Jump to content

06.08.2011 Benfica B


Arsenalboy93

Recommended Posts

det ene utelukker ikke det andre, og i fotball som ellers i livet er det viktig å kunne tenke (minst) to tanker samtidig. Det er vel og bra at Wenger tenker langsiktig. Her fortjener han jo all mulig ros. Men hvis han BARE tenker langsiktig, noe vi kanskje har sett tendenser til, risikerer vi nettopp det scenariet vi har vært gjennom de siste par årene; at man aldri når helt frem til målet, å vinne. For på hvilket tidspunkt skal den langsiktige satsningen slå ut i blomst og materalisere seg i form av pokaler? Med andre ord, selv om man har langsiktighet som hovedstrategi, må man på et eller annet tidspunkt skifte litt fokus. Dette er naturlig å gjøre når det laget modnes. Men hvis man konsekvent tenker for langsiktig vil jo ikke laget modnes, da står man mer eller mindre på stedet hvil med et svært lovende mannskap med stort potensiale, som ikke evner å ta steget videre. Og det er slik jeg opplever Arsenal de siste årene. Vi har sett mange TILLØP til at laget skulle utvikle seg videre, men hver gang har Wenger unnlatt å gjøre de siste grepene som skulle til for at dette skulle skje, dessverre. Og det er denne unnlatelsessynden han nå kritiseres for.

Helt på linje med alt du skriver.

Forsøker bare si noe om hvor viktig jeg mener signeringen av Chamberline er.

Helt enig med deg at vi må kunne satse både på kort og lang sikt. det må en stor klubb som er verdsatt som den tredje rikeste i fotballen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Lest gjennom de siste innelggene dine piscator og stiller meg bak hvert eneste ord.

 

Jeg opplever også majoriteten av Arsenal-fans som fornuftige og takknemmelige supportere, men mange, meg selv inkludert,

er oppgitt over at man adresserer problemene , men ikke tar affære. Slik har det vært i flere år og det er forferdelig synd da et par små enkle grep sannsynligvis ville gitt oss èn eller flere titler. Istedenfor ender vi opp på den vante 4 plassen vår og dette er åpenbart mye av grunnen til at mange av våre beste spillere har forlatt oss/kommer til å forlate oss.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal forjener cred fordi de ikke blir med på den samme galskapen som Chelsea, Manch C mfl driver med. Men det er ikke fordi de driver bærekraftig og fornuftig at de ikke vinner trofeer. Her KUNNE Arsenal fått i pose og sekk, hvis de hadde evnet å gjøre noen ganske enkle grep. For selv om Arsenal ikke kan sløse like mye med penger som feks ManC, har de utvilsomt nok penger til å gjøre NØDVENDIGE forsterkninger hvis de vil (for hvis Wenger absolutt vil nøler han da ikke med å bruke £10M+ på en 18-åring). Men det har de altså VALGT å ikke gjøre. Det er ubegripelig for veldig mange fans.

 

Det er som kjent kort avstand mellom geni og idiot, og i dette tilfellet litt for kort etter min smak. Slik har det alltid vore i fotball. For det er vel ingen tvil om at Wenger hadde blitt geniærklært om marginane hadde gått vår veg dei to siste sesongane, og han i tillegg hadde tatt rotta på alle kjøpeklubbane. Slik ståa er skal me være glade for at me i det heile tatt har ein pose å fylle opp. Den eine dagen hyllar ein Arsenal for ikkje å være med på kjøpegalskapen, den neste dagen skjeller ein ut Wenger fordi han ikkje kan konkurrere med klubbar som er dopa. Eg beklagar, men det er noko som skurrar alvorleg her.

 

Kva naudsynte forsterkningar angår gjer eg heller opp status når butikken stengjer. Eg forstår ikkje hensikta med å blåse i basunane på dette stadiet.

