Jump to content

Midt oppi all elendigheten


Bergkamp88

Recommended Posts

Arsenal scoret mål i dag. 2 mål på OT lar seg høre!

 

Jeg tenkte på det samme. Det vesle som var litt gledelig var at vi ikke var så huggærne framover. Nå ble det selvfølgelig helt overskygget av alt det andre vi "presterte" i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Arshavin og van Persie hadde jo megasjanser og hadde disse blitt satt kunne det blitt 8-5 eller noe sånn, hadde forsvaret ikke hatt hodene sine et visst sted, kunne dette faktisk blitt jevnt

 

he he, spillemessig var dette jevnere enn resultatet skulle tilsi. ManU var utrolig effektive, som vanlig, og på en dag hvor de får lov til å skape 25 sjanser blir det naturligvis mange mål. Og hvor ofte opplever man at et lag har så mange drømmetreff i en og samme kamp? Derfor skal vi ikke se oss blinde på dette resultatet, verken den ene eller andre veien. Arsenal viste at de faktisk har en del å fare med fremover; ikke ofte et bortelag skaper så mange sjanser mot ManU på OT. Men som så mange ganger før; effektiviteten bør bli bedre. Men forsvaret henger jo ikke i hop. Ved begge Youngs mål var det ingen press på ballfører, han fikk god tid til å sikte. Og når skal man slutte å lage så mange frispark utenfor egen boks? Og Rooney avslører at de har bevisst trent på frispark, noe som betalte seg til fulle i går. Når skal Arsenal begynne å prioritere slik trening? For når man ser hvor dårlige Arsenal er til å skyte kan man lure på om de trener på slikt? Og 0-1 målet illustrerer jo egentlig Arsenals problemer i et nøtteskall; fullstendig handlingslammelse i egen boks. Og vi må jo nå se fremover; Arsenal kommer til å riste av seg dette også, og vil nok etterhvert begynne å prestere, når flere spillere kommer tilbake. Men uansett om sifrene var flatterende for ManU eller ikke i går, de var likevel avslørende nok for Arsenal. Sånn sett kan jo et slik tap i ny og ne være "nyttig" og en oppvåkning. Men det store spørsmålet er om Wenger er i stand til å ta tak i de svakhetene gårsdagens kamp avslørte?

Link to comment
Share on other sites

Piscator, det som også er skremmende er at på begge frisparkmålene til Rooney slår han en passning til medspiller som legger ballen til rette for ham og ingen av våre løper (Traore løp på frispark 2, men han hadde lengst vei fram til ballen) fram for å legge press på ham slik at han får skutt uhindret.

Link to comment
Share on other sites

he he, spillemessig var dette jevnere enn resultatet skulle tilsi. ManU var utrolig effektive, som vanlig, og på en dag hvor de får lov til å skape 25 sjanser blir det naturligvis mange mål. Og hvor ofte opplever man at et lag har så mange drømmetreff i en og samme kamp? Derfor skal vi ikke se oss blinde på dette resultatet, verken den ene eller andre veien. Arsenal viste at de faktisk har en del å fare med fremover; ikke ofte et bortelag skaper så mange sjanser mot ManU på OT. Men som så mange ganger før; effektiviteten bør bli bedre. Men forsvaret henger jo ikke i hop. Ved begge Youngs mål var det ingen press på ballfører, han fikk god tid til å sikte. Og når skal man slutte å lage så mange frispark utenfor egen boks? Og Rooney avslører at de har bevisst trent på frispark, noe som betalte seg til fulle i går. Når skal Arsenal begynne å prioritere slik trening? For når man ser hvor dårlige Arsenal er til å skyte kan man lure på om de trener på slikt? Og 0-1 målet illustrerer jo egentlig Arsenals problemer i et nøtteskall; fullstendig handlingslammelse i egen boks. Og vi må jo nå se fremover; Arsenal kommer til å riste av seg dette også, og vil nok etterhvert begynne å prestere, når flere spillere kommer tilbake. Men uansett om sifrene var flatterende for ManU eller ikke i går, de var likevel avslørende nok for Arsenal. Sånn sett kan jo et slik tap i ny og ne være "nyttig" og en oppvåkning. Men det store spørsmålet er om Wenger er i stand til å ta tak i de svakhetene gårsdagens kamp avslørte?

 

 

Ikke enig med deg her Piscator. I en kamp hvor United slapper av defensivt og leker seg er det naturlig at vi slipper til.

Hadde de leda 1-0 hadde vi garantert ikke fått slike sjanser.

Dette var lekegrind for United.

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig med deg her Piscator. I en kamp hvor United slapper av defensivt og leker seg er det naturlig at vi slipper til.

Hadde de leda 1-0 hadde vi garantert ikke fått slike sjanser. Dette var lekegrind for United.

 

jo da, vi må se på Arsenals offensive bidrag i lys av hvor fokuserte ManU trengte å være. Men lekegrind ble det vel først da Wenger tok ut Coquelin? Og å lete etter positive tegn er vel dessuten en del av denne trådens "hensikt"...? ;)

Link to comment
Share on other sites

Å finne noe positivt ved kampen igår blir som å finne en frittalende opposisjonspolitker i Nord-Korea

 

Det eneste positive er vel at det ikke lenger er noen vits i å diskutere hvordan Arsenal har blitt styrt de siste årene og fortsatt styres. Self destucting buisness model velger jeg å kalle det.

