Jump to content

2011.01.05 Manchester City H


Mikl02

Recommended Posts

Arsenal - Manchester City

Barclays Premier League

Emirates Stadium

Kampstart 20:45

 

Ny kamp ikke etter lenge den sterke 0-3 seieren borte mot Birmingham. Onsdagens motstander er form- og topplaget Manchester City, som har vist gode takter de siste kampene, med spillere som Tevez og Balotelli i spissen. Arsenal har også vist god form i det siste, med 3-1 seier mot Chelsea, 2-2 borte mot Wigan og den nevnte 3-1 seieren mot B'ham som de tre siste. Wenger har gjort mange roteringer på laget denne sesongen, og det blir spennende å se hvilket lag han velger å stille med på onsdag.

 

Det jeg håper er:

 

Fabianski

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

Song - Wilshere

Walcott - Fabregas - Nasri

RvP/Chamakh

 

Arsene Wenger kunne på sitt pre-match intervju melde om at det ikke er noen nye skader i troppen, men heller ingen returnerer fra skade. Gibbs er nærmest retur og tilbake i full trening, og kan bli klar tidligst til helgen, ifølge den utdannede mannen. Diaby, Vermaelen og Almunia er fortsatt et stykke unna retur.

 

Forrige kamp endte med en uhyre sterk 3-0 seier til Arsenal på hjemmebanen til City, etter scoringer av Nasri, Song og Bendtner. Kampen fikk en spesiell start med rødt kort til en ung City-stopper etter rundt 5 minutter av kampen, og det er naturlig at dette hadde mye å si for hvordan kampen ble. Det eneste jeg kan si er at dette ikke blir noen lett kamp.

 

Lykke til, Gooners!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Klart for kamp mot Shitty igjen. Jeg frykter denne kampen, til tross for at vi var svært gode mot City sist. Vi må huske at de fikk en mann utvist i åpningsminuttene. Utfallet av kampen kan ha gitt et skjevt bilde på styrkeforholdet mellom klubbene. Jeg tror onsdagens match kommer til å bli en tett og spennende affære og ser for meg neglebiting til siste sekund. City kommer nok til å spille i en slags 4-5-1/4-3-3 variant, akkurat som oss, så jeg tipper at nøkkelen til suksess er å vinne midtbanekrigen. Jeg tipper City vil stille med Barry-Toure-Miller på midten, noe som betyr mye muskler og løpskapasitet. Dette må Song-Fab-Wilshere matche. Jeg er forøvrig helt enig i start 11'ern du foreslår MikL02.

 

Jeg håper så inderlig at Djourou kan spille denne kampen. Koscielny er en helt annen mann når han spiller ved siden av JD. For meg er det ikke så nøye hvem som spiller ved siden av JD, men Koscielny viste mye positivt sist mot Birmingham og kan få sjansen til å bygge videre på den positive opplevelsen. Vi kan få god bruk for hurtigheten til franskpolakken når Tevez, Balotelli og Adam Johnson skrur på turboen.

 

Offensivt er det ikke stort å si. Med toppet lag spilte vi fantastisk offensiv fotball mot Chelsea og Birmingham. Om det er Chamakh eller RvP som starter er vanskelig å spå, og det avhenger nok mye av kampbildet Wenger ser for seg. Med tanke på at Kolo Toure blir litt heit i toppen kan det være en fordel å starte med RvP, slik at småspillet mellom de fire fremste gjør han og Kompany svimle (det føles fælt å si noe slikt om Kolo, men men). Valget er Wengers, og jeg håper ikke at RvPs fysikk hindrer ham fra å starte kampen.

 

Det aller viktigste vi må ta med oss inn i kampen er den fantastiske innstillingen og jobbingen vi har vist i det siste. Det må takles, løpes, svettes og bannes! Her skal ikke Citys primadonnaer få noe tid til å tenke seg om før Wilshere sender de over reklameplakatene på Emirates. Med en slik innstilling og innsats vi har vist tidvis i romjulen kan jeg ikke se for meg at City stikker av gårde med tre poeng. Jeg tipper på en 2-1 seier.

 

Edit: Vi får virkelig håpe at Dzeko ikke blir klar til kamp mot oss. Liker den overgangen svært dårlig. Vi får håpe han blir en ny Kezman/Schevchenko/Crespo.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Bra at Bagatelli og Silva er uktuelle, men alikevel hr City fremdeles et godt lag, som vi ikke skal undervurdere. Men jeg mener at nå har spillerne vokst litt mer slik at undervurdering er ikke noe som går i tankene håper jeg.

Uansett et tap eler uavgjort her er uaktuelt. Så vi skal vinne denne kampen!

 

Tipper en gjevn kamp der vi vinner 3-2

 

Come on you Gunners !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke nevnt noe siden lenge før Wigan-kampen, men mener Wenger gjorde helt riktig i å rotere store deler av laget til den kampen. Hvorfor?