Link to comment
Share on other sites

Det er som kjent kort avstand mellom geni og idiot, og i dette tilfellet litt for kort etter min smak. Slik har det alltid vore i fotball. For det er vel ingen tvil om at Wenger hadde blitt geniærklært om marginane hadde gått vår veg dei to siste sesongane, og han i tillegg hadde tatt rotta på alle kjøpeklubbane. Slik ståa er skal me være glade for at me i det heile tatt har ein pose å fylle opp. Den eine dagen hyllar ein Arsenal for ikkje å være med på kjøpegalskapen, den neste dagen skjeller ein ut Wenger fordi han ikkje kan konkurrere med klubbar som er dopa. Eg beklagar, men det er noko som skurrar alvorleg her.

 

Kva naudsynte forsterkningar angår gjer eg heller opp status når butikken stengjer. Eg forstår ikkje hensikta med å blåse i basunane på dette stadiet.

 

for å ta det siste først; selv om butikken er åpen i tre uker til, begynner sesongen om tre dager. Og det er alltid en ENORM fordel å få inn folk så tidlig som mulig. Wenger burde ha handlet tidligere. KANSKJE han lander på beina, men situasjonen per i dag virker veldig uavklart. Og erfaringene fra de foregående sesongene gir vel ingen særlig grunn til å være optimist, eler hur? Og den uavklarte situasjonen virker utvilsomt forstyrrende på sesongforberedelsene. Derfor er det også grunn til å være bekymret.

 

Jo Wenger hadde blitt genierklært dersom marginene hadde gått vår vei. Men selv om Arsenal hadde vært mester dersom alle stangskudd hadde gått inn, var de i realiteten lenger unna enn man kan få inntrykk av ved første øyekast. Sannsynligheten for at ETT stangskudd ekstra går inn er jo veldig stor, men sannsynligheten for at 20+ stangskudd ALLE skal gå inn er jo egentlig svært liten. Derfor var nok Arsenal lenger unna enn man skulle tro, og med unntak av året Eduardo brakk ankelen har Arsenal egentlig vært et stykke unna i mange sesonger nå. Og det er jo en underliggende årsak til at marginene så SYSTEMATISK gikk i mot laget sist sesong. Og disse årsakene er nettopp de tingene mange har påpekt; defensiv organisering, mental skjørhet osv, faktorer som Wenger nesten konsekvent har unnlatt å gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Ja, den takksemda og fornufta kom vel sist til uttrykk i Emirates Cup med ein øredøvande pipekonsert og det heile.

Det var da voldsomt til stigmatisering av arsenalsupportere. Synes du kan spare deg den ovenfra og ned holdningen din.

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt til stigmatisering av arsenalsupportere. Synes du kan spare deg den ovenfra og ned holdningen din.

 

Det er da helt betimelig at han kritiserer supportere som piper på sine egne på stadionen, eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt til stigmatisering av arsenalsupportere. Synes du kan spare deg den ovenfra og ned holdningen din.

 

Stigmatisering av arsenalsupportere? Ovenfra og ned holdning? Jeg er uenig med "Good old", men jeg skjønner virkelig ikke hvordan du klarer å lese ham slik, Castor! Kritikken er saklig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplever også majoriteten av Arsenal-fans som fornuftige og takknemmelige supportere

Ja, den takksemda og fornufta kom vel sist til uttrykk i Emirates Cup med ein øredøvande pipekonsert og det heile.

Les hva GoA svarer bergkamp88 med. Hva kaller man det når man beskylder majoriteten av arsenalsupportere på Emirates for å bue? Når man tar en ting noen få har gjort å putter en hel gruppe mennesker i samme bås. Jeg kaller det stigmatisering.

Link to comment
Share on other sites

Hva kaller man det når man beskylder majoriteten av arsenalsupportere på Emirates for å bue? Når man tar en ting noen få har gjort å putter en hel gruppe mennesker i samme bås. Jeg kaller det stigmatisering.

