Jump to content

2011.02.12 Wolverhampton Wanderers H


Mikl02

Recommended Posts

Arsenal - Wolverhapton Wanderers

Barclays Premier League

Kampstart 16:00 Norsk tid

 

Merker at det er utrolig kjedelig med landslagspause, så fyrer opp en ny tråd nu. Wolves har slitt i hele sesongen og ligger trykket langt nede på tabellen. De har tapt mange kamper, men overrasket alle i forrige runde da de slo selveste Manchester United 2-1 etter å ha kommet under 0-1 tidlig i kampen. Wolves vant fortjent, og Sir Alex uttalte i ettertid at Wolves er bedre enn tabellen tilsier, og at de er et lag som burde ligge høyere på tabellen, noe jeg egentlig er enig i.

 

I vår bortekamp mot Wolves tidligere i sesongen vaklet vi oss til en 2-0 seier etter ett tidlig og ett sent mål av Marouane Chamakh. Wolves presset til tider ekstremt, og bare gode matchvinnerredninger av Lukasz Fabianski holdt oss inne i kampen. Vi rodde det dog i land og punkterte kampen på overtid ved den nevnte marokkaneren.

 

Hvem lag tror dere vil stille? Jeg er ikke helt sikker nå som det er landslagspause, så er litt forsiktig med å lage en lagoppstilling her nå med det første. Blir de som har meldt forfall klare?

 

Mulig lagoppstilling:

 

Szczesny; Sagna, DJ, Kos, Clichy; Wilshere, Denilson; Walcott, Fabregas, Arshavin; Chamakh.

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Ser at bl.a. Guardian melder om at Djourou er klar igjen til Wolves-kampen. Naturligvis svært gode nyheter, men jeg vet ikke om det er verdt å risikere ham uten at han er helt frisk. Det er viktigere å ha ham klar til Barca-kampen.

 

Ellers er det vel ikke usannsynlig at også van Persie får hvile. Både han og Fabregas meldte frafall til landskampene nå i midtuka pga sykdom. Det kan jo spekuleres i hvorvidt de var syke eller "syke". Ihvertfall ingen tvil om at den sykdommen kom på et nokså beleilig tidspunkt...

 

Forhåpentligvis stiller vi med et sterkt lag, og ikke et tilnærmet B-lag, slik vi har sett ved et par anledninger tidligere denne sesongen. Vi kommer til å møte et tent og motivert Wolves-lag som som nettopp har slått United. Etter Newcastle-fadesen er det ekstremt viktig å få en seier mot Wolves nå, helst også på en noenlunde komfortabel og betryggende måte.

 

Kampstart 15:00 Norsk tid

 

 

For å være litt pirkete: Det er vel strengt tatt kl. 16 norsk tid.

Link to comment
Share on other sites

Ser helst at RvP ikke blir hvilt i denne kampen.

Det er viktigere enn noensinne å få seier og booste lagmoralen

med en seier her.

Ser helst at ingen blir spart i denne kampen.

Bedre å stille med reservepreget lag å slå Barcelona;-)

Link to comment
Share on other sites

Såfremt RvP faktisk bare var "syk" for å unngå landskamp for Nederland så burde han starte. Egentlig burde han starte uansett mtp. at Barcelona kampen ikke er før onsdag uansett. Så han burde ha nok tid til å få hvilt seg mellom disse kampene.

 

Det eneste spørsmålstegnet er for meg om Song blir klar og hvis Djourou blir klar om han skal risikeres? Djourou har vært i en egen klasse for seg selv denne sesongen når det gjelder våre midtstoppere og vi trenger han både mot Wolves og Barcelona og så og si hver eneste bidige kamp etter det.

 

 

* Arsenal have conceded a goal every 251 minutes of Premier League football with Johan Djourou in the side this season. Without him, they have conceded a goal every 54 minutes.

* Johan Djourou is unbeaten in his last 26 Premier League games, the longest current run in the division. Invincible.

Link to comment
Share on other sites

Her bør alle viktige spillere med unntak av Djourou spille. Jeg mener vi skal slå Wolves hjemme, selv med Squi og Kos som midtstoppere. Men fremover på banen, bør vi stille sterkest mulig mannskap.

