Jump to content

10.09.11 Swansea City (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Nå får du gi deg, kampen mot Manu var mye svakere. Veldig mye svakere.

Nei, er ikke enig. Vi gjør feil i dag som et bedre lag (United) hadde straffet oss hardt på. I kampen mot United scorer de 8 på 11 store målsjanser. Det er ekstremt, Swansea hadde 4 store sjanser uten å score, det er uvanlig svakt. Prestasjonen i de to kampene er like dårlige for vår del, men kvaliteten på motstander er ekstremt forskjellig. Dette laget vil kunne tape med 10 mot Chelsea og United så svake er de. Mangler fullstendig struktur defensivt og likevel klarer vi ikke score mer enn ett. Jeg rangerer denne kampen langt bak dessverre.

Mot Liverpool var vi klart best fra 15. min til utvisningen, så dette var langt svakere enn den kampen også

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Det har du helt rett i. Det er slike kamper man ikke skulle sett, og dermed vært fornøyd med 3 poeng.

Men her var det mye skralt, forferdelig til makkverk tatt i betrakning at vi møtte Swansea på Emirates.

Antar at for en nøytral seer, var dette kjedeligere enn å se maling tørke. Eneste spenningen var Swanseas sluttspurt.

 

Et larvmål var det Arsenal maktet mot nedrykkskandidaten, og men sjeg skriver dette knuser Manure Bolton (og det

på bortebane).

Her er mye å gjøre Wenger, helvetes mye. Trøsten kan være at mange av de beste ikke var med.

Og slikt betaler man for å se...i dyredommer.

4.plassen er fjern, veldig fjern spør du meg.

 

Ja jeg er helt enig med deg.

 

Som jeg har skrevet tidligere så tror jeg vi må se på alternative taktikker. Det kan se ut som om Wenger virkelig har bestemt seg for å holde på denne 4-2-3-1 formasjonen sin. Jeg tror at problemet for øyeblikket i langt større grad ligger der, enn på spillermaterialet vi har. Det hadde vært gøy å se oss tilbake i en offensiv 4-4-2.

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs/Santos

 

Arteta - Song

Oxlade ............................. Gervinho

RvP - Walcott

 

Prøvd noe slikt... Da har man RvP i "Bergkamp-rollen", Walcott som kan stikke i bakrom (han hadde flere fine bakromsløp idag synes jeg, deriblandt en som nesten gikk i mål). Gervinho og Oxlade er skikkelige vinger - med gode innleggsføtter. Det har Gervinho bevist allerede, og Oxlade har vist det i Southampton på seneste på U-21 nå i landslagspausen

 

Dette forblir vel med drømmen... Wenger har bestemt seg for at han SKAL bruke 4-2-3-1... Og tar det like lang tid å forstå alvoret som det gjør med alt annet, så tar de jo en 3-4 år da...

Link to comment
Share on other sites

Arshavin MOM etter min mening. Spiller på små marginer offensivt, og det trenger vi. Nok av de som sender ballen på tvers..

Uansett, skapende og god i samtlige 63 minutter.

 

Frimpong er en spiller jeg har hatt kjempetor på i mange år allerede, men i dag var en usedvanlig svak. Uryddig spillestil og en pasningskvalitet Kyrgiakos ville vært stolt av.

 

Ramsey grå og trist. Vet ikke helt hva jeg skal mene om waliseren. Har vist alt for lite så langt denne sesongen, til tross for sitt store talent.

 

Sagna solid som alltid, og med klar margin vår mest prestasjonsmessige jevne aktør de siste månedene. Digger fyren!

 

Mertesacker og Arteta med greie debuter, og Benayoun med et greit innhopp. Jobber som en tørk, og det er alt jeg krever av en debutant.