 

Nå vet vi jo ikke om det var en majoritet som faktisk buet. Så hvorvidt utsagnet er stigmatiserende eller ikke kan kanskje være litt uklart. Men det var jo ikke en majoritet av goonerne som var tilstede på kampen, og vi vet heller ikke i hvilken grad de er representative, bortsett fra at man får anta at det gjerne er de ivrigste, med nærest geografisk tilhørighet, som primært var representert. Men selv om jeg synes buing er en uting, og på det punktet er enig med GoA, synes jeg også det blir litt feil å trekke dette inn i denne diskusjonen. Det er nok MANGE goonere som er svært kritiske til det som nå skjer i klubben, som ALDRI ville funnet på å bue. Og selv om mange tyr til tvilsomme midler, dette er jo ikke utslag av en kortsiktig negativ hendelse; det er mange års frustrasjon som har bygd seg opp. Så istedenfor å henge seg opp i uttrykksmåten - som man gjerne kan være kritisk til - bør man heller se på HVORFOR man reagerer.

 

"Alle sier Jeppe drikker, men ingen sier hvorfor Jeppe drikker" (Ludvig Holberg)

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt til stigmatisering av arsenalsupportere. Synes du kan spare deg den ovenfra og ned holdningen din.

 

Det er forsåvidt rett at eg ikkje kan prove at det dreiar seg om ein majoritet. Den famøse Eboue-episoden for ei tid tilbake viser i alle fall at omfanget er stort. Pipinga og mishagsytringane var av ein slik skala at det vekte oppsikt langt utanfor vår eigen klubb. Det dreiar seg om langt fleire enn "noen få", slik du vil ha det til.

 

Eg gjer mitt beste for å halde ein ryddig stil her på forumet. Om du meiner eg har ei ovenfra og ned haldning er det leit, men eg føler likevel du skyt over mål. Eg må berre avkrefte at eg ser ned på nokon av forumets deltakarar. No har eg inga interesse av at dette vert ein persondiskusjon, og det er vel også eit brot på retningslinene, så om du meiner dette er eit vedvarande problem bør du heller kontakte moderator. Så får me ta det derifra :)

Link to comment
Share on other sites

Det er forsåvidt rett at eg ikkje kan prove at det dreiar seg om ein majoritet. Den famøse Eboue-episoden for ei tid tilbake viser i alle fall at omfanget er stort. Pipinga og mishagsytringane var av ein slik skala at det vekte oppsikt langt utanfor vår eigen klubb. Det dreiar seg om langt fleire enn "noen få", slik du vil ha det til.

Omfanget er meget stort. Mange som er skuffet. Godt at du endelig er enig

Link to comment
Share on other sites

Den famøse Eboue-episoden for ei tid tilbake viser i alle fall at omfanget er stort. Pipinga og mishagsytringane var av ein slik skala at det vekte oppsikt langt utanfor vår eigen klubb.

 

Eboue-episoden var rett og slett pinlig for fansen, men selv om jeg kan være enig i at også piping generelt kanskje ikke er noen god måte å reagere på, AT det reageres er ikke så merkelig, som jeg allerede har forsøkt å gjøre rede for. Synes du Wenger har gjort en god jobb de senere årene? Han har jo naturligvis gjort noe bra, men for å peke på noen konkrete ting; synes du hans handtering av de defensive svakhetene, taktiske mangler og lagets mentale skjørhet er slik den burde vært? Og synes du Wenger har fornyet laget på en tilfredsstillende måte, altså at hans innsats på transfermarkedet, er bra nok?

 

Og for ordens skyld, vi snakker nå om en trend som har strukket seg over en periode på mer enn fire-fem år. Og det er knapt noen av de som i dag piper eller gir uttrykk for sin misnøye som mener Wenger skulle kaste seg på den samme galskapen som Chelsea, ManC, Liverpool mfl driver med. Men klubben kunne, hvis man hadde vært villige til å strekke seg LITT lenger enn man har gjort (evnet eller villet?), oppnådd uforholdsmessig mye mer. Det er kjernen i denne saken, slik jeg - og tydeligvis mange med meg - ser det.

Link to comment
Share on other sites

Eboue-episoden var rett og slett pinlig for fansen, men selv om jeg kan være enig i at også piping generelt kanskje ikke er noen god måte å reagere på, AT det reageres er ikke så merkelig, som jeg allerede har forsøkt å gjøre rede for. Synes du Wenger har gjort en god jobb de senere årene? Han har jo naturligvis gjort noe bra, men for å peke på noen konkrete ting; synes du hans handtering av de defensive svakhetene, taktiske mangler og lagets mentale skjørhet er slik den burde vært? Og synes du Wenger har fornyet laget på en tilfredsstillende måte, altså at hans innsats på transfermarkedet, er bra nok?

