Jump to content

2011.03.02 Leyton H


Mr Chapman

Recommended Posts

carling-cup-reflect.gif

Arsenal v Leyton

3. mars 2011, avspark 20:45

På tide å reise seg igjen etter gårdagens forsmedelige finaletap på Wembley. Hvis vi gjør ting riktige framover i FA Cupen, får vi kanskje enda en finale på Englands største stadion i mai. Dette er selvsagt en omkamp man helst skulle unngått, men kanskje er det en bra ting at spillerne får sjansen til å reise kjerringa så tidlig etter 1-2-tapet for Birmingham.

 

Når det gjelder lagoppstillingen, blir det nok mye reserver å se. Abou Diaby får nok gjøre sin første opptreden for oss siden den meget kjente 4-4-kampen i Newcastle, mens det kan være duket for Aaron Ramseys comeback. Han avsluttet nemlig sitt lån hos Cardiff i helga, og det lukter en plass i startoppstillingen for han. Ellers må vi holde pusten i 90 minutter ettersom Manuel Almunia er forventet å få muligheten mellom stengene.

 

Tipper dette laget:

 

Almunia

Eboue - Squillaci - Miquel - Gibbs

Diaby - Denilson - Ramsey

Bendtner - Chamakh - Arshavin

 

Tør ikke tenke på hva som kommer til å skje hvis vi ryker ut på hjemmebane i FA Cupen for Orient. Et finaletap har neppe noen særlig god effekt på stemningen og troen blant spillerne, og dermed ville et tap på onsdag selvsagt forverret situasjonen betraktelig.

 

Har uansett stor tro på at vi slår hardt tilbake og overvinner Leyton på vår egen bane. Isåfall vil en ny tur til Old Trafford være neste hinder på vei mot årets andre Wembley-finale.

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Er veldig spent på laget her. Ikke tvil om det blir store endringer fra søndagen. Arshavin virket helt kjørt på slutten og ser ikke være istand til å vare 90 minutter, og iallefall ikke 2 kamper på 3 dager. Ramsey er jeg også usikker på om kommer til å starte. Er han klar for 2 kamper i uka? Hvem har vi da i bakhånd? Synd at vi ikke har Landsbury til denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig 100% sikker på seier før denne kampen, jeg ser virkelig ikke hva Orient kan stille opp med på vår storstue. Håper Ramsey får ''comebacket'' sitt i denne kampen, klarer ikke vente på å se han i Arsenal drakta igjen. Vil også se han i Cesc-rollen. Vil se dette laget fra start;

 

Marouane Chamakh

 

Andrey Arshavin-Aaron Ramsey-Nicklas Bendtner

Denilson-Abou Diaby

 

Kieran Gibbs-Ignasi Miquel-Sebastien Squillaci-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

Mitt tips; 3 - 0

Link to comment
Share on other sites

Godt med ny kamptråd, det er bedrøvelig å ha CC-finalen som den øverste :)

 

Når det gjelder onsdagens kamp syns jeg ikke vi burde spare på alt for mye, vi kan ikke drite oss ut nå igjen. Vi trenger å kjøre over Leyton Orient for å få opp moralen i laget igjen, og da vil jeg se et sterkt lag entre Emirates. Enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Herlig med kamp igjen så fort etter fadesen på søndag.

Leyton Orient skal slås på Emirates, noe annet vil være en fullstendig skandale.

Ønsker å se følgende 11:

 

Szczesny

 

Eboue

Squillaci

Miquel

Gibbs

 

Ramsey

Aneke

Denilson

Wilshere

 

Bendtner

Chamakh

 

Synd ikke JET, Lansbury, Vela eller Afobe kan spille.

 

Come on you Gunners!!!!

Link to comment
Share on other sites

Herlig med kamp igjen så fort etter fadesen på søndag.

Leyton Orient skal slås på Emirates, noe annet vil være en fullstendig skandale.

Ønsker å se følgende 11:

 

Szczesny

 

Eboue

Squillaci

Miquel

Gibbs

 

Ramsey

Aneke

Denilson

Wilshere

 

Bendtner

Chamakh

 

Synd ikke JET, Lansbury, Vela eller Afobe kan spille.

 

Come on you Gunners!!!!

 

Hadde vært rått å stilt med Aneke, men sjansene for det er nok temmelig lave. En annen spiller det ville vært artig å se her ville også vært Luke Freeman :)

 

Laget jeg tror starter på onsdag:

1298921104256588.jpg

Link to comment
Share on other sites

Chamakh - Bendtner

 

Rosicky - Denilson - Diaby- Ramsey

 

Gibbs - Miquel - Squillaci - Eboue

 

Almunia

 

Etter kampen kan Wenger begynne å vurdere framtiden på disse spillerne.. Hvis de ikke presterer er det bare å pakke tinga sine og finne en bedre klubb.

Link to comment
Share on other sites

Virker som Rosicky var så dårlig i går at ingen la merke til at han faktisk spilte hele kampen. Tviler på at tsjekkeren holder til 90 min i helga + startplass igjen til uka.

 

4evergunners: Nei, vi burde spare spillere. FA Cupen kan være en gylden trofemulighet denne sesongen + et tap for Leyton hadde vært flaut, men slik jeg ser det, burde vi satse 100% på ligaen mens vi ennå har muligheten der.

