Jump to content

10.09.11 Swansea City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Det viktigste var at vi tross alt vant. Målforskjell er vel uansett ikke noe å satse på i år :unsure:

 

Dette var en kamp hvor vi burde ha klart å utnytte svakhetene til motstanderen bedre. Det blir nok få kamper på Emirates hvor vi får så my plass offensivt, men tregt pasningspill, dårlig presisjon på pasninger og veldig lite initiativ på løp gjorde at vi utnyttet dette veldig dårlig. Skjønner ikke hvorfor Walcott er så forferdelig passiv. Han tar jo nesten aldri noen skikkelig initiativ. Selv om han er plassert på kant i startoppstillingen så kan han jo bevege seg litt mer. Så mange ganger at Arteta letet og letet etter pasningsalternativer mens de andre sto nærmest stille å så på. Nei, nå håper jeg at AW setter Walcott på benken en kamp eller to og lar Chamberlain få en sjanse. Har tro på at han kan utkonkurrere Walcott i den posisjonen i løpet av sesongen hvis AW gir han tillitt.

 

Godt at Gervinho og Song er tilbake igjen til neste kamp. Gervinho er mye mer bevegelig og involverende enn både Arshavin og Walcott, og Song bidrar mer både offensivt og defensivt enn det Frimpong gjorde i denne kampen.

 

Synes Arteta hadde en god debut og gir også godkjent til Mertesacker. Vi må huske på at det kun har trent sammen torsdag og fredag så jeg har stor tro på at dette blir bedre når de nye spillerne får trent mer med laget og vi får spilt et par kamper til. Hard prøve på tirsdag og klarer vi uavgjort der så skal jeg være fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Jeg mener Frimpong hører hjemme i box-to-box rollen Wilshere bekledde i fjor, men han innehar ikke teknikken eller pasningene til å spille i den rollen atm, syns han presterer helt greit alt tatt i betraktning dog

 

Er helt enig i det. Frimpong er bedre offensivt enn defensivt og i Songs fravær, synes jeg heller Koscielny/Qocuelin burde spille i den posisjonen.

 

Syns Mertesacker var god, så du hvor høyt han gikk på den ene corneren? Swansea var heldig at han ikke traff den! Syns Merte fortjener skryt siden han er ny i klubben og bortsett fra Graham-sjansen var han så og si feilfri.

 

Når jeg tenker meg om, så ja. Han var veldig høyt oppe, men han var også upresset. Det var en annen situasjon hvor han sto grodd fast i bakken i en hodeduell inne i boksen, noe som førte til en halvsjanse for Swansea.

Link to comment
Share on other sites

Nok en elendig kamp av Arsenal. De nye spillerne viser at de har noe å tilføre laget. Heldigvi. Gibbs er rett og slett ingen back. Blir nok brasiliansk venstreback fremover ja. Frimpong minner mye om Rafael i utd. Fryktelig overtent. Ikke spesielt god som dm heller. Dette laget har en fryltelig lang vei opp mot toppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter igjen med 4 minner etter denne kampen

 

1, Sczcesny sin fantastiske redning etter 6 minutter

2, Vorm sin absurde målgivende

3, arshavins avslutning. Denne var ikke ferdigscora

4, chamaks som så helt lost ut da han ikke fant noen å gi kapteinsbindet til

 

Utover dette var kampen drit kjedelig

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Spillerbørsen som ligger på fremsiden, er direkte latterlig. De aller fleste engelske medier, mener som mange av oss her inne, at Arshavin var banens beste. Gibbs var svak.

Helt enig, men dette har vi allerede tatt opp i "Forslag til forbedringer" og vi har vel fått til en ny ordning på en eller annen måte i tillegg(?) Husker bare ikke hva det ble til.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, men dette har vi allerede tatt opp i "Forslag til forbedringer" og vi har vel fått til en ny ordning på en eller annen måte i tillegg(?) Husker bare ikke hva det ble til.

Lenge siden jeg skrev en klage på den patetiske spillerbørsen på forsiden. Har ikke skjedd noe siden

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om spillerne er dårligere trent nå enn de var tidligere, jeg sybes tempoet så ganske bra ut i første omgang og vi trykket bra på, i andre omgang faller tempoet og vi ser passive ut. Arshavin ser ut som han hater å løpe, han tror jeg har spist for mange hamburgere i sommer.....