 

Og for ordens skyld, vi snakker nå om en trend som har strukket seg over en periode på mer enn fire-fem år. Og det er knapt noen av de som i dag piper eller gir uttrykk for sin misnøye som mener Wenger skulle kaste seg på den samme galskapen som Chelsea, ManC, Liverpool mfl driver med. Men klubben kunne, hvis man hadde vært villige til å strekke seg LITT lenger enn man har gjort (evnet eller villet?), oppnådd uforholdsmessig mye mer. Det er kjernen i denne saken, slik jeg - og tydeligvis mange med meg - ser det.

 

Eg bestrider ikkje din og andres rett til å reagere. Det er mest dèt at det ofte går ut over einskildpersonar, så der er me vel eigentleg samde.

 

Om Wenger har gjort ein god jobb dei siste åra? Både ja og nei. Det er lett å være kritisk til både defensive svakheiter, taktiske manglar og dårleg mental styrke. På den andre sida har Wenger i lang tid jobba under krevjande økonomiske vilkår. Det er mange som meiner mykje om dette, men det er dei færraste utanforståande som sit med den fulle fasiten over kor mykje pengar Wenger har, og har hatt, til disposisjon. Eg vil også påstå at Wenger og spelarane gjorde ein god jobb i 2007/08 sesongen, og at det var rein uflaks og tilfeldgheiter som gjorde utslaget til sist.

 

Debatten rundt Wenger er prega av for mykje svart-kvitt tenkjing som veldig mykje anna i diskusjonen rundt Arsenal. Helt eller idiot, god eller elendig, suksess eller fiasko. Det finst aldri gråsonar, alt endar opp i ytterkantane, og med det forsvinn også evna til å ha to tankar i hovudet på ei gong. Eg ser det slik at Arsenal, akkurat som Wenger, befinn seg i akkurat denne gråsona. Dette er ikkje nokon klubb i krise, men alle ser at dette for tida er ein klubb med store utfordringar. Det er naturleg at Wenger vurderer si stilling om ei krise skulle oppstå, men inntil vidare er eg lojal mot ein mann som kunne tatt ein Fàbregas og stukke av garde til Spania for mange år sidan. Og vore uhyggeleg mykje rikare.

 

I etterpåklokskapens lys kunne ein heilt sikkert gjort betre spelarkjøp. Ein kvar handel er eit sjansespel og han har gjort både gode og dårlege investeringar, som dei fleste av sine kollegaer. Men for å gjenta, ingen av oss veit heilt sikkert kva rammer Wenger har hatt å forhalde seg til, og kor mykje styret blandar seg inn.

 

I det heile tatt er det forunderleg kor mykje Wenger's namn går att i jakta på ein syndebukk. Kanskje er det fordi mange har ein agenda, og det er mest opportunt å hengje alle bjøllene på ein katt. Ein ser til dømes sjeldan Ivan Gazidis' navn nemnt på dette forumet, og kvifor det eigentleg? Ein heilt sentral person i den daglege drifta, og også bindelekkjen mellom Kroenke og Wenger. Fiaskoen med Nasri's kontrakt går heilt inn til kjernen av hans arbeidsoppgåver, og ordet tenesteforsømming ligg snublande nær. Sant å seie er eg meir i tvil om Gazidis er rette mann for jobben enn Wenger.

 

Slik ståa er representerer nok du fleirtalet med ditt syn. Og berre for å ha sagt det, har eg stor respekt for deg og andre som argumenterer for sitt syn på ein heilt grei og sakleg måte, og med mange gode poeng. Eg sit ikkje med sanning og fasit, og tek for alt det eg veit grundig feil. Tida vil vise. Inntil vidare ynskjer eg ikkje å være med ulveflokken i klappjakta.

 

Men i morgon kl.1830 stiller me oss alle 100% bak Wenger og spelarane. Ok? B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...