Jump to content

10.09.11 Swansea City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Gibbs, Ramsey og Frimpong drar ned kvaliteten, og juryen er ute på Mertesacker. Ellers er det brukbart. Arteta er frisk og Szczesny er en matcvinner. Har vi en matchvinner i andre enden også?

 

Enig angående de 3 første. Gibbs er usikker som fy og har vel 4-5 balltap allerede. Frimpong sitt pasningsspill og generell kvalitet er ikke helt i Arsenal standard (men, da særlig pasningsspillet hans er svakt). Ramsey syntes jeg minner litt om Denilson. Ikke spesielt god offensivt og ei heller ikke noe særlig defensivt. En trygg pasningsspiller, men som ikke skiller seg noe særlig ut.

 

Mertesacker har sett god ut bortsett fra den ene situasjonen hvor Graham får sneket frem et ben, men ellers har han sett trygg ut med ballen i beina og virker veldig kommanderende.

 

Arteta ser god ut og Szczesny gjør som han som regel gjør og er enestående.

Link to comment
Share on other sites

Swansea City har faktisk spilt bedre fotball en Arsenal i 1 omg og det sier bare litt hva Wenger har å gjøre i tiden framover.

At et nytt lag i PL spiller til tider spiller bedre fotball en Arsenal på Emirates er jo ikke helt bra.

En av tidenes keeper tabber i PL kan man vel si, gjør vel ikke det bedre at Arsenal virkelig sliter med å skape sjangser og skore mål i år.

Link to comment
Share on other sites

Enig angående de 3 første. Gibbs er usikker som fy og har vel 4-5 balltap allerede. Frimpong sitt pasningsspill og generell kvalitet er ikke helt i Arsenal standard (men, da særlig pasningsspillet hans er svakt). Ramsey syntes jeg minner litt om Denilson. Ikke spesielt god offensivt og ei heller ikke noe særlig defensivt. En trygg pasningsspiller, men som ikke skiller seg noe særlig ut.

 

Mertesacker har sett god ut bortsett fra den ene situasjonen hvor Graham får sneket frem et ben, men ellers har han sett trygg ut med ballen i beina og virker veldig kommanderende.

 

Arteta ser god ut og Szczesny gjør som han som regel gjør og er enestående.

 

Mertesacker kommer ut uten ball ved noen anledninger der det burde vere å snappe godteri.

Fint med litt flaks, Arshavin puttet sikkert på noe som ikke er fullt så enkelt som det kaqn se ut som.

 

La oss nå få bygget litt selvtillit (= summen av positive opplevelser).

Link to comment
Share on other sites

Nesten hver gang Ramsey får ballen så stopper fremdrift og rytmen opp. Han har rett og slett ikke det overblikket han trenger i sin posisjon.

 

Herlig og direkte av Arshavin ved målet :)

 

Rett og slett ufattelig at Wenger vurderer han som god nok til å spille fast for Arsenal.

 

Håper Benayoun/Park kommer inn for Ramsey i pausen. Hvis sistnevnte kommer inn kan van Persie droppe litt dypere mens Park spiller midtspiss.

Link to comment
Share on other sites

Viktig at vi nå fikk med oss en ledelse inn til pause, for hadde vi gått inn med uavgjort tror jeg at det ville blitt tungt i andreomgang. Nå må Swansea satse mer framover, noe som åpner opp mer rom for Walcott og Arshavin. Van Persie har vært dyktig til å møte ballen og vendt seg, men har manglet en spissmakker, så kanskje det hadde vært smart og satt inn Park for Arshavin og satt Van Persie på kanten?

 

Edit: har laget ferdig kamptråd for Borussia Dortmund kampen, så legger ut den etter kampen om ikke noen andre ønsker å fikse en?

Link to comment
Share on other sites

Ramsay er gråere enn gråstein, og heller ikke vingspillet er av klasse. Arshavin og Walcott har tydelige mangler.

 

Men vi har folk på benken som kan bidra mere, og snart er Gervinho, Song og etterhvert Wilsere og Vermaelen.....

Det ser bra ut i tiden framover.

 

Ellers er jeg storfornøyd med Mertesacker og Arteta så langt i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Synes det har vært en bra omgang. Burde hatt noen mål til. Arshavin friskest. Elsker å se hvor direkte han er i spillet og passningene, istede for å stå å kjæle i timesvis. Arteta synes jeg også har virket spennende. Frimpong er nok ikke helt klar ennå. Lager veldig mange unødvendige frispark og sliter med passningene. Coquelin virket bedre av det jeg fikk se av han på Old trafford

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...