Jump to content

10.09.11 Swansea City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Vil heller se Coquelin enn Frimpong, synes Coquelin gjorde en god figur tross omstendighetene i Man utd kampen..

Han gjorde sine saker meget bra. Virket langt tryggere på plassering enn Frimpong. Frimpong har mye vilje og fysikk, men det mangler litt mellom ørene ennå. Når det er sagt så er Swansea hjemme en match som er bra for Frimpong å senke skuldrene litt og spille på seg litt selvtillit. Tror derfor det ikke er noe sjakktrekk å benke han

Link to comment
Share on other sites

Han gjorde sine saker meget bra. Virket langt tryggere på plassering enn Frimpong. Frimpong har mye vilje og fysikk, men det mangler litt mellom ørene ennå. Når det er sagt så er Swansea hjemme en match som er bra for Frimpong å senke skuldrene litt og spille på seg litt selvtillit. Tror derfor det ikke er noe sjakktrekk å benke han

 

Istedet for å benke Frimpong kan man heller benke Ramsey og spille med Arteta, Coquelin og Frimpong på midten. Frimpong har vist seg å være en temmelig stor trussel på det offensive (godt driv og veldig direkte når han bryter og fører ballen fremover) mens jeg syntes Ramsey prøver på mye fancy greier som egentlig kun resulterer i å senke tempoet..

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lagoppstilling;

 

Robin van Persie

 

Alex Chamberlain-Andrey Arshavin-Theo Walcott

Mikel Arteta-Aaron Ramsey

 

Kieran Gibbs-Laurent Koscielny-Per Mertesacker-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Come on you Gunners!!

EDIT: Har bursdag imorgen, så forventer faen meg seier! :D

Link to comment
Share on other sites

Istedet for å benke Frimpong kan man heller benke Ramsey og spille med Arteta, Coquelin og Frimpong på midten. Frimpong har vist seg å være en temmelig stor trussel på det offensive (godt driv og veldig direkte når han bryter og fører ballen fremover) mens jeg syntes Ramsey prøver på mye fancy greier som egentlig kun resulterer i å senke tempoet..

Både Coquelin og Frimpong er urutinerte og begge har begrensinger. Per idag er ingen av de gode nok for toppen av PL. Når uansett Wenger velger 433 framfor 442 så er nok Conquelin det beste valget, men Wenger har tydeligvis bestemt at Frimpong er Songs understudy så da er det å foretrekke at han får matching

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lagoppstilling;

 

Robin van Persie

 

Alex Chamberlain-Andrey Arshavin-Theo Walcott

Mikel Arteta-Aaron Ramsey

 

Kieran Gibbs-Laurent Koscielny-Per Mertesacker-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Støtter dette laget her siden tre av de jeg ønsket i lagoppstilling er skadet eller ikke matchfit (vermaelen, Ryo og Santos), eneste spørsmålet ved dette er om vi skal ta med Coquelin eller Frimpong istedet for Ramsey? Mot Swansea, som i Premier League sammenheng må sies å være en lilleputt, bør det ikke være behov for å ha en ren deffansiv midtbanespiller. Både Ramsey og Arteta har ferdighetene til å stoppe kontringer, og sjansen for at vi blir utspilt i mellomrommet er minimal, så akkurat den risikoen er jeg villig til å gamble med. Satser på storseier og et enormt løft mentalt for trenerne, spillerne, klubben og ikke minst oss supportere!

 

Let's go 49 unbeaten! :D

Link to comment
Share on other sites

Istedet for å benke Frimpong kan man heller benke Ramsey og spille med Arteta, Coquelin og Frimpong på midten. Frimpong har vist seg å være en temmelig stor trussel på det offensive (godt driv og veldig direkte når han bryter og fører ballen fremover) mens jeg syntes Ramsey prøver på mye fancy greier som egentlig kun resulterer i å senke tempoet..

Nei . Å eksperimentere slikt i en kamp som betyr så mye er definitivt ikke noe smart trekk.

Vi er pr. idag et bunnlag og må snu dette. Coquelin og Frimpong sammen på midten i en så viktig

kamp tror jeg er helt uaktuelt.

 

I denne kampen skal gjenreisniningen begynne. Kjør på med det beste laget og det tryggeste laget.

