Jump to content

Midt oppi all elendigheten


Bergkamp88

Recommended Posts

... Finnes det heldigvis lyspunkter !

 

Denne tråden er ment som en slags avledningsmanøver bort fra negativiteten som hersker nokså eneveldende her på forumet. Her kan, rettelse : skal, man finne noe positivt rundt klubben.“Bare når det er mørkt nok kan du se stjernene” , sa Martin Luther King. Det er unektelig nokså mørkt i klubben vår om dagen, men helt bekkmørkt er det ikke. Det finnes nok av grunner til å være negativ etter sommerens hendelser, men jeg er sikker på at vi klarer å hoste opp en del ting som er positivt også! Noen stjerner. Arsenal betyr mye for mange her inne og i perioder som dette tror jeg det er viktig å finne noe som er bra, og gripe tak i det! Selv kommer jeg på flere ting, men klokken er skrekkelig mye så dette får bli mitt åpningsbidrag i "Finn noe positivt" :

 

 

Det var linken til Hulken i Frimpong-tråden som fikk meg til å tenke på noe som gleder meg ved klubben min (i det siste har det som regler vært "the other way around" )

 

Dette Emmanuel Frimpong mot Liverpool kombinert med dette : Wilshere mot Barcelona/Wilshere mot Køln

 

.... gir meg virkelig et lyspunkt. Frimpong og Wilshere, to fantastiske unge talenter som allerede er "hjemme". Ikke`no Barca-DNA her i gården. Gutta har spilt med hverandre i Arsenal siden de var små guttepjokker, de kjenner hverandre ut og inn og kommer bare til å vokse og bli bedre. Det er Arsenal FC som pumper gjennom årene dems.

 

Spillere som BLØR for Arsenal, GUD så etterlengtet! De er begge fightere og de er begge utdannet "The Arsenal way". En herlig kombo. Og selv om begge var lovende talenter lenge før de brøt igjennom på A-laget, sitter ihvertfall jeg med inntrykket av at begge "kom litt ut av ingenting", så det er lov å håpe/drømme om at det er flere in the making! ;) Det hadde vært rett og slett fantastisk å få oppleve et Arsenalmannskap hvor kjernen består av hjemmelagde spillere!

 

Denne tanken griper JEG tak i og jeg slipper den f*en ikke, uansett hvor mange vi selger og hvor få poeng vi makter å hente! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Puh... Blir nervevrak av å se den videoen. He-he, den gutten er rå! Jeg tror du har et poeng i at det satses på en engelsk stamme i laget. De beste utenlandske spillerne forblir ikke lenger i klubben i håp om at de skal vinne noe. Jeg skal ikke glemme hva Gervonho sa i forbindelse med overgangen: "jeg kommer hit for å videreutvikle meg som spiller".

 

Selvom både Ramsey og Walcott er spillere jeg tviler litt på, mener jeg det er viktig å satse på dem. En finner ikke større talent i England. Jenkinson, Gibbs, Frimpong m.fl kan lykkes. Wilshere er spilleren vi kan bygge alt rundt. Jeg er VELDIG enig med Wenger at det er liten vits i å kjøpe spillere som ikke hever laget. Jeg er også lei av spillere som forsvinner før de er ferdig utdannet. Det vil f.eks være FOFERDELIG dumt å kjøpe spillere som skyver disse ungguttene helt ut i skyggen.

 

Selvom vi skulle ryke ut av mesterligaen i dag, kan denne sesongen være et steg på veien mot nye nytt og flott! Up the gunners!

 

31 år med Arsenal begynner å bli noe, og dagens situasjon i klubben er ingen krise! Jeg håper ikke fansen snur ryggen til Wenger. Vi trenger ikke en leder soml tar shortcuts for å vinne medaljer. Det går sjelden bra. Vi bygger en klubb og et lag som inspirerer og gleder. Jeg vil se mer av Wengers måte å spille fotball på!

Link to comment
Share on other sites

En av de spillerene jeg synes er mest spennende ble også denne sesongen sendt på lån til Rangers. Kyle Bartley.

