Jump to content

06.08.2011 Benfica B


Arsenalboy93

Recommended Posts

 

slb.jpgVSarsenal-fc-logo.png

 

Benfica v Arsenal

Pre-season Friendly

Lørdag, 06.08.2011, 20:45

 

 

Årets siste treningskamp er mot Benfica. En kamp der man forventer svar på om de defensive problemene i Emirates cup kun var et engangstilfelle eller om det dette er slik Arsenal tenker å fremstå? Hvilke svar man får på dette, kommer til å ha stor innvirkning på Arsenal's muligheter denne sesongen.

 

Benfica skal ut i champions league kvalik i morra og kommer til å kjenne den litt i bein, når de da møter oss tre dager etterpå. Forhåpentligvis stiller Benfica med sterkest mulig mannskap og bidra til en god kamp, med nærmere 65 000 på tribunen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Ender vel med at et slitent Benfica lag underpresterer såpass at Wenger mener vi ikke trenger å gjøre noe før januar

Ja du sier noe. Blinde høner kan også finne korn.

Vi leder til 60 minutter og så slipper vi ikke inn noen mål.

Og så er det i ferd med å bli bra. Laget er sharp og vil bli enda bedre inn mot PL-start.

Håper vi får et eller to nye bekjentskap til denne kampen. Eller at Fabregas og Nasri er med.

Link to comment
Share on other sites

Guest ProudGooner

Får ikke sett denne kampen, siden jeg er i Barcelona på dette tidspunktet.

Men, jeg tror vi tar det. Men, noen enkel kamp blir det så langt i fra. Så vi bør være skjerpet, og stille med best mulig lag her.

TIPS: 1-2

Link to comment
Share on other sites

Arsenal squad (in alphabetical order):

Arshavin

Chamakh

Djourou

Fabianski

Frimpong

Jenkinson

Miyaichi

Traore

Miquel

Ramsey

Rosicky

Sagna

Song

Szczesny

Van Persie

Vermaelen

Gervinho

Squillaci

Lansbury

 

Vi kommer til å slite stort bakover nå. Ingen Gibbs eller Koscielny. Får bare be om at begge rekker sesongstarten. Fabregas er ikke med til Portugal, det samme gjelder Nasri - begge er skadet.

 

Kan bli en målrik kamp dette. Kanskje noe ala Legia-matchen for ett år siden. :P

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer til å slite stort bakover nå. Ingen Gibbs eller Koscielny. Får bare be om at begge rekker sesongstarten. Fabregas er ikke med til Portugal, det samme gjelder Nasri - begge er skadet.

 

Kan bli en målrik kamp dette. Kanskje noe ala Legia-matchen for ett år siden. :P

Vi mangler en urutinert venstreback og en stopper som vi har Djourou og Squillachi i backup for. Hvis vi kommer til å slite bakover så har Wenger tabbet seg på overgangsmarkedet denne sommeren (med sukker på)

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler en urutinert venstreback og en stopper som vi har Djourou og Squillachi i backup for. Hvis vi kommer til å slite bakover så har Wenger tabbet seg på overgangsmarkedet denne sommeren (med sukker på)

Men heldigvis er det litt tid igjen.

Vi får håpe noe skjer neste uke som Wenger forespeiler oss.

Skjer det ingenting vil til og med den mest trofaste wengerianer føle seg lurt.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har jo utelatt Fabregas pga skader og masse annet. Siden han ikke spiller mot Benfica og mest sannsynlig ikke mot Newcastle i serieåpningen går han vel også glipp av CL kampen mot Udinese og blir da ikke cup-tied? Dette er vel noe både han og Barcelona ønsker hvis en overgang skulle skje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må først understreke at jeg setter stor pris på at noen tar seg tid til å lage kamptråder. Det eneste jeg syntes burde vært obligatorisk er å få med hvilken kanal kampen vises på. Gledelig at den kommer på viasat sport i kveld, så det er muligheter for å se den på noe annet enn en dårlig stream.

 

Nå som den knallharde sessongåpningen nærmer seg bør en vel nesten forvente at spillerne finner formen og holder i 90 min også. Jeg tror vi trenger en seier å bygge videre på nå, så dette blir spennende. Er også spent på hvilken formasjon vi spiller. Jeg skulle gjerne sett oss i 4-4-2, nå som vi forhåpentligvis snart er kvitt "kapteinen" vi bygger 4-3-3 formasjonen rundt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...