Link to comment
Share on other sites

veldig middelmådig forestilling som heldigvis enda med 3 poeng. debutantane får godkjent, medan Gibbs og Frimpong var vanvittig svake. forstår heller ikkje kvifor Wenger valgte å bytte ut Arshavin i staden for Walcott, Andrej hadde etter mi meining sin beste kamp for oss på veldig lenge. Satsar på ein heilt annan innsats i Tyskland på tysdag.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny spiller en helt grei kamp, tar det som kommer og holder konsentrasjonen oppe nesten hele kampen. Liten glipp på slutten som kunne blitt avgjørende.

Sagna spiller som alltid, stopper det som kommer ned siden og retter opp de få glippene utmerket på egenhånd.

Mertesacker ser virkelig lovende ut, liten miss i førsteomgang når han lar Swansea spilleren avslutte fra nært hold. Leder forsvaret godt og instruerer resten.

Koscielny spiller helt på det gjevne, bryter foran spissene og presser ballfører, minus for taklingen som resulterte i frispark fra farlig posisjon.

Gibbs kommer nok en gang tilbake fra skade og viser potensialet igjen, litt rotete i spillestilen. Kommer til å bli stor om han slipper alle skadene.

Frimpong gjør jobben sin deffansivt, men viser sine begrensninger offansivt med flere feilpassninger. Konsentrer deg om arbeidsoppgavene dine og du blir en stjerne.

Ramsey har ikke helt dagen, jobber godt og prøver på mye uten å lykkes med alt. Kan være jeg som har litt for store forventninger til han.

Arteta viser akkurat det jeg ønsket han skulle gjøre for oss, representerer noe annet enn våre unggutter med arbeidslyst og trøkk i taklingene samtidig som finspill.

Walcott skal ha pluss for at han ikke tar inn over seg kritikken fra div. supportere, prøver på det han kan og lykkes ofte.

Arshavin hadde en god dag med flere fine innvolveringer, stor pluss for kvikk oppfatning på målet.

Van Persie kommer til flere gode muligheter og gjør seg ledig som oppspillspunkt, manglet bare målet

 

Totalt sett er jeg fornøyd med kampen, vi spilte vårt spill uten og tømme oss bakover. Ofret ikke alt for mål nr.2 og kontrolerte bra inn til seier. Litt konsentrasjonssvikt på slutten som kunne straffet oss.

Link to comment
Share on other sites

En helt grei kamp mot Swansea og tre ekstremt viktige poeng. Vi kontrollerer kampen helt i første omgang og burde hatt iallfall ett mål før Vorm rotet det til. I andre omgang detter vi litt sammen, men ingen kollaps.

Jeg har gjrot meg noen betraktninger:

 

- Arteta blir en hit, tror jeg. Gode pasninger, smarte bevegelser og, i motsetning til mange andre Arsenalspiller, en enorm arbeidsvilje.

- Arshavin har løftet seg, og har skjerpet seg enormt etter den begredelige kampen mot Pool.

- Walcott blir direkte misbrukt. Han har ikke teknikken til å spille der ute. Kjør ham inn i midten, der kan han få til mye, mye mer!

- Gibbs ser rotete og usikker ut. Gleder meg til Santos kommer i matchform.

- Per Mertesacker er den stoppertypen vi har savnet, stor og dominerende. Swansea prøvde helt klart å unngå ham med sine oppspill i dag, så litt vanskelig å gi en dom akkurat nå.

- Ramsey var dårlig i dag. Dro ned tempoet nesten hver gang han fikk ballen og den perfekte pasningen til en Swansea-forsvarer da vi var fire mot en på deres banehalvdel burde han få en stooor bot for.

- Coquelin har overbevist mye mer enn Frimpong. Begge to er veldig energiske, men Coquelin har en helt annen disiplin, ro og beherskelse.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er sesongen i gang, tre poeng og de nye spillerne innfridde med glans. Arteta er kvalitet og klasse i alt han foretar seg, Per er som ventet tryggheten selv og en internasjonal storhet, Benayoun bidrar positivt etter innhoppet sitt.

