Jump to content

10.09.11 Swansea City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Dersom rapportene om at TV5 er operert medfører rikighet, så betyr vel det at Per og Koscielny blir vårt stopperpar frem til jul. Dersom en av de blir tvunget til et avbrekk på sidelinjen så tør jeg ikke tenke på konsekvensene.

 

Walcott skal også slite med en skade som gjør han usikker foran england-kampen i morgen. Med skaden på Wilshere, pluss suspensjonene på Gervinho og Song så står vi nærmest ribbet tilbake, igjen. Og det kun ei uke etter at vi signerte fem nye spillere raskere enn Øystein Sunde klimprer på gitaren sin. Hva som gjøres feil måtte gudene vite, men dette evigvarende skademarerittet skyldes ikke fru fortunas Arsenal-hat.

 

Anyway, disse nyhetene fører til at vi nok en gang må sende ut et reservepreget lag. Denne gangen består også sannsynligvis elleveren av fire nye spillere, og attpåtil så har de knapt møttes pga landslagspausen. Det er godt det er Swansea som kommer på besøk, for vi trenger alle poengene. Noe annet er helt uakseptabelt.

 

Mulig ellever:

 

WS

 

Sagna- Per- Koscielny- Santos

 

Rosicky- Frimpong- Arteta

 

Benayoun- RvP- Arshavin

 

Benk: Fabianski, Gibbs(Jenkinson), Djourou, Ramsey, Chamberlain, Park, Chamakh

 

 

Igjen; jammen godt det er Swansea vi møter...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Ønsker meg en RvP i en kantrolle framover, ihvertfall som en test. Der vi bruker Park/Walcott som midtspiss. Van Persie er sterkere i beveglighet og han leser spillet langt bedre enn det Walcott gjør pdd. Dette gjør at han nok vil passe bedre inn i kantrollen, da han vil være flinkere til å trekke inn i banen nå det er nødvendig og holde bredde når det er nødvendig. Jeg tror det hadde gjort oss bedre, ihvertfall i situasjoner hvor vi har mye skader på vingspillerne våre.

 

Benayoun bør ikke bli brukt i Gervinho/Nasri/Walcott rollene, han bør bli brukt på midtbanen, der han er best.

 

Håper Wenger tør å prøve nye ting, tør å gjøre endringer som kan føre til at vi finner formen som passer oss aller, aller best!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil aller helst se to spisser på topp igjen. RvP sammen med enten Walcott eller Park, med en Chamakh som kan komme innpå mot slutten av kamper samtidig som han har en villig bakromsspiss ved sin side. Da tror jeg vi fort kan se et samarbeid noe á la Henry-Bergkamp igjen. I tillegg til at RvP nok har flere mål i lomma enn DB10 hadde. Da vil vi både kunne spille kjapt klikklakk-spill hvor RvP møter og er god til å flikke/vende og spille igjennom en rask spiss på løp. I tillegg til at vi har er dyptliggende playmakere i Arteta/Ramsey/Wilshere.

 

Det laget vi har nå mener jeg passer ypperlig i en 4-1-3-2/4-1-3-1-1 formasjon, med Song/Frimpong i en ankerrolle på midten. Eller kanskje 4-2-2-1-1 ville funket bedre?

 

Arteta/Ramsey/Wilshere som den sentrale offensive midtbanespilleren, eller til og med som en mer box-to-box player. Gervinho og Arshavin/Ryo/Chamberlaine på vingene og RvP i rommet mellom midtbane og spiss. Da kan vi kjøre på med en rask spiss i enten Walcott eller Park på topp.

 

Szczesny

Bacary-Per-Verm-Santos

Song

Gervinho-Arteta-Arshavin

RvP

Walcott/Park

 

Song-Arteta

Gervinho---------Arshavin

RvP

Walcott/Park

Link to comment
Share on other sites

Det laget vi har nå mener jeg passer ypperlig i en 4-1-3-2/4-1-3-1-1 formasjon, med Song/Frimpong i en ankerrolle på midten. Eller kanskje 4-2-2-1-1 ville funket bedre?

Enig med deg Simbad. Begynner å bli en hel del supportere som ønsker å se Walcott med RvP på slep sentralt. Tror de to kunne blitt dynamitt fullt på høyde med Rooney/Hernandez, men hvorfor ikke kalle en spade for en spade å si 442 :)

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Simbad. Begynner å bli en hel del supportere som ønsker å se Walcott med RvP på slep sentralt. Tror de to kunne blitt dynamitt fullt på høyde med Rooney/Hernandez, men hvorfor ikke kalle en spade for en spade å si 442 :)

 

Har drømt om dette i årevis,men det skjer aldri,tydligvis.....

Link to comment
Share on other sites

Er det noen andre enn meg som vil se Coquelin fremfor Frimpong på lørdag? Synes det han viste på Old Trafford var meget lovende, og virket mye kaldere og sikrere enn det Frimpong gjorde mot Pool. Elendigheten gikk fra værre til værst da Coquelin ble bytta ut i ilddåpen, og vi slapp inn hele 5 mål uten han på bana. Føler at han fortjener en ny sjangse, og mot Swansea på Emirates må være perfekt!

