

Så vidt jeg vet så har ikke de andre store ligaene ( seria a, bundendsliga eller la liga) tilsvarende grådige praksis..

Vi som elsker premier league har også blitt rammet. Tv2 kan bare sende en 16.00 på lørdager. Andre land er ikke like heldig, de kan ikke vise en eneste 16.00 kamp.

Jo mer populær fotballen blir, desto mer blir vi supporter rammet av det. De vet uansett at vi vil strekke oss langt for å se verdens beste idrett, og de ser vel ingen grunn til å ikke fortsette den praksisen.

** Digga meg at Celtic ble slått ut. De fikk som for fortjent.

*** Eller, man kunne se celtic kampen fra deres offsielle nettsiden. Men for ca 100 kr.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Bereszynski kom inn etter 86 minutter i gårsdagens kamp - som Legia vant 2-0.

 

For noen juksere. De ville ikke hatt sjans i havet dersom de ikke satt han inn etter 86 min (ledet jo bare 6-1 sammenlagt)

Er ikke dét det kommer an på. Er hvilken klubb UEFA tenker flest vil se og de kan tjene mest penger på. Ser ikke bort fra at Celtic går videre på Berszynski.

 

Celtic er forøvrig et lag jeg liker, UEFA har jeg derimot fortsatt ikke tilgitt etter de bestemte seg for å kunne suspendere spillere for filming i etterkant av en hendelse der dommeren har dømt. Noe jeg tror i praksis kun har skjedd en gang og det skjedde vel, om jeg ikke husker feil, i et oppgjør mot Celtic.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Er ikke dét det kommer an på. Er hvilken klubb UEFA tenker flest vil se og de kan tjene mest penger på. Ser ikke bort fra at Celtic går videre på Berszynski.

 

Celtic er forøvrig et lag jeg liker, UEFA har jeg derimot fortsatt ikke tilgitt etter de bestemte seg for å kunne suspendere spillere for filming i etterkant av en hendelse der dommeren har dømt. Noe jeg tror i praksis kun har skjedd en gang og det skjedde vel, om jeg ikke husker feil, i et oppgjør mot Celtic.

Link to comment
Share on other sites

At Legia skal ha en straff, er greit nok, Problemet er hva den skal være, og hvis det er slik at lignende tilfeller tidligere har blitt straffet med bøter så er det ingen likebehandling.

 

For meg er det likegyldig om det er Legia eller Celtic som går til play-off, men hvis det etter regelverket er mulig å straffe en slik feil med "mildere" straff så burde det skjedd i denne kampen. Med at ett feilaktig innbytte, rett før slutt i en kvalifisering som så absolutt var avgjort, skal få så store konsekvenser gir en meg faktisk flau smak i munnen. Celtic burde faktisk vært skjemte over å gå videre p.g.a. en så "banal" teknikalitet etter å ha levert en så svak forestilling over to kamper.

Link to comment
Share on other sites

At Legia skal ha en straff, er greit nok, Problemet er hva den skal være, og hvis det er slik at lignende tilfeller tidligere har blitt straffet med bøter så er det ingen likebehandling.

 

For meg er det likegyldig om det er Legia eller Celtic som går til play-off, men hvis det etter regelverket er mulig å straffe en slik feil med "mildere" straff så burde det skjedd i denne kampen. Med at ett feilaktig innbytte, rett før slutt i en kvalifisering som så absolutt var avgjort, skal få så store konsekvenser gir en meg faktisk flau smak i munnen. Celtic burde faktisk vært skjemte over å gå videre p.g.a. en så "banal" teknikalitet etter å ha levert en så svak forestilling over to kamper.

 

Var det ikke Celtic som tok det opp? Tror det var de som rettet en klage mot det som skjedde.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Ett lite spørsmål til de som kanskje sitter på info.

Liverpool har etter det jeg har forstått slitt litt med FFP. Har noen venner som sier nye eierene bare slettet gjelden etter forje eiere, noe som skurrer fælt i mine ører. Jeg trodde det var blandt annet dette en skulle unngå. Uansett, så skal de være litt ute å kjøre økonomisk... De solgte Suarez for uhorvelig mange penger, men har likevel brukt over 150 millioner kroner hitill iår. Det snakkes om bud på 3 og 400 millioner for ny spiss osv.