 

Denne gutten tror jeg blir den neste Martin Keown, da med tanke på fightervilje og tilstedeværelse. Han gjør det veldig bra i Rangers, og jeg tror han kunne vært et godt 3. eller 4. valg allerede denne sesongen. Men på den andre siden får han tonnevis med spilletid i Rangers, en klubb som jeg tror er den perfekte for Bartley.

 

Tanken på fremtiden med en stamme i laget bestående av Szczesny, Bartley, Gibbs, Frimpong, Wilshere, Walcott og Afobe (den av spissene jeg har mest tro på), iblandet skikkelig kvalitet alá Vermaelen, Sagna, Van Persie og Diaby... Den er deilig. Så får vi håpe alle blir gode nok...

Link to comment
Share on other sites

Føler meg stolt når jeg ser Wilshere,Frimpong,Gibbs,,Szczesny,,Song og RVP entrer banen! De er alle spillere som er utviklet i klubben ut av ingenting og er gode nok til å dominere fotballkamper uansett hva motstanderne koster og heter! Torres,Rooney,Nani,Tevez,Aguero osv..Ryk og reis! Spe på med Walcott,Ramsey,Sagna osv i form så gjør det att det finnes et lys i mørket for Arsenal! Så lenge vi har spillere som er villige til å blø for drakta og vise fansen lojalitet gir jeg faen om våre "beste" spillere forlater oss!

 

Nå er det opp til Wenger å vise styrke på spillermarkedet! Henter vi 2-3-4 spillere så skal vi ikke være svekket selv om Fabregas er borte! Og jeg håper han ikke henter spillere som vil bruke Arsenal som plattform for å komme seg videre,doble lønnen sin og sitte på benken i City eller BarceLÅNA!

 

Det finnes mange spillere som vi både har råd til og som jeg tror kan være lojale tjenere for oss! Baines og Samba ville vært to store signeringer for oss..Resten får Wenger styre med,men Hazard og Scweinsteiger eller hva han heter hadde vært en drøm selv om jeg ikke ser på de to som like lojale spillere som de to forvarerne jeg nevner her!

 

En dag må det komme regler og restriksjoner ang pengebruk og eierskap i Britiske klubber! City og Chelsea har allerede ødelagt markedet med sine lønninger og overganger! Sender i samme slengen en klapp på skuldra til Liverpool og Daglish som viser att de har beina godt plantet på jorda selv om de har fått penger inn i klubben.Jeg tenker på hvilke spillere de henter.Det er ikke snakk om klubbhorer som mangedobler lønningene sine selv om overgangsummene har vært litt i høyeste laget,de har jo tross alt handlet nesten bare Britisk! Vi og Liverpool står faktisk i samme posisjon der vi kjemper en håpløs kamp mot storkapitalismen i Britsk fotball,og vi kommer mest sannsynlig til å måtte kjempe med hverandre om 4 plassen!

 

Jeg håper virkelig Wenger tar de rette beslutningene de kommende dagene,for vi begynner å få det travelt! Men så lenge de finnes puls og kjærlighet finnes det håp i klubben! La oss stå sammen og være positive! Går vi videre i CL er vi over kneika folkens! Får vi inn noen ny spillere kommer trua og plutselig er vi der!!!!

 

Arsenal i mitt hjerte,i gode og vonde dager <3

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mange år bak med som supporter, og husker meget godt 17.plassen i ligaen.

Det som skjer nå er triste saker, men uhyre interessant og spennende.

Jeg er overbevist om at det er interne uenigheter innad i klubben, og at Wenger

strever med styret.

 

Disse dagene er nok de tøffeste i Wengers managertid, og at han står last og brast er

beundringsverdi. Jeg ønsker ham hell og lykke ikveld, og tror italienerne får seg en overraskelse.

Det tror jeg også Manu hadde fått, hadde Gervinho, Frimpong og Song vært tilgjengelig på OT.

 

Jeg satser på at krisen avblåses ikveld. Det laget vi mønstrer er solid.