Link to comment
Share on other sites

Å finne noe positivt ved kampen igår blir som å finne en frittalende opposisjonspolitker i Nord-Korea

 

Etter å ha sett et arsenal lag som hadde et front trio som ikke er uvanelig i Arshavin, Van persie og Walcott. Szczesny som er lagets ubestritte førstevalg i mål. Stopperparet vårt fra 2010/11 sesongen i Koscielny & Djourou. En Ramsey og Jenkinson som har spilt så og si alle kamper så langt inkl pre-season, tape på et spektakulært vis mot et "redusert" United. 3 røde kort på 3 kamper. Suspensjoner. 10 innslupne mål på 3 kamper. En plasss unna "nedrykk striden"... Og vi er fortsatt forran Tottenham på tabellen :P

 

En annen "positivitet" er at den klassiske meningen at om Wenger skulle gå, så vil stjernespillerne våres gå med han....Vel...

Link to comment
Share on other sites

I følge physioroom så vil Vermaelen, Sagna, Gibbs, Diaby og Squillaci være tilbake til hjemmekampen mot Swansea. I tillegg vil Wilshere i følge samme kilde være tilbake uken etter. Hvis dette stemmer og at ingen av våre skader seg i landskampspausen så vil vi etter 17.9 kun har Eastmond på skadelisten.

 

Før jeg får kjeft av noen for naiv positivisme, så vil jeg minne om at denne tråden heter "Midt oppi all elendigheten, finn noe positivt"!

Link to comment
Share on other sites

I følge physioroom så vil Vermaelen, Sagna, Gibbs, Diaby og Squillaci være tilbake til hjemmekampen mot Swansea. I tillegg vil Wilshere i følge samme kilde være tilbake uken etter. Hvis dette stemmer og at ingen av våre skader seg i landskampspausen så vil vi etter 17.9 kun har Eastmond på skadelisten.

 

Før jeg får kjeft av noen for naiv positivisme, så vil jeg minne om at denne tråden heter "Midt oppi all elendigheten, finn noe positivt"!

 

Tommel opp!

Link to comment
Share on other sites

He he, trenger jo ikke det hvis alle disse kommer tilbake. Blir jo som nysigneringer å regne. ;)

 

Hvor mange timer er det igjen Sir John? :o

 

Jeg må jo faktisk si at jeg støtter klubben i å bruke fornuften mitt i den kritiske fasen vi er i. Det er ingen tvil om at vi har unormalt mange spillere ute for tiden.

Vi må ikke handle ut i fra at dagens sitausjon er utgangspunktet. Innen kort tid kan både Wilshere, Song, Sagna, Vermaelen og Gervinho være tilbake. Når også Frimpong og

etterhvert Diaby er tilgjengelige har vi ganske mange alternativ å velge mellom. Hadde Diaby holdt seg skadefri, er det jo en mulighet for ham å etablere seg som førstevalg.

 

Vi trenger kanskje litt bedre oppdekning, men jeg er usikker på hvor vi mest trenger det. Alle skriker etter en midtstopper, venstreback, en defensiv midtbanespiller og spiss.

Jeg mener faktisk ikke at vi må ha en ny midtstopper. Koscielny og Vermaelen er landslagsspillere og førstevalg. Djourou er ikke langt bak. Når vi da også har et talent fra Barcelona,

kan det være nok. Park kommer vel inn som spiss, og nå lanseres også en mulig venstreback. Begge er squadspillere, slik jeg har forstått det. Det betyr at Van Persie og Gibbs forblir førstevalget.

Jeg mener bestemt at Ramsey må matches, men at han er for spinkel til å ta hovedansvar ifht de utfordringene vi nå står overfor.

 

Mitt i all elendigheten håper jeg derimot at Wenger handler en defensiv midtbanespiller av klasse. Wilshere bør skyves opp og frem.

Da har vi et slagkraftig lag, defensivt og offensivt:

 

Szszesny

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Gibbs

Song - X

Walcott - Wilshere - Gervinho

Van Persie

 

Go gunners!

Link to comment
Share on other sites

Det å tape 2-8 gjorde selvsagt vondt. Kan delvi forklares ,men ikke bortforklares.

Tror tapet utløser mye de to neste dagene. Hadde vi spilt uavgjort eller tapt knepent, er det ikke sikkert det vill skapt bølbger og signeringer.

Trolig er Park og Santos nær inngangsdøra. Uten at vi har brukt mye penger.

Derfor tror jeg også på en større signering. En for Arsenal rekordsignering.

Og kanskje en signering eller to ved siden av det.

Utvidelse av stallen tror jeg er nødvendig også for å få store navn til klubben.

Fire veldig gode spillere og en stjernespiller; det er jo bare å håpe for oss evige optimister.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at vi samtid ser noen ut av døra. Bendnter forsvinner nok (skulle gjerne heller sett chamakh ut), Traore og almunia. Bortkasta penger å ha spillere i stallen som kun hever lønn (de får alt for mye så dem forsvinner kanskje ikke...)

Link to comment
Share on other sites

VI for alltid nye skader heletiden og stallen tåler det ikke den er for liten å Wenger kan svelge stoltheten sine og ta hatten og gå.

Han har sikker 800-900 mill til spille kjøp, men nei da han kjøper unge spillere for små penger som ikke er goe nok for PL for øyeblikke.

Reded for at vi havner langt nede på tabbelen i går, men den spillestallen vi har nå så er vi ikke bedre. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...