 

Årsaken til at jeg mener vi bør spare Djourou, er rett og slett for å ikke risikere han i forhold til kampen mot Barca. Som nevnt, mener jeg vi likevel bør klare å slå Wolves, og samtidig så mener jeg at den boosten vi vil få av en eventuell seier mot Barca, vil være ubeskrivelig sammenlignet med en seier mot Wolves. Og jeg har mer tro på seier mot Wolves med Squi og Kos enn mot Barca med samme stopperpar.

 

Skal forøvrig over på denne kampen. Har med meg min nevø, som får denne turen i konfirmasjonsgave :P

Link to comment
Share on other sites

På tide at Chamakh får sjansen..

Enig med deg, gjør meg heller ingenting om van Persie får hvile enda mer foran Barca-kampen.

 

Ellers håper jeg på Song i midtforsvaret hvis ikke Djourou blir klar, med Squillaci så slipper vi garantert inn mål, og slipper vi inn mål, øker det sjansen for poengtap selvfølgelig.

 

Wolves er nok stinne av selvtillit etter forrige helgs gledelige seier over Man Utd, og blir kalt for "the giant killers" denne sesongen, så vi må for all del være klare for denne utfordringen. Frykter en ny West Brom/Newcastle-opplevelse for å være helt ærlig.

 

Vi må uansett vinne, og forhåpentligvis kan City få til noe på Old Trafford tidligere på lørdagen.

Link to comment
Share on other sites

Må nok vinne denne får og ha sjanse på Premier League tittelen. Derfor mener jeg vi bør stille tilnærmet toppet lag, men hvis Djourou er klar, syns jeg han bør hviles, tørr ikke tenke på Kos-Squillaci mot Barca. Tror egentlig denne kampen kommer til å gå greit, der vi styrer som vanlig, pluss at vi skaper masse sjanser, har en følelse av at vi kommer til og være effektive til helga. Håper på dette laget fra start;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Cesc Fabregas-Theo Walcott

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Sebastien Squillaci-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 4 - 1

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...icky-misses-out

 

Ser bra ut med tanke på skadesituasjon. :)

Song, Djourou, Fabregas og Van Persie klar til kamp.

Denilson er vel også tilbake, mens Rosicky og Diaby er skadet/suspendert.

 

Nasri trolig tilbake om en ukes tid. Han er vel aktuell for kampen mot Stoke eller ligacupfinalen da.

Link to comment
Share on other sites

Det er litt uklart for meg hvordan vi bør organisere forsvaret i denne kampen. Sagne ar suspendert mot Barca og da bør kanskje Eboue få spille også mot Wolves for å få litt matchtrening?

 

Hvem skal så ta stopperplassene? Koz er vel bankers, mens det blir et valg mellom å risikere kneet til Djourou eller svakhetene til Squil. Kan Sagna være et alternativ som stopper.

 

På midtbanen og fremover blir det nok standard oppsett med Arshavin for Nasri. Ser virkelig frem til at Theo Van Nasregas er tilbake. Kanskje allerede neste helg?

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...icky-misses-out

 

Djourou, Song, Van Persie, Fabregas og Denilson er alle "fit for fight" mot Wolves. Rosicky og Diaby er skadet, mens i Diaby sitt tilfelle var han jo uansett suspendert.

 

Spørsmålet er vel bare om Djourou starter og evnt. burde Song spille i midtforsvaret hvis han ikke starter? Dog etterlater det et hull på midten nå som Diaby uansett er borte igjen og jeg stiller meg skeptisk til at Denilson tar rollen som DM.

 

Men uansett føler jeg meg tryggere med Koscielny og Song som midtstopperpar og Denilson som DM enn å ha Squillaci og Koscielny som midtstopperpar.

Link to comment
Share on other sites

Wolves er gode på faste situasjoner og derfor bør ikke Squillaci spille imo. Han er bare ikke i stand til å håndtere det. Sier egentlig seg selv at Djourou skal spille så oftest som mulig mtp den solide statistikken vi har med han på banen.

 

Så det var en over som mente at Eboue kanskje burde få spille i stedet for Sagna. Ser overhodet ingen grunn til å benke ligaens beste høyreback i en tøff og viktig hjemmekamp som må vinnes, bare fordi Eboue skal få "kamptrening". Vi er midt i sesongen, hvor mye kamptrening kan være nødvendig for en spiller som knapt har vært skadet de to-tre siste sesongene... Eboue er profesjonell, spilte 90 min på onsdag og bør kunne omstille seg til Barca-kampen på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Selv ser jeg helst at Wenger stiller med sterkest mulig mannskap. Unntaket må eventuelt bli Djourou - han

MÅ IKKE gambles med!