Link to comment
Share on other sites

Sitter en liten djevel på skuldra mi og hvisker "Frank Lampard, Joe Cole, Michael Carrick og Rio Ferdinand har West Ham blod og var en gang lyspunkter der" :ph34r:

 

Når det er sagt så er det mye ungt og bra i klubben så la oss håpe at de har mer hjerte enn hjerne :)

Link to comment
Share on other sites

Takk Bergkamp88! Dette innlegget trengte jeg virkelig å lese, i dager som preges av nedturer og usikkerhet rundt klubben. Det er veldig bra at vi har slike lyspunkter av håp i spillere som Frimpong, Wilshere, Bartley, Lansbury, Ramsey og WS. Unge spillere som gir meg et håp om at lyset jeg ser i enden i tunnelen ikke nødvendigvis er et motgående tog. Kanskje nykommerne som Jenkinson, Campbell og Chamberlain kan gi oss noen varme øyeblikk denne sesongen. Dersom disse spillerne får enda noen rutinerte, solide lagkamerater rundt seg de nærmeste dagene, kan det bli dynamitt. In Wenger I still hope!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi kommer oss inn i CL idag. Det vil sannsynligvis ta en tung bør av Arsenal.

Og konsentrere seg om et par spillerkjøp.

 

Idag er første skrittet på veien for 'Nye' Arsenal.

 

Kryss fingre og det meste for at det går godt.

Link to comment
Share on other sites

Føler meg stolt når jeg ser Wilshere,Frimpong,Gibbs,,Szczesny,,Song og RVP entrer banen! De er alle spillere som er utviklet i klubben ut av ingenting og er gode nok til å dominere fotballkamper uansett hva motstanderne koster og heter! Torres,Rooney,Nani,Tevez,Aguero osv..Ryk og reis! Spe på med Walcott,Ramsey,Sagna osv i form så gjør det att det finnes et lys i mørket for Arsenal! Så lenge vi har spillere som er villige til å blø for drakta og vise fansen lojalitet gir jeg faen om våre "beste" spillere forlater oss!

 

Nå er det opp til Wenger å vise styrke på spillermarkedet! Henter vi 2-3-4 spillere så skal vi ikke være svekket selv om Fabregas er borte! Og jeg håper han ikke henter spillere som vil bruke Arsenal som plattform for å komme seg videre,doble lønnen sin og sitte på benken i City eller BarceLÅNA!

 

Det finnes mange spillere som vi både har råd til og som jeg tror kan være lojale tjenere for oss! Baines og Samba ville vært to store signeringer for oss..Resten får Wenger styre med,men Hazard og Scweinsteiger eller hva han heter hadde vært en drøm selv om jeg ikke ser på de to som like lojale spillere som de to forvarerne jeg nevner her!

 

En dag må det komme regler og restriksjoner ang pengebruk og eierskap i Britiske klubber! City og Chelsea har allerede ødelagt markedet med sine lønninger og overganger! Sender i samme slengen en klapp på skuldra til Liverpool og Daglish som viser att de har beina godt plantet på jorda selv om de har fått penger inn i klubben.Jeg tenker på hvilke spillere de henter.Det er ikke snakk om klubbhorer som mangedobler lønningene sine selv om overgangsummene har vært litt i høyeste laget,de har jo tross alt handlet nesten bare Britisk! Vi og Liverpool står faktisk i samme posisjon der vi kjemper en håpløs kamp mot storkapitalismen i Britsk fotball,og vi kommer mest sannsynlig til å måtte kjempe med hverandre om 4 plassen!

 

Jeg håper virkelig Wenger tar de rette beslutningene de kommende dagene,for vi begynner å få det travelt! Men så lenge de finnes puls og kjærlighet finnes det håp i klubben! La oss stå sammen og være positive! Går vi videre i CL er vi over kneika folkens! Får vi inn noen ny spillere kommer trua og plutselig er vi der!!!!

 

Arsenal i mitt hjerte,i gode og vonde dager <3

Syns det blir feil å sammenligne oss med Liverpool. En klubb som faktisk var teknisk konkurs for ett år siden grunnet ekstreme lønninger og vanvittige kjøp. De har fortsatt i akkurat samme stil bare med nye eiere. De tjener ikke penger og kan ikke finansiere sin egen stadion uten Henrys penger.