Til tross for dette er det altså vår polske keeper som er banens beste etter min mening, men han klønet det til på slutten der og det kunne raskt ført til en utligning, noe som ville vært svært ødeleggende.

Her er det selvfølgelig tre poeng som var den viktige biten, nå ønsker vi Gervinho, Song, Park og Santos velkommen til neste kamp og etterhvert også Vermaelen, Wilshere og Diaby sammen med en 4-5 mann til.

Jeg synes ting begynner å se lyst ut, the future`s so bright, I gotta wear shades B)

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk att vi ikke klarer å styre og drepe denne kampen.Har det ikke vært for Arshavin var oppmerksom og att Per og Sczecz berget oss bakover har vi tapt denne kampen! Det er mange flaue øyeblikk i denne kampen og jeg håper virkelig grunnen til det er att vi undervurderer motstanderen! Skal Arteta fungere som ballfordeler og playmaker så må nivået på Ramsey og Frimpong skjerpes vesentlig sentralt på midtbanen! Og til slutt..Når skal vi få se Arsenal i 4-4-2 slik som i gode gamle dager????

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Per får for mye skryt her i dag. Hvis det var en i forsvaret som utmerket seg, var det Kosc. Han hadde et par virkelig briljante inngripner, der han var den eneste som var våken i hele forsvaret. Visstnok skal det sies at Per åpenbart ga Kosc den roen han trenger for å prestere, men jeg mener Laurent virkelig viste for oss i dag hvilken klassespiller han kan være når han vil. Han gjorde et par småfeil, men jeg synes ikke det overskygget det positive i det hele tatt. Han er ihvertfall min MoM, med konkurranse fra polakken.

 

Laginnsatsen er helt okei, men de store individuelle prestasjonene mangler. Van Persie var ikke god, og det samme kan sies om Walcott. Arsjavin var bedre enn på lenge, og det virket som om han faktisk nøt å være på banen, men han har langt opp til det nivået han kan og skal ha. Gibbs var en skuffelse, med mange unødvendige feil bakover og lite presisjon framover, mens Sagna som forventet spilte solid, om enn bare fordi Swansea virket som om de var redde for å spille ballen i nærheten av ham. The Pole in the Goal var god, og viste et par klasseredninger. Midtbanen var helt grei. Både Frimpong og Coquelin framstår som veldig aggressive kraftplugger, men Ramsey er litt for anonym. Arteta et stort lyspunkt. Har jeg glemt noen da? Benayoun var okei, viste entusiasme, men få glimt av gammel storhet der.

 

One-nil to the Arsenal er ei velprøvd oppskrift, og jeg har ikke noe imot det. Fortjent seier, tre fine poeng.

Link to comment
Share on other sites

Fint med 3 poeng, men en elendig forestilling! Viser gang på gang at vi mangler effektivitet når det gjelder angrep. Arshavin og forsvaret redder oss i dag. Bare synd vi kun klarte å vinne med et gratismål.

Og hvorfor blir Walcott brukt på kant? Helvete så irriterende å se han der ute, han får ikke til noe! Få fram 4-4-2 med RvP og Theo som spisspar!

 

Lyspunkt idag var Arteta, Arshavin og Mertesacker.

Link to comment
Share on other sites

Brydde meg mest om 3 poeng i kampen her, så må egentlig si meg fornøyd. Er viktig å få tilbake selvtilliten. Vi overbeviser på ingen måte noen som helst, men vi skaper noen farligheter. Syns Arteta har mange gode involveringer, Arshavin hadde dagen, Per var også god. Szczesny som vanlig en levende vegg, en nyderlig og meget iskald finte også, hehe. Syns forøvrig Frimpong var elendig, Qocuelin syns jeg har virket mye tryggere. Gleder meg til vi får tilbake spillere nå, så blir det viktig å fortsette å ta 3poengere!