Link to comment
Share on other sites

Virker som Rosicky var så dårlig i går at ingen la merke til at han faktisk spilte hele kampen. Tviler på at tsjekkeren holder til 90 min i helga + startplass igjen til uka.

 

4evergunners: Nei, vi burde spare spillere. FA Cupen kan være en gylden trofemulighet denne sesongen + et tap for Leyton hadde vært flaut, men slik jeg ser det, burde vi satse 100% på ligaen mens vi ennå har muligheten der.

Vi må spare spillere.

Våre 11 nest beste skal feie over Orient hjemme.

Det får være en forventet bestilling.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til denne kampen. Nå blir det viktig å slå tilbake.

 

Tror det blir viktig å blande noen av de faste med noen av reservene. Blir det for reservepreget, så er jeg redd vi får en blåkopi av de første kampene mot Leeds og Leyton Orient. Der levde vi farlig til tider. Regner i alle fall med at Bendtner, Almunia, Gibbs, Squillaci, Denilson og Eboue er med fra start. Ellers hadde det vært gøy med et innhopp av Ramsey.

 

Uansett lag, gutta må være i vater på det mentale planet. :)

 

Tipper 2-0.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg veldig til denne kampen. Etter to skuffende kamper på rad tror og håper jeg på en grei seier. Gleder meg helt vanvittig til å se Ramsey igjen, tror han kan bli viktig for oss i innspurten.

 

Tror på følgende lag:

Almunia

Eboue - Squllaci - Miquel - Gibbs

Denilson - Diaby

Bendtner - Ramsey - Arshavin

Chamakh

 

Tips: 4-0

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er selvsagt utilgjengelig til denne omkampen ettersom han var i Cardiff da førstekampen ble spilt. Jeg satt han opp på laget i åpningsposten, så tar det på min kappe.

 

Vel, Song er ute, sammen med RvP, Kos, Fab, Walcott og Vermaelen, så da lukter det Rosicky/Nasri på midtbanen sammen med Denilson og Diaby. Skulle gjerne hatt Henri Lansbury i klubben på denne tiden av sesongen tbh.

Link to comment
Share on other sites

Synes både Sczcesny og Kos skal spille denne kampen. De har nok fått seg en knekk så jeg tror det er viktig at de får en sjanse til å få ting på avstand så raskt som mulig. Blir de plassert på benken så kommer usikkerheten krypende ganske raskt

Link to comment
Share on other sites

Synes både Sczcesny og Kos skal spille denne kampen. De har nok fått seg en knekk så jeg tror det er viktig at de får en sjanse til å få ting på avstand så raskt som mulig. Blir de plassert på benken så kommer usikkerheten krypende ganske raskt

 

Det er jeg helt enig med deg i. Å la de få spille denne kampen, ville være med på å bygge opp det de ødela i forrige kamp. Vi får håpe Wenger tenker slik også...

Link to comment
Share on other sites

Koscielny har visstnok pådratt seg et lite problem med låret så han er ute, men jeg er helt enig angående Szczesny. Ser rett og slett ikke noe poeng å la Almunia få et par kamper kun fordi Wenger absolutt må bruke sine egne regler om at andrekeeperen spiller Cup-kamper.

 

Han gjorde jo tross alt dette for å gi andrekeeperen sin (som regel så er andrekeeperen et stort talent) spilletid og få litt erfaring slik at de fikk utviklet seg, men Almunia er da ikke akkurat i den sjangeren.

 

Tipper uansett Almunia starter. Akkurat som han gjorde borte mot LO.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Eboue-Miquel-Squillaci-Gibbs

Henderson-Denilson

Bendtner-Arshavin-Rosicky

Chamakh

 

Synes vi burde spare alle de som spiller fast uke inn og uke ut, og heller la reservene slippe til. Selv med dette laget skal Leyton slås med rett innstilling. Blir det som mot Huddersfield og Leeds så blir jeg rett og slett oppgitt. Arsenal skal være såppas profesjonelle at de skal kunne slå disse lagene med rene b-lag.

 

EDIT: Er usikker med Henderson. Forrige sesong var han bra i de kampene jeg så, og han matet Freeman/Afobe med pasninger. Men kanskje vår tyrkiske venn, Ozyakup(?) burde få sjansen? Miquel er hvertfall kaptein på reservelaget, og jeg tror kanskje han er en ledertype som kan dirigere Squillaci. Både Song og Koscielny fortjener hvile.

Bruker bare det samme laget som jeg ønsket før forrige oppgjør mot Leyton Orient.

Link to comment
Share on other sites

Dette er sjølvsagt ein kamp me bør vinne med reint B lag.

 

Almunia i mål (iflg. Wenger)

Bak kan ein godt sikre seg litt og ha med Sagna, Djourou, Squillaci (eller ein unggut), Clichy

På midten er Nasri sjølskriven sentralt, med seg bør han få Denilson og tullebukken Diaby.

På flankane kan ein godt, i mangel på gode alternativ plassere Eboue og Gibbs. Arsjavin bør få kvile.

Framme meinar eg at Chamach bør få sjansen.

 

Tvilar på at dette blir laget, men om det blir, og dei ikkje slår Leyton kan ein starte billigsalg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...