 

Tidligere sesonger har vi vært det laget som har scoret flest mål i sluttminuttene av en kamp, nå ser det ut som vi holder i en omgang.

Link to comment
Share on other sites

Å betegne en spillerbørs som latterlig og patetisk, er etter min mening......nettopp latterlig og patetisk.

Vi bør godta at måten å se fotball på er forskjellig og helt individuelt, det er bare å se innleggene her inne, noen synes Arshavin var banens beste, andre mener han har spist for mye hamburger i sommer...that`s the name of the game.

Og til alle dere som hevder at vi skulle snudd opp-ned på vår formasjon pga at Walcott hadde kommet bedre til sin rett, jeg kunne ikke vært mere uenig. Jeg er imidlertid veldig enig i at Theo i denne kampen var svak og muligens også at han bør få en pause på benken fremover, Gervinho, Arshavin og Park bør være de tre som rullerer her, i tillegg har vi da Theo, Ryo, Oxe og Benayoun som absolutt kunne vært spennende å sett i disse kantrollene, gleder meg stort til første carling cup-match, disse kampene er alltid spennende med tanke på våre unggutter.

Per er ekstremt overbevisende i sin første kamp for Arsenal, det er ikke bare å gå rett inn på et lag og få det til å se slik ut nemlig, og at Koscielny overbeviser er alt annet enn overraskende, det er denne gutten som kommer til å dominere i de bakre rekker for Gunners i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Å betegne en spillerbørs som latterlig og patetisk, er etter min mening......nettopp latterlig og patetisk.

Vi bør godta at måten å se fotball på er forskjellig og helt individuelt, det er bare å se innleggene her inne, noen synes Arshavin var banens beste, andre mener

Ja, er enig i at folk har forskjellige meninger og er nok derfor ikke spillerbørsene enkelte legger ut i forumet kritiseres. Det som er saken her er derimot at en enkelt person, med meninger som skiller seg veldig fra det flertallet av supporterne mener, på hjemmesiden legger ut sin egen spillebørs. Hjemmesiden skal representere supporterklubben, ikke en enkeltpersons meninger. Når denne enkeltpersonen i tillegg avviker så mye fra den gjennomsnittlige oppfatning mener jeg at det er på sin plass at enkelte reagerer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter igjen med 4 minner etter denne kampen

 

1, Sczcesny sin fantastiske redning etter 6 minutter

2, Vorm sin absurde målgivende

3, arshavins avslutning. Denne var ikke ferdigscora

4, chamaks som så helt lost ut da han ikke fant noen å gi kapteinsbindet til

 

Utover dette var kampen drit kjedelig

 

BE

Sjansen Swansea hadde på overtid kan ikke glemmes. Bommet på åpent mål :P

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om spillerne er dårligere trent nå enn de var tidligere, jeg sybes tempoet så ganske bra ut i første omgang og vi trykket bra på, i andre omgang faller tempoet og vi ser passive ut. Arshavin ser ut som han hater å løpe, han tror jeg har spist for mange hamburgere i sommer.....

 

Tidligere sesonger har vi vært det laget som har scoret flest mål i sluttminuttene av en kamp, nå ser det ut som vi holder i en omgang.

 

I perioden hvor Arsenal hadde sin pre-season oppkjøring i Østerrike, var Arsenal alltid et av lagene som var desidert best trent ved sesongstart. Dette har ofte ført til at vi har regelrett grusa motstanderlagene i starten av sesongene.

 

Jeg frykter at pre-season oppkjøring i Asia blir litt for mye markedsføring, og litt for lite fotball. Noe må det være, for som du sier, virker ikke laget å være blant de best trente lenger.

Link to comment
Share on other sites

I perioden hvor Arsenal hadde sin pre-season oppkjøring i Østerrike, var Arsenal alltid et av lagene som var desidert best trent ved sesongstart. Dette har ofte ført til at vi har regelrett grusa motstanderlagene i starten av sesongene.

 

Jeg frykter at pre-season oppkjøring i Asia blir litt for mye markedsføring, og litt for lite fotball. Noe må det være, for som du sier, virker ikke laget å være blant de best trente lenger.

 

Tror du er inne på noe Kim. Liker ikke det jeg har sett så langt, spillerne ser slitne ut. Er også redd for at det er noe galt med motivasjonen. Eneste kampen jeg synes Arsenal har sett noenlunde motivert ut er borte mot Udinese. Ønsket om CL-spill var nok stort nok til å at de klarte å motivere seg.