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Brydde meg mest om 3 poeng i kampen her, så må egentlig si meg fornøyd. Er viktig å få tilbake selvtilliten. Vi overbeviser på ingen måte noen som helst, men vi skaper noen farligheter. Syns Arteta har mange gode involveringer, Arshavin hadde dagen, Per var også god. Szczesny som vanlig en levende vegg, en nyderlig og meget iskald finte også, hehe. Syns forøvrig Frimpong var elendig, Qocuelin syns jeg har virket mye tryggere. Gleder meg til vi får tilbake spillere nå, så blir det viktig å fortsette å ta 3poengere!

 

Proud to be a Gooner!

Det er det som skal til for øke prestasjonene. Noen trepoengere, mindre press og bedre fotball og optimisme. Vi har åpnet haltende og vært veldig presset. Vi er mindre presset nå og vi vil kunne senke skuldrene litt.

Det er nå gutta trenger vår støtte og ikke surmuling. Klart vi kan bli topp fire eller bedre.

Link to comment
Share on other sites

Så må vi sette sesongen så langt i perspektiv! Vi er ferdige med vriene kamper mot United og Liverpool! Vi er videre i CL! Og etter dagens skuffende resultat så kan det gå bare en vei..OPPOVER!!!!!!!!

Ja.

Ser vi bort fra sifrene, målfosrskjellen, og fokuserer på poengene, så har vi et virkelig unødvendig poengtap. Og det var hjemme mot Liverpool. Taå bborte på OT og uavgjort borte mot Newcastle er innenfor normalen. Seier hjemme mot Swansea er helt normalt. Og vi er igjen i CL. Og helt til slutt så vil jeg hevde at vi har en ganske sterk tropp, sterk nok til å prestere helt på topp.

Link to comment
Share on other sites

Til tross for seier, så var dette ingen stor kamp. Føler jo at vi ikke har kommet så mye lenger enn vi var i fjor. Vi mangler fremdeles det lille ekstra når det kommer til å score mål. Får jo heller ikke troen når det Chamakh som kommer innpå. Arsenal lever farlig gjennom hele kampen.

 

Regner dog med at ting går seg til noe bedre etterhvert. Blir fint å få med Gervinho igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes faktisk Chamack var frisk da han kom innpå. Tenk om vi tok feil, og Chamack kunne vise oss at han er settled? Jeg håper. Dagens skuffelse er defensiv og høyre midtbane! Arteta og Per var ok. Dagens spillere er Szezsny og Kos! Fantastiske spillere. Håper flere tar steget i år, slik som dem. Vi manglet gjennombruddskraften. Håper den kommer fra Gervinho, og at Wilshere ikke blir ute hele sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel ikke den eneste som merket at Walcott blir veldig frustrert når han ikke får ting til ?

Men det er jo ikke så rart når han blir brukt på feil sted, men det virker som han lar en del av frustrasjonen gå ut over medspillere. Kan virke negativt.

Men Walcott skulle hatt rollen Adebayor hadde, en spiller som ligger på offside linja og lurer konstant! Nå blir det mye att å fram og dit å bort, før vi prøver å skape selve sjansen. Jeg tror det spillet der går ut over effektiviteten. Vertfall når vi ikke besitter slik kreativitet som vi hadde i forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Må først og fremst si at det var deilig med seier! Håper denne kampen er starten på noe godt som varer over lang tid.

 

Forsvaret og midtbanen hang ikke sammen i dag. Frimpong er satt opp som DM, noe han overhodet ikke passer som da han er en mer offensiv spiller. I tillegg til at midbanen og forsvaret ikke klarte å tette mellomrommet mellom seg, så hadde vi i tillegg en ny mann på stopperplassen i form av Mertesacker. Han hadde en god kamp uten å utmerke seg spesielt, men man kan tydelig se at han sliter med sonespill. Ser ut som han er veldig vandt til å markere spillere istedet for å ha en rett forsvarslinje - noe man fikk se ved den første sjansen til Swansea. Han virket også litt nervøs til tider, men heldigvis ble han bedre utover i kampen. Jeg hadde forventet meg at han var en baron i lufta, men det virket ikke sånn i dag da jeg kùn fikk notert meg èn vunnet hodeduell fra hans side i løpet av kampen. Håper han er bedre enn som så i luftrommet! Hvis han har fått spilt seg inn i laget, så vil han bli en knakanes suksess, det er jeg bombesikker på. :)