 

Forskjellen på van Persie og Chamakh (hva gjelder kvalitet) er i mine øyne stor, spesielt når marokkaneren har spilt svært lite den siste tida og etter all sannsynlighet er rusty. Og vi trenger en spiss som ikke har skytefobi... Chamakh har gjort det godt, men GUD som ubeslutsomheten hans irriterer meg til tider. Sorry!

 

Jada, klart man vil slå Barcelona og at det sånn sett kan være lurt å stille til kamp @ tirsdag med friske ben på våre nøkkelmenn, men vi har jo ikke noe mindre lyst til å vinne PL, har vi det da? Ingen kamper er enkle i PL lenger og å spare spillere mot Wolves, når vi ligger så godt ann som vi gjør i PL, det blir for meg vanskelig å skjønne/godta...

 

Imo er sjansene for å vinne PL også betraktelig større enn å vinne CL. Det betyr selvsagt ikke at vi ikke skal fleske til mot katalaner`ne, men ei heller at vi skal spare på kruttet i PL.

 

Hvis det er en kamp vi skal tillate oss å spare spillere, ja så er det mot Leyton. Selv om vi har sett at vi sliter mot lag fra lavere divisjoner denne sesongen, så er det likevel (for meg) mer riktig å la et par "B-spillere" få prøve seg i disse kampene.

 

Edit:

 

 

(Stefan B @ Feb 10 2011, 12:45 PM)

 

* Arsenal have conceded a goal every 251 minutes of Premier League football with Johan Djourou in the side this season. Without him, they have conceded a goal every 54 minutes.

* Johan Djourou is unbeaten in his last 26 Premier League games, the longest current run in the division. Invincible.

 

Dette er helt, HELT sinnsyke tall ! Får meg nesten til å revurderer det jeg sa om å spare sveitseren, men nei, tror det kan være greit å gi kneet til Johan enda et par dager

Link to comment
Share on other sites

Som sagt. Håper ikke Wenger sparer noen i en kamp vi må vinne.

Derfor håper jeg på dette laget:

 

Schezzer

 

Sagna Djorou Kos Clichy

 

Song Wilshere

 

Walcott Fab Arshavin

 

RvP

Støtter dette laget! Ingen spares, Wolves knuses og vi får nødvendig selvtillit inn laget før Barca-kampen.

Link to comment
Share on other sites

Støtter dette laget! Ingen spares, Wolves knuses og vi får nødvendig selvtillit inn laget før Barca-kampen.

 

Heilt einig, ingenting å spare på. Kampen mot Barca er uansett ein heilt ny kamp der me får ei heilt anna utfordring enn hardt kjempande Premier League lag.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en "must-win-match", m.a.o en kamp jeg slett ikke liker i utgangspunktet, samtidig er det veldig viktig å vise at vi ikke har noe hangover etter newcie-kampen eller fra landskampene, viktig å finne rytmen vi hadde før andreomgangen forrige helg.

I så fall tror jeg det kan bli en hyggelig ettermiddag og kveld, ulvene knuste jo scumchester utd forrige helg og har vel tidligere slått både shitty og chelsky.

Vi snakker altså om et lag som hever seg betraktelig i de store kampene, og mot lag som spiller fotball, sliter mere mot rugby-lag som befinner seg på nedre halvdel.

Hvis Djorou og Song er klare blir det langt i fra snakk om noe sparing her, det betyr:

 

Sczezny

Sagna-Djorou-Koscielny-Clichy

Song-Wilshere

Walcott-Fabregas-Arshavin

van Persie

 

One-nil-to-the-Arsenal rekker i massevis for meg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jepp. 4 mål, for eksempel - slik at kampen blir avgjort.

 

Eller? :rolleyes:

Hehe. Castle-kampen må nok sees som noe godt utenom det vanlige;) unntaket fra regelen. Leder vi 4-0 til pause pleier vi som regel å vinne. Får bare håpe gutta har lært av den kampen nå, og kan unngå flere slike ydmykende poengtap fremover. Nei, la oss satse på 7-0 til pause. Da kanskje vi klarer å holde ledelsen? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...