Link to comment
Share on other sites

Spillerbørsen som ligger på fremsiden, er direkte latterlig

 

Det er en rimelig spesiell oppfattelse av prestasjoner, ja. :angry:

 

 

I perioden hvor Arsenal hadde sin pre-season oppkjøring i Østerrike, var Arsenal alltid et av lagene som var desidert best trent ved sesongstart. Dette har ofte ført til at vi har regelrett grusa motstanderlagene i starten av sesongene.

 

Jeg frykter at pre-season oppkjøring i Asia blir litt for mye markedsføring, og litt for lite fotball. Noe må det være, for som du sier, virker ikke laget å være blant de best trente lenger.

 

Du skal ikke se bort fra en sammenheng, men jeg tror ikke det er den geografiske plasseringen i seg selv som er problemet. Disse tingene går garantert å kombinere, men denne sommeren har vært ganske spesiell selv til en Arsenalsommer å vere. Med en læretid på sedvanlige 4-5 år skal du se vi får det til i 2015. :D

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke se bort fra en sammenheng, men jeg tror ikke det er den geografiske plasseringen i seg selv som er problemet. Disse tingene går garantert å kombinere, men denne sommeren har vært ganske spesiell selv til en Arsenalsommer å vere. Med en læretid på sedvanlige 4-5 år skal du se vi får det til i 2015. :D

 

Jeg er faktisk ikke så sikker på om det er like enkelt å kombinere dette på samme måte som i Østerrike. I Østerrike var spillerne veldig skjermet. De ble fraktet til og fra hotellet med buss, og gikk rett av bussen og inn på treningsfeltet. Etter trening, tok spillerne seg kanskje tid til å skrive noen få autografer, før det bars rett inn i bussen igjen. Hotellet de oppholdt seg på, var veldig skjermet fra supporterne.

 

I Asia vil jeg se for meg at det har vært en del mer forstyrrende elementer. Det første er tidsforskjellen. Det tar noen dager fra du ankommer stedet du skal være, før kroppen er 100% tilpasset tidsforskjellen, og dermed fungerer optimalt. I tillegg ble det mye lengre reisetid, både til og fra, og i løpet av turen. Etter som dette var en "markedsføringskampanje" vil jeg anta at de har måttet åpnet mer opp for at spillerne skal bruke mer tid på autografskriving, bilder osv.

 

Jeg tror rett og slett at en slik "markedsføringstur" er bra i forhold til å øke klubbens populæritet, men ikke fullt så bra når det kommer til det sportslige. Og ja, det har vært en spesiell sommer, men slike har vi hatt før også, uten at det har påvirket formen spillerne er i ved sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

Og ja, det har vært en spesiell sommer, men slike har vi hatt før også, uten at det har påvirket formen spillerne er i ved sesongstart.

 

Å miste våre to største navn i veka før ligastart har aldri skjedd i vår 125-årige historie (Brady's og Stapleton's exit var ille, men kan ikke samanliknast med dette), og eg vågar påstanden at det heller aldri har skjedd på toppnivå i engelsk fotball. Eg trur ikkje det var planlagt slik, men dette er eit "jordskjelv" som har rysta klubben noko alvorleg i grunnvollane. Når det gjeld dei andre spelaranes reaksjon, trur eg ikkje det er å ta for hardt i å nytte uttrykket "shellshocked". Og det bærer da også dei fyrste kampane våre på alle måtar preg av.

Link to comment
Share on other sites

Å miste våre to største navn i veka før ligastart har aldri skjedd i vår 125-årige historie (Brady's og Stapleton's exit var ille, men kan ikke samanliknast med dette), og eg vågar påstanden at det heller aldri har skjedd på toppnivå i engelsk fotball. Eg trur ikkje det var planlagt slik, men dette er eit "jordskjelv" som har rysta klubben noko alvorleg i grunnvollane. Når det gjeld dei andre spelaranes reaksjon, trur eg ikkje det er å ta for hardt i å nytte uttrykket "shellshocked". Og det bærer da også dei fyrste kampane våre på alle måtar preg av.