 

Arteta fikk også sin debut i dag, og jeg må si jeg er imponert. Han glir rett inn i laget og spillestilen våres. Og i tillegg til det, så er han en dødballekspert - noe som har vært mangelvare i det siste (Hvis man ser bort ifra Van Persie).

 

Benayoun kom innpå og viste til tider bra spill, men synes ikke han passer på kanten. Ser heller for meg han i en sentral offensiv midtbaneposisjon.

 

Til slutt må jeg si at de siste 7-8 minuttene av kampen var katastrofalt dårlig. Er skjeldent jeg har sett et lag raktne så mye i forsvarsspillet. Så godt som ingen klarte å holde posisjonene sine og det var alt for mye surr. Så ut som hele Arsenal var i panikk. Kanskje de er for vandt til å miste poeng i slutten av kampen at de forventet det i dag også? Kan virke sånn.

 

PS: Ser at mange her vil ha Walcott opp på spissplassen, og jeg er helt enig. Han har virket så sur og grinete i det siste, kanskje det kommer som en følge av at han ikke takler kantrollen sin helt? Eller kanskje det bare kommer som følge av at laget ikke har prestert 100% i startfasen av sesongen? I hvertfall, problemet som kommer av at han skal spille midtspiss er at vi har alt for mange på den posisjonen fra før av. Og for å si det sånn; jeg vil ikke sette Walcott i spiss og Park/Van Persie/Chamack på kant. Vi har dårlig erfaring fra det med tanke på hvor Bendtner fikk spille.

 

Gleder meg til neste kamp allerede, satser på seier da og selvsagt. Go Gooners!!!

Link to comment
Share on other sites

En ting som gjør at ting foreløpig ikke fungerer er løpene.

Syns laget framover er veldig stillestående. Så blant annet at når løpene kom så kommer

ikke pasningene.

Dette er en miks av nye spillere og ikke gode nok til dette.

Ramsay er foreløpig ingen ballfordeler og fungerer mye bedre på Wales.

Samme gjør visst Arshavin og Walcott. Jeg forstår tildels Walcott sin irritasjon.

Han får ikke frispark. Han får ikke ballen når han tar løpa. Og når han evt skal

legge inn er det som regel folketomt foran mål.

Jeg håper dette kan løse seg litt med Gervinho's inntreden.

RvP ser lost ut i sin spissrolle og både RvP og Walcott spesielt ser ut til å savne

Fabregas/Nasri sin kreativitet.

Jeg håper på sikt Arteta kan løse dette med Gervinho.

 

Jeg er også en av de som vil ha Walcott som spiss. Ikke bare pga at Walcott ikke fungerer

så godt i kantrollen,men vi trenger desperat noe fart framover.

Syns vi spiller en saktefotball som ikke faller helt i min smak. Alt går for sakte.

 

Det positive er det defensive og endelig en keeper av klasse. Redningen etter 6 min var det klasse over.

Arshavin og Chamakh var positive. Samme var forsvaret. Spesielt stopperne. Et pluss til Arteta.

Det skal bli godt å få gjennombruddskraften til Wilshere/Diaby tilbake for akkurat nå er den nokså død.

Vi ser utrolig få gode løp med ball framover fra midtbanen. Der har vi utrolig mye å gå på.

Men vi er på gang og samspillet kan bare bli bedre.

Med Song,Gervinho,Vermaelan,Wilshere og Diaby tilbake kan fort ting bli spennende.