Jeg håper på noe sånt som dette:

 

WS

 

Sagna Kos Per Gibbs

 

Ramsay(evt Rosicky) Arteta Frimpong

 

Walcott RvP Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Enig med Stefan, vil selv også heller se Frimpong fremfor Ramsey.

 

Mange sier Ramsey har en enorm maskin og det stemmer sikkert, men frem til nå

synes jeg han har spilt på halvt gir, og det er skuffende med tanke på at han

har mye å bevise for å bli en regular. Og, regular eller ikke, du skal stå på

når du speller for Arsenal, og det gjør Frimponged alltid ! Dessuten er han slettes ikke

så værst rent fotballmessig heller.

 

Hva med Bønna/Rosicky(hvis klar)-Frimpong-Arteta?

 

Lenge siden jeg har gledet meg så mye til kamp ! 3-4 mål og smultring for Szcz synes jeg vi faktisk fortjener ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er kampen vi bare må vinne. Etter tapet på OT har vi klint til med et omfattende spiller kjøp.

Optimismen har vokst og vil bli veldig mye sterkere med seier lørdag.

Dette er en viktig kamp. Uten seier her, vil tungsinnet og usikkerheten ikke bare spre seg, men den vil gro seg litt mer fast.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg veldig til kamp i dag, og er også samtidig uvanlig spent foran en slik kamp. Selvsagt bør vi vinne i dag og vi bør vinne klart, men dersom vi trøbler litt i begynnelsen så frykter jeg at psyken til spillerne fortsatt ikke er helt bra og at de starter å rote igjen. Får håpe at spillerne og lederne ikke tar like lett på motstanderen som en del her og på andre fora gjør. Da går det ikke bra.

Sjekker nettsteder kontinuerlig for nyheter og bekreftelser på troppen og laget, men det er vel best å være litt tålmodig å vente til det kommer i Arsenal-appen. Satser på mål av RVP i dag + en god start for noen av de nye. Fint om også andre spillere kan bidra med mål og assist i dag også. Sålangt er det kun Walcott og RVP som har scoret i offisielle kamper denne sesongen (hhv 3 og 2 mål), men veldig kjekt om det kan løsne for Arshavin og Ramsey også. Mål på Arteta i debuten i dag ville også vært kjekt.

 

GO GUNNERS!!!!

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg utrolig til kamp igjen, en kamp vi skal vinne. Jeg tror dog at det ikke blir som Blackpool i fjor og kan fort bli en knapp seier, mitt tips er 3-1! Synes ikke Ramsey har vært giftig nok i åpningskampene og han sliter defansivt, derfor en meget ung defansiv midtbane er mitt ønske i dag! Benken: Fabianski, Santos, Djourou(skadefri?), Ramsey, Benayoun, Ryo, Arshavin

 

Robin van Persie

 

Alex Chamberlain-Mikel Areteta-Theo Walcott

Coquelin-Frimpong

 

Kieran Gibbs-Laurent Koscielny-Per Mertesacker-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

Link to comment
Share on other sites

Tipper på følgende lag i dag:

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Mertesacker - Santos

Frimpong - Ramsey

Walcott/Benayoun - Arteta - Arshavin

Van Persie

 

Benayoun stepper inn for Walcott, om Walcott fortsatt sliter med skaden sin.

 

EDIT: Laget ble visst: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Frimpong, Arteta, Ramsey, Walcott, Arshavin, Van Persie ©

Benk: Fabianski, Santos, Djourou, Benayoun, Chamakh, Park.

Link to comment
Share on other sites

Team in full: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Frimpong, Arteta, Ramsey, Walcott, Arshavin, Van Persie

 

Subs: Fabianski, Andre Santos, Djourou, Benayoun, Chamakh, Park

 

 

Se opp Arshavin; svak innsats nå og det står spennende spillere klar til å overta for russeren (...og Walcott).

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg Wenger riktig blir nok dette formasjonen:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Frimpong - Arteta

Walcott - Ramsey - Arshavin

Van Persie

 

Kunne tenkt meg og byttet om på Ramsey og Arteta siden førstnevnte behøver litt mer rom/tid for å slå pasningene enn Arteta, noe han neppe får mot et Swansea lag som er topp motiverte for å skaffe seg skalpen til en storklubb.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...