De har kjøpt for 1 milliard etter KD kom inn. 1 milliard kroner ut av en klubb som var konkurs før en rik eier kom inn. Hvor er forskjellen mellom City, Chelsea og Liverpool? Det er nyanser som skiller mellom disse klubbene i hvordan de blir drevet og hvordan eierskapet fører til inflasjon i markedet. Å kjøpe Carroll for 35 mill er så hinsides all fornuft at det ikke kan beskrives med ord. Henderson og Downing til nesten 20 hver? Dette er akkurat det som driver prisene i været og som gjør at Wenger ikke ønsker å bruke penger på britiske second choice spillere.

Arsenal er per i dag den eneste toppklubben som drives etter hva den selv genererer av penger bortsett fra Tottenham. Man kan si mye om Spurs, men de drives fornuftig og er tøffe som holder på en lønnsstruktur som er enda strammere enn vår.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok.....Men det jeg sikter til er i hovesak att Liverpool KUNNE signert spillere som Mata og Nasri men isteden velger å signere spillere som ikke krever å doble lønningene sine,det står det respekt av..Men ellers så er Liverpool et kjøpelag i like stor grad som resten

Link to comment
Share on other sites

Da er vi over kneika! Da er det bare å ta rennfart og fortsette folkens! Gratulerer! Denne tråden fikk opp trua og engasjementet i dag!

 

Godt å lese sprudlende og positive innlegg !

 

Mye bra å ta med seg fra dagens match

 

- WS med en glitrende strafferedning som fort kan ha betydd forskjellen på avansement og ikke !

- Jenkinson gjør en meget god kamp. Konsentrert og høy arbeidsmoral.

- Ramsey hever seg

- Rosicky gjør et kjempeinnhopp. Viser sine defensive ferdigheter.

- Gervinho viser hva som bor i han

- Og ikke minst. Vi vinner etter å ha ligget under på bortebane i Europa, det er sterkt.

 

Er vi fortsatt toppseedet? Og hvilket nivå er Tottenham seedet på igjen?

 

Snakkas Scum !

Link to comment
Share on other sites

Greit nok.....Men det jeg sikter til er i hovesak att Liverpool KUNNE signert spillere som Mata og Nasri men isteden velger å signere spillere som ikke krever å doble lønningene sine,det står det respekt av..Men ellers så er Liverpool et kjøpelag i like stor grad som resten

Spent på hva du vet om lønningene til disse spillerne i tidligere klubber og i 'pool. En motivasjon må de ha hatt for å gå dit og Liverpool er kjent for ganske så ekstreme lønninger..

Link to comment
Share on other sites

Spent på hva du vet om lønningene til disse spillerne i tidligere klubber og i 'pool. En motivasjon må de ha hatt for å gå dit og Liverpool er kjent for ganske så ekstreme lønninger..

Liverpool har vel et ganske greit lønnsnivå. I forhold til omsetning så er ikke lønningsnivået så ille. Det jeg tror Liverpool har gjort lurt i er at de har signert spillere som riktignok krevde høye overgangssummer, men som har forholdsvis lave lønninger. Aguero og Caroll kostet ca det samme i innkjøp, men ser man på hele pakken over 5 år så er nok Carroll et røverkjøp i forhold. Det er litt sånn Spurs har drevet. Man betaler litt mer for overgangen og litt mindre i lønn.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool har handlet spillere fra bla Newcastle,Aston Villa,Sunderland,Blackpool og Ajax.Ser ikke for meg att disse spillerne krever City/Chelsea-lønninger! Jeg vil tro Gerrard er Liverpools best betalte spiller og jeg mener han ikke har så mye mere i lønn en våre beste spillere!

Link to comment
Share on other sites

Frykter desverre at Aguero kommer til å få en så mye bedre mål vs kamp ratio at Aguero blir røverkjøpet her

Agueros totalpakke ligger nok på rundt milliarden så "røverkjøp" er vel å ta hardt i, men har man pengene til det så er det jo uten tvil en god handel :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...