Park og Santos kan kanskje også overaske?

 

Status: Forsiktig optimist,vi har mye å gå på,men har gode reserver i bakhånd(synd de er så mye på sykestua).

Link to comment
Share on other sites

Lavt tempo, lite bevegelse og liten gnist i spillerne. Skuffet over prestasjonene, selv om jeg er meget glad for at vi fikk tre poeng.

 

Szczesny gjør en bra kamp, og vartet opp med gode redninger. Han var også god i luftrommet idag.

 

Sagna gjør som han pleier, regjerer defensivt på høyrebacken, men sliter ennå med innleggene. Ellers er han god. Mertesacker gjorde en helt ok debut. Han imponerte meg ikke, men gjorde heller ingen dum figur. Koscielny gjorde en bra kamp, noe som var forventet av ham med en ledertype som Mertesacker ved hans side. Gibbs er svak defensivt, men gjør seg ikke helt bort offensivt. Innlegget til Chamack i sluttminuttene var der klasse over.

 

Frimpong løper og herjer, og gjør en grei innsats på den defensive ryddejobben han er satt til å gjøre. Når han derimot skal spille ballen til en medspiller sliter han, og gjør mange feilpasninger. Hadde foretrukket Coquelin fra start, en av ytterst få spillere som ikke gjorde en helsvart innsats mot Man Utd. Ramsey prøvde idag, men fikk ikke helt tingene til å stemme, noe det ikke har gjort i hele år for unggutten.

 

At Walcott får drite seg ut på vingen gang på gang er for meg en gåte. Han har jo ikke en gang den eksplosive farten han en gang truet stakkars tungbeinte backer med. Hadde foretrukket en Benayoun på vingen framfor Walcott. Likte Benayouns innhopp. Han klarte gjerne ikke å sette sitt preg på kampen, men han viste i allefall engasjement og spilleglede i forhold til resten. Arshavin spiller en av sine bedre kamper, og avslutningen med venstrefoten fra slikt skrått hold er det klasse over. Han fikk det til å se lekende lett ut. I tillegg hadde han flere gode offensive bidrag.

 

Arteta startet bra, men skled litt ut utover i kampen. Telte en feilpasning, og skal ha ros for å spille ballen fremover, istedenfor på langs. Alt for mye balltrilling langs motstanderens sekstenmeter. Dette er ikke håndball. Veldig enig med RP7 om at dette laget lett kunne tapt med kalassifre mot et bedre lag enn Swansea. Tempoet og presisjonen er skremmende svak. At Ramsey klarer å treffe Swanseas midtstopper når han har tre ledige arsenalalternativer på slutten der er misserabelt.

 

Van Persie gjør en helt grei figur, og har noen sjanser.

 

Savner sårt litt kynisme i dette arsenallaget, og man kan på ingen måte si at dette laget er friskmeldt. Man kan selvfølgelig skylde på at vi mangler flere av de beste spillerne, men laget som entret banen idag burde være mer enn kapable til å drepe en kamp som denne. Syns Wenger burde blitt mer fleksibel på taktikken, og en 4-4-2 formasjon ville gjort seg bedre enn dagens 4-2-3-1. I tillegg må han slutte å bruke spillere i posisjoner de har ingenting å gjøre. Walcott er ingen ving, noe absolutt alle kan se. Det er misbruk av både posisjonen og spilleren å ha ham der. En 4-4-2 formasjon med Van Persie som dyptliggende spiss og Walcott konstant liggende på offsidelinjen ville gjort susen, men Wenger ser ut til å tviholde på systemet sitt. Får håpe han får det til å fungere, for til nå har det figurert langt fra optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret og midtbanen hang ikke sammen i dag. Frimpong er satt opp som DM, noe han overhodet ikke passer som da han er en mer offensiv spiller.