 

At vi ikke har mista våre to største navn i uken før ligastart tidligere har du rett i. Men vi har da vitterlig hatt sommere som har skapt veldig med uro og turbulens rundt laget tidligere (Anelka, Overmars/Petit, Vieira og Henry). At spillerne er shellshocked mentalt sett er nok også riktig. Men det forklarer ikke at den fysiske formen ser ut til å være mye dårligere enn den har vært før. Det fysiske grunnlaget før sesongstart ble lagt i en periode hvor både Fabregas og Nasri fortsatt var en del av laget. Jeg kjøper heller ikke at det er det psyiske som er hovedproblemet i siste kamp. At det har påvirket laget i kampene før landslagspausen er det nok ingen som helst tvil om. Men etter 8-2 tapet, burde laget fått en moralboost med tanke på de nyervervelsene som ble hentet inn.

 

Så jeg står fortsatt ved min påstand om at "markedsføringstur" til Asia har gitt spillerne et dårligere fysisk grunnlag før sesongstart enn man hadde i perioden hvor laget hadde pre-season i Østerrike. Jeg tror laget hadde valset over lag som Newcastle, Liverpool og Swansea med det rette fysiske grunnlaget, uavhengig av hva som skjedde med Fabregas og Nasri.

Link to comment
Share on other sites

Ja, er enig i at folk har forskjellige meninger og er nok derfor ikke spillerbørsene enkelte legger ut i forumet kritiseres. Det som er saken her er derimot at en enkelt person, med meninger som skiller seg veldig fra det flertallet av supporterne mener, på hjemmesiden legger ut sin egen spillebørs. Hjemmesiden skal representere supporterklubben, ikke en enkeltpersons meninger. Når denne enkeltpersonen i tillegg avviker så mye fra den gjennomsnittlige oppfatning mener jeg at det er på sin plass at enkelte reagerer.

Eg saknar ein uttalelse frå moderatorane og dei ansvarlege for Forsida vedrørande denne spelarbørsen. Når motviljen er såpass stor her inne, er eg litt nyskjerrig på kva faktorar som blir lagt til grunn for å halde fram med å publisere denne. Eg er, som kjent, av den klare formeining om at denne bør fjernast eller erstattast av betre alternativ. Eg irriterer meg grøn over at ein eg ikkje kjenner får uttale seg på mine vegne på denne måten...

Link to comment
Share on other sites

Eg saknar ein uttalelse frå moderatorane og dei ansvarlege for Forsida vedrørande denne spelarbørsen. Når motviljen er såpass stor her inne, er eg litt nyskjerrig på kva faktorar som blir lagt til grunn for å halde fram med å publisere denne. Eg er, som kjent, av den klare formeining om at denne bør fjernast eller erstattast av betre alternativ. Eg irriterer meg grøn over at ein eg ikkje kjenner får uttale seg på mine vegne på denne måten...

 

Helt enig! Man kan sikkert sende PM til Internettansvarlig.. Mulig man får svar der :)

Link to comment
Share on other sites

Eg saknar ein uttalelse frå moderatorane og dei ansvarlege for Forsida vedrørande denne spelarbørsen.

 

Såvidt meg bekjent, har ikke moderatorene noe ansvar for selve forsiden. Deres arbeidsoppgave er å opprettholde "lov og orden" her på forumet. Moderatorene kan sikkert videreformidle slike ting til internettansvarlig, men de har ikke noen fullmakt til å foreta beslutninger slik som de har her på forumet. Forsiden er internettansvarlig sitt område, så det er han (i samråd med styret?) som eventuelt må foreta en vurdering på dette.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt meg bekjent, har ikke moderatorene noe ansvar for selve forsiden. Deres arbeidsoppgave er å opprettholde "lov og orden" her på forumet. Moderatorene kan sikkert videreformidle slike ting til internettansvarlig, men de har ikke noen fullmakt til å foreta beslutninger slik som de har her på forumet. Forsiden er internettansvarlig sitt område, så det er han (i samråd med styret?) som eventuelt må foreta en vurdering på dette.

Då beklagar eg ovanfor moderatorteamet og spelar ballen elegant vidare til Internettansvarleg og styret :)

Link to comment
Share on other sites

I perioden hvor Arsenal hadde sin pre-season oppkjøring i Østerrike, var Arsenal alltid et av lagene som var desidert best trent ved sesongstart. Dette har ofte ført til at vi har regelrett grusa motstanderlagene i starten av sesongene.

 

Jeg frykter at pre-season oppkjøring i Asia blir litt for mye markedsføring, og litt for lite fotball. Noe må det være, for som du sier, virker ikke laget å være blant de best trente lenger.

 

Jeg frykter at vi har svekket et lag som burde forsterkes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...