  • Wigan er et høyst variabelt lag. Alle typer mannskap kan slå det laget, noe som forklarer Wengers spenstige rotering.
  • Birmingham er/var et av PL desidert sterkeste hjemmelag. Her måtte vi stille sterkt for å ha en sjanse på poeng, spesielt tre.
  • Chelsea-kampen forut medførte at laget måtte toppes.
  • Birminghamkampen og City-kampen gjorde at laget måtte roteres mot Wigan.

Derfor tror jeg også vi nå, på grunn av Wigan-roteringen, kan stille med vårt beste mannskap i morgen kveld. Følgelig er jeg helt enig i at laguttaket må matche tilsvarende uttak som mot B'ham og Chelsea.

 

Dzeko signerer muligens for City, men vil ikke bli klar til morgendagen. I tillegg er Silva og Ballotelli uaktuell, noe som gjør at City må gjøre en kjedelig offensiv rotering. Mye skal sies om Ballotelli, men det er en årsak til hvorfor han velges foran bl.a. Johnson. Så får vi håpe at erstatterene ikke får det til å klaffe 100 %.

 

Jeg ser enkelte spår at City kommer til å stille med Toure, Milner og Barry på midten. Hva skjer med de Jong? Mye skal sies om den karen også, men han er definitivt en av PLs beste defensive midtbanespillere, og etter min mening et hav foran Song for å gi en sammenligning. Har han karantene, eller er han skadet? Håper for alt i verden at han ikke spiller, både på grunn av hans evne til å vinne ball og evne til å skremme vettet/ødelegge motspillere.

 

Hva angår Chamakh holder jeg faktisk en liten finger på at han starter i morgen. Wenger er livredd for at RvP får tilbakeslag, og selv om fem dager er et langt opphold, så spilte han samtlige minutter mot B'ham, i tillegg til at det kun var fem dagers opphold mellom Chelsea og B'ham-kampen. For all del, Chamakh er ingen dårlig erstatter, langt på nær. Han varter opp med tilsvarende møtende spill som RvP i tillegg til at han kan knekke Kompany og Toure/Lescott i luften. Selvfølgelig til kostnad av redusert kreativitet og skuddvilje.

 

Som vanlig i enhver normal fotballkamp vil også denne kampen bli vunnet på midtbanen. Med normal mener jeg fravær av utslagsgivende tabber, i en gjevnspilt kamp, fra samtlige (ikke kun keeper) 11 spillere på banen. City kan varte opp med mer løpskapasitet enn oss på den sentrale tre'eren, noe som betyr at vi må spille tålmodig og destruktiv possession, og dermed slite ut midtbanen og sidebacker.

 

Gleder meg, og håper på reprise fra City of Manchester Stadium. Selv om City fikk en forsvarsspiller utvist etter knappe fire min, så er 3-0 et sterkt resultat på bortebane. City ønsker å revansjere seg, men med 60 000 på Emirates mer eller mindre i ryggen både bør og skal vi vinne mot en potensiell tittelutfordrer.

 

Forøvrig skuffende av trådstarter at det ikke huskes at det var første gang på en cirkus en måned at vi holdt nullen mot B'ham. :)

Link to comment
Share on other sites

Lurer egentlig på om Wilshere trenger en liten pause nå.

Jeg har aldri vært si sikker på seier i en storkamp som denne før!

 

Fabianski

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

Song - Fabregas

Walcott - Arshavin - Nasri

Chamakh/RvP

 

 

4-1 til oss :)

Link to comment
Share on other sites

Lurer egentlig på om Wilshere trenger en liten pause nå.

Jeg har aldri vært si sikker på seier i en storkamp som denne før!

 

Fabianski

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

Song - Fabregas

Walcott - Arshavin - Nasri

Chamakh/RvP

4-1 til oss :)

Wilshere har jo fått sine pauser så langt denne sesongen (gjennom karantene og diverse roteringer). Etter Song mener jeg Wilshere er den beste "terrieren" vi har på midten. Jeg tror vi vil ha stor nytte av Wilsheres intensitet mot City. Da er det bedre å hvile han mot Leeds og Ipswich ;)

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

Song - Fabregas

Walcott - Arshavin - Nasri

Chamakh/RvP

For mange kokker, for mye søl? Er ingen av dem som er spillere som virkelig jobber bakover, sammenlignet med Wilshere. Håper Wilshere starter, men er litt urolig mtp Wigan-innhoppet. "Heldigvis" ble han også byttet ut.

Link to comment
Share on other sites

For mange kokker, for mye søl? Er ingen av dem som er spillere som virkelig jobber bakover, sammenlignet med Wilshere. Håper Wilshere starter, men er litt urolig mtp Wigan-innhoppet. "Heldigvis" ble han også byttet ut.

 

 

Tror du har rett. Vi trenger fotrappe Wilshere mot Toure, Barry og de Jong(??) som er rimelig trege. Wilshere er også mye mer defensivt anlagt, og vi trenger balansen han og Song gir midtbanen vår. Vi trenger også en Fabregas som er mer elller mindre fri for defensivt ansvar.