 

I tilegg skal de bygge om stadioen for mange kroner, og de bytter ikke navn for finansiering (ala Emirates som oss). Hvordan i alle dager skal de da unngå FFP? Dette må jo gå skikkelig til grisen slik jeg forstår det, selv om de har CL iår har de gått uten i mange år nå. Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Liverpool har visst brukt 10 millioner pund mer i år enn de har fått inn på spillersalg, i fjor gikk de 27 millioner pund i underskudd på dette og året før brukte de 43 millioner pund mer enn de tjente.

 

Jeg vil tro at klubben har råd til å bruke mer penger på spillere og ny stadion fordi

1: De er med i CL nå og satser på å holde seg der de neste sesongene.

2: Selv om de ikke har vunnet ligaen på lenge er de et av de store klubbnavnene i fotballverden og de har nok store kommersielle inntekter

3: De bygger ungt, på den måten kan de gjøre som oss og selge unna ett av navnene når de trenger penger og hente inn et nytt talent til rollen.

 

Synes det virker som om klubben drives fint, de har vel også en langt bedre sponsordeal, CL, en yngre og bedre tropp og et større navn enn Tottenham. Som jeg tipper kommer til å slite mer og mer de neste årene. Spurs har IKKE mange spillere som kan være med å dominere de neste ti årene og brukte Bale-pengene på spillere i en alder der de burde gå rett inn på laget, noe de fleste av dem ikke har gjort.

De har dog gått i pluss på markedet de 4-5 siste sesongene som vil hjelpe, men når de bygger stadionen sin må de enten selge unna litt, få større sportslig suksess eller bryte FFP.

 

Bare mine spådommer.

Link to comment
Share on other sites

De har dog gått i pluss på markedet de 4-5 siste sesongene som vil hjelpe, men når de bygger stadionen sin må de enten selge unna litt, få større sportslig suksess eller bryte FFP.

 

Bare mine spådommer.

Jeg mener å ha lest at FFP gjelder overskudd/underskudd på fotballdelen av klubben. Kostnader og inntekter fra utenomsportselig aktivitet holdes utenfor FFP-regnskapet. Investeringer i stadion og treningsanlegg blir ikke regnet med. Correct me if I'm wrong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å ha lest at FFP gjelder overskudd/underskudd på fotballdelen av klubben. Kostnader og inntekter fra utenomsportselig aktivitet holdes utenfor FFP-regnskapet. Investeringer i stadion og treningsanlegg blir ikke regnet med. Correct me if I'm wrong.

Hvis jeg tar og "synser" litt så er jeg forsåvidt enig med deg. Investeringer (engangssum) i stadion og treningsanlegg vil jeg anta i utgangspunktet ikke kommer med i FFP. Slike anlegg kan enten bygges av klubben selv eller de kan bygges av en "ekstern" utbygger, og denne utbyggeren vil gjerne være samme person/selskap/gruppe som eier klubben.

 

Som sagt investeringen kommer nok ikke inn i FFP-regnskapet med driftskostnader og betaling av avdrag/renter vil selvsagt komme med. Klubben må enten selv betale renter/avdrag eller eventuell leie til tredjepart, dette vil selvsagt belaste klubbregnskapet og komme med i FFP. Hvis fasiliteten er bygget/kostet av klubbeier og denne leier fasiliteten ut til klubben til en pris som er lavere (eventuell null) enn de reelle kostnadene eier har til drift og avdrag/renter så anser jeg det som et brudd på FFP.

 

Det er også mulig å se for seg at klubbeier legger inn penger direkte i klubben for at klubben skal kunne bygge en gjeldfri fasilitet og det kan slik jeg ser det gjøres lovlig innen FFP. Ved å foreta en kapitalutvidelse (utstedelse av nye aksjer) så vil en eier kunne tilføre en klubb frisk kapital til en slik investering. Det var vel dette Usmanov ønsket da Emirates Stadium ble bygd (pre FFP) slik at "Arsenal-gruppen" ikke skulle bli påført unødvendige kostnader i samband med byggingen.