 

Dog har jeg veldig sansen for twitter gutten Frimpong, han fremstår som en ekte gooner og ingenting hadde gledet meg mer om han slo gjennom i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Så må man også huske på at Frimpong var vår beste spiller i første omgangen både mot Liverpool og Udinese (borte). Han er også svært flink framover på banen, og jeg syns ikke vi bør spare på kruttet i en hjemmekamp mot Swansea... Vi må ha tre poeng. Og helst bør det gjøres i god, gammel Arsenal-stil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Håper Arsenal stiller med dette laget:

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Arteta - Chamberlain

 

Van Persie

 

Tror Arsenal vinner 3-1. Mål: Van Persie x2, Walcott

Link to comment
Share on other sites

Håper Arsenal stiller med dette laget:

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Arteta - Chamberlain

 

Van Persie

 

Tror Arsenal vinner 3-1. Mål: Van Persie x2, Walcott

Originalt valg av nick Tipuciegheyti :-)

 

Tviler på at walcott scorer, tror han er uaktuell grunnet strekkskade

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Får virkelig håpe Walcott blir klar mot Swansea. Sammen med van Persie er han den eneste spilleren på laget som virker å være i stand til å score mål.

Hvis man ser på landslagspausen så har Park og Chamberlain vist god form med flere mål/assist, men tviler på at Wenger velger å starte med noen av dem.

Link to comment
Share on other sites

Er nok lite sannsynlig Wenger kjøre på med så mange nye spillere i en 1. ellver. Tipper kun Arteta kommer inn og vi starter slik:

---------Cheeser----------

Sagna--Kos--Djourou--Gibbs

---------Frimpong---------

----Arteta---Ramsey-------

Walcott-----------Arsjavin

----------RVP-------------

 

Selv om jeg personlig håper vi starter slik:

 

----------Cheeser----------

Sagna-Kos-Mertesacker-Gibbs

---------Coquelin----------

----Arteta----Ramsey-------

Walcott--------------Santos

-----------RVP-------------

 

Grunnen til Santos på ving er fordi ingen lag i PL kan starte med 2 stykker i forsvar som har vært i klubben i 11 dager, og vært på landslagsopphold i 5 av disse. Mulig også at en Djourou kan starte på def midt.

Link to comment
Share on other sites

Da har arsenal.com bekreftet at både Gibbs og Walcott er klare til kamp

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-team-news-wilshere-vermaelen-gibbs

 

Ellers nevnes det at Rosicky er usikker etter å ha fått et spart i kneet i siste kamp for Tsjekkia. I tillegg er som vi vet Wilshere, Vermalen, Diaby og Squillaci ute + Song, Gervinho og Jenkinson alle er suspendert.

 

Også verdt å merke seg at Santos ikke er helt match-fit siden han ikke har spilt en kamp siden Copa America i juli. Så han blir nok da først matchet i en reservelagskamp + sannsynligvis i ligacupen. Mulig han blir med på benken tror jeg siden vi kun har to backer tilgjengelig til denne kampen.

 

Min antakelse er at vi starter med både Mertesacker og Arteta i denne kampen og dermed stiller slik:

WS

Sagna - Kos - Mertesacker - Gibbs

Frimpong - Arteta

Walcott - Ramsey - Arshavin

RVP

 

Håper at han starter med Chamberlain i stedet for Arshavin riktignok.

Link to comment
Share on other sites

Min antakelse er at vi starter med både Mertesacker og Arteta i denne kampen og dermed stiller slik:

WS

Sagna - Kos - Mertesacker - Gibbs

Frimpong - Arteta

Walcott - Ramsey - Arshavin

RVP

 

Håper at han starter med Chamberlain i stedet for Arshavin riktignok.

Ser ut som en meget sannsynlig lagoppstilling. Chamberlain har jo gjort sine saker meget bra på U21 og Swansea er jo en fin kamp å få starte for en såpass ung spiller, men som du antar så er nok Arshavin førstevalg

Link to comment
Share on other sites

Da har arsenal.com bekreftet at både Gibbs og Walcott er klare til kamp

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-team-news-wilshere-vermaelen-gibbs

 

Ellers nevnes det at Rosicky er usikker etter å ha fått et spart i kneet i siste kamp for Tsjekkia. I tillegg er som vi vet Wilshere, Vermalen, Diaby og Squillaci ute + Song, Gervinho og Jenkinson alle er suspendert.

 

Også verdt å merke seg at Santos ikke er helt match-fit siden han ikke har spilt en kamp siden Copa America i juli. Så han blir nok da først matchet i en reservelagskamp + sannsynligvis i ligacupen. Mulig han blir med på benken tror jeg siden vi kun har to backer tilgjengelig til denne kampen.

 

Min antakelse er at vi starter med både Mertesacker og Arteta i denne kampen og dermed stiller slik:

WS

Sagna - Kos - Mertesacker - Gibbs

Frimpong - Arteta

Walcott - Ramsey - Arshavin

RVP

 

Håper at han starter med Chamberlain i stedet for Arshavin riktignok.

Jeg støtter denne lagoppstillingen, men vil heller se Arshavin i midten og Chamberlain på vingen. Det er verdt et forsøk. Dersom det stemmer at Santos ikke har spilt siden Copa America, bør han ikke få mer enn et innhopp, dersom stillingen tillater det. Et innhopp for Park burde også la seg gjøre. Viktig å gi de positive assosiasjoner med PL, og denne kampen blir FORHÅPENTLIGVIS det.

 

Edit: Velkommen til forumet og gratulerer med din første post!

Link to comment
Share on other sites

Santos var vel med i treningskampen til Brasil mot Tyskland i august, men ikke spilt noe annet siden Copa America. Jeg håper han er med på benken og kan få et innhopp. Det samme håper jeg for Park også samt for Chamberlain om han ikke starter. Ser også frem til å se Ryo i aksjon, men antar at det først blir aktuelt i ligacupen.

Jeg skulle også gjerne sett Arshavin mer sentralt, men tror at AW mener at det vil svekke oss defensivt og at han derfor heller spiller med Ramsey i den rollen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...