 

I tillegg til at midbanen og forsvaret ikke klarte å tette mellomrommet mellom seg, så hadde vi i tillegg en ny mann på stopperplassen i form av Mertesacker. Han hadde en god kamp uten å utmerke seg spesielt, men man kan tydelig se at han sliter med sonespill. Ser ut som han er veldig vandt til å markere spillere istedet for å ha en rett forsvarslinje - noe man fikk se ved den første sjansen til Swansea. Han virket også litt nervøs til tider, men heldigvis ble han bedre utover i kampen. Jeg hadde forventet meg at han var en baron i lufta, men det virket ikke sånn i dag da jeg kùn fikk notert meg èn vunnet hodeduell fra hans side i løpet av kampen. Håper han er bedre enn som så i luftrommet! Hvis han har fått spilt seg inn i laget, så vil han bli en knakanes suksess, det er jeg bombesikker på. :)

Jeg mener Frimpong hører hjemme i box-to-box rollen Wilshere bekledde i fjor, men han innehar ikke teknikken eller pasningene til å spille i den rollen atm, syns han presterer helt greit alt tatt i betraktning dog

 

Syns Mertesacker var god, så du hvor høyt han gikk på den ene corneren? Swansea var heldig at han ikke traff den! Syns Merte fortjener skryt siden han er ny i klubben og bortsett fra Graham-sjansen var han så og si feilfri.

 

Arteta fikk også sin debut i dag, og jeg må si jeg er imponert. Han glir rett inn i laget og spillestilen våres. Og i tillegg til det, så er han en dødballekspert - noe som har vært mangelvare i det siste (Hvis man ser bort ifra Van Persie).

Benayoun kom innpå og viste til tider bra spill, men synes ikke han passer på kanten. Ser heller for meg han i en sentral offensiv midtbaneposisjon.

Han hadde en latterlig dårlig corner, men dødballene går vel bedre etterhvert, han startet utmerket, men klarte ikke helt fortsette i samme spor. Helt klart større defensive kvaliteter enn jeg trodde når vi signerte han.

Benayoun har også større defensive kvaliteter enn jeg trodde, men så uvant ut for han å være på kanten.

 

Til slutt må jeg si at de siste 7-8 minuttene av kampen var katastrofalt dårlig. Er skjeldent jeg har sett et lag raktne så mye i forsvarsspillet. Så godt som ingen klarte å holde posisjonene sine og det var alt for mye surr. Så ut som hele Arsenal var i panikk. Kanskje de er for vandt til å miste poeng i slutten av kampen at de forventet det i dag også? Kan virke sånn.

Handler om selvtillit, den var naturligvis litt nede etter å ha blitt hamra ned av manure.

 

PS: Ser at mange her vil ha Walcott opp på spissplassen, og jeg er helt enig. Han har virket så sur og grinete i det siste, kanskje det kommer som en følge av at han ikke takler kantrollen sin helt? Eller kanskje det bare kommer som følge av at laget ikke har prestert 100% i startfasen av sesongen? I hvertfall, problemet som kommer av at han skal spille midtspiss er at vi har alt for mange på den posisjonen fra før av. Og for å si det sånn; jeg vil ikke sette Walcott i spiss og Park/Van Persie/Chamack på kant. Vi har dårlig erfaring fra det med tanke på hvor Bendtner fikk spille.

Skrev et innlegg her i stad, Walcott har en avansert kantrolle som fører til at han blir en slags hengende spiss på siden, dette kommer best frem når Arshavin ikke spiller fordi Walcott bruker å stå igjen en del, men når Arsha spiller er det han som gjør det og Walcott må jobbe hjem. Syns også at Walcott virker veldig aggressiv for tiden, håper ikke dette er et tegn på at han er lei når sommeren kommer, han har jo bare 2 år igjen av kontrakten.

 

Gleder meg til neste kamp allerede, satser på seier da og selvsagt. Go Gooners!!!

 

Det er vi to om, som jeg har skrevet tidligere får vi vår virkelig store test mot Dortmund!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...