At en slik kapitaltilførsel rent etisk ville være i mot FFP-prinsippet er jeg sikker på, men om en slik "lovlig" handling i realiteten kan bryte mot FFP er jeg meget usikker på.

 

Som sagt en masse synsing ikke minst siden det ikke er så lett å sette seg inn i de små detaljene i slike regler uten å ha en mer "faglig" kompetanse.

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa holder nullen igjen med storspillere som Senderos, Cissokho og Hutton i forsvarslinja. Massiv creds til Vlaar som må ha en vanskelig jobb med å dirrigere ligaens mest posisjoneringssvake forsvarere.

 

Fortsetter de å være gode defensivt kan de overraske stort i år, hardtarbeidende midtbanespillere og et angrep som er vanskelige å stoppe når de har dagen. Weimann-Benteke-Agbonlahor er kanskje den beste trioen i ligaen hos lag som ikke har ambisjoner om CL i år?

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa holder nullen igjen med storspillere som Senderos, Cissokho og Hutton i forsvarslinja. Massiv creds til Vlaar som må ha en vanskelig jobb med å dirrigere ligaens mest posisjoneringssvake forsvarere.

 

Fortsetter de å være gode defensivt kan de overraske stort i år, hardtarbeidende midtbanespillere og et angrep som er vanskelige å stoppe når de har dagen. Weimann-Benteke-Agbonlahor er kanskje den beste trioen i ligaen hos lag som ikke har ambisjoner om CL i år?

 

Benteke og Agbonlahor er for meg klart overvurdert. Villa har et begrenset mannskap. Lite kreativitet. Og det har vært murring blant fansen en periode. Begynner det først å butte, tror jeg de havner fort havner i den tjukkeste nedrykkskamp!

Link to comment
Share on other sites

 

Benteke og Agbonlahor er for meg klart overvurdert. Villa har et begrenset mannskap. Lite kreativitet. Og det har vært murring blant fansen en periode. Begynner det først å butte, tror jeg de havner fort havner i den tjukkeste nedrykkskamp!

De har et vanskelig program fremover. De er muligens overvurderte, men de kampene jeg har sett hvor begge får det til å stemme er de nesten umulig å forsvare seg mot med den kombinasjonen av hurtighet og styrke. Er helt enig med deg at de mangler kreativitet, Petrov var en meget viktig spiller for dem og styrte mye av deres offensive spill. En skam at de bruker penger på folk som Cissokho og ikke en ordentlig playmaker, men Lambert ønsker tydeligvis spillere som jobber hardt fremfor teknikere.

Link to comment
Share on other sites

Wow @karlsentk! He was brilliant last season wasn't he? And think I said an average CL signing. Still stands. One good game in 12 months!

 

https://twitter.com/StanCollymore/status/504004205519339521

 

 

 

 

Helt på jordet.

 

hahaha:

 

@JamesHorncastle @karlsentk @StanCollymore Stan is probably one of those people that think there is no football outside the UK.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det var mange PL-lag som ble eliminert fra FA-cupen denne lørdagen, deriblant et par av de "store" lagene.

 

Swansea tapte mot Blackburn

Chelsea tapte mot Bradford

Man City tapte mot Middlesborough

Sunderland tapte mot Fulham

Southampton tapte "PL-derbyet" mot Crystal Palace

Tottenham tapte mot Leicester

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chelsea fullt fortjent slått ut av CL mot 10-mann PSG. Arsenal antagelig ut mot Monaco. Liverpool slått ut av Basel i CL, Besiktas i EL. Tottenham ut mot Fiorentina i EL. Er Premier League overvurdert, eller tappes kreftene i seriespillet? Jeg heller mot det første. At det er mest penger der, hjelper tydeligvis ikke. Chelsea hadde dessuten spillefri i helgen.

 

Utrolig deilig å se Costa og Mourinho forsvinne, for øvrig!

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...