Jeg mener at vi skal stille med det samme laget som mot Chelsea og Brum. Dette laget har veldig gode sjanser til å slå et litt svekket City-lag. Etter denne kampen er det rundt ti dager til neste ligakamp og i kampene mot Ipswich og Leeds har vi råd til å rotere en god del. Her er det bare å ofre alt for å få tre poeng, og gjenerobre andreplassen.

Tips: 3-1 Arsenal: Nasri, Walcott, RvP. City: Tevez

Link to comment
Share on other sites

Tror dette blir en jevn og intens kamp, hvor vi trekker det lengste strået..

 

3-1

Fabregas

Walcott

Nasri

 

Tevez

 

3.20 i odds på Arsenal med handikap

3.00 i odds på uavgjort i Everton-Tottenham

 

960 kroner på hundrelappen:)

Link to comment
Share on other sites

På nettavisen så står det at Chamakh ikke er med i troppen til denne kampen heller, hva har skjedd med han?

Mener å ha lest i jula at Wenger hadde gått ut og sagt at Chamakh har spilt så mye i høst/vinter at han har blitt sliten og trenger en liten hvile periode eller noe.

 

Til kampen så håper jeg at vi stiller med samme lag som mot B.ham og Chelsea, da føler jeg med sikker på en 3-0 seier etter mål av Nasri, Fab og Walcott. Det er utrolig morsomt å se hvordan linken mellom Nasri, Fab, Walcott og RvP fungerer til tider ;) Og det uten at alle er i toppform.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke en veldig god følelse før denne kampen,tror det kan komme til å bli veldig vanskelig .

Slik jeg ser det så har City sammen med oss den stallen med flest kvalitets spillere,og i det siste så har de faktisk fungert brukbart sammen og det har gitt mange poeng.

Link to comment
Share on other sites

City kommer til å kjøre på med kjedelig rævafotball. Får de lurt inn det første målet kan det bli tøft. Scorer vi først blir det en klar seier.

 

Stiller vi med samme mannskap som forrige kamp så tror jeg vi tar denne ganske greit

Link to comment
Share on other sites

Bookmakerne har stor tro på Arsenal i kveld, ser jeg. Men tabellen ser slik ut:

 

2 Manchester City..........Spilt: 21......Poeng: 41

3 Arsenal........................Spilt: 20......Poeng: 39

 

Og det betyr at City-seier i kveld og Arsenal-seier i Arsenals hengekamp likevel betyr at City ligger foran Arsenal. Det er strengt å forvente tre poeng fra denne kampen. Jeg ville nå si at både City og Arsenal er inne i en god periode.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/01/05/sport/f...senal/14955487/

 

City-fansen skjønner ikke selv at laget er et kjøpelag. Helt utrolig, og for å fjerne fokuset på deres eget lag presterer karen å si at siden Bohinen, som satt i et studio i mange timer og så en hel drøss av forskjellige kamper, klarer å si "hammers" til Newcastle, kan han ikke taes seriøst..

 

Forøvrig tror jeg City kommer til å slite hardt forover på banen idag uten Balotelli og Silva. De mister mye kreativitet i Silva, mens i Balotelli mister de en meget sterk og god teknisk spiller. Men de er dessverre et veldig godt bortelag akkurat som vi er et dårlig hjemmelag. Så det kan bli interessant.

 

Satser på 3-0 og denne lagoppstillinga:

 

-----------------Fabianski-----------------

 

--Sagna---Djourou---Koscielny---Clichy

 

------------Song--------Wilshere---------

 

-----Walcott----Fabregas-----Nasri------

 

-------------------RVP---------------------

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig tror jeg City kommer til å slite hardt forover på banen idag uten Balotelli og Silva.

Litt av poenget med Citys kjøpefest er jo at når spillere som Balotelli (som forresten ikke har noen viktig rolle i laget) og Silva, blir skadet, så skal de ha god nok backup til rådighet. Det har de også. Tipper vi får se Adam Johnson, James Milner, Nigel de Jong, Gareth Barry og Yaya Toure sammen på midten i dag, og det er mer enn skremmende for oss.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir kjempespennande, trur dette blir ein jamn kamp. Viktig å skåre første målet. Såg innom på Sky i stad og kven andre enn Thierry Henry går rundt og smiler i gangane på Emirates. Fyren er jo på kvar kamp, bur ikkje mannen i USA?

 

Kona bor jo i London såvidt jeg vet, pluss at det er pause i MLS og Henry har jo også uttalt at han føler seg som hjemme i London.

 

Pluss det faktum at TH14 er en diehard Gooner og ser hver eneste kamp ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir kjempespennande, trur dette blir ein jamn kamp. Viktig å skåre første målet. Såg innom på Sky i stad og kven andre enn Thierry Henry går rundt og smiler i gangane på Emirates. Fyren er jo på kvar kamp, bur ikkje mannen i USA?

er vel ikke sesong der nå.. så har vel ferien i london å ser laget i hans hjerte ;)

 

Tipper 5-1, 3x Cesc og 2x Nasri.. og et trøstemål